Gå til innhold

Egypt

Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hva er finest av Sharm el sheik eller Hurghada. Kunne tenke meg å se pyramider også. Er det langt til de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Begge er vel turistgettoer, så likehten er vel større enn forskjellene.

Men noen ok opplevelser ligger jo nærmere det ene stedet enn det andre - og motsatt.

Hurghada ligger nærmest Luxor med Kongenes dal m.m. - noe man så absolutt burde oppleve.

Sharm ligger på Sinaihalvøya, ikke så veldig langt fra Mosesfjellet. Og en tur opp på Mosesfjellet for å oppleve soloppgangen er også så absolutt verdt opplevelsen.

Også ligger jo Sharm nærmest Dahab, hvor jeg mye heller ville ha bodd.

For meg ville det vært et must å oppleve Kongenes dal, så uansett hvor jeg skulle bo, så hadde jeg forsøkt å få til det.

..

Pyramidene ligger i Giza utenfor Kairo. Jeg vet det går nattbusser stappfulle av turister fra Hurghada til Kairo - på tur for å se pyramidene.

Vet ikke hvor lang tid de bruker. Muligens mellom 6-8 timer, avhengig av hvor mange cm over bakken de beveger seg.

Tror vi brukte ca 5 timer fra Mosesfjellet til Kairo i bil, og det er vel litt kortere enn avstanden Sharm - Kairo, hvis jeg ikke husker helt feil.

..

Men dere kan kanskje fly opp til Kairo. Egypt Air flyr fra både Sharm og Hurghada.

Endret av sixx
Skrevet

Jeg kom nettopp hjem fra Dahab. Flott sted.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes Hurghada var stusselig, men så bodde jeg også i El-Gouna, et rendyrket turiststed (min egen feil at jeg ikke sjekket det først). Det fine med Hurghada var for min del at selgerne skjønte at vi ikke liker å bli "aktivt rekruttert" som kunder, og det var veldig behagelig. Også er det ganske nært Kongenes dal, som nevnt.

• Liker 1
Skrevet

Hold deg for all del unna Hurghada! Det er vel ikke uten grunn at den har blitt kåret til verdens (?) styggeste by/feriemål. Og da jeg kom dit skjønte jeg hvorfor. Feilvare!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...