Gjest Anonymous Skrevet 17. juni 2003 #1 Del Skrevet 17. juni 2003 Jeg vet ærlig talt av og til ikke om jeg er utrystet til å leve i sammens med en mann. Jeg er så lei av sjalusi konflikter, de går meg på nervene og når jeg hører slikt som jeg syns er overdrevet, så klarer jeg ikke å ha sympati, da bare sukker jeg og tenker, "herregud! Ikke nå igjen..." Kjæresten min kan bli sint på meg bare for at jeg ser meg om i et lokale i 5 til 10 minutter, han vil så overdrive tilden jeg brukte til å skue menneskene og anklage meg for å se etter noen bedre og få ham til å føle seg dum. Jeg klarer bare ikke å ha forståelse for sånt, jeg har da rett til å se hva slags mennesker jeg har rundt meg? Jeg fortalte kjæresten min en gang etter en kveld på byen at et var en helt gal mann der som bet meg i skulderen to ganger, han bet hardt sånn at jeg fikk blåmerker, ikke på noen forførisk måte, så ble han sjalu på grunn av dette også. Akkurat som om jeg nøt å bli bitt av jævelen. Ex mannen min var dog verre, han pleide å bli sjalu om jeg mente en filmstjerne var kjekk, eller om jeg nevnte en barndoms forelskelse og lage en stor deal av dette... Nå som jeg går med min kjæreste passer jeg hele tiden på at han får nok oppmerksomhet at jeg ikke blir distrahert i noen minutter, for da tror han jeg kikker etter noe annet, men ærlig talt jeg synes det er slitsomt med slike anklager. Er det flere som sliter med sånt? Jeg derimot blir sjelden sjalu, jeg blir sjalu om jeg mener å ha god grunn til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheba Skrevet 17. juni 2003 #2 Del Skrevet 17. juni 2003 Han høres ut til å være i overkant sjalu, og jeg ihvertfall hadde fått store problemer med å fortsette å være sammen med en sånn fyr. Men det er det jo bare du selv som kan vurdere, er du tilstrekkelig glad i ham må dere jo finne en løsning på problemet. Hvis ikke følelsene er de rette, eller følelsene blir kvalt pga. hans oppførsel er det vel egentlig bare å gjøre det slutt før det blir alt for vanskelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian (71) Skrevet 17. juni 2003 #3 Del Skrevet 17. juni 2003 Kjæresten din har et alvorlig problem om du ikke kan kikke deg rundt i et lokale uten at han skal bli sjalu. Be han skaffe seg profesjonell hjelp, ellers så kan han regne med at du en dag får nok og gjør det slutt med han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 17. juni 2003 #4 Del Skrevet 17. juni 2003 Har hatt det sånn en gang, med en mann... Jeg hadde til og med tider jeg måtte være hjemme igjen og var jeg for sen ble det helvete :evil: Hadde ikke ham så lenge... Slik oppførsel er ikke normal - og det ender bare med at du føler deg så mistenkeliggjort at du enten er utro (for han tror jo at du er det uansett), eller blir helt psyket ned (av å passe på hva du gjør hele tida). Kom dere i parterapi, eller kom deg ut. Dette er ikke sunt!!! :o Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. juni 2003 #5 Del Skrevet 17. juni 2003 Har hatt det sånn en gang, med en mann... Jeg hadde til og med tider jeg måtte være hjemme igjen og var jeg for sen ble det helvete :evil: Hadde ikke ham så lenge... Slik oppførsel er ikke normal - og det ender bare med at du føler deg så mistenkeliggjort at du enten er utro (for han tror jo at du er det uansett), eller blir helt psyket ned (av å passe på hva du gjør hele tida). Kom dere i parterapi, eller kom deg ut. Dette er ikke sunt!!! :o Suz Ja, jeg klarer visst bare å finne sånne menn jeg da :-? Min forrige var dog mye, mye verre. Fra han nye får jeg tross alt lov til å syntes andre menn er pene osv... Forrige helg ville jeg på gresk resteurant, fordi jeg liker gresk mat, så begynte han å si at jeg bare ville dit pga. de høye mørke mennene... aaargh :x Det samme tror han fordi jeg liker Hellas og vil reise dit med han at det er pga. mennene??? Merkelig nok var exen min også sånn, han også hatet Italia og hellas og nektet å reise dit??? Jeg har aldri sagt noe som helst som skulle peke på at jeg liker Italienske eller greske menn. Vel annet enn at jeg liker menn med brune øyne og mørkt hår, noe som både min ex og min kjæreste faktisk har, så jeg tror ikke det er min feil?! Det med parterapi kan nok være en god ide', jeg elsker kjæresten min, han er faktisk utrolig snill omtenksom og intelligent, men sjalusien sliter på, det gjør den! :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 17. juni 2003 #6 Del Skrevet 17. juni 2003 snill, omtenksom og intelligent passer dårlig overens med en slik sjalusi. Dette er ren egoisme fra hans side. Håper parterapi kan være en mulighet for dere, og at han går med på det. Det er tross alt ikke sikkert at han innser at han har et problem, noe som er nødvendig for å få hjelp. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. juni 2003 #7 Del Skrevet 17. juni 2003 snill, omtenksom og intelligent passer dårlig overens med en slik sjalusi. Dette er ren egoisme fra hans side. Håper parterapi kan være en mulighet for dere, og at han går med på det. Det er tross alt ikke sikkert at han innser at han har et problem, noe som er nødvendig for å få hjelp. Lykke til! Vel han er nå uansett snill omtenksom og inteligent... :blunke: Han gir meg mye av seg selv og tenker forst på mine behov, bærer ting for meg, åpner dører, og behandler meg bra på alle måter. Intelligent, det bare er han, men han har visst litt eiertrang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 17. juni 2003 #8 Del Skrevet 17. juni 2003 Ja, det er derfor de er så flinke!!!! Åpne øynene!!!! De overkompensaserer for å være paraniode sjalusi-duster.....Derfor snill og omtenksom på den ene siden.........på den andre:...??..Det skal ikke være noen annen side!!!! Nei, kom deg vekk, jente!!! Det der er ikke sunt!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. juni 2003 #9 Del Skrevet 17. juni 2003 Ja' date=' det er derfor de er så flinke!!!! Åpne øynene!!!! De overkompensaserer for å være paraniode sjalusi-duster.....Derfor snill og omtenksom på den ene siden.........på den andre:...??..Det skal ikke være noen annen side!!!! Nei, kom deg vekk, jente!!! Det der er ikke sunt!!!![/quote'] Ja du mener vel... men det er nok for sent å løpe nå... min forrige gadd ikke kompensere engang, så en hakk oppover har jeg vel klart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 17. juni 2003 #10 Del Skrevet 17. juni 2003 Ja, det er nok derfor du klarer å 'lure' deg selv. Ikke tenk mer på det, bare kom deg bort. Bryt tvert!! Bang!! Sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. juni 2003 #11 Del Skrevet 17. juni 2003 Ja, det er nok derfor du klarer å 'lure' deg selv. Ikke tenk mer på det, bare kom deg bort. Bryt tvert!! Bang!! Sånn! Ha,ha... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. juni 2003 #12 Del Skrevet 17. juni 2003 Du klarer bare å finne slike menn sier du..... :-? Velg annerledes neste gang da vel! Du søker jo etter disse sjalu typene selv. Kanskje du har behov for dem rundt deg, for å styrke egoet ditt? Dette er sannelig helt opp til deg selv. Men jeg har mistanke om at det er minst like slitsomt for våre menn når vi kvinner er "ubegrunnet" sjalu......!!!!!!!!!!!! :oops: MEN, og dette har jeg bestandig lurt på.....Hvordan kan dere stole på disse mennene som så tydelig IKKE stoler på dere? Da ville jeg blitt veldig mistenksom........ På seg selv kjenner man jo andre vet du......... Hmmmmm, litt å tygge på....? :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kopfzerbrechen Skrevet 17. juni 2003 #13 Del Skrevet 17. juni 2003 Skjerp dere jenter! Dere har dømt karen opp og ned et x antall ganger allerede! Må dere gi fyren en sjangse, kanskje han har opplevd noe i fortiden som gjør at han er ekstra på vakt? Noe som var veldig sårt for ham? Nei ta å se det på flere synspunkter dere. Dere kan ha flere grunner til å føle sjalusi. Er dette vanskelig å forstå, eller mener dere selv aldri kan være sjalu på den andre? På en måte så er jo egentlig greit at den andre er en tanke sjalu.. man får bekreftet på en annerledes måte at den andre bryr seg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 18. juni 2003 #14 Del Skrevet 18. juni 2003 Syns du skal satse på parterapi, jeg Om du virkelig mener han er "normal" utover denne sjalusien så kan det hende at han er sykelig sjalu og slikt går det antagelig an å gjøre noe med - såfremt han er motivert til det. Det er sikkert veldig slitsomt for ham også å være så på tå hev hele tida, så om han er så intelligent og oppegående som du sier så vil han sikkert være med deg på noe slikt for å redde forholdet :-? . Kanskje du bør tenke på om du ubevisst søker bekreftelse gjennom hans eiertrang... Kan hende det er derfor du "bare finner sånne karer". Kan det være noe i forholdet mellom moren og faren din som ubevisst får deg til å søke et slikt samlivsmønster? Uansett - lykke til! Og ikke aksepter å leve hele livet som mistenkt. Du har rett til å få tillit. Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 18. juni 2003 #15 Del Skrevet 18. juni 2003 Ja du mener vel... men det er nok for sent å løpe nå... min forrige gadd ikke kompensere engang, så en hakk oppover har jeg vel klart... Hvorfor er det for sent? Du sier at du bare finner slike menn, og har visst mistet troen på at du kan finne noen som er bedre. Du fortjener noen som er mye bedre!! Orker du å slite med dette resten av livet? Tror nok kanskje at terapi kan hjelpe noe, men tror du virkelig at det vil endre ham som person? Hvis du ikke tror at du orker å leve med noen som følger deg med argusøyne resten av livet, ville jeg nok vurdert forholdet nøye ja... Men prøv gjerne terapi først, slik at hvis du går, er du sikker på at du prøvde alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest søta Skrevet 18. juni 2003 #16 Del Skrevet 18. juni 2003 Jeg må desverre innrømme at jeg er ganske lik kjæresten din, nemlig sjalu. Dette kommer av dårlig selvtillit, sikker på at typen din ikke sliter med det? Eller kanskje han har opplevd noe i andre forhold som gjør at han er redd for å miste deg? Jeg skjønner godt at det er irriterende for deg, og kanskje vondt at han ikke helt klarer å stole på deg. Men husk en ting; Det er UTROLIG vondt å være sjalu også, og det er ikke noe man VELGER å være...Jeg har ikke i det hele tatt lyst å være sjalu, det er vondt både for meg og min kjære, og derfor har jeg nå begynt med terapi. Jeg er så heldig at min kjære støtter meg, prøver å få tankene mine på noe positivt, og avkrefter eventuelle mistanker jeg har noen ganger (eller ganske ofte faktisk...). Jeg vet jeg egentlig ikke har grunn til å være sjalu, har heller ikke hatt grunn til å være det hos andre kjærester tidligere, men hos meg er det altså selvtilliten... Mitt råd til deg/dere, er: Sett dere ned og prat om problemet!! Hvorfor har han det sånn? Fortell hva det gjør med deg...Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. juni 2003 #17 Del Skrevet 18. juni 2003 Jeg tror nok det er riktig at det kommer av dårlig selvtillit. Jeg synes det er så trist at han sliter sånn med selvtillitten jeg er jo så glad i ham. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å hjelpe ham med det heller. Han innbilder seg at jeg vil gå fra ham om jeg finner noe som han tror er bedre . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 19. juni 2003 #18 Del Skrevet 19. juni 2003 Hvor lenge har dere vært sammen? Hvis det ikke er så lenge kan det hende han blir tryggere på deg med tiden. Er du glad i ham bør du gi ham en sjanse. Forsikre ham om at han ikke blir kvitt deg så lett, og at det er han du vil ha....snakk med han når det det oppstår slike situasjoner, og vær tålmodig, ikke sur og irritert, selv om du blir lei. Sjalusi er ikke lett å forholde seg til, hverken for den som er sjalu eller den som blir utsatt for det. Det er forresten mye som er verre å takle fra partneren enn sjalusi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10na Skrevet 19. juni 2003 #19 Del Skrevet 19. juni 2003 ...... vil bare skyte inn at en kvinnes sjalusi nok er minst like slitsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. juni 2003 #20 Del Skrevet 19. juni 2003 Hvor lenge har dere vært sammen? Hvis det ikke er så lenge kan det hende han blir tryggere på deg med tiden. Er du glad i ham bør du gi ham en sjanse. Forsikre ham om at han ikke blir kvitt deg så lett, og at det er han du vil ha....snakk med han når det det oppstår slike situasjoner, og vær tålmodig, ikke sur og irritert, selv om du blir lei. Sjalusi er ikke lett å forholde seg til, hverken for den som er sjalu eller den som blir utsatt for det. Det er forresten mye som er verre å takle fra partneren enn sjalusi. Tusen takk. Vi har nok vært sammen i halvannet år. Han var ikke så sjalu i begynnelsen som han er nå. Jeg er veldig glad i ham og jeg synes han bør vite dette nå, men det ser ut som om han tviler. Jeg fortalte ham at i jeg har vært i to forhold tidligere der jeg ikke har elsket vedkommende, jeg tror det er det som har utløst det hele, nå tror han at han også er "et av mine useriøse støttepilarer". Men skal jeg aldri kunne bli kvitt dette? Dette kunne jeg selvsagt ha brukt imot ham også, han fortalte at han har fortalt sine tidligere damer at han elsker dem uten å mene det, så han kunne jo likeså greit ikke mene det med meg heller. Og jeg er enig i det siste, det er så mye som er verre enn sjalusi(så lenge den ikke går sammen med vold da). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå