Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Takk for det :)

Blir veldig spennende fremover. Lurer på hvordan kattene våre vil reagere. De går igrunnen veldig fint sammmen med bikkja. Kan jo ikke forvente at de skal ligge å kose med hverandre når de ikke er vokst opp sammen, men bikkja får lov å vaske den ene pusen da. De er så skjønne sammen :)

Fantastisk å ha dyr egentlig, det er så mye selskap, selv med katter, hehe.

Stell,kos og prat :)

Ikke minst tror jeg det er sunt for L å vokse opp sammen med dyr, den valpen vi skal beholde blir jo på en måre han sin da :fnise:

-------------

Innimellom tar jeg meg i å tenke at så mye godt er skjedd, at jeg bare venter på nedturen. Er det fler enn meg som har det slik?

Vi har giftet oss, fått barn, kjøpt hus, hatt dåp og alt går fantastisk. Det er jo slitsomt innimellom, men alt i alt kunne jeg ikke hatt det bedre :rødme:

Nesten litt fælt å tenke slik men, sånn er det nå bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innimellom tar jeg meg i å tenke at så mye godt er skjedd, at jeg bare venter på nedturen. Er det fler enn meg som har det slik?

Vi har giftet oss, fått barn, kjøpt hus, hatt dåp og alt går fantastisk. Det er jo slitsomt innimellom, men alt i alt kunne jeg ikke hatt det bedre :rødme:

Nesten litt fælt å tenke slik men, sånn er det nå bare.

Jeg koser meg veldig i rollen som kone og mamma (har rekkehus og stasjonsvogn også :fnise: ). Det er ikke sånn at jeg venter på en nedtur, men prøver å nyte hver dag så godt jeg kan :rødme:

Hva tenker dere om svineinfluensaen og vaksine? Sånn jeg har forstått det så skal småbarnsforeldre (med barn under 6 mnd) prioriteres etter risikogruppene. Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å vaksinere meg, men med myndighetenes anbefaling om at alle bør vaksinere seg så bør jeg vel gjøre det allikevel da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg får slutte å tenke sånn. Ikke tenke å mye i det hele tatt, jeg er så fælt til det :sjenert:

Jeg hadde heller ikke tenkt å ta vaksinen, men når de anbefalder oss å gjøre det (de med barn under 6 mnd) så tar jeg den nok. Men jeg blir litt irritert for det er jo så mye frem og tilbake. Først var det bare overdrevet med dette influensagreiene, og plutselig så regner de med at mange kommer til å dø av det i Norge.

Er ikke så lett å vite hva en skal tru. Men først må de få nok vaksiner da :sjenert:

Liten avsporing her men,jeg har såå lyst på julemarsipan altså, ser det overalt nå. Har igrunnen bestemt meg for å ikke spise før uti november. Kanskje jeg må kjøpe meg en pakke med marsipanpølser og julebrus til helgen? :fnise:

Må få min søster til å kjøpe med aass julebrus, det er den BESTE!

Her på sørlandet drikker de brun julebrus, og det er ikke julebrus for meg. Julebrusen skal være rød :)

Hva er dere vant med?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt sov som vanlig i natt igjen. I snaue to uker har han bestemt seg for at det er morgen kl. 05, men i dag sov han til 07. Rekorden på en soveøkt her er 8 timer, blir som regel 6 timer den første økta på natta.

Håper han klarer seg lengst mulig med bare mme, før vi begynner på grøt. Helsesøster anbefalte kun melk i 6 mnd, men kom lillegutt over 1 liter mme i døgnet, kunne vi begynne på grøt/ fruktmos/ grønnsaksmos litt tidligere.

Misunnelig på valper Minnimusepus! Tror ikke jeg hadde orket det arbeidet nå, men tenk så koselig. :hjerte:

Vi har jo også hund, føler meg nesten som tobarnsmamma ;) De er jo så søte sammen også, når bikkja og lillegutt ligger sammen på et teppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å ta vaksinen. Man kunne visst få den på helsestasjonen, så jeg får høre når jeg skal dit med lillegutt og sjekk av hoftene.

Ang. julebrus (utrolig hva man kan ha en mening om :ler:😞

Jeg er oppvokst med rød julebrus (a'la eventyrbrus), men har de siste årene kjøpt Hamar Lillehammer julebrus, som er brun brus (champagnebrus). Her vi bor, som da mannen er vant til, er oransje julebrus! (blodappelsinbrus)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å ta vaksinen, om jeg får. Ikke så mye for min egen del, men siden jeg ammer kan jeg beskytte lillegutt ved å overføre antistoffer via brystmelken. Jeg skal ta kontakt med legen min og høre om jeg kan få vaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar julebrusen først, jeg. :ler: Hansa Julebrus! Ingen over, ingen ved siden. Den er røøøøød, og full i frisk futt!

Ang. vaksinen så skal både jeg og mannen ta den. Svigers bor hos oss (leier i kjelleren), og dermed er de oppi han en del, så jeg ønsker jo at de tar den, men de er superskeptiske så jeg tviler på at det skjer. :forvirret:

Svigermor er minimalt ute blant fok, men svigerfar derimot...han farter en del og menger seg med både det ene og det andre. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grans er julebrusen, selvfølgelig :jepp: Hansa til nød. Brun og gul :spy:

:ler:

Tror ikke vi kommer til å ta noe vaksiner... Tenker ikke over denne grisesjuken en gang jeg... :sjenert: Er ikke særlig redd for sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ta vaksinen så fort vi får tilgang. Jeg syns man er litt ansvrlig for å ikke gå rundt og spre smitte i tilfelle man får sykdommen også. Skummelt når hvem som helst kan bli hardt rammet.

Her sover snuppa fra 21 om kvelden til sånn ca 0630 om morgenen. Jeg er skikkelig bortskjemt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen tips til hvordan man forteller en på tre måneder at vi har stillt om til vintertid? Det som før var legging i halvsyv-syvtiden er nå halvseks-sekstiden... altså er vi på kveldsmat, nattstell og pysj allerede i femtiden. Det er for tidlig syns jeg. Er jo ikke lange stunden mannen får sammen med henne etter at han kommer fra jobb.

Å forsøke å holde henne våken litt lengre funker ikke noe særlig så langt i hvertfall. Resultatet i dag ble en times hyling før hun utmattet sluknet i vugga si.

Soving på dagen er det ikke mye av da, i dag var det to lurer på en halvtime og en på tjue minutter, det er jo ikke mye for en som er så liten. Har forsøkt soving i vogga ved siden av vår seng på dagtid også, forsøkt soving i sprinkelsenga på barnerommet, forsøkt å sove på brystet mitt i sofaen, forsøkt sofaen mens jeg sitter ved siden av, forsøkt vognbagen inne, vogna ute, vogna på trilletur... resultatet er likt overalt. Sjelden mer enn en halvtimes søvn, og absolutt maks er halvannen time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får prøve å justere ett kvarter pr dag, kvist.

Her fikk vi endelig G til å sove alene i senga si. Etter 20 minutter med nesten sammenhengende brøling (stakkar kryp), gikk jeg inn til han og pappaen som prøvde å trøste. Han hadde nettopp spist, og fått en påtår med mme (desperat kriseforsøk), så fant jeg kosekaninkluten jeg har sovet med de siste 3 dagene, og la den over hodet hans (etter å ha prøv å gi pupp, noe han ikke ville ha). Vips så sovnet han. 20 minutter senere kom en lyd fra soverommet. Jeg gikk inn, strøk han med kosekluten, og så sovnet han igen og sov i halvannen time!

Nå sover han igjen med kluten på hodet. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown
Soving på dagen er det ikke mye av da, i dag var det to lurer på en halvtime og en på tjue minutter, det er jo ikke mye for en som er så liten. Har forsøkt soving i vogga ved siden av vår seng på dagtid også, forsøkt soving i sprinkelsenga på barnerommet, forsøkt å sove på brystet mitt i sofaen, forsøkt sofaen mens jeg sitter ved siden av, forsøkt vognbagen inne, vogna ute, vogna på trilletur... resultatet er likt overalt. Sjelden mer enn en halvtimes søvn, og absolutt maks er halvannen time.

Sånn hadde vi det også en periode..Travelt med en unge som var overtrøtt nesten hele dagen! Men plutselig så snudde det, og nå sover ho nesten hele dagene igjen virker det som :tongue:

Så jeg tipper det bare en en periode :)

Nå sover han igjen med kluten på hodet. :strix:

M sover snart ikke uten gulpeklutene sine delvis over hodet ho :tongue: Deilig og ligge å sniffe på gammelt gulp :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ungen her sover så og si hele dagen han... Utenom amming og bleieskift, er han ikke våken mer enn max 1-2 timer pr dag.

Å legge ungen er vi langt unna... Legges samtidig med meg, null rutine på det... Legges i vogga først hvis jeg ikke er for trøtt til å orke en kamp på ca 1-3 timer med grining først... Så da sier det seg selv at det som oftest blir samsoving hele natta. Jeg trenger jo faktisk litt søvn jeg også... :sukk: Har lyst til å :slår: alle med de perfekte små drittungene sine :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får ikke jeg deng, hvertfall, for her er det heller ingen soverutiner enda. ;) Sove alene er fremdeles lite poppis, selv om vi fikk det til i går kveld...da etter hyling, og litt mat og sutteklut på knotten.

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får ikke jeg deng, hvertfall, for her er det heller ingen soverutiner enda. Sve alene er fremdeles lite poppis, selv om vi fikk det til i går kveld...da etter hyling, og litt mat og sutteklut på knotten.

Huff, måtte bare få ut litt frustrasjon ;)

Det er liksom så kjipt, for ungen sover rimelig greit alene på dagtid - sovner til og med av seg selv noen ganger! Men om natta... Å nei du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig å lese her inne.

:klemmer:

Om et år er det forhåpentligvis jeg og andre som skal prate om leggerutiner og annet babysnakk :rødme:

Fortsett å bruke tråden så lenge dere orker :), så kan jeg og andre lese hva vi har i vente. :jepp:

I mellomtiden lager jeg en ny tråd for 2010 mammaene, og håper at det snart kommer flere etter :jepp:

Endret av Gaupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, måtte bare få ut litt frustrasjon ;)

Det er liksom så kjipt, for ungen sover rimelig greit alene på dagtid - sovner til og med av seg selv noen ganger! Men om natta... Å nei du!

Forstår godt at du er frustrert. Her vil han ikke sove alene om dagen heller. Prøver å jobbe med saken da.

:hallo:

Kanskje på tide at vi flytter ut snart?

:ler: Er nok det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her MÅ ungen bare sove alene på dagtid - kan ikke sitte meg ham på fanget hele dagen med en annen unge å ta meg av i tillegg ;) Førstemann krevde konstant kroppskontakt i 3 mnd... :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...