Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Kan anbefale innleggene fra Eco Earth Nappies, særlig de i bambusfleece. Billige, gode og kjapp levering. får mange under 200 kr grensa.

Hvilke i bambusfleece vil du anbefale? Booster pads eller quick time night dry?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om dere husker Arhirwen, som mistet babyen sin rundt uke 20? Hun hadde termin samme dag som meg, og jeg følte det veldig nært den gang. Men nå er hun gravid igjen! :hoppe: Måtte bare fortelle, da jeg er så glad på hennes vegne! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dere husker Arhirwen, som mistet babyen sin rundt uke 20? Hun hadde termin samme dag som meg, og jeg følte det veldig nært den gang. Men nå er hun gravid igjen! :hoppe: Måtte bare fortelle, da jeg er så glad på hennes vegne! :danse:

Ååå, det var koselig å høre :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må mase litt jeg. Fleece eller Terry?

Det tror jeg er en smakssak.

Så koselig å høre! :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten lo i stad! Så moro! Han har lenge hatt latteren på tunga, føler liksom at det snart kommer latter etter bablingen, og tidligere i dag skjedde det altså. For en herlig lyd! :hjerte: (men jeg har ikke klart å få han til å gjenta bragden..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten lo i stad! Så moro! Han har lenge hatt latteren på tunga, føler liksom at det snart kommer latter etter bablingen, og tidligere i dag skjedde det altså. For en herlig lyd! :hjerte: (men jeg har ikke klart å få han til å gjenta bragden..)

Så herlig :)

Lillegutt her smiler og babler mer for hver dag nå, og det er så koselig - godt med litt to-veis kommunikasjon :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig, Aricept :rødme: Gleder meg til å høre babylatter jeg også, men foreløbig er det fortsatt stor stas med smil og pludring. Har fanget noen smil med kameraet, og sitter stadig og ser på de :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker foreløpig som han sier seg fornøyd med den ene gangen da...

Hvordan går det med formen deres etter svangerskap og fødsel? Passer de gamle klærne? Jeg er -10 kilo fra startvekt, men allikevel passer ikke de gamle buksene enda. (teit, hard mage nederst som ødelegger) :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro med latter :)

Synes jeg har hørt litt latter her også, men tror ikke det er ordentlig latter. Er usikker, så da har jeg funnet ut at det ikke kan være ordentlig. Husker jeg trodde jeg så antydning til smil også, men når han først smilte var det ikke det jeg hadde sett. Og jeg trodde jeg hadde rier, men når de først kom var det absolutt ikke det jeg hadde hatt :fnise:

Formen her er topp, med unntak av et til tider vondt bekken. Mannen har måttet plukke opp L fra senga noen ganger om natta, for jeg klarer ikke løfte han opp. Men jeg skal begynne ho fysioterapaut da, så jeg får håpe det hjelper. Kan ikke trene ordentlig og det er utrolig kjedelig.

Ellers er jeg -7 fra startvekt og enkelte av buksene er for store. Andre passer godt, men er jo for store i livet. Gidder ikke kjøpe nye før de detter av rett og slett :)

Forresten, når dere bader ungene, har de ørene litt under eller holder dere hele over? Har liksom alltid holdt ørene over, men det kommer jo vann over innimellom da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er formen fin. Litt knekking i symfysebenet når jeg snur meg i senga da. Er tilbake på startvekt, men kiloene er annerledes fordelt, slik at jeg ikke passer alle buksene mine lenger.

Ang. bading, så kommer øra under vann av og til, men vi tørker han godt etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig! Gleder meg til lillegutt begynner å le....

Hjelp? Er jeg den eneste som sitter igjen med noen kg etter fødselen?? Jeg har igjen 3 kg (jeg gikk opp 17 kg) til startvekt - men målet mitt er ned 5 kg for å bli fornøyd. Som Saeria nevner er kiloene anderledes fordelt så gamle klær sitter ikke like fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med formen deres etter svangerskap og fødsel? Passer de gamle klærne?

Alle gravidkiloene og enda et par til forsvant i løpet av den første uka etter fødsel hos meg :) Nå er jeg -3 fra utgangspunktet. Jeg holdt jo på å slanke meg da jeg ble gravid, så jeg skal forsette med det når jeg er ferdig med å amme, tenker å kvitte meg med ca 4 kg til før jeg er fornøyd.

De gamle klærne passer fint, men magen er fortsatt ganske myk, så jeg gleder meg til å få strammet opp litt, for nå ser det bare pent ut når jeg står :fnise:

Forresten, når dere bader ungene, har de ørene litt under eller holder dere hele over?

Vi holder hele hodet over vannet når han bader, og så vasker vi ansikt og hode med en klut. Det hender seg det kommer litt vann i ørene, men det prøver vi å tørke godt av, pluss fjerne ørepuss som kommer ut forsiktig med en q-tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det er noen trøst, effy, så er magen min fremdeles ganske pudding, og den er "pyntet" med en hel haug strekkmerker! Nå snakker vi ikke om 10-15 stykker, men mer 50-60 små og store striper. MINST!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat begynt å få litt smil vi :)

Eller i dagtidli kom den "rålatteren" etter att hun bæsja noe fælt! Var jo ikke ekte latter, bare litt babylyd som hørtes sånn ut..Men det kom på riktig tidspunkt :fnise:

Jeg har enda maaange kg som skal vekk..Endte opp med +25 før lisja kom og er nå +10..Men skulle helst ha gått ned 15 kg til..Må nok ut på endel trillings! Og alle de ekstra kiloene har lagt seg på rumpe/lår, så jeg har ikke sjangs til å få på noen av de gamle jeansene..

Ellers er formen på topp og jeg synst det er gørr å sitte hjemme så mye som jeg gjør..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel ikke langt unna startvekta, men vil gjerne ned en del kilo til. Prøver å komme meg en del ut.

Har bestilt 2 nye bæredingser og gleder meg til å ta de i bruk:

Beco butterfly 2

Baba Sling

Vi har jo ikke bil så må gå en del når vi skal ting, og er ikke alltid det er så kjekt med vogn. Den siste tror jeg er spesielt kjekk når vi skal kjappe turer på butikken, hente posten, kaste søppel, og kosebæring inne. Den første blir bra til litt lengre gåturer i by og mark, og når vi skal på reise uten vogn.

I dag har vi også bestilt stol på Barnas hus. Synes denne er helt genial (men dyr):

Bloom Fresco Loft, den kan brukes helt fra spedbarnsalder som en vugge. Vi har ikke vippestol, og han liker og sitte med oss når vi spiser, så gleder meg til å kunne ha ham ved matbordet allerede nå, selv om han ikke spiser da.

Er klar over at den gjorde det veldig dårlig på "TV2 hjelper deg" sin sikkerhetstest, men vi har sett litt nærmere på hvorfor den skåra dårlig og funnet at den likevel er bra nok for oss. Det var 3 hovedpunkter som gjorde at den strøk på testen:

1.(hovedgrunnen) Sikkerhetsbøylen løsner lett når man flytter posisjon fra "spedbarn" til "sittestol". Dette høres jo potensielt livsfarlig ut.Produsenten har kommentert dette med at det ikke er meningen at man skal bruke bøylen når den er i spedbarnsposisjon. Dette hadde ikke de som utførte testen fått med seg, men de mente at den uansett burde tåle det. Det synes jeg blir tåpelig, og kommer ikke til å bruke bøylen på en måte som den ikke er ment for. Produsenten har presisert at den enten må brukes som høystol, eller som"craddle". Ikke begge deler samtidig. TV2 mente at bøylen var vanskelig å feste igjen, dette har produsenten kommentert med at bøylen er laget slik at den ikke skal kunne feilmonteres, og den vil rett og slett ikke feste seg om man gjør det feil. Jeg antar at vi klarer det fint med litt øvelse, og det er jo egentlig trygt å vite at dersom den først sitter, så er den festet riktig.

2. Barnet kan reise seg lett pga for stort mellomrom mellom bøyle og stolrygg. Produsenten har kommentert dette med at stol + bøyle er dimensjonert for et barn på ca 3 år. Bordbrettet som følger med kan imidlertid flyttes lenger inn mot ryggen slik at det blir trangere for barnet. Dette synes jeg høres greit ut i grunnen. De kommenterte også at det fulgte med 5-punkts-sele som alltid skal benyttes når barnet sitter i stolen, og den vil gjøre det umulig for barnet å reise seg. Og det er jeg jo helt enig i. En så høy stol krever definitivt sele, og barnet vil jo uansett alltid ha tilsyn av en av oss.

3. Ingen bruksanvisning på norsk. Dette har produsenten rettet opp i, uansett er det ikke noe problem for meg å lese engelsk.

Vi har forresten hatt smil siden han var ca 5-6 uker, men enda er det ikke ordentlig latter. Men føler det er rett rundt hjørnet nå, kommer mye godlyder når han smiler :)

Endret av Blowers daughter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bebisen tre uker i dag. Ingen smil eller latter ennå...

Jeg har vel 5 kilo igjen til startvekt tenker jeg, men den var i utgangspunktet litt lav, så jeg kan godt holde meg her. Ser ganske lik ut som før, men synes jeg har fått enda bredere hofter. Det syntes jeg etter sist fødsel også, men tror det trakk seg litt tilbake. Passer i de fleste gamle klærne, men har ikke fått trent noe. Har litt vondt i bekkenet ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...