Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

jeg og kjæresten har vært sammen i to år. Problemet er at jeg ofte tar opp ting som jeg ikke er fornøyd med. Foreksempel at han nesten alltid er kort i telefonen, ikke er så flink å svare på meldinger o.l. Men jeg sier ikke dette bare for å klage. Jeg sier det fordi jeg blir lei meg av sånne ting, og føler at jeg ikke betyr noe særlig for han. Dette fører jo til at jeg blir i dårlig humør, noe som også går utover han. Andre ting kan være måten han spøker med andre jenter på, han har ganske seksuell humor f.eks. kan han si til en jente "jeg kan betale naturellt". Jeg vet jo at han ikke mener dette og dersom han sier det til noen jeg kjenner bryr jeg meg ikke, men viss ikke synes jeg det er pinlig. Han er jo sammen med meg. Dette bedrer seg kanskje en stund, så sklir det ut igjenn, noe som fører til at jeg tar opp samme tema om igjenn og om igjen, noe jeg forstår kan oppfattes som at jeg bare leter etter noe å klage på. Me som sagt sier jeg fra fordi dette er ting som plager meg, og gjør meg mindre trygg på at han er glad i meg.

Har han rett? leter jeg bare etter noe å klage på? det føles ikke sånn og hvorfor skulle jeg i såfall gjøre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei.

jeg og kjæresten har vært sammen i to år. Problemet er at jeg ofte tar opp ting som jeg ikke er fornøyd med. Foreksempel at han nesten alltid er kort i telefonen, ikke er så flink å svare på meldinger o.l. Men jeg sier ikke dette bare for å klage. Jeg sier det fordi jeg blir lei meg av sånne ting, og føler at jeg ikke betyr noe særlig for han. Dette fører jo til at jeg blir i dårlig humør, noe som også går utover han. Andre ting kan være måten han spøker med andre jenter på, han har ganske seksuell humor f.eks. kan han si til en jente "jeg kan betale naturellt". Jeg vet jo at han ikke mener dette og dersom han sier det til noen jeg kjenner bryr jeg meg ikke, men viss ikke synes jeg det er pinlig. Han er jo sammen med meg. Dette bedrer seg kanskje en stund, så sklir det ut igjenn, noe som fører til at jeg tar opp samme tema om igjenn og om igjen, noe jeg forstår kan oppfattes som at jeg bare leter etter noe å klage på. Me som sagt sier jeg fra fordi dette er ting som plager meg, og gjør meg mindre trygg på at han er glad i meg.

Har han rett? leter jeg bare etter noe å klage på? det føles ikke sånn og hvorfor skulle jeg i såfall gjøre det?

Kanskje han er lei?

Skrevet

Tror han er som mannfolk flest. Tenker ikke over hva de sier eller gjør. Vi jenter tenker for mye over små detaljer. d må vi slutte med. Tror vi må kopiere litt av den gi F.... holdningen til mannfolk og begynne å slappe av heller. Prøve å være fornøyd med slik vi har d og ikke kreve for mye. Sett heller pris på de tingene vi liker med mannen vår. Gresset er vel ikke grønnere på den andre siden.

Jeg har egentlig ikke noe svar på spm. Sliter litt med d samme

Skrevet

Synes ikke du klager mye. En skal jo være ærlige mot hverandre i et forhold og fortelle hva som plager en. Han må skjerpe seg og ta mer hensyn til deg.

Utrolig dårlig humor han har da.... Jeg hadde vertfall bedt ham slutte med d. D blir sikkert andre også glade for.

Skrevet

Jeg synes det høres ut som du "næger" litt vel i overkant.

Kan du ikke akseptere kjæresten din slik han er. Javel, så liker han ikke å snakke lenge på telefonen....også liker han ikke meldinger. Sånn er han. Synes du skal gå inn i deg selv og heller spørre degselv hvorfor det gjør deg usikker. Er du utrygg på deg, eller dere???

I fohold til å slenge kommentarer. Javel, så får du bli litt flau. Men det er jo han du er glad i. Slengbemerkningene går på hans konto, ikke på din!!

Liker du han ikke slik han er, får du vurdere hva du vil..

Ingen kan lære en gammel hund å bjeffe. Det høres ut som at dette kan ta knekken på forholdet om det fortsetter på denne måten!

Ærlig og brutalt, men tror jeg er inne på noe her.

Pokah

Skrevet
Jeg synes det høres ut som du "næger" litt vel i overkant.

Kan du ikke akseptere kjæresten din slik han er. Javel, så liker han ikke å snakke lenge på telefonen....også liker han ikke meldinger. Sånn er han. Synes du skal gå inn i deg selv og heller spørre degselv hvorfor det gjør deg usikker. Er du utrygg på deg, eller dere???

I fohold til å slenge kommentarer. Javel, så får du bli litt flau. Men det er jo han du er glad i. Slengbemerkningene går på hans konto, ikke på din!!

Liker du han ikke slik han er, får du vurdere hva du vil..

Ingen kan lære en gammel hund å bjeffe. Det høres ut som at dette kan ta knekken på forholdet om det fortsetter på denne måten!

Ærlig og brutalt, men tror jeg er inne på noe her.

Pokah

Jeg vil da si at den type humor går utover meg også... Man føler seg ikke så veldig spesiel heller når typen går å slenger sånn til alle. Når det gjelder det med telefon å meldinger så vet jeg at jeg bryr meg mer om det enn jeg bør. Men jeg synset det er rart at han er sånn nå for i begynnelsen av forholdet snakket vi sammen på telefonen lenge hver kveld, og jeg fikk masse koselige meldinger. Vi er borte fra hverandre i ukene og jeg føler ikke akkurat at han saavner meg så mye når han helst vil legge på for å sove, og svarer kortest mulig på meldinger. Kompisene sine derimot kan han snakke lenge med. Greit nok de har samme fritidsaktivitet men uansett... Noen som har det på samme måte?

Skrevet

Selvfølgelig har han rett. Du må akseptere hans oppfatning som sann for han. Verken du eller andre kan avgjøre om han har rett eller ikke. Poenget er at dette er hans oppfatning.

Din utfordring blir da: Hva er det som gjør at han oppfatter deg slik? Og er det slik du vil bli oppfattet?

Feil framgansmåte: Underslå hans oppfatning og påstå at den er feil.

Riktig framgangsmåte: Aksepter hans oppfatning og innled dialog som kan være egnet til at dere begge får klargjort hva dere mener og oppfatter. Dessuten hvordan dere skal kunne bedre kommunikasjonen og samtidig bli bedre på å forstå hvordan dere innvirker på hverandre.

Skrevet

Usj, jeg sliter selv med det samme. Men som regel går jeg ganske lenge og tenker på det før jeg tar det opp med ham. En dag kan småting han gjør føles veldig dramatisk for meg, mens neste dag innser jeg at det gjerne ikke betyr så mye i den store sammenhengen og at det finnes verre ting kjærester kan finne på å (ikke) gjøre og si.

Men når det derimot er ting som kommer opp igjen gang på gang og plager meg over lenger tid, finner jeg det rette øyeblikket og setter meg ned med ham og snakker om det, gjerne lurer jeg inn en litt tøysete stemning samtidig som jeg er alvorlig.

Men argh.... det er vanskelig å holde seg til tider!!

Noen ting må man bare finne seg i egentlig...

Noen gutter snakker mye på telefonen, andre lite.

Noen (for eksempel samboeren min) bruker mye tid på dataspill, andre har litt mindre hjernedøde hobbyer :sukk:

Noen gutter er superromantiske, andre er ikke så flinke med ord og handlinger.

Sånn er det bare. Det er sjeldent at man finner noen som har full pakke.

Men dette med dirty humor synes jeg faktisk han burde slutte med, jeg hadde ikke funnet meg i det. Mens noen andre jenter igjen kanskje hadde det :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...