Blowers daughter Skrevet 22. oktober 2009 #1841 Skrevet 22. oktober 2009 Ikke for å være negativ til dere som gir MME om kvelden, men vil ikke det bare forsterke problemet? At dere får mindre melk i brystene om kvelden? Eller pumper dere da istedet/i tilegg? Jeg merker også at jeg har mindre melk i brystene om kvelden, men har forleøpig ikke trengt å gi noe ekstra, så jeg spør fordi jeg lurer.. I dag rullet lillegutt fra magen til rygg! Jeg la ham fra meg på gulvet og gikk for å pusse tenner, og når jeg kom tilbake lå han på ryggen og gliste Trodde han var langt unna å kunne gjøre det. Har ellers sett at han kan rulle til siden fra ryggleie, men ikke mer enn det. OG han har endelig ledd ordentlig til oss begge. Han gjorde det for første gang i går, og i dag har han gjort det flere ganger. Det er såå koselig :rødme:
Saeria Skrevet 22. oktober 2009 #1842 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg gir pupp og så litt tillegg. Ellers blir ha ikke fornøyd. Holder på å amme opp melkemengden nå på dagen da, slik at vi forhåpentligvis kan kutte MME helt.
Elizia Skrevet 22. oktober 2009 #1843 Skrevet 22. oktober 2009 Når han har tømt begge puppene og er like sulten gir jeg han litt tillegg. Noen ganger drikker han 140 ml andre ganger nøyer han seg med 40.
Gjest imli Skrevet 23. oktober 2009 #1844 Skrevet 23. oktober 2009 Her er MME uaktuelt siden ungen er flaskenekter... Men jeg har mye melk da. Den er visst bare ekstremt lettfordøyelig, virker det som...
Edie Skrevet 23. oktober 2009 #1845 Skrevet 23. oktober 2009 *overse mentalt all ammeprat* Gutten vår tror jeg er langt unna å snu seg fra mage til rygg. Det eneste han prøver på når han ligger på magen er å heise hodet så høyt han klarer og sparke fra så han kommer fremover. Tror ikke han har tenkt tanken engang på at det går an å snu seg... Fra siden vet jeg ikke, da vi ikke får til å legge han på siden. Men latter er kjempekoselig
Gjest imli Skrevet 23. oktober 2009 #1847 Skrevet 23. oktober 2009 Her er det i alle fall ikke noe snuing - men han er jo ikke 7 uker enda en gang så det er nok litt tidlig Eldstemann var ca 3,5 mnd da han snudde seg såvidt jeg husker. Ikke noe latter heller... Noen få smil som jeg ikke helt vet om er smil eller bare mageknip. Han er generelt lite glad når han er våken... Sover mye da, men når han er våken er det stort sett spising, bleieskift og grining som gjelder...
Gjest Unknown Skrevet 23. oktober 2009 #1848 Skrevet 23. oktober 2009 Er ikke noe snuing med oss heller..Men det er vel ikke mulig med den store puta mellom beina..Blir nok liggende litt etter når det gjelder bevegelser og slikt! Men vi har et stoort glis! Og jeg tror latteren er like rundt hjørnet
Minnimusepus Skrevet 23. oktober 2009 #1849 Skrevet 23. oktober 2009 Latter er kos L ler litt sånn innimellom, men skravler som en foss da. I dag tidlig klokka seks skulle jeg legge han til å sove igjen, men ville ha det? Nei, han lå vel en times tid å skravlet før han endelig sovna, da kunne vi jo egentlig ha stått opp Her i gården lurer jeg på om L ikke blir ordentlig mett av bare morsmelk. Han sutrer så og si alltid etter et måltid. Også har han begynt med den uvanen å sovne ved puppen, noe som ikke er spesielt festlig når mannen skal ha han. Da gråter han jo når han ikke får kose seg Hadde han vært fornøyd etter han får mat hadde det jo ikke vært noe problem, men jeg må jo legge han til igjen så fort jeg tar han opp. Og jeg ammer og ammer og ammer, har ikke gjort annet i hele dag. Kanskje jeg skal prøve å varme opp litt mme i kveld for å se om han blir fornøyd. Også sååå grinete han er blitt nå i dag, lurer på om han begynner å bli tett igjen jeg. Det var sånn her han var på onsdag når han fikk feber.
Saeria Skrevet 23. oktober 2009 #1850 Skrevet 23. oktober 2009 Er ikke noe snuing med oss heller..Men det er vel ikke mulig med den store puta mellom beina..Blir nok liggende litt etter når det gjelder bevegelser og slikt! Men vi har et stoort glis! Og jeg tror latteren er like rundt hjørnet Jeg lå i pute i 6 mnd., og deretter i gips i 9. Når jeg endelig fikk av gipsen, tok det ikke lange tiden før jeg løp. Jeg lærte nemlig å løpe først, så gå, og til sist å krype, så din behøver ikke falle etter noe særlig motorisk. Minniemusepus: Det er kjipt når de små så tydelig ikke blir mett etter måltidene. Du får håpe det går over, og at det bare er øking på gang.
Gjest Unknown Skrevet 23. oktober 2009 #1851 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg lå i pute i 6 mnd., og deretter i gips i 9. Når jeg endelig fikk av gipsen, tok det ikke lange tiden før jeg løp. Jeg lærte nemlig å løpe først, så gå, og til sist å krype, så din behøver ikke falle etter noe særlig motorisk. Gud, jeg håper vi slipper å holde på me de greiene så lenge! Ser for meg lilleSaeria får av gipsen, og vips! Så er du ute på løpetur Vi får vell bare ta det som det kommer!
Saeria Skrevet 23. oktober 2009 #1852 Skrevet 23. oktober 2009 De fleste blir bra etter å ha brukt pute en stund, så dere slipper nok å styre med det så lenge.
Gjest imli Skrevet 24. oktober 2009 #1853 Skrevet 24. oktober 2009 Vi har en unge som NEKTER å sove på ryggen. Rett og slett klin umulig... Vi har prøvd alt Andre får bare synes vi er uansvarlige, nå lar vi ungen ligge på magen. Vi må ha litt søvn, alle sammen...
Soon Skrevet 24. oktober 2009 #1854 Skrevet 24. oktober 2009 Vi har en unge som NEKTER å sove på ryggen. Rett og slett klin umulig... Vi har prøvd alt Andre får bare synes vi er uansvarlige, nå lar vi ungen ligge på magen. Vi må ha litt søvn, alle sammen... Jeg syns du skal gjøre det som er best for dere Her nesktes det stort sett å ligge på ryggen og magen - ligger mest på siden både på dagen og natten. Av og til på ryggen, men da mest i vognen. Igår sov han faktisk på magen litt i vogna... Men så lenge man følger med de så er det da ikke uansvarlig. Vår generasjon skulle jo ligge på magen....
Edie Skrevet 24. oktober 2009 #1855 Skrevet 24. oktober 2009 Her hadde vi det dramatisk i går kveld. Jeg hadde mata bikkja og skulle ut på luftetur. På vei ned trappa forsvinner plutselig ene trappetrinnet for meg (hele trinnet hadde blitt forskøvet og slitt ut av sporet sitt) og jeg detter ned hele trappa og ender i bånn med hue på flisene og beina i trappa.. Gudskjelov så gikk det fint med bikkja og meg. Jeg er rimelig forslått og er gul og blå fra topp til tå, både foran og bak, med mindre sår og skrubber her og der. Men ingenting brukket. Vi klarer oss jo ikke uten trapp, så i dag har mannens prosjekt vært å fikse trappa. Ikke bare trinnet som var løsnet, men alle er nå forsterket ekstra på plass både i veggen og trappegelenderet. Det eneste som kan skje feil med trappa nå er at trinnet brekker, men det tviler jeg på går an, det er jo kjempetjukt og tålte jo fint min lille hoppetur med hele kroppen ned i går.. Pulsen var rimelig høy noen timer i går, jeg klarte ikke slutte å tenke på hva som hadde skjedd om jeg hadde hatt lillegutt i armene..
Gjest imli Skrevet 24. oktober 2009 #1856 Skrevet 24. oktober 2009 Jeg syns du skal gjøre det som er best for dere Her nesktes det stort sett å ligge på ryggen og magen - ligger mest på siden både på dagen og natten. Av og til på ryggen, men da mest i vognen. Igår sov han faktisk på magen litt i vogna... Men så lenge man følger med de så er det da ikke uansvarlig. Vår generasjon skulle jo ligge på magen.... Ja, vi skulle jo ligge på magen, overlevde jo vi Var jo høyere forekomst av krybbedød den gangen da. Men må jo prøve å tenke at krybbedød er veldig skjeldent uansett. Og at det ofte er barn som det i utgangspunktet er noe annet galt med, som dør.
Gjest imli Skrevet 24. oktober 2009 #1857 Skrevet 24. oktober 2009 Aricept: For en opplevelse. Huff. Godt det gikk bra.
Ilja** Skrevet 24. oktober 2009 #1858 Skrevet 24. oktober 2009 Du har virkelig fått din dose dramatikk altså, Aricept Enda godt at du ikke hadde lillegutt i armene!
villkatt Skrevet 24. oktober 2009 #1859 Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Åi, Aricept! Skjønner godt at pulsen var høy en stund etterpå! Sånne ting gir en god støkk! Det var bra du ikke hadde gutten med deg! Jeg sklei på toppen av trappen vår når jeg var gravid, og sklei videre på ryggen nedover trappen. Var ikke så langt på vei da, så spiren merket nok ikke noe til det, men jeg ble veldig forsiktig med den trappen etter hendelsen. Jeg vil gjerne høre deres synspunkter på dette med svineinfluensa. Neida, ikke enda en debatt ang vaksinasjon Hva tenker dere ang større folkemengder på kjøpesentre etc., og hva med småturer på butikken?? Hvor går grensen mellom hysteri, og beskyttelsesinnstinktet?? Jeg hadde vært på en liten kjøretur i dag, og måtte innom butikken for å kjøpe et par småting. Vesla blir ofte urolig når bilen stopper, så jeg tok henne med inn, istedet for at hun skulle sitte i bilen å gråte. I køen fram til kassen, oppdager jeg at mannen foran meg hoster to-tre ganger, og han hoster ikke i armkroken! Damen i kassen hoster også og virker litt snufsen, hun hoster litt forsiktig bort da, men heller ikke hun hoster i armkroken. Jeg angrer på at jeg ikke sa noe til mannen foran meg. Min naturlige reaksjon var å trekke meg vekk fra basillene Men AGH! tenker ikke folk på dette med smitte?? Ja, det er litt tiltak med alle disse forebyggende tiltakene, men det er jo en god vane, spesielt i disse tider! Selv om man bare er litt forkjøla, og ikke er influensasjuk, kan jo forkjølelsen bare være et forstadium... Æsj, skulle valgt en annen butikk og angrer litt på at jeg tok med vesla inn, men ikke noe å gjøre med det nå. Edit: SkriveLeifer. Endret 24. oktober 2009 av villkatt
Soon Skrevet 25. oktober 2009 #1860 Skrevet 25. oktober 2009 Huff, Aricept! Jeg vet hvordan du har det, jeg falt jo ned hele den bratte kjellertrappa tre dager før keisersnittet... Har fortsatt utrolig respekt for den trappa altså, og jeg kommer aldri til å ta med meg E ned i kjelleren... --- Villkatt: Syns de sa på nyhetene nå at de som har influensasymptomer, de HAR svineinfluensa.(er ikke sikkert de som hostet i butikken hadde influensasymptomer da). Jeg syns på en måte det er litt hysteri, men det er også vanskelig å ta et standpunkt for det er jo såpass mange unge friske mennesker som har dødd av den... Men jeg går da ut med lillegutt, og som regel ligger han da i vogna, og jeg vasker hendene godt etter jeg har vært ute og shoppet og tatt på masse ting...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå