Saeria Skrevet 19. oktober 2009 #1801 Del Skrevet 19. oktober 2009 Håper hoftene er ok. jeg har veid knotten på helsestasjonen i dag. +120 gram på ti dager. Litt lite. HS var ikke der i dag, men skal ringe i morgen. Mine to søstre har jo opplevd at melka enten har forsvunnet, eller ikke vært næringsrik nok, noe jeg håper ikke er i ferd med å skje her. Ikke rart han spiser som en gal om nettene, og forsåvidt også om dagen. Sukk. Håper dette bare er et engangstilfelle, men om det ikke er det, så får vi prøve med delamming, og dels flaskemating. Det gjør min søster med sin lille på en knapp uke.Da blir det isf. Nan ha1. Den er mildest. Da får det heller være det samme at den koster 180 kroner pakken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 19. oktober 2009 #1802 Del Skrevet 19. oktober 2009 Vi skal også ha dåp den 8/11 som er farsdag. Har ikke tenkt noe over det, men burde kanskje ha en liten oppmerksomhet til pappa'n. Og vi skal også ha alkoholfri dåp, har ikke hørt om dåp det blir servert alkohol i før jeg... Da har du ikke vært i dåp i Danmark Vi skal ikke ha navnefest før til våren, så det er lenge til jeg behøver å tenke på mat, klær, gjester og denslags. Men håper på fint grillvær og bordsetting utendørs, det hadde vært flott. Ellers har frøkna plutselig bestemt seg for at smokk er godt. Hun har nektet plent inntil nå, så jeg er halvt i sjokk her. Vi merker at det er enklere å legge henne på kveldene når smokken kan brukes som kos, så håper denne trenden fortsetter. Vi er "litt" lei byssing og bæring, for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 19. oktober 2009 #1803 Del Skrevet 19. oktober 2009 Gratulerer med vel overstått dåp, Minnimusepus. Men litt av en feiring da Trodde dåp var ganske alkoholfritt jeg, det er det i alle fall her... Har aldri hørt om alkohol i dåpen jeg heller. De satt oppe til tidlig søndags morgen å drakk, så vi serverte ikke alkohol Han skjønte hvor utrolig dum han var da. Satt å nippet til bonaqua flaska med vann i kirka så han ikke skulle bli enda mer dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 19. oktober 2009 #1804 Del Skrevet 19. oktober 2009 Ellers var alt bra, bortsett fra at vi skal tilbake til legen for å sjekke om det er nødvendig med ultralyd av hoftene. Valkene på låra var ikke symmetriske og det kunne visst være et tegn på noe galt med hoftene. Helsesøster kunne ikke kjenne noe galt med hoftene, men ville at legen skulle se på det. Er han usikker blir det ultralyd. Men hun ba meg om å ikke uroe meg. 5% av de som ikke har like store valker på hvert bein og blir undersøkt av lege blir sendt til ultralyd. Og 5% av de igjen er det noe galt med. Så sjansen er liten, men bra han blir fulgt opp. Håper det ikke er noe galt og at hoftene er som de skal. Jeg håper dere slipper noe hoftefeil! Det er jo ikke så stor sjangse for at det er det, men nå synest jeg du har vært igjennom nok ja! Nå er jeg heelt sikker på at jeg må skaffe meg bæretøy! M har bare sovet en halv time siden 6 og var stuuuptrøtt, dritsur og nektet å sove, helt til jeg prøvde med baby bjørnen. Nå har ho sovet i snart en time! Men jeg tørr ikke ta henne ut og legge henne noen plass...Så nå sitter vi her da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 19. oktober 2009 #1805 Del Skrevet 19. oktober 2009 Har aldri hørt om alkohol i dåpen jeg heller. De satt oppe til tidlig søndags morgen å drakk, så vi serverte ikke alkohol Han skjønte hvor utrolig dum han var da. Satt å nippet til bonaqua flaska med vann i kirka så han ikke skulle bli enda mer dårlig. Huff Noe sånt kunne vel nesten mannen min funnet på også. Men bare nesten, håper jeg! Godt dagen ble fin likevel. Kan du skjønne hva som er så stas med denne drikkingen? Kan ikke finne en eneste positiv ting med alkohol jeg. Men nå er jeg avholdskvinne på min hals da Har sett hva den dritten kan gjøre med mennesker... Her blir det brus i dåpen Smokk ja - hvordan greide dere det, Molo? Her ser det ut til at vi ender opp med enda en smokk- og flaskenekter... "Alle" unger bruker jo smokk og drikker av flaske fra de er små, bare ikke mine... Det ble totten på førstemann, og flaske tok han ikke før han var 9 måneder. Blir nok samme greia nå... Håper bare ungen finner totten litt kjapt, ganske slitsomt å bli brukt som smokk... Noen med geniale råd for smokk- eller flasketilvenning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 19. oktober 2009 #1806 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Noen med geniale råd for smokk- eller flasketilvenning? Jeg har hørt at det går an å duppe smokken i sukkerskålen, det skal gjøre susen for mange. Nå er ikke jeg tilhenger av å gi babyer sukker, men nød lærer naken kvinne osv Og jeg tror heller ikke 1 gang er skadelig for ungen. Ikke at det har spesifikt med ditt problem å gjøre, men; Barn som får mme tar jo flaske alle som en. Aldri hørt om noen som ikke har fått til det, hvertfall. Gjelder det bare å vente til ungen er sulten nok? Nå tar lillegutt flaske og smukk, så vi har ikke det problemet, men jeg bare tenkte på det på bussen her om dagen. Ikke mye hjelp fra meg dessverre. Endret 19. oktober 2009 av Blowers daughter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 19. oktober 2009 #1807 Del Skrevet 19. oktober 2009 Kan prøve med sukkervann i alle fall Nei, man skulle jo tro de tok flaske til slutt, bare de ble sultne nok. Men litt kjipt å gå flere timer med en hylskrikende unge også da, som gråter etter mat... Man føler seg vel kanskje ikke veldig snill da? Med førstemann orka jeg i alle fall ikke vente så lenge at han var utsulta. Vet ikke om det hadde gjort noen forskjell heller. Dessuten så begynner jo mange MME-barn rett på flaske da, og det er nok kanskje lettere enn å amme i flere uker første, uten hverken smokk eller flaske, slik er anbefalt, for ikke å ødelegge for amminga. Nei, ikke lett det der! Hadde vært greit med smokk pga enklere å roe ned ungen (sies det ) og flaske for at jeg skal kunne få kommet meg ut av huset uten unger i mer enn to timer av gangen... Men det ser ut til at jeg kan glemme det... Ja, ja, bare en 8-9 mnd til i "husarrest" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 19. oktober 2009 #1808 Del Skrevet 19. oktober 2009 Nei, det er helt utrolig at det går ann. Han drikker kanskje 3 ganger i året, og dagen før dåpen vr altså en av dem Menmen, ellers gikk alt veldig fint. Ble jo litt ekstra stress når vi ikke fikk hjelp av mannfolka til noenting. De senket oss heller, da de brukte 30 minutter på badet hver. Ble MASSE kaker igjen illefall, ellers var det ganske godt beregnet med mat og brus. Gikk ganske masse, og det hadde nok vært litt knapt med bare ei kasse, vi var 18 stk hvorav 2 var under 3. Hr ingen råd jeg altså, er heldig som har en som har tatt både smokk og flaske. Ei venninne har ei som akkurt har begynt å ta smokken, hun er ei uke eldre enn L. Man må vel bare prøve og prøve kanskje? Sukkervann hørtes jo ganske lurt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 19. oktober 2009 #1809 Del Skrevet 19. oktober 2009 Må vel bare prøve ja... Ellers - burde vi ikke snart få flytta tråden? Neste juli/august-gruppe begynner vel å bli gravide snart? Litt kjedelig om vi tar plassen fra dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 19. oktober 2009 #1810 Del Skrevet 19. oktober 2009 Her tar ungen heller ikke smokk, og flaske var bare populært første gangen. I tillegg vil hun ha mat annenhver time på dagtid, så jeg er i praksis isolert hjemme. Men jeg tenker som så at jeg ikke vil tvinge i henne smokken, heller, for det er jo tross alt en unaturlig ting. Dessverre har hun så smått begynt å suge på hendene sine i stedet; det ser ganske komisk ut når hun forsøker å få hele knyttneven inn i munnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 19. oktober 2009 #1811 Del Skrevet 19. oktober 2009 Har det akkurat som deg, Honesty - ganske isolert hjemme jeg også. Er litt styr og skulle ut for tida, må jo stort sett ha med meg begge ungene med alt det innebærer... Bare å få dem ut av døra er jo et ork... Er enig i at smokk er en unaturlig ting, og at man ikke skal tvinge dem. Men hadde vært deilig da - for mange er jo smokken en "mute-knapp" Bare å putte inn smokken når ungen gråter om natta, så blir det tyst. *drømme* Men samtidig, så slipper vi smokk-avvenning når ungene blir større da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 19. oktober 2009 #1812 Del Skrevet 19. oktober 2009 Skriking om natten har vi faktisk ikke opplevd, og når hun først sovner, sover hun gjerne 4-6 timer før første amming. Men før sengetid (som gjerne er rundt midnatt ) kan hun skrike så trommehinnene er i ferd med å sprekke, og da er bæretøyet bra å ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 19. oktober 2009 #1813 Del Skrevet 19. oktober 2009 Er ikke noe særlig skriking om natta her heller. Skrikeperiode som regel en time eller to på ettermiddag/kveld. Men mange urolige netter, der ungen krever å bli byttet fra pupp til pupp hele natta... Nå, derimot, ligger han og sover så fint alene i vognbagen sin Sover veldig fint på dagtid, kan sove 2-3 timer i slengen, sovner til og med ofte av seg selv! Men om natta... Da er det bare senga vår og puppen som fungerer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 20. oktober 2009 #1814 Del Skrevet 20. oktober 2009 Vår tar smokk fint, men han ivrer fælt etter å finne totten. Mister han smokken, ligger han med hele neven i munn når vi kommer for å putte smokken tilbake. Kjenner jeg min flaks rett kommer vi sikkert til å slite både med avvenning av smokk og tommel... Håper ikke det er noe galt med hoftene hans altså. Helsesøster virket ganske så ubekymret og sa hun bare ville ha legen til å sjekke for sikkerhets skyld. Allikevel er jeg nervøs for hva han sier, blir spennende på den legetimen neste uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 20. oktober 2009 #1815 Del Skrevet 20. oktober 2009 Lillegutt har blitt mer og mer glad i smokken, og har blitt ganske mye flinkere til å holde den inne selv. I begynnelsen spratt den ut i det øyeblikket vi tok bort hånda,og så ble han kjempesint Krysser fingre for at hoftene til lillegutt er fine, Aricept. Det er de sikkert, men kjempefint at de sjekker Imli, det høres slitsomt ut å samsove hele natten.. Jeg lar som oftest lillegutt sove inntil meg fra i 6-7-tiden på morgenen, men han sover i egen seng helt til da. Merker at jeg sover mye bedre når jeg sover alene, får slappet ordentlig av da. Du kan jo kanskje prøve å smette S over i vognbagen etter at han har sovnet for natta, og se hvordan det går? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 20. oktober 2009 #1816 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Er det at jeg lar ham sove på magen på dagtid... Han sover rett og slett best da. Han sovner ikke i det hele tatt på ryggen, kun i vogna når han er godt påkledd med lue og alt. På sida går til nød. Om natta ligger han på sida på armen min Sånn gjorde førstemann også, jeg vet jo det går over. Men det er slitsomt ja, får aldri sovet skikkelig og slappet av, ligger låst fast i en stilling hele tiden mens han sover... Er blitt ganske så stiv og støl i hele kroppen. Får vel snart vondt i ryggen også tenker jeg Men vi var på helsestasjonen i dag på 6-ukers kontroll, og helsesøster anbefalte en ganske tjukk pute til ham så han ligge bedre med hodet når han ligger på ryggen. Han har jo ikke flatt bakhode i det hele tatt, noe som jo er veldig fint, men den fine hodeformen hans gjør det vanskelig for ham å balansere hodet når han ligger på ryggen. Så kanskje det hjelper med en skikkelig pute, vi får prøve. Han er forøvrig blitt 6045g og 59cm Endret 20. oktober 2009 av imli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 20. oktober 2009 #1817 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Smokk ja - hvordan greide dere det, Molo? Her ser det ut til at vi ender opp med enda en smokk- og flaskenekter... "Alle" unger bruker jo smokk og drikker av flaske fra de er små, bare ikke mine... Det ble totten på førstemann, og flaske tok han ikke før han var 9 måneder. Blir nok samme greia nå... Håper bare ungen finner totten litt kjapt, ganske slitsomt å bli brukt som smokk... Noen med geniale råd for smokk- eller flasketilvenning? Tja, jeg kan vel ikke akkurat påberope meg æren for at smokken plutselig ble populær. Jeg har inntrykk av at hun gjør akkurat det som passer henne når hun selv synes hun har lyst til det. Så jeg ga henne bare smokken helt tilfeldig her en dag, og hun suttet fornøyd på den. Det har hun absolutt ikke gjort tidligere. Jeg synes det meste med den ungen er utenfor min kontroll Imli, jeg ser du skriver at barnet ditt sover best på magen. Akkurat det gjorde frøkna vår også i starten. Så for å unngå å bli helt tullete i hodet, fikk hun lov til det på dagtid mens jeg var sammen med henne/satt ved siden av henne. Plutselig bestemte hun seg for at å sove på ryggen var helt ok, så for vår del var det nok sannsynligvis litt aldersbetinget. Endret 20. oktober 2009 av Molo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 20. oktober 2009 #1818 Del Skrevet 20. oktober 2009 Så stor han har blitt! Skjønner godt du er sliten, Imli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 20. oktober 2009 #1819 Del Skrevet 20. oktober 2009 Ja, er ganske sliten for tida. Synes stort sett hverdagen går greit, men er utrolig trøtt da Får aldri sovet skikkelig... Håper det går slik hos oss som hos dere da Molo - at ungen vil ligge på ryggen etterhvert. Jeg lar ham bare sove på magen på dagtid, da kan jeg jo sjekke ham stadig vekk, men kan jo ikke gjøre det om natta, så da blir det samsoving. Førstemann var helt lik... Men vi fikk ham til å sove i egen seng sånn etterhvert fra 3 mnd... Men mye skrik ble det ja! Er bare ikke så lysten på denne skrikinga nå som vi har enda en unge å ta hensyn til, har ikke lyst til å vekke eldstemann hver gang minsten skal sove. Ikke lett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 20. oktober 2009 #1820 Del Skrevet 20. oktober 2009 Ååh, det er slitsomt å ikke få nok søvn, imli. De dagene jeg er (veldig) trøtt er ikke morsomme her i heimen heller. Håper det retter på seg ganske kjapt, å ha ham på armen natta igjennom må være veldig, veldig tungt. Vi samsover også, men hun ligger på eget lammeskinn, så det går da på et vis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå