Minnimusepus Skrevet 6. september 2009 #1401 Del Skrevet 6. september 2009 Gratulerer så masse Imli, endelig kom han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 7. september 2009 #1402 Del Skrevet 7. september 2009 Oj, GRATULERER så mye imli! Hurra for at lillebror endelig bestemte seg for å komme. Og da var vi gjennom hele terminlista gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 7. september 2009 #1403 Del Skrevet 7. september 2009 Gratulerer Imli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 7. september 2009 #1404 Del Skrevet 7. september 2009 GRATULERER Imli. Og gratulerer til alle sammen- vel overstått Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 8. september 2009 #1405 Del Skrevet 8. september 2009 Kan babyer legge på seg for mye? Hun har lagt på seg 820 gram siden vi dro hjem fra sykehuset altså på 2 1/2 uke. Greit nok, da vet jeg jo at hun får nok mat. Men kanskje hun får for mye? :klø: Men jeg kan jo ikke sulte henne heller, hun får jo bare mat når hun sier ifra at hun er sulten. Helsesøster sa at hun hadde lagt på seg mer enn forventa, men at det var bra. Huff altså, fra å bekymre seg over om man har nok melk til å bekymre seg over om hun får for mye mat. Jaja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 8. september 2009 #1406 Del Skrevet 8. september 2009 Så lenge babyen bare får morsmelk, tror jeg vektøkningen skal regulere seg selv etterhvert, så jeg ville ikke bekymret meg. Jeg har en baby som er ekstremt rolig på natten. I natt sov hun uavbrutt fra cirka midnatt og til klokka var seks. Stort sett vil hun bare ha mat hver tredje time, og skriker aldri om natten, men nå sov hun altså i seks timer. Jeg trodde slikt var uvanlig for en baby på seks uker? Hun tar det igjen på dagtid, for da sover hun veldig lite, og vi sliter med å få lagt henne. Nå sover hun i sjalet på brystet mitt, men så snart jeg forsøker å legge henne ned, er hun lys våken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 8. september 2009 #1407 Del Skrevet 8. september 2009 Vi har i hovedsak en mme-gutt og ved siste veiing hadde han lagt på seg ca. 350 gram i uka. De på helsestasjonen var helt fornøyd med dette og fikk ikke beskjed om å endre noe på matinntaket (som er litt lettere med erstatning enn mm) Vår lille begynte å sove seks timer om natta noen dager da han var rundt seks uker. Han var åtte uker i går og sover fortsatt lengre om natta en på dagtid. Ikke hver natt det blir lang soving, men som oftest. Egentlig er det feil formulert. Det går gjerne fem-seks-sju timer mellom mating på natta fremfor tre-fire timer mellom på dagtid. Men han sover ikke i alle de timene. Fra mannen kommer hjem på ettermiddagen til ca. midnatt pleier han å være litt sutrete, men ikke på langt nær så mye skriking som det var. Jeg har funnet ut at jeg er ekstremt avhengig av søvn. Jeg trenger mye mer søvn enn andre voksne virket det som. Jeg gleder meg vilt til ungen kan legges litt tidligere om kvelden, og sove natta igjennom (i alle fall sovne etter nattmating). Gleder meg til å få litt kveld tilbake og ikke minst til å kunne sove mer enn to-tre timer sammenhengende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 8. september 2009 #1408 Del Skrevet 8. september 2009 Jeg har en baby som er ekstremt rolig på natten. I natt sov hun uavbrutt fra cirka midnatt og til klokka var seks. Stort sett vil hun bare ha mat hver tredje time, og skriker aldri om natten, men nå sov hun altså i seks timer. Jeg trodde slikt var uvanlig for en baby på seks uker? Hun tar det igjen på dagtid, for da sover hun veldig lite, og vi sliter med å få lagt henne. Nå sover hun i sjalet på brystet mitt, men så snart jeg forsøker å legge henne ned, er hun lys våken. I natt sov L fra midnatt til klokka syv, så det er ikke unormalt Her er det litt opp og litt ned egentlig, så sover han masse og så sover han lite. Men standard er at han er veeeldig våken fra 20-21 på kvelden frem til midnatt. Idag f.eks 07.00 - 07.30 : Amming 07.30 - 08.30: Våken 08.30 - 09.45: Sove 09.45 - 10.15: Mat 10.15 - 11.30: Våken 11.30 - 12.30: Sove 13.00 - 13.30: Mat 13.30 - 14.00: Våken Sammenlagt her har han vært våken ca 4 timer & sove litt over 2. Sto i den spedbarnsboka at de frem til 3 måneder sover ca 15-18 timer i døgnet (tror jeg det var). Men det er jo veldig individuelt fra barn til barn da. Det stemmer sånn tålig her iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 8. september 2009 #1409 Del Skrevet 8. september 2009 Takk for gratulasjoner Nå er vi hjemme igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michelin Skrevet 8. september 2009 #1410 Del Skrevet 8. september 2009 Takk for gratulasjoner Nå er vi hjemme igjen Hvordan går det med den lille? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. september 2009 #1411 Del Skrevet 8. september 2009 Velkommen hjem, imli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 8. september 2009 #1412 Del Skrevet 8. september 2009 Takk for gratulasjoner Nå er vi hjemme igjen Så deilig, gratulerer igjen Hvordan har imlifamilien det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 8. september 2009 #1413 Del Skrevet 8. september 2009 Her går alt fint. Vi har vært på trilletur med to søte små i tvillingvogn - selv om nummer en plutselig har blitt veldig stor da! Nå ligger storebror og sover i senga si, og lillebror sover i vognbagen. Han har stort sett vært veldig rolig og sover mye. Sov i hele natt - 9 timer i strekk! 4390 g og 54 cm - stor bebis med masse svart hår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. september 2009 #1414 Del Skrevet 8. september 2009 Det var en stor gutt, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 8. september 2009 #1415 Del Skrevet 8. september 2009 Lillemann her sover det meste av dagen. Men de siste dagene har han slitt med magesmerter så han er noe urolig. Sovner kun i armene mine. Kuttet ut kullsyre, men det hjalp ikke å kutte ut det. Så sluttet jeg med kaffe, men det er heller ikke årsaken. Kan det evt være melken jeg drikker han ikke tåler??? Siden jeg verken har spist sterk mat, kål, erter e.l de siste dagene kan det ikke være maten jeg spiser som han reagerer på. Det romler i magen hans hver gang jeg ammer han og han fiser som en voksen kar. Han hylskriker etter hvert måltid stakkars. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. september 2009 #1416 Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Ja, noen barn reagerer på melk, så du skal ikke se bort i fra at melka er synderen. Har du ammete på hus? Det skal hjelpe lille med å få ut lufta lettere. Teen er ikke direkte god, men man klarer å venne seg til den. Endret 8. september 2009 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 8. september 2009 #1417 Del Skrevet 8. september 2009 Det er ikke overproduksjon av melk? Gir du ett bryst pr. måltid? Det kan hjelpe, og hjalp definitivt her. På den måten får ikke barnet i seg bare søt formelk, men også fet ettermelk, og magen blir ikke like urolig. Jeg ville testet ut om dette var tilfellet før jeg begynte å kutte matvarer, for det er mye enklere hvis det virker. Du kan lese mer om temaet her. Hos oss var det temmelig mye skriking, kaving rundt måltidene, sprengte bryst, hyppige måltider osv, men etter et par dager med endret ammetaktikk ble det merkbart bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 9. september 2009 #1418 Del Skrevet 9. september 2009 Det er ikke overproduksjon av melk? Gir du ett bryst pr. måltid? Det kan hjelpe, og hjalp definitivt her. På den måten får ikke barnet i seg bare søt formelk, men også fet ettermelk, og magen blir ikke like urolig. Jeg ville testet ut om dette var tilfellet før jeg begynte å kutte matvarer, for det er mye enklere hvis det virker. Du kan lese mer om temaet her. Hos oss var det temmelig mye skriking, kaving rundt måltidene, sprengte bryst, hyppige måltider osv, men etter et par dager med endret ammetaktikk ble det merkbart bedre. Super link du la ut - har en mistanke om at jeg kanskje bytter bryst for ofte...annenhver amming, eller av og til får han mat fra begge bryst - så da skal jeg følge rådene fra linken heretter! Han er nemlig litt kavete når han spiser og har mye luft... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 9. september 2009 #1419 Del Skrevet 9. september 2009 Her har vi hatt en drømmenatt. Lillegutt sov fra kl. 23 til kl. 08.30, kun avbrutt av mat fra halv fire til halv fem. Jeg fikk sovet ut, dusjet OG spist frokost før lillemann våknet. Helt utrolig. I tillegg var han superblid når han våknet og lå og pratet og smilte til meg i nesten to timer. (Nå derimot skriker han så høyt han bare kan...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 9. september 2009 #1420 Del Skrevet 9. september 2009 Vi har så problemer med badinga. Hun bare skriker og skriker og skriker. Har prøvd å bruke litt kaldere vann i tilfelle det er for varmt, og prøvd litt varmere vann i tilfelle det er for kaldt. Vi har prøvd at samboer har bada sammen med henne for å se om det hjelper, vi har prøvd å ha det litt varmere i rommet i tilfelle det har vært for kaldt i rommet. Men hun skriker og skriker helt til vi har tørket henne og tatt på henne klær igjen, da er alt bra igjen. Kan det være fordi hun har fått vann i ansiktet en gang vi badet henne og hun syntes det var ubehagelig? Eller kan det hende hun bare ikke liker å bade? Noen som har noen tips? En annen ting jeg lurer på er om babyer kan være mørkeredde? Hun ligger veldig urolig og vil ikke sovne når vi har det helt mørkt i rommet. Men hvis vi skrur på litt lys så roer hun seg. Vi har ikke pleid å ta henne opp eller noe, bare skru på lyset og da har hun roet seg. Noen ganger har vi gitt henne smokken, men det er ikke alltid hun har trengt den heller for å roe seg. Vi har prøvd å gi henne smokken mens det har vært mørkt i rommet, men hun er fortsatt urolig da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå