Alive Skrevet 13. oktober 2009 #1741 Del Skrevet 13. oktober 2009 Gratulerer, Saeria! Håper hun ikke får det som meg da... 3. gang er visst en luring, det sa irriterende mange til meg...og de hadde rett. Legger til at vi hadde svigermors gryte vi også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. oktober 2009 #1742 Del Skrevet 13. oktober 2009 Akkurat det sier hun selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. oktober 2009 #1743 Del Skrevet 13. oktober 2009 Jenta kom kl.19.44! Det tok i underkant av en time etter hun kom på sykehuset med 3 cm åpning. Kjapt og intenst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 13. oktober 2009 #1744 Del Skrevet 13. oktober 2009 Jaja jenter, da blir det gryterett alikevel Blir en stroganof eller viltgryte med litt godt kjøtt tenker jeg, ikke bare kjøttdeig. Tingen er at da kan jeg bruke det fine hvite servicet mitt, som jeg har til 18. Passer mye bedre til resten pynten, mot for noen sorte tallerkner Vr faktisk svigerfar (om jeg trodde skulle være litt spydig) som spurte hvorfor vi ikke heller ville ha det Da sparer vi tid på lørdag også, slipper å stresse med å låne kjøleskap av andre. Da kan vi også handle inn i morgen, istedet for å stresse med det på fredagen, da er det babysang fra 11.00-13.00. Forresten så har jeg jo begynt å trene 3 ganger i uka nå, og i kveld la mannen ungen for kvelden etter jeg dro (det har han gjort flere ganger nå) MEN, L våknet igjen etterpå og mannen måtte gi han mat. Det hadde visst gått veldig bra Så nå begynner det å bli litt tak i mannen min her altså, var veldig stolt av han når jeg hørte det, flinke mannen min Gratulerer som (kommende)tante Saera Håper fødselen går bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 13. oktober 2009 #1745 Del Skrevet 13. oktober 2009 Oioioi, skal si det gikk kjapt ja, så deilig Det må være herlig altså, man er jo alltid forberedt på det verste. Åhh, så heldig hun er :rødme: Jeg storkoser meg med L altså, men jeg gleder meg jo til å ha en til også Er såå glad for å ha muligheten til å få barn, for det er jo helt fantastisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. oktober 2009 #1746 Del Skrevet 13. oktober 2009 Ja, det gikk kjapt. Kvinnene i vår familie er velsignet med gode fødekropper, som jobber ganske så effektivt. Gryterett høres deilig ut det da. Det er flere her som har begynt å tenke i retning av en ny baby? Jeg er langt derfra, og det til tross for at G stort sett er snill og grei. Noen dager tror jeg nesten flerbarnsmødre er gale som ikke har gitt seg etter den første. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 13. oktober 2009 #1747 Del Skrevet 13. oktober 2009 Herlig, skulle ønske jeg hadde en slik kropp Håper nestemann går litt greiere. Kan gjerne vare lenge altså, men ikke slik som det ble på slutten med L. Ja, vi tenker jo på når vi skal ha nestemann ja. Hadde jeg hatt fast jobb hadde vi nok begynt "arbeidet" snart Men sånn er det altså ikke. Men vi kan jo arbeide fordet vi så Men det gjør jo absolutt ingenting, da kan vi bare nyte tiden med L og konsentrere oss om han. I tillegg så har vi funnet en hann til dachstispa vår, så vi regner med å få valper i januar. Om det går bra, beholder vi en av dem. Så da har vi mer enn nok for et år eller to Dessuten regner jeg ikke med at bekkenet blir noe bedre nestegang, og da er det greit om størstemann klarer seg litt på egen hånd, så jeg slipper bære han rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 13. oktober 2009 #1748 Del Skrevet 13. oktober 2009 Gratulerer så mye som tante, Saeria! Jammen gikk det raskt :dåne: Og jeg som trodde jeg hadde en rask fødsel Ingen planer om ny bebiss her i huset med det første ivertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 14. oktober 2009 #1749 Del Skrevet 14. oktober 2009 Gratulerer som tante Saeria Har ikke tenkt på ny bebi jeg heller med det første..Selv om graviditeten og fødselen igrunn var greit, så gruer jeg meg til å gå igjennom det en gang til... Visst det ikke blir skole på meg, så blir det vell en lillesøster eller bror om ett par år tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. oktober 2009 #1750 Del Skrevet 14. oktober 2009 Graviditet og føding kan jeg fint gjøre igjen. Har ikke blitt skremt bort fra det. For min del er det ansvaret, de fortvilte mammafølelsene når lille ikke har det helt bra, og vissheten om at det langt i fra er sikkert at vi vil få en såpass grei baby neste gang, som skremmer meg. for ikke snakke om dersom det blir ei jente. Jeg ble jo født med HD, så sjansen for at en datter får det er stor. Da er man omtrent garantert mageknip og mye grining. *grøss* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 14. oktober 2009 #1751 Del Skrevet 14. oktober 2009 Gratulerer som tante, Saeria! Vi venter nok et par år før vi prøver på nummer tre. Tre tette tror jeg ikke jeg orker, så går det slik vi planlegger, er minsten nærmere 3 år når vi får nummer tre. Graviditet og fødsel skremmer ikke meg, så hadde det vært det det stod på, kunne vi sikkert begynt på en ny en i morra Nei, det er denne slitsomme og stressende barseltida som skremmer meg... Synes det er en oppskrytt periode. Synes ikke det er særlig kos med nyfødt i det hele tatt. Når de blir 3-4 mnd hjelper det, men moro blir det ikke før de bikker halvåret, synes jeg. Men jeg er kanskje rar da Er vel ikke noe baby-menneske, er ikke sånn som synes amming og byssing og bæring og samsoving og den slags er "sååå koselig!" slik mange later til å mene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 14. oktober 2009 #1752 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Vi er veldig usikre på om vi vil ha fler...men hvem vet. Akkurat nå er det mer enn nok med en ett par-tre år fremover - er enig med Saeria og Imli, graviditet og fødsel er vel og greit, men å gå igjennom styr og følelser den første tiden er værre... Endret 14. oktober 2009 av soon_to_be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 14. oktober 2009 #1753 Del Skrevet 14. oktober 2009 Vi venter noen år med nestemann vi også. Ikke fordi at barseltiden var så tøff, jeg har stort sett bare kost meg jeg nå. Men tanken på nye IVF-forsøk, med alt det innebærer av medisiner, bivirkninger, forhåpninger, følelser, skuffelser og kostnader... Og så hvis vi er heldige å bli gravide, et nytt tøft svangerskap? Nei, det orker jeg ikke enda. Hadde jeg kunne hoppet over den tøffe delen og gått rett til fødselen omtrent skulle det ikke vært noen sak Men vi hadde nok ventet litt uansett. Både mannen og jeg vil gjerne ha ca tre år mellom barna. Om vi får til det er en annen sak. Man tar ikke ting for gitt etter å ha prøvd så lenge på førstemann. Ser det er mange som har dåp og navnefest i disse dager, og vi skal i dåp til veslas tre dager eldre kusine på søndag. Selv skal vi ikke ha navnefest før i desember vi, det var da de arrangerer det her i byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 14. oktober 2009 #1754 Del Skrevet 14. oktober 2009 Hvis det ikke var for at jeg enda ikke er ferdig studert kunne jeg tenkt meg to tette. Jeg synes både svangerskap, fødsel og barseltida har gått helt strålende. For meg har alt vært som i klisjeene. Føler meg litt ekkel når jeg sier det, for jeg vet jo at mange har det veldig tøft, og jeg føler meg veldig privilegert som har hatt det så fint denne tida, for jeg vet at det ikke er noen selvfølge. Tipper neste kommer om 2-3 år, og om alt går like bra, vil jeg ha en til like etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 14. oktober 2009 #1755 Del Skrevet 14. oktober 2009 Vi snakka tidligere om at vi ville ha to relativt tett. Men ser nå mer og mer at jeg gjerne vil vente ett par år før vi setter i gang med flere. Føler at jeg vil ha god tid til å konsentrere meg om vesla først, og at hun bør klare en del selv før vi får eventuelt får en til. Selve barseltida er jo slitsom, men er verken den, fødsel eller graviditet som gjør at jeg vil vente. eller på en måte, så takler jeg nok ikke en høygravid periode med en ettåring på armen heller. Hvordan var forresten deres 6 ukerskontroller? SJekka de dere nedentil? Legen min gjorde ikke det, og når jeg spurte så sa hun bare at de ikek gjorde det for det tok ofte lenger tid før alt var i orden der. Trodde det var det timen var til jeg da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. oktober 2009 #1756 Del Skrevet 14. oktober 2009 Takk, Imli. Er stas å bli tante, selv om det ikke kommer nær det å bli mamma. Godt å se at jeg ikke er alene om å være usikker på når, hvis og om det blir en nestemann. Akkurat nå har jeg mer enn nok med G. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 15. oktober 2009 #1757 Del Skrevet 15. oktober 2009 Her blir det ikke flere barn. 2 får holde. Dessuten er jeg en "eldre" mor og ser ikke for meg å få barn rundt 40... Synes forresten alle diskusjoner rundt det negative med å være en eldre mor er slitsomme. De yngre mødrene skulle bare ha visst at jeg føler meg like ung som dem Blir faktisk sjokkert selv når jeg innser at jeg faktisk fyller 38 år snart. Føler meg jo som en 25 åring. (En liten utblåsning midt i amminga av babyen samt med en overaktiv 3 åring i trassalder hjemme fra Bhg... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 15. oktober 2009 #1758 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hvordan var forresten deres 6 ukerskontroller? SJekka de dere nedentil? Legen min gjorde ikke det, og når jeg spurte så sa hun bare at de ikek gjorde det for det tok ofte lenger tid før alt var i orden der. Trodde det var det timen var til jeg da.. Jeg ble sjekka der nede..Og fikk vite at alt såg bra ut! Hva er vitsen me kontrollen visst ikke? Må du ha ny kontroll da? Eller bare anta att det har ordnet seg? merkelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. oktober 2009 #1759 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg ble også sjekket, og funnet for trang. Jeg sa til henne at vi ikke fikk til dette med samleie fordi noe var i veien, og det var jammen ikke rart, så godt som jeg ble sydd sammen. Dermed er det bare å vente med henvisningen til gynekolog som jeg fikk, til vi får det til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 15. oktober 2009 #1760 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hvordan har man dåpen på en kveld? Vi fikk akkurat vite at gudstjenesta der vi skal ha dåp er om kvelden, hvordan gjør man det da med selskapet? Typisk altså.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå