Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi hadde aldri noen tradisjon med gløgg hjemme hos oss da jeg vokste opp.

Nå er jeg voksen, liker gløgg, og vil gjerne skape en tradisjon med familien min. Er det en bestemt dag/kveld folk drikker gløgg på? Spiser man noe til? Hva da?

Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Gjest ¤bella¤
Skrevet

Nå har vi en gløggtradisjon som ikke egner seg for små barn ;)

Men til gløggen spiser vi pepperkaker og nøtter.

Går jo ann å bake pepperkaker sammen først, og så kose seg med gløgg og egenbakte kaker etterpå, mens man spiller spill eller ser på en julefilm.

Skrevet

vi hadde ingen spesiell gløggtradisjon da jeg var liten.. men vi drakk gløgg ofte i desember måned med rosiner og nøtter.

Vi spiste da gjerne pepperkaker eller andre julekaker til.. Og fra lille julaften - nyttårs aften stod det ofte twist på bordet også :)

Vi drakk vel ofte gløgg på ettermiddag/kveld og vi spilte spill, så på tv eller bare pratet sammen..

Barna min liker ikke gløgg - så her har vi ikke store gløggtradisjonen enda..

Skrevet

Hos oss samles vi hos bestemor på lillejulaften for gavebytte for de som ikke møtes på julaften. Da koser vi oss med gløgg og grøt.

Må bare si at vi allerede er på vår 2. gløggflaske i år (stor flaske). Jeg drikker gjerne en kopp med gløgg på kvelden i stedet for te.

Skrevet

Hos oss har vi laget oss en tradisjon med gløgg lille julaften, etter at alt er klart og ferdigpyntet.

Skrevet

Drikker gjerne gløgg i stedet for te i hele desember. Noen ganger med nøtter og rosiner, andre ganger ikke. Pepperkaker er perfekt å spise ved siden av!

Skrevet

som apertif før julemiddagen sånn ca 1-2 timer føre.. med rødvin i, men sambo og jeg liker best uten og skal prøve å få gjennomslag for hvertfall 2 varianter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...