Gå til innhold

Skravletråd 2009

Fremhevede innlegg

Skrevet

Såpass! Her er lykken tre timers sammenhengende søvn mellom slagne.:ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillemann hikker og promper om hverandre. Tror jeg må kjøpe ammete i morgen. Kjøpes den på helsekost? Slitsomt for oss begge at han plages så med luftsmerter. Sover dårlig på dagene gjør han også siden han plages så. Hjelper kun dersom vi er ute og triller. Da kan han sove i timesvis. Men våkner nesten med en gang vogna stanser da...

Skrevet

Rolig her inne for tiden. Sikkert fordi alle nå har født og man har kanskje ikke all verdens tid til å sitte på KG? Ble barselstiden som dere forventet jenter? Noen overraskelser? Jeg ble overrasket over at lillemann gjør ut seg mange ganger om dagen samt for det meste sover. Helt motsatt av førstemann.

Skrevet

Barseltiden har vært ganske hektisk synes jeg. De første ukene hadde vi MYE besøk. Så har jeg slitt masse med ammingen, men det har heldigvis blitt mye bedre nå. De siste 10 dagene har jeg hatt mye "avtaler", legebesøk, 6 ukerskontroller, mange turer på helsestasjonen etc.

Denne uken skal jeg på 2 barseltreff, helsestasjonen, muligens innom legen, har time til tannlegen + at jeg skal prøve å komme meg på mor&barn trening.....Så dagene flyr! Men jeg koser meg masse og!

Hadde ikke forventet at lillegutt skulle bæsje seg ut så mye som han gjør.... Jeg synes vaskemaskina står på hele tiden :fnise:

Skrevet

Så langt har barseltida vært både og. i starten var det mye mas på mannen. At folk ikke har vett til å la en nybakt far være i fred den lille tida han har med familien før han skal på jobb, er meg en gåte. Særlig vanskelig var det for mannen, for han har vanskelig for å si nei.

I tillegg mistet en nær person sitt ufødte barn, meget sent i svangerskapet, så det har preget oss. Men vi har hatt det veldig fint også. Jeg var ikke forberedt på at gutten kom til å ha et så stort sugebehov som han har, ei heller at jeg kom til å bruke så mye tid på amming og at han har et så stort behov for nærhet. Han klarer knapt å sove i egen seng om dagen.

Jeg visste heller ikke at et smil kan varme så utrolig mye, at man kan være så lykkelig og sliten på en gang.

Skrevet

Barseltiden har vært mye både og. Jeg har jo slitt litt, men nå er heldigvis keisersnittsår og min form og alt bedre (sliter fortsatt med dårlig samvittighet for mislykket melkeproduksjon, men..)

Lillegutt har blitt mye bedre de siste to ukene. Frem til drøye seks ukers alder var det myye utrøstelig skriking og lite søvn for mor. Han sover nå lengre om natta (kun en nattmating) og han sovner lettere, slipper å sitte oppe så mange timer midt på natta lenger.

Og selv med alle plager, alle vondter, alle våkenetter osv, så glemmes det (utrolig nok) når verdens nydeligste gutt smiler verdens nydeligste smil til meg :hjerte:

Skrevet

Her har barseltiden vært ganske topp egentlig :)

Litt mye gråting et par-tre uker med en gang vi kom hjem, men det er jo glemt nå. Det hadde nok sin grunn, bare vi som ikke tenkte på at det kunne være noe jeg spiste som utgjorde det. Ellers så har vel barseltiden blitt brukt til å finne ut av ting og prøve seg frem. Føler barseltiden var en slags "prøvetid".

Når det gjelder besøk så har vi ikke hatt kjempemasse, men kunne godt tenke meg at folk kjente besøkstiden sin og ikke satt i flere timer av gangen. Nå er det greit, men ikke i begynnelsen. Måtte faktisk be folk om å gå og det var lite festlig :sjenert:

Amminga er jo så som så, men nå bruker vi skjold og har slått oss til ro med det begge to. Det er mer jobb, men jeg er sååå glad for at jeg presset meg selv gjennom smertene, faktisk stolt over det! For det var helt grusomt. Gråt,blod, feber og fortvilelse, men jeg gav ikke opp :)

-------------

Forresten så tror jeg de har sydd et sting ekstra bak i rompa, kjenner det svir når jeg bæsjer og jeg må nesten sitte å holde meg fast i ringen og bite tennene sammen :ler:

Har fått innkallelse til 3 måneders kontroll ved sykehuset og skal høre om de kan se på det, for det er riktig så ubehagelig. Glad jeg ikke er en av de som bæsjer 2-3 ganger om dagen :ler:

Skrevet

Barseltiden her har også vært litt trøblete - hva gjelder ammingen.

Heldigvis gikk det greit å gå fra pumping til amming med skjold, men når jeg prøver uten skjold stresser og kaver lillegutt så mye - tror ikke han får samme tak i brystvorta som i skjoldet...

Men det er uansett bedre enn å pumpe og styre.

Ellers er han fantastisk på alle måter - skikkelig kosegutt, som helst ikke vil sove i senga si hverken dag eller natt, men som slokner med det samme han får ligge oppå eller inntil oss :hjerte:

Badingen begynner å bli bedre, ikke fullt så mye skriking som i starten.

Tror jeg skal begynne med ammete jeg også, han har en god del luft som han sliter med.

4 uker idag - sikkert ikke lenge før han begynner å smile litt bevisst - han lager smile-grimase når han sovner...

Når begynte deres barn å smile??

Skrevet

Vår var vel rundt 2 uker da første smilet kom. Nå smiler han hver dag. :hjerte:

Skrevet

Jeg husker ikke akkurat når han begynte å smile bevisst. Det var en av tingene som ble sjekket på seksukers-kontrollen. Vi var på den da han var fem uker og da smilte han bevisst i alle fall. Smil kom som tilfeldige grimaser en stund før det igjen.

Skrevet

Det første beviste smilet kom da han var 3 uker og 6 dager, men han har jo "smilt" masse før det, men det kaller jeg ikke å smile. Typisk om han sover og plutelig smiler pga drømmer eller vodt i magen.

Mange som kaller det for det første smilet faktisk :sjenert:

Nå går vi bare å venter på at han skal le, og jeg tror ikke det er lenge om å gjøre :)

Skrevet

Jeg har vært heldig og fått den sovebabyen jeg bestillte - i alle fall foreløpig :) Han sover stort sett hele dagen og hele natta... Kun våken for å spise og når han skiftes på (da hylskriker han da, liker ikke ligge på stellebordet), og så har han kanskje to små perioder hver dag hvor han er litt våken, da ligger han bare og kikker rundt seg. Han vil ikke sove for seg selv om natta da... Så vi kjører samsoving, orker ikke ta opp kampen. Trenger den søvnen vi kan få siden vi har en annen liten tass som krever sitt også. På dagtid sover han stort sett bra i vognbagen sin. Men han liker best å ligge på sida eller på magen... :sjenert: Innrømmer at jeg lar ham ligge slik på dagtid, da får jeg jo sett etter ham. Tør ikke gjøre det om natta, så da får vi heller samsove.

Skrevet

I går sovnet lillegutt klokka 21, og sov frem til 04.30! Sovnet 05.30 igjen og sov til halv åtte. For en herlig natt! Jeg har sovet! Masse!

:hoppe:

Tydelig at han sover mer om natta nå, men desto mer våken på dagtid. Er ikke mye jeg får gjort, for han krever oppmerksomhet stort sett hele tiden. Han sovna for 40 min siden, men hører han begynner å våkne nå.

Skrevet
I går sovnet lillegutt klokka 21, og sov frem til 04.30! Sovnet 05.30 igjen og sov til halv åtte. For en herlig natt! Jeg har sovet! Masse!

:hoppe:

Tydelig at han sover mer om natta nå, men desto mer våken på dagtid. Er ikke mye jeg får gjort, for han krever oppmerksomhet stort sett hele tiden. Han sovna for 40 min siden, men hører han begynner å våkne nå.

Oi, det hørtes godt ut!!

Lillegutten her sovna 21, våknet igjen 01.30, spiste litt, sov fra 02.05 til 03.00 og så var han stort sett våken frem til 06.00...det var litt slitsomt...3 timer på natta er lite morsomt...han griner ikke så mye, men ligger og skravler og ynker litt, og så er han så tett i nesa, så han snorker også...hehe...

Men han fikk sove litt på brystet mitt i senga vår, og da er han mye roligere...og så kan jeg sove også :)

Men må si jeg gleder meg til han sover sammenhengende i 4-5 timer altså :ler:

Skrevet

Det er først de siste fem-seks dagene han har begynt å sove 4-5 timer sammenhengende på natta, med rekord i natt!

Og gled deg - det er superdeilig!

Skrevet

Lillemann sover det meste av natta og dagen men våkner til i 6 tiden på kvelden og styrer showet noen timer fremover. Er da kun fornøyd dersom han får være i armene mine. Han sovner i sin egen seng men havner i vår seng utpå natta ved første nattamming.

Det merkes at jeg ammer mye iallefall: håret ramler av!!! Håper noe blir igjen.....

Skrevet

Her sov vesla faktisk 6 timer i natt ;) Hun holdt det gående ett par timer i går kveld da, men sovna til slutt sammen med meg i senga klokka elleve, så mannen kom og flytta henne over i senga si og kledde av meg så sov vi begge to til klokka 05 ;)

Herlig natt.

Skrevet

Lisjejenta her har vært "flink" til å sove hele tiden..I begynnelsen måtte vi vekke hver 3. time, men hun sovnet alltid med en gang igjen :) Nå når hun sover som hun vil så er det både 4 og 5 timer i strekk på natten, deilig! Er ikke noe styring heller, hun bare våkner og får mat og bleie, også er det rett i sengen og der sovner hun etter en liten stund! Er så flink atte :hjerte:

Vi sitter og planlegger dåpen nå, men hva må vi egentlig planlegge? :tongue: Har ikke så veldig mye erfaring med dette! Og dere som har hatt dåp, hvordan gikk det?

Skrevet

I natt la vi L klokka ni, sovna halv ti og sov jammen meg til klokka 06.00 :rødme: Etter mat stod vi opp, tror ikke han er helt i form nå. Veldig sutrete og hoster endel dakars :sukk:

Mora prøver å fyre i ovnen, men neeeida :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...