Gjest Unknown Skrevet 5. oktober 2009 #1661 Skrevet 5. oktober 2009 Vi må opp og bytte bleie på natten somregel..Eller i alle fall på morningen for ho bruker å bæsje en gang på natta.. Nå tror jeg hellet vårt holder på å snu..Ett par kvelder nå har det vært hyling før ho skal sove, helt utrøstelig..Helt til hun plutselig finner på å lukke øynene, da er det gjort og er nesten umulig å vekke
Honesty Skrevet 5. oktober 2009 #1662 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg holdt febrilsk på med amming og forsøk på legging fra 21-01 i natt. Til slutt var jeg like våken og fortvilet som henne. Hun kavet og var lys våken hver eneste gang jeg forsøkte å legge henne ned etter at hun hadde sovnet ved pupping. Jeg håper ikke det er en ny trend.
Saeria Skrevet 5. oktober 2009 #1663 Skrevet 5. oktober 2009 I såfall har vi to unger som er temmelig like. Her er det voldsom kaving etter leggetid, og det ble en ny runde i femtiden i dag morges.
Honesty Skrevet 5. oktober 2009 #1664 Skrevet 5. oktober 2009 Uansett når hun sovner, om det er kl 22 eller 02, våkner hun kl 05 og igjen 0630. Dette ser ut til å være forprogrammert. Jeg er småtrøtt, men nå har mannen kommet hjem etter å ha vært borte siden lørdag. Da oppfører hun seg jo typisk nok som en engel. Han skulle sett henne i natt. Kaving, headbanging og frustrerte hyl. Til slutt sovnet hun på brystet mitt, delvis under dyna. Så jeg håper på en roligere natt.
Minnimusepus Skrevet 5. oktober 2009 #1665 Skrevet 5. oktober 2009 Sånn var L også for ca ei uke sia, helt forferdelig. Vi prøvde alt, men det eneste som hjalp var puppen, knapt. Holdt på fra klokka var fem og frem til halv tolv før han endelig sovna, da var han jo også stuptrøtt. Men det var bare to dager og nå er alt fint igjen. Han har lagt seg som en drøm de siste dagene (typisk om det slutter nå som jeg har sagt det høyt ) Så fortvil ei, det går nok over
Honesty Skrevet 5. oktober 2009 #1666 Skrevet 5. oktober 2009 Det er typisk at her i huset skjer det når mannen er borte, og så er hun som smør når han er hjemme igjen. Kanskje han snart tror at jeg overdriver?
Ilja** Skrevet 5. oktober 2009 #1667 Skrevet 5. oktober 2009 Det hørtes slitsom ut ja, Honesty. Håper det går bedre i natt! Her gikk leggingen kjempefint ikveld. Startet legging i 19tiden, og litt over 21 (4 amminger og litt byssing senere) sov han som en stein. Jeg har funnet et nytt triks for å ikke vekke han når vi legger han i senga si som jeg må dele med dere. Istedet for å legge han på ryggen legger vi han på siden, med smokken i munnen og en flanellklut foran fjeset. Kluten virker både beroligende og den holder smokken på plass, og gutten sover som en stein Smyyger han over på ryggen når vi legger oss selv
Saeria Skrevet 5. oktober 2009 #1668 Skrevet 5. oktober 2009 Håper det, for formiddagen ble brukt til å roe en hylende, overtrøtt unge.
Soon Skrevet 6. oktober 2009 #1669 Skrevet 6. oktober 2009 E sov fra 19.30 til 01.30 inatt - ny rekord og veldig fornøyd mamma som fikk sovet fire timer i strekk selv Deretter lå han i vår seng og spiste bortimot helt til morgenen føltes det som
Gjest Unknown Skrevet 6. oktober 2009 #1670 Skrevet 6. oktober 2009 Så bra at det går bedre med sovingen deres! I dag har det vært min tur å ha en unge som aldri blir fornøyd..Har til nå i dag sovet ca en og en halv time..Så nå har jeg en overtrøtt unge som ikke vil noe annet enn å skrike..Ikke drikker ho skikkelig heller..Darlingen har heldigvis planer om å trille henne en liten tur for å se om ho sovner da..Håper ikke det er en ny trend her i huset altså!
Soon Skrevet 6. oktober 2009 #1671 Skrevet 6. oktober 2009 Så bra at det går bedre med sovingen deres! I dag har det vært min tur å ha en unge som aldri blir fornøyd..Har til nå i dag sovet ca en og en halv time..Så nå har jeg en overtrøtt unge som ikke vil noe annet enn å skrike..Ikke drikker ho skikkelig heller..Darlingen har heldigvis planer om å trille henne en liten tur for å se om ho sovner da..Håper ikke det er en ny trend her i huset altså! Går visst opp og ned dette, så tror nok vi alle sammen kan slå oss til ro med at det er sånn babyer er
Gjest Unknown Skrevet 6. oktober 2009 #1672 Skrevet 6. oktober 2009 Jepp er nok det ja! Også er det så frustrerende å ikke skjønne hva som er gale..Prøver liksom alt og ingenting er godt nok Hva har dere på i vognen på tur? Vi har lammeskinn og dyne i vognen enda, og jeg føler jeg kler på lisja alt for mye..Det er jo ikke så gale kaldt nedi der..Jeg har på lue, jakke, votter, ullbukse og ullsokker..Og i tillegg har vi på body, strømpebukse, bukse..Tipper gradestokken ute viser 5 grader omtrent.. Jeg er så frostig av meg så jeg kler sikkert på for mye hele tiden
Ilja** Skrevet 6. oktober 2009 #1673 Skrevet 6. oktober 2009 Hva har dere på i vognen på tur? Vi har lammeskinn og dyne i vognen enda, og jeg føler jeg kler på lisja alt for mye..Det er jo ikke så gale kaldt nedi der..Jeg har på lue, jakke, votter, ullbukse og ullsokker..Og i tillegg har vi på body, strømpebukse, bukse..Tipper gradestokken ute viser 5 grader omtrent.. Jeg er så frostig av meg så jeg kler sikkert på for mye hele tiden Vi har på ganske likt som dere, bruker lammeskinn under, og så ruller jeg sammen en flanellklut og legger rundt hodet i toppen for å gjøre det litt lunere. Bruker dundyne og av og til helseteppe oppå. Han har på seg body og bukse, lue og en varm heldress.
Minnimusepus Skrevet 6. oktober 2009 #1674 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg har body,strømpebukse, tykk genser/fleecejakke,sokker og lue. På de kaldeste dagene som har vært har jeg hatt koseteppet hans under dyna. Har kjøpt jakke,votter og tykk lue han nå da, og søte brune støvler fra hennes. Så nå er vi godt rustet for vinteren
Edie Skrevet 7. oktober 2009 #1675 Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Lillegutt er like varm som mamma'n sin, så vi har nok ikke så mye klær på som andre.. I vogna: langermet bomullsbody, bukse og sokker (eller sparkebukse), jakke og dyne. (ligger på lammeskinn). Hender jeg dropper dyna og heller tar på en sånn varm kjøredress. (uansett har vi trekket til bagen også på) Arvet en voksipose, men den sparer jeg til det virkelig blir kaldt ute. Selv går jeg med bare med genser eller strikkejakke ute. (jepp, jeg er varm av meg) Endret 7. oktober 2009 av Aricept
Honesty Skrevet 7. oktober 2009 #1676 Skrevet 7. oktober 2009 Her sliter vi om nettene. Snuppa er B-menneske, og holder det gående til ett hver natt, og det er et svare strev der puppen er eneste middel for å roe henne. Jeg håper hun får en mer normal døgnrytme når hun nærmer seg tre måneder, men før det får vi bare prøve og prøve. Jeg gidder ikke å forsøke å legge henne kl 18 når hun ikke roer seg før midnatt, for da har jeg rotet bort masse tid og blitt frustrert i tillegg. Hun sover litt i bæresele hos mannen på kveldstid; han bærer henne og synger, men å få henne til sengs er ikke lett. Når det gjelder klær i vogna, har vi gjerne ullbody og -strømpebukse, heldress, lue, votter og sokker i ull. Hun har dyne på, ligger på lammeskinn og i det siste har vi lagt et pledd oppå dyna. Hun er varmblodig, så jeg vil ikke kle henne for varmt, men det er rundt 0 grader her nå.
Edie Skrevet 7. oktober 2009 #1677 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg ser jo at andre kler på veldig mye mer enn det vi gjør. Men hva skal dere kle på når det er -15 ute? Jada, unger er sikkert forskjellig, men lillegutt her er alltid varm i nakken (aldri kjent at han ikke er varm og svett der..)
Ilja** Skrevet 7. oktober 2009 #1678 Skrevet 7. oktober 2009 Hvis det er -15 ute holder vi oss innendørs tenker jeg, tar ikke sjansen på å ut i så kald luft Her sitter jeg med en 'nybadet' liten fyr på fanget, som bpde tisset og bæsjet på mamman sin da jeg tok han opp av badevannet
Honesty Skrevet 7. oktober 2009 #1679 Skrevet 7. oktober 2009 (endret) -15 blir det knapt her, men skulle det bli det, har vi ullfleecedress og dunpose, og få skrupler med å gå ut. Nå bruker vi som sagt en tynn dress (velur/frotté), dyne og pledd oppå, og det er ikke så mye. Lue og votter er essensielt siden hun ligger med armene i været hele tiden. Men det er faktisk litt vinterlig her nå, med temperaturer rundt nullpunktet. Innendørs går det i body og strømpebukse, gjerne i ull fordi det regulerer varmen bedre, ikke fordi det er så mye varmere. Endret 7. oktober 2009 av Honesty
Saeria Skrevet 7. oktober 2009 #1680 Skrevet 7. oktober 2009 Dere kjenner vel den stående spøken hvor kvinnen ber jordmor om et ekstra sting etter fødselen? Vel, jeg ba ikke om det, men kirurgene har pinadø sydd alt for godt. På kontroll hos legen i dag, var det ikke plass til mer enn en finger! Så hun skal snakke med KK senere i dag, og ringe meg etterpå, slik at vi kan finne ut hva vi skal gjøre. Mest sannsynlig blir det en tur til KK for sjekk, og evt. korrigering. Ikke rart at mitt og mannens forsøk på var totalt mislykket!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå