Saeria Skrevet 1. november 2009 #1921 Del Skrevet 1. november 2009 Jeg satser på at det går seg til. Tidlig på dagen er han ikke noe på å ligge i vuggen. da våkner han etter toppen 30 minutter, og det merker jeg er alt for lite for han. Da bør han få en lur senest en times tid etter han har våknet, for da begynner han å mugne. Jo senere på dag, jo bedre liker han vuggen. Så lenge han får positive opplevelser med å ligge i den, tenker jeg at han stadig vil bli flinkere å sovne der. Dessuten vil nok det at han blir stadig eldr, hjelpe på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 1. november 2009 #1922 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Jeg tror det er viktig å ikke stresse med sovingen enda. De er tross alt små babyer enda disse vidunderne våres. Og det er alltid bekymringer. Vi har en unge som kun vil sove alene (liker ikke kroppskontakt virker det som, han blir så varm) Han vil ikke bli båret, da er det kun grining. Han vil ikke ligge inntil/ oppå oss, kun sitte. Så da bekymrer vi oss for at han får for lite kroppskontakt og blir usikker? "Allle" sier jo at de skal ha så mye kroppskontakt, men hva gjør man når ungen helst vil sove alene, og roe seg alene. Han vil kun være sammen med oss når han er våken og vil leke eller spise. I fare for å jinxe har vi fått veldig gode rutiner de siste dagene. Sovner i 20-tiden. Mat i 03-tiden. Våkner i 06-tiden, men godtar at vi skrur på lyset så ligger han og prater med seg selv i en times tid til. Han sover to lurer på dagtid som regel. En på formiddagen og en på ettermiddagen, varierer fra 30 min til 3 timer. (Natta ble faktisk lengre for han da han kom inn i egen seng på eget rom for tre uker siden (da han vokste ut av vugga si)) Ellers gikk alt veldig bra hos legen, lillegutt ble "frikjent" for hofteleddsdysplasi. Ikke noe tegn i det hele tatt, så det lettet et morshjerte! Nå må jeg faktisk benytte noe av dagen til litt styrearbeid (har valgt å ikke ta permisjon fra det frivillige arbeidet), før vi får besøk til mannens bursdagsfeiring. Endret 1. november 2009 av Aricept Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 1. november 2009 #1923 Del Skrevet 1. november 2009 Vår jente er fire måneder i dag faktisk, og det er ikke mer enn to uker siden hun lærte seg å sovne alene. Tror det er mye et spørsmål om alder & "modenhet". Det var godt å høre. Lillegutt må fremdeles vugges i søvn på kvelden.... Ellers gikk alt veldig bra hos legen, lillegutt ble "frikjent" for hofteleddsdysplasi. Ikke noe tegn i det hele tatt, så det lettet et morshjerte! Så bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 1. november 2009 #1924 Del Skrevet 1. november 2009 At babyen ikkesovner av seg selv er veldig vanlig da. Tror det er mer uvanlig at de sovner av seg selv, enn at de ikke gjør det, når de er så små som våre. Man har ikke gjort noe feil som forelder for det. De som har sovne av seg selv-unger har vel bare flaks, de er ikke noe flinkere enn andre. Min første ville adri sovne av seg selv, det gjorde han ikke før han var nærmere 8-10 mnd sånn daglig (selv om det hendte i blandt før det også da). Det løsner som regel av seg selv uten at man trenger å gjøre så mye. Men det blir jo ofte litt grin da. Vi har hatt våre kvelder med unge som skriker. Men sånn er det, ikke alt kan læres med et smil om munnen tror jeg. At man ikke skal la ungene ligge alene og skrike... Vel. Alt med måte. Skulle vi aldri latt ungen skrike litt, hadde han vel trengt puppen for å sovne den dag i dag (størsten altså). Noen ganger må man bare gjøre seg litt hard også, tror jeg. Men selvfølgelig ikke før de er litt eldre enn bebisene våre da. Vi begynte med litt "skrikekur light" da han var 6-7 mnd. Tror ikke han har fått noen traumer gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 1. november 2009 #1925 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Heldigvis sovner vår lillemann av seg selv både på dagen og på kvelden. På dagen sovner han enten i vogna eller i vippestolen. På kvelden sovner han i senga si. I tillegg har han nå startet med å sove over. Måtte faktisk vekke han i morges for å gi han mat. Hadde så utrolig melkespreng . MEN jeg får han ikke i seng før jeg legger meg da. Dvs rundt kl 23.00. Endret 1. november 2009 av Spice Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. november 2009 #1926 Del Skrevet 1. november 2009 Så bra at det ikke var HD, aricept. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 1. november 2009 #1927 Del Skrevet 1. november 2009 Her sover lillegutt 2-3 lurer om dagen, vanligvis 10-30 minutter - av og til en time...utrolig frustrerende... Men han spiser ofte ganske lenge av gangen, og da ligger han som regel og koser seg og halvsover, så sånn sett får han vel litt mer søvn enn vi tror. Han sovner aldri alene, må bære og bære og bære og bære... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. november 2009 #1928 Del Skrevet 1. november 2009 Hva bærer du i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 2. november 2009 #1929 Del Skrevet 2. november 2009 Tusen takk for alle svar. Skjønner at vi ikke har noe og bekymre oss for ennå Man blir bare så utrolig påvirka av alle rundt som mener vi har skjemt henne bort og kommer til å måtte gå å bære på henne i flere år. Vi skal i alle fall bli flinkere til å legge henne på lekematta når hun er våken. Nå går vi og bærer på henne eller har henne i fanget i våken tilstand nesten hele tiden også. Så får vi ta sovingen etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 2. november 2009 #1930 Del Skrevet 2. november 2009 Skjemme henne bort? Tenk over dette: Hvordan kan man skjemme bort en liten baby som man ikke klarer å lære forskjellen på dag og natt, og som kun har mat og trygghet som sine behov? De som sier sånn, burde ta seg en tur i skammekroken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 2. november 2009 #1931 Del Skrevet 2. november 2009 Skjemme henne bort? Tenk over dette: Hvordan kan man skjemme bort en liten baby som man ikke klarer å lære forskjellen på dag og natt, og som kun har mat og trygghet som sine behov? De som sier sånn, burde ta seg en tur i skammekroken. Sant nok. Slutte og la meg påvirka av at dissa "gamlinga" sier. Det er jo tross alt over 20 år siden de hadde barn selv, og ting har endret seg og de husker sikkert ikke alt av hvordan ting var lenger heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. november 2009 #1932 Del Skrevet 2. november 2009 Signerer, Honesty! Dessuten viser visst forskning at barn som bæres blir tryggere på seg selv og mer selvstendige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 2. november 2009 #1933 Del Skrevet 2. november 2009 Hva bærer du i? Jeg har en sleepy wap - elastisk sjal, men stort sett bærer vi i armene bare. Han får litt sånn "klaus" i sjalet virker det som, at han føler at det er for stramt.. Tenkte å kjøpe en manduca, må bare få ut fingeren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. november 2009 #1934 Del Skrevet 2. november 2009 Hos lotusbarn.no har de nå Herbal Garden som er en limited edition på tilbud. Jeg synes de er veldig fine. Den blir faktisk litt billigere enn de vanlige manducaene. Jeg anbefaler deg den. Kjøp! Kjøp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 2. november 2009 #1935 Del Skrevet 2. november 2009 Hos lotusbarn.no har de nå Herbal Garden som er en limited edition på tilbud. Jeg synes de er veldig fine. Den blir faktisk litt billigere enn de vanlige manducaene. Jeg anbefaler deg den. Kjøp! Kjøp! Takk fro tips - skal ta en titt med en gang ---- Noen som vet hvordan jeg endrer navn her? "Soon_to_be" liksom....jeg ER jo mamma nå Lite gjennomtenkt navn den gang for litt over et år siden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. november 2009 #1936 Del Skrevet 2. november 2009 Jeg ville tatt kontakt med en modde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 2. november 2009 #1937 Del Skrevet 2. november 2009 Jeg ville tatt kontakt med en modde. Skal gjøre det Søren og, kjære har kortet mitt så da fikk jeg ikke bestilt manducaen nå med en gang Jeg som var såååå i siget nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 2. november 2009 #1938 Del Skrevet 2. november 2009 Skal gjøre det Søren og, kjære har kortet mitt så da fikk jeg ikke bestilt manducaen nå med en gang Jeg som var såååå i siget nå... Jippi - ordnet seg allikevel - kjære sendte over kortnummer etc - så nå har jeg en manduca i posten i løpet av uken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 2. november 2009 #1939 Del Skrevet 2. november 2009 Dessuten viser visst forskning at barn som bæres blir tryggere på seg selv og mer selvstendige. Og hva kan jeg gjøre da, for å få et trygt og selvstendig barn? Som ikke vil bæres på? Eller har jeg ikke sjangs, har vi allerede ødelagt ungen for alltid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 2. november 2009 #1940 Del Skrevet 2. november 2009 Håper det er litt trøst å få her nå, for det kunne jeg virkelig trengt. Vesla er virkelig en drømmebaby. Hun sover i 4-6 timer om ettermiddagen fra mellom 12-14 til 16-19. Og ikke nok med det. Hun sovner stort sett greit på kveldene mellom 19-22 og sover natta gjennom til 06-09. Snilleste, snilleste vidunderjenta mi!! Tror det har noe med at om ettermiddagen sover hun ute i vogna og vi har fått ordentlig kveldsrutine. Det bare kommer litt ann på når det skjer ettersom hvor lenge hun sover på ettermiddagen og om hun sover en liten kveldsdupp i vogga på stua eller ikke. Det eneste problemet med henne er at hun skriker seg gjennom hele badinga i 9 av 10 tilfeller og at jeg har en mistanke om at hun ikke får nok mat på kveldstid. Hun er ofte sulten etter at hun har fått mat, men etter at jeg begynte å pumpe om morgenen så har ikke det vært så veldig stort problem da hun bare kan få en flaske om kvelden etter at puppene er tomme. Alle som kommer på besøk og hører at hun sover natta gjennom og har gjort det stort sett siden hun var en tre uker sier at vi må ha fått den snilleste babyen i historien, og det tror jeg også på. MEN, problemet mitt er at de få gangene som hun ikke er fult så snill, de få gangene da hun skriker hele kvelden eller ikke vil legge seg alene og de småproblemene vi har så sier folk at vi har så få problemer at de vil ikke høre på dem, og da blir jeg litt fortvilet. For selv om det ikke skjer ofte så er det en gang i blandt og da er det ikke veldig lett når de jeg kjenner som har hatt vanskelige babyer ikke vil komme med råd fordi at "dette har vi virkelig fortjent etter en uke med bare fryd og gammen" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå