Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Snart begynner neste juli/august-klubb. Kanskje vi skal få en moderator til å flytte denne tråden til generell dagbok?

Kanskje en god idè at vi flytter ut av terminklubben ja :)

Ang. prevensjon så vet jeg ikke hva vi skal, eller jeg skal..Vil jo helst ikke bli gravid igjen med en gang, så noe må vi jo til med!

Var så dritt med p-pillene, kroppen likte ikke alt hormonstyret og det enda opp med at jeg grein hele dagen og jeg blødde i ett sett omtrent..Lite gøy..Men jeg tenker jeg bare må høre med legen på mandag om hun har noen anbefalinger...Vet ikke hvor mye hormondritt det er i mini-pillene jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj! Er det andre enn meg som ser på unge mødre? Jeg blir helt låk av å tenke på at de er på min alder :tongue: Føler ikke jeg er slik! Der er jo ingen "normale"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Er det andre enn meg som ser på unge mødre? Jeg blir helt låk av å tenke på at de er på min alder :tongue: Føler ikke jeg er slik! Der er jo ingen "normale"...

Jeg så de sender det på TVNorge, og har tenkt å se det-bare ikke kommet så langt enda :fnise: De velger sikkert ut folk som det er litt 'underholdningsverdi' i, normalt er jo kjedelig på TV ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sliten og "lei" mor i dag. Lillemann har helt siden han ble født for 5 uker siden vært lite fornøyd med tilværelsen for å si det mildt. Han gråter så fort han våkner. er kun fornøyd når han sover. Det er vanskelig å ta han med på besøk på jobben, til venner o.l siden han skriker hele tiden så lenge jeg ikke ammer eller bysser han. Har prøvd minifom og ammete, men det har ikke hjulpet. Har forsøkt med å kutte ut coffein, brus, melk og egg, men det har visst heller ikke noen innvirkning. Har sett han smile kun 2 ganger. Smilet varte et par sekunder før han brøt ut i gråt igjen. Han sover godt på nettene. Tror heller det ikke er kolikk siden han ikke skriker flere timer i strekk før han utmattet sovner. Han skriker en stund og så sovner han når jeg bysser han over skulderen. Kjenner jeg blir frustrert over dette. Førstemann hadde kolikk og jeg ble utslitt. Håpet på en lettere spedbarnsperiode denne gangen, men det ble det ikke. elsker han over alt på jorden selvsagt, men er nå så utrolig sliten. Har en vilter 3 åring i tillegg som også krever min oppmerksomhet og som bl.a skal kjøres og hentes av meg i barnehagen, samt et hus å ta meg av. Babyen får nok mat så han gråter ikke av sult. Han er kun 5 uker men er allerede 6 kg. Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes slitsomt ut ja, spice :troest: Jeg har dessverre ikke noe annet råd enn å prøve å bære han i sjal el.l., så får du ivertfall hendene fri :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville uansett undersøkt muligheten for kolikk eller kiss. Hva med å ta kontakt med en manuellterapeut i ditt område som kan kiss? eller en kiropraktor som kan løsne på evt. låsninger?

Anbefaler også bæretøy. Ordentlig bæretøy, ikke baby bjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de på jobben min har hatt samme problemer og har prøvd probiotika. Det har visst virket for mange av dem. Det er noe som skal regulere magen.

Utdrag fra pasienthåndboka:

Formålet med å bruke probiotika skal være å forbedre balansen i magetarm-kanalens bakteriesammensetning (bakterieflora).

Er jo verdt et forsøk, høres utrolig slitsomt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de på jobben min har hatt samme problemer og har prøvd probiotika. Det har visst virket for mange av dem. Det er noe som skal regulere magen.

Utdrag fra pasienthåndboka:

Formålet med å bruke probiotika skal være å forbedre balansen i magetarm-kanalens bakteriesammensetning (bakterieflora).

Er jo verdt et forsøk, høres utrolig slitsomt ut.

Kjøpes Probiotika på apoteket? Må vel vel være i flytende form det da? Bæresjal er jo bra for å få han til å roe seg ned, men jeg ønsker jo at problemet skal forsvinne og at han slipper vondt i magen. Hører at magen hans romler konstant. Raper han flere ganger mens jeg ammer, men han er ikke lett å få til å rape. Hadde en skikkelig utblåsning nettopp og det roer han ned noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en unge som er sur på dagtid, unntatt før i dag, da vi var hos helsesøster en tur. Da var hun typisk nok et eneste stort smil. :roll: Ellers er ingenting bra nok, hverken vugge, matte på gulvet, vippestol. Det er bare bæring som fungerer. :sukk: Jeg vet det bare er en fase, men allikevel er det slitsomt. Fasen med magesmerter på grunn av luft er bortimot over, så nå er det mest roping og høylydt klaging.

Nå har jeg tenkt å forsøke å amme henne i søvn i dobbeltsenga, og så snike meg ut. Det fungerer om morgenen, i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, høres ikke gøy ut med en baby som aldri blir førnøyd! Håper det snart går over altså :Nikke:

Vi har så smått begynt å legge lisja for kvelden i 7tiden..Eller vi har prøvd det i går og i dag..Hun sovner i alle fall og det er jo supert, får lange kvelder med darlingen :hjerte:

Derimot så synest jeg igrunn ikke det er morgen kl.halv7, men da var hun lys våken og hadde ingen planer om å sove lenger..Men jeg kan vel ikke få både i pose og sekk!

I dag skal vi prøve med å vekke henne når vi legger oss (halv11) for å gi pupp, og se om hun kanskje da sover litt lenger i morgen tidlig..Er i alle fall verdt ett forsøk :)

Hva snakker man om på 6ukers-kontrollen, annet enn prevansjon? Skal jeg ha med urinprøve da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det slitsomt jeg også... Gleder meg bare så ekstremt til å få sove alene, uten en unge på armen. Men vi er rett og slett nødt til å samsove, ellers hadde det blitt enda mindre søvn, og siden jeg er alene med to små på dagtid, trenger jeg den søvnen jeg kan få om natta... Får jo ikke sovet noe på dagtid.

Jeg aner ikke hva slags prevensjon jeg skal bruke... Må jo ha noe skikkelig, for jeg orker ikke tre tette. Kanskje det blir spiral igjen, men ble aldri helt fortrolig med den sist, og mannen kjente den når vi hadde sex...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her holdt hun det gående til ett i natt, og pappaen måtte opp og bære, og etter det måtte jeg amme henne i søvn igjen. Så jeg tør nesten ikke tenke på hvor mange timer jeg brukte på å forsøke å roe henne, og sånn har det vært den siste uka. :tristbla:

Nå har hun derimot sovet i to timer. Jeg ammer henne i dobbeltsenga, setter på babycallen og sniker meg ut. Egentlig har jeg tenkt å fokusere mer på vognsoving på dagtid, men elendig vær har ødelagt hele den planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med lite søvn. Her blir det lite pga. tett nese, så jeg må dryppe han et par ganger hver natt. Da blir det gråt, og puppen må frem som trøst. I det jeg legger han over i egen seng er det surving, gjerne en halvime-tre kvarter før det sovnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sutring hadde vært greit. Her finnes bare to lydnivåer; stille, og full panikk. Jeg gleder meg til å få henne over i egen seng. :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss sovner han heldigvis i egen seng, men kommer over i løpet av natta. Mest pga jeg ammer liggende og sovner underveis. er så kaldt på soverommet at jeg ikke klarer å sitte oppreist og amme. Da våkner jeg til og får ikke sovet igjen. Han har vært litt bedre i magen i dag, men det går så opp og ned... Er i tillegg utrolig sosial av seg så han vil helst ha liv og røre rundt seg samt være tett inntil meg. Virker som om været her i Trondhem blir noe lettere fremover så da går det jo an å ta lange trilleturer også. Da sover han som en stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpes Probiotika på apoteket? Må vel vel være i flytende form det da? Bæresjal er jo bra for å få han til å roe seg ned, men jeg ønsker jo at problemet skal forsvinne og at han slipper vondt i magen. Hører at magen hans romler konstant. Raper han flere ganger mens jeg ammer, men han er ikke lett å få til å rape. Hadde en skikkelig utblåsning nettopp og det roer han ned noe.

Du får kjøpt det på helseskosten :)

Prøv også knær mot mage, da kommer det som regel masse promp. L har promper som et mannfolk når jeg gjør det :fnise:

Slipper gudskjelov det nå da, han har ikke så masse luft lengre.

Han er flink til å rape når han spiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dagvar vi på 6 ukers kontrollen. G har blitt 4280 gram, han var 3110 ved fødselen og 2875 da vi reiste hjem. Han er 56 lang, mot 51 ved fødsel, så han vokser da til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...