Soon Skrevet 2. november 2009 #1941 Del Skrevet 2. november 2009 Håper det er litt trøst å få her nå, for det kunne jeg virkelig trengt. Vesla er virkelig en drømmebaby. Hun sover i 4-6 timer om ettermiddagen fra mellom 12-14 til 16-19. Og ikke nok med det. Hun sovner stort sett greit på kveldene mellom 19-22 og sover natta gjennom til 06-09. Snilleste, snilleste vidunderjenta mi!! Tror det har noe med at om ettermiddagen sover hun ute i vogna og vi har fått ordentlig kveldsrutine. Det bare kommer litt ann på når det skjer ettersom hvor lenge hun sover på ettermiddagen og om hun sover en liten kveldsdupp i vogga på stua eller ikke. Det eneste problemet med henne er at hun skriker seg gjennom hele badinga i 9 av 10 tilfeller og at jeg har en mistanke om at hun ikke får nok mat på kveldstid. Hun er ofte sulten etter at hun har fått mat, men etter at jeg begynte å pumpe om morgenen så har ikke det vært så veldig stort problem da hun bare kan få en flaske om kvelden etter at puppene er tomme. Alle som kommer på besøk og hører at hun sover natta gjennom og har gjort det stort sett siden hun var en tre uker sier at vi må ha fått den snilleste babyen i historien, og det tror jeg også på. MEN, problemet mitt er at de få gangene som hun ikke er fult så snill, de få gangene da hun skriker hele kvelden eller ikke vil legge seg alene og de småproblemene vi har så sier folk at vi har så få problemer at de vil ikke høre på dem, og da blir jeg litt fortvilet. For selv om det ikke skjer ofte så er det en gang i blandt og da er det ikke veldig lett når de jeg kjenner som har hatt vanskelige babyer ikke vil komme med råd fordi at "dette har vi virkelig fortjent etter en uke med bare fryd og gammen" Høres ut som du har en drømmebaby ja Her grines det alltid gjennm badinga også...vet ikke hva vi skal gjøre - tror det kommer seg med tiden altså Lenge siden du har vært innom her nå - og godt å høre at alt stort sett går bra med dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. november 2009 #1942 Del Skrevet 2. november 2009 Og hva kan jeg gjøre da, for å få et trygt og selvstendig barn? Som ikke vil bæres på? Eller har jeg ikke sjangs, har vi allerede ødelagt ungen for alltid? Selvsagt ikke. Vil ikke ungen bæres, så vil den ikke det. Lytter du ikke da til barnets signaler og handler på best mulig måte ut i fra det? Var ikke meningen å tråkke noen på tærne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 2. november 2009 #1943 Del Skrevet 2. november 2009 Og hva kan jeg gjøre da, for å få et trygt og selvstendig barn? Som ikke vil bæres på? Eller har jeg ikke sjangs, har vi allerede ødelagt ungen for alltid? Jeg bærer ikke L. Det er sikkert veldig koselig, men jeg er en av dem som er redd for at det kan bli en uvane. Og nå sover han stort sett veldig greit i sin egen seng både dag og natt. Sovner greit når vi er borte også, så det er ikke noe jeg vil begynne med nå. Har bært han i bæreselen, men han vil helst opp å kikke. Er ikke redd for at L ikke skal bli et selvstendig barn. Nå har ikke jeg noe tall på det, men ingen av mine venninner har bært eller bærer. Ungene er akkurat som andre unger En må ikke ta alt like bokstavlig ----- Her har vi hatt en sliiiitsom natt. Han sovna i går klokka 20.30 og sov frem til 12.00. Gav han mat og skulle legge han igjen da han satt i å hyle. Opp og varme nan, gi han det, men han roet seg ikke. Lå å sutra og spiste litt fra puppene mine fram til 03.00. Da gav vi han litt mat igjen og han sovnet vel rundt 04.00. Klokka 04.30 våkna han igjen for litt mat. I dag har han ikke sove noenting, og det resulterer i en meget sliten mamma. Gudskjelov tok mannen han i dag tidlig så jeg fikk sove en time lengre. Er det vanlig at et barn på 4 mnd skal ha mat hver 3 time om natta? Eneste gangene han sover lengre er når vi kun gir han nan på kvelden, da kan han sove til 03-04. Har så lyst å begynne med grøt altså, for han blir mindre og mindre lysten på å suge av skjoldet. Også sovner han jo ved puppen, uansett hvor mye jeg kiler og styrer. Jo mer han får flaske, jo mer fornøyd er han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. november 2009 #1944 Del Skrevet 2. november 2009 Hva med å snakke med hs om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 2. november 2009 #1945 Del Skrevet 2. november 2009 Og hva kan jeg gjøre da, for å få et trygt og selvstendig barn? Som ikke vil bæres på? Eller har jeg ikke sjangs, har vi allerede ødelagt ungen for alltid? Synes det høres kjempedeilig ut jeg! Og vil han ikke bæres, så er det fordi han er trygg og selvstendig allerede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 2. november 2009 #1946 Del Skrevet 2. november 2009 Håper det er litt trøst å få her nå, for det kunne jeg virkelig trengt. Vesla er virkelig en drømmebaby. Hun sover i 4-6 timer om ettermiddagen fra mellom 12-14 til 16-19. Og ikke nok med det. Hun sovner stort sett greit på kveldene mellom 19-22 og sover natta gjennom til 06-09. Snilleste, snilleste vidunderjenta mi!! Tror det har noe med at om ettermiddagen sover hun ute i vogna og vi har fått ordentlig kveldsrutine. Det bare kommer litt ann på når det skjer ettersom hvor lenge hun sover på ettermiddagen og om hun sover en liten kveldsdupp i vogga på stua eller ikke. Det eneste problemet med henne er at hun skriker seg gjennom hele badinga i 9 av 10 tilfeller og at jeg har en mistanke om at hun ikke får nok mat på kveldstid. Hun er ofte sulten etter at hun har fått mat, men etter at jeg begynte å pumpe om morgenen så har ikke det vært så veldig stort problem da hun bare kan få en flaske om kvelden etter at puppene er tomme. Alle som kommer på besøk og hører at hun sover natta gjennom og har gjort det stort sett siden hun var en tre uker sier at vi må ha fått den snilleste babyen i historien, og det tror jeg også på. MEN, problemet mitt er at de få gangene som hun ikke er fult så snill, de få gangene da hun skriker hele kvelden eller ikke vil legge seg alene og de småproblemene vi har så sier folk at vi har så få problemer at de vil ikke høre på dem, og da blir jeg litt fortvilet. For selv om det ikke skjer ofte så er det en gang i blandt og da er det ikke veldig lett når de jeg kjenner som har hatt vanskelige babyer ikke vil komme med råd fordi at "dette har vi virkelig fortjent etter en uke med bare fryd og gammen" Vår første baby gråt seg også gjennom badingen i i alle fall 3 mnd. Nå elsker han å bade. Når du klager de få gangene "drømnmebabyen" din er urolig, tror jeg ikke du kan forvente andre kommentarer. Hvis vennene dine har urolige unger med mye skrik og lite søvn, er det vel ikke så rart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 2. november 2009 #1947 Del Skrevet 2. november 2009 Vår første baby gråt seg også gjennom badingen i i alle fall 3 mnd. Nå elsker han å bade. Når du klager de få gangene "drømnmebabyen" din er urolig, tror jeg ikke du kan forvente andre kommentarer. Hvis vennene dine har urolige unger med mye skrik og lite søvn, er det vel ikke så rart? Joda, jeg forventer ikke å få høre hvor synd det er på meg, for det er det absolutt ikke! Men jeg får ikke råd om hva som kanskje kan være feil, om hvorfor hun gråter. Og når det er andre som har mer erfaring enn meg med hva som kan være feil og gjør at babyen gråter blir jeg frustert over at de ikke vil komme med råd engang fordi "dette har vi fortjent". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 2. november 2009 #1948 Del Skrevet 2. november 2009 Alle babyer gråter, ikke så mye man kan gjøre med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 2. november 2009 #1949 Del Skrevet 2. november 2009 Høres ut som du har en drømmebaby ja Her grines det alltid gjennm badinga også...vet ikke hva vi skal gjøre - tror det kommer seg med tiden altså Lenge siden du har vært innom her nå - og godt å høre at alt stort sett går bra med dere Det gjør det sikkert Vi har ikke internett i nye leiligheta, de driver å bygger ut fibernett så vi får ikke nett før på nyåret, derfor det er lenge siden jeg har vært her, eller skrevet. Har lest litt når jeg har vært hos venner med internett og sånt da. Jeg så forresten at det var kommet en 2010-skravletråd, skulle vi ikke flytte denne til generell dagbok? Eller skal vi bare fortsette her? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 2. november 2009 #1950 Del Skrevet 2. november 2009 NiChia - Høres helt herlig ut altså, skulle ønske alle babyer var sånn jeg. Her er det opp 2-3 ganger om natta, hver 3 time Tror ikke dere kan forvente andre kommentarer, dere må nok bare tåle de fåtall av ganger hun er urolig om kvelden. Uansett hvor snill hun er så tror jeg alle har litt turner innimellom hvor de rett og slett ikke vil sove. Sånn er det her iallefall. L har sove 5 - 6 timer siden klokka 00.00, hvorav 45 minutter fra 14.45 - 15.30. Det tærer veldig på søvnen å måtte stå opp mange ganger om natta. Nå kan jo jeg sove litt på dagen, men det er jo husarbeid som skal gjøres også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. november 2009 #1951 Del Skrevet 2. november 2009 Dere som har pumpet, eller som pumper med elektrisk. Hvor lang tid tok det før dere fikk til etmåltid. Har pumpet vel og lenge, men fikk ut stakkarslige 40 ml. Sitter nå her med to ømme brystvorter. Føler jeg fikk mer ut om gangen ved å håndmelke jo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 2. november 2009 #1952 Del Skrevet 2. november 2009 Du kan jo håndmelke istedet da, Saeria. Det tar egentlig ikke noe særlig lenger tid. Sist jeg prøvde å pumpe, fikk jeg ut ca 60 ml tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 2. november 2009 #1953 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Ellers gikk alt veldig bra hos legen, lillegutt ble "frikjent" for hofteleddsdysplasi. Ikke noe tegn i det hele tatt, så det lettet et morshjerte! Så fint!!! Er så dritt med den puta, blir gal! og M har også funne ut at den ikke er noe gøy lenger, skriker hver gang vi skal ha den på igjen! Blir godt å få den av igjen ja.. Dere som har pumpet, eller som pumper med elektrisk. Hvor lang tid tok det før dere fikk til etmåltid. Har pumpet vel og lenge, men fikk ut stakkarslige 40 ml. Sitter nå her med to ømme brystvorter. Føler jeg fikk mer ut om gangen ved å håndmelke jo! Jeg har ikke pumpet så veldig mange ganger ennå, men jeg får ut ca 80 ml.. Jeg bruker ca 10-15-20 min på å pumpe en pupp med manuell pumpe Endret 2. november 2009 av Unknown Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. november 2009 #1954 Del Skrevet 2. november 2009 Får gi pumpa noen forsøk til, hvis ikke det funker går jeg over til håndmelking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 2. november 2009 #1955 Del Skrevet 2. november 2009 Selvsagt ikke. Vil ikke ungen bæres, så vil den ikke det. Lytter du ikke da til barnets signaler og handler på best mulig måte ut i fra det? Var ikke meningen å tråkke noen på tærne. Leste etterpå at spm mitt så litt surmaga ut, ikke meningen! Selvfølgelig gjør jeg jo det jeg tror er best. Men når ungen ikke oppfører seg som andre, så lurer man.. hehe..Det er ikke måte på hva man kan bekymre seg over vettu (Hva i al verden gjorde folk før internett? Stolte kun på egen magefølelse? ) NiChia - synes du kan forvente å få råd selv om man har snill unge. Det er jo ikke sympati du ber om, men råd eller forklaringer på hva gråtingen/ vanskelig unge kommer av. Jeg har dessverre ikke noen gode råd. Noen ganger vil unger bare være vanskelige tror jeg. Man finner ikke alltid ut av hvorfor, eller måter å rette det opp på. I så fall hadde vel de fleste hatt bare snille unger Men kos deg, og sett pris på at du har så snill baby! Vår liker heller ikke å bade. Bading i vanlig balje er hylskriking med illrødt ansikt og sprutende tårer fra start til slutt. Bading i TummyTub er hylskriking fra to sekunder etter han er blitt våt på lilletåa til han har fått håndkle rundt seg. Bading i dusjen med pappa'n sin er gråting når håret vaskes eller det kommer vann i ansiktet. Så her funker det best når mannen tar med seg lillegutt i dusjen, men det er alltid gråting og ikke noe koselig i det hele tatt. Misunnelig på de som bader ofte/ hver kveld fordi det er så koselig stund med babyen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. november 2009 #1956 Del Skrevet 2. november 2009 Jeg er vel litt overfølsom i dag, for jeg strever litt med ammingen. Gutten blir bare ikke mett. Det går greit halve dagen, så blir han rett og slett ikke fornøyd mer, og slik har det vært en stund. Jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke klarer å gjøre han mett, samtidig som jeg tidvis er dritalei hele ammingen, selv om jeg gjerne vil amme også. *jada, et rot med disse følelsene og tankene* Samtidig ser jeg at delamming fungerer. Det er så mye greiere at han får nok i seg, når han først ammes. Men det er den samvittigheten da. "Alle" skal jo kunne amme (dog jeg har to søstre som sliter med det, og har måttet fase over til ren flaskemating), man skal ikke gi seg for fort. Helst skal man gråte blod og ha gått med 3 timers søvn på 14 dager før det til nøds kan være ok å gi noe annet enn mm, og selv da er det nok en del som trekker en i tvil hva moderskapets ferdigheter angår. Ja, jeg svartmaler nok litt i dag. Har hatt en skikkelig drittdag, og kjenner jeg er på gråten. Jeg har i grunnen en av de snilleste og av de enklere babyene man kan få, allikevel er jeg bare helt utladet. Takk til dere som gadd å lese sytinga helt fra start til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 3. november 2009 #1957 Del Skrevet 3. november 2009 Huff, Saeria. Her har jeg en liten flaskenekter, og her om dagen skulle mannen forsøke å gi henne utpumpet melk på flaske. Det endte med frustrert mann, og ei sur og grinete jente som måtte skifte fordi hun var full av melk på klærne. Og en hel flaske med utpumpet melk som måtte kastes. Her blir det nok ingen som helst utflukter for bare meg og mannen så lenge hun ammes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. november 2009 #1958 Del Skrevet 3. november 2009 Takk. Er kjedelig med flaskenekter også da. Vi hat i det minste sjans på å få en utflukt alene, dersom vi skulle få lyst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 3. november 2009 #1959 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Dere som har pumpet, eller som pumper med elektrisk. Hvor lang tid tok det før dere fikk til etmåltid. Har pumpet vel og lenge, men fikk ut stakkarslige 40 ml. Sitter nå her med to ømme brystvorter. Føler jeg fikk mer ut om gangen ved å håndmelke jo! Jeg pumpet jo masse i starten, og nesten fra første stund fikk jeg mellom 80 og 120ml... Brukte da ca 10 -20 minutter pr pupp... Hvilken pumpe har du da?? --- Som dere ser har jeg bytta navn til bare soon (tidligere soon_to_be) Endret 3. november 2009 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 3. november 2009 #1960 Del Skrevet 3. november 2009 Jeg får mellom 60 og 100 fra hver pupp. Alt ettersom dag eller kveld og hvor lenge det er siden amming. På kveldstid får jeg ofte mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå