Tussi! Skrevet 3. september 2009 #1341 Del Skrevet 3. september 2009 Tusen takk for alle gratulasjoner her også Da har vi snart vært hjemme i ett døgn, og alt går kjempebra så langt. Koser oss masse med lille jenta, selv om hun bare sover for det meste Ble mandagsbarn på oss også, så det må jo bare være det beste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 3. september 2009 #1342 Del Skrevet 3. september 2009 Her er det bæsjebleier både dag og natt Lurer på om jeg må bytte til 3'er bleiene gitt, selvom han ikke veier 5 kilo enda. Han har så kraftige bleier at bæsjen går over bleia bak og ut til sidene. Kan tro jeg har sjekka mange ganger om jeg har festa den skikkelig, men det går fortsatt igjennom. Prøvde de 3'erne og de er jo veldig store, men dekker iallefall ganske langt opp på ryggen Gjett hvem som er her ennå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 3. september 2009 #1343 Del Skrevet 3. september 2009 Vi bruker de bleiene mini (?), for 3-6 kg i alle fall. De 2-5 kg passet første to ukene. Men disse nr to passer fortsatt kjempefint, ikke små i det hele tatt. Og han er er jo godt over fem kilo nå. Vi har faktisk *bank-i-bordet* ikke hatt noen bleieulykke enda. Altså ingen lekkasjer. (men han har både tissa og bæsja på stellebordet selvfølgelig..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 3. september 2009 #1344 Del Skrevet 3. september 2009 Vi bruker de bleiene mini (?), for 3-6 kg i alle fall. De 2-5 kg passet første to ukene. Men disse nr to passer fortsatt kjempefint, ikke små i det hele tatt. Og han er er jo godt over fem kilo nå. Vi har faktisk *bank-i-bordet* ikke hatt noen bleieulykke enda. Altså ingen lekkasjer. (men han har både tissa og bæsja på stellebordet selvfølgelig..) Ja, det er de vi også bruker, men det er rett og slett ikke plass til all bæsjen oppi der Han har ganske flytende avføring også, hvordan er deres? L har tissa på stellebordet noen ganger ja, ikke greit å holde øye med tassen hans hele tiden, også elsker han å ligge naken å sprelle :rødme: Forrige natt lå vii senga og skifta bleie da han dro av en skikkelig suser, fikk noen dråper bæsj i ansiktet til og med Og når det gjelder gulping, gulper deres masse? L gulper og gulper og har idag gulpet ut to bodyer og ei smekke allerede. I stad brakk han seg ordentlig, nesten som når vi kaster oss liksom. Tok feberen bare for å se, men han har ikke feber og virker jo helt frisk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 3. september 2009 #1345 Del Skrevet 3. september 2009 Avføringa er myk og bløt, men ikke helt flytende. (Vi må regulere litt med malt pga mme, så har rimelig kontroll. Uten malt blir bæsjen helt hard, dvs. vondt i magen for lillegutt) Bæsja en gang på stellebordet uten bleie, men tisser ofte.. Har begynt å legge en klut over tissen hans, hvis ikke bllir han våt og klærne hans våte, og mine klær våte osv.. Han tisser nesten alltid i badevannet også.. Egentlig hver gang han er uten bleie litt... Og den strålen fra en guttetiss kan komme langt.. Vi hadde mye gulping i begynnelsen. Noen tilfeller av slik sprutoppkast også: hele måltidet kom halvveis fordøyd opp igjen. Men nå sliter vi skikkelig med å få han til å rape. Det renner litt gulp ut av munnen etter halvparten av måltidene kanskje. Lufta kommer ut som promp hos denna gutten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 3. september 2009 #1346 Del Skrevet 3. september 2009 Hvordan er det fysisk mulig at all bæsjen havner foran i bleien, og ingenting bak? :klø: Hun har ikke ligget på magen eller noe som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 3. september 2009 #1347 Del Skrevet 3. september 2009 Avføringa er myk og bløt, men ikke helt flytende. (Vi må regulere litt med malt pga mme, så har rimelig kontroll. Uten malt blir bæsjen helt hard, dvs. vondt i magen for lillegutt) Bæsja en gang på stellebordet uten bleie, men tisser ofte.. Har begynt å legge en klut over tissen hans, hvis ikke bllir han våt og klærne hans våte, og mine klær våte osv.. Han tisser nesten alltid i badevannet også.. Egentlig hver gang han er uten bleie litt... Og den strålen fra en guttetiss kan komme langt.. Vi hadde mye gulping i begynnelsen. Noen tilfeller av slik sprutoppkast også: hele måltidet kom halvveis fordøyd opp igjen. Men nå sliter vi skikkelig med å få han til å rape. Det renner litt gulp ut av munnen etter halvparten av måltidene kanskje. Lufta kommer ut som promp hos denna gutten.. Ja, det blir nok forskjell siden det kun går i mm her. Men det er liksom så voldsomt rennende. Menmen, så lenge han ikke virker dårlig så er nok alt som det skal Her pleier vi ofte å ta knær mot mage, og da promper han som bare det, er så søtt når han ligger der Godt å få det ut iallefall Hvordan er det fysisk mulig at all bæsjen havner foran i bleien, og ingenting bak? :klø: Hun har ikke ligget på magen eller noe som helst. Hmmm, kanskje spruten står den veien? Har ikke peiling jeg, for her renner den bak og opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. september 2009 #1348 Del Skrevet 3. september 2009 Her er det også tidvis vanskelig å få ut en rap, men når den først kommer, så høres det! Bæsj langs ryggen og ut ved låra har vi så langt sluppet, selv om han har hatt noen salige bleier. Det er jammen greit med bleier som passer opp til rundt 5 måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 3. september 2009 #1349 Del Skrevet 3. september 2009 Hmmm...Her må det være et alvorlig anfall av ammetåke. I dag troppet jeg opp på legekontoret for etterkontroll kl 10.00 og satt der og ventet. Og ventet.. og ventet... Til slutt gikk jeg og spurte om ikke det var min tur, da hadde jeg sittet der en time. "Nei, du har ikke time før på mandag du". :dåne: Godt jeg ikke har store planene om dagen, så fikk jeg meg en tur ut på morrakvisten hvertfall. Her er det færre og færre uhell på stellebordet, enten så har lillegutt sluttet å tisse/bæsje så mye der, eller så er vi blitt mer rutinerte. Har hatt noen uhell oppover ryggen ja, som regel har bleien vært festet for løst, og som regel er det mannen som har skiftet da Han gulper også mindre nå, men likevel går det minst 2 skift om dagen, for det klarer alltids å komme en del på klærne. Ellers har vi en veldig blid gutt om dagen. Han er en skikkelig solstråle om morgenen, noe som gjør at jeg ikke kan unngå å stå opp med ham, selv om jeg gjerne skulle sovet lenger. Det er så koselig å sitte og "prate" med ham. Tirsdag var vi på kontroll på helsestasjonen (litt forsinket 6-ukers kontroll pga ferien) og lillegutt var "perfekt" for å bruke legens ord. *stolt* Han er 6,2 kg nå og 61 cm lang, og ble 8 uker på mandag. Det var en veldig fin utvikling og han følger sin egen kurve perfekt. Vi har nå gått over til tøybleier på heltid, og jeg liker det veldig godt. Synes det fungerer supert. Har hatt et par lekkasjer, men driver og lærer meg hvor mye innlegg og sånn jeg må ha for at det skal holde. Mannen er også kjempeflink og synes det er moro med bleiene. Har nesten begynt å få leggerutiner nå. Som regel er han i seng mellom halv ni og ni. Er veldig deilig å få tilbake kvelden litt med mannen. Lillegutt er kjempeflink når han skal sove. Jeg synger 2 nattasanger for ham, og så går jeg ut før han har sovnet, og så sovner han fint av seg selv etterpå. Er veldig deilig at vi slipper å sitte inne hos ham til han sovner. Da slipper vi å venne han av med det senere også, så like greit å få på plass den rutinen med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 3. september 2009 #1350 Del Skrevet 3. september 2009 Hmmm...Her må det være et alvorlig anfall av ammetåke. I dag troppet jeg opp på legekontoret for etterkontroll kl 10.00 og satt der og ventet. Og ventet.. og ventet... Til slutt gikk jeg og spurte om ikke det var min tur, da hadde jeg sittet der en time. "Nei, du har ikke time før på mandag du". :dåne: Godt jeg ikke har store planene om dagen, så fikk jeg meg en tur ut på morrakvisten hvertfall. Her er det færre og færre uhell på stellebordet, enten så har lillegutt sluttet å tisse/bæsje så mye der, eller så er vi blitt mer rutinerte. Har hatt noen uhell oppover ryggen ja, som regel har bleien vært festet for løst, og som regel er det mannen som har skiftet da Han gulper også mindre nå, men likevel går det minst 2 skift om dagen, for det klarer alltids å komme en del på klærne. Ellers har vi en veldig blid gutt om dagen. Han er en skikkelig solstråle om morgenen, noe som gjør at jeg ikke kan unngå å stå opp med ham, selv om jeg gjerne skulle sovet lenger. Det er så koselig å sitte og "prate" med ham. Tirsdag var vi på kontroll på helsestasjonen (litt forsinket 6-ukers kontroll pga ferien) og lillegutt var "perfekt" for å bruke legens ord. *stolt* Han er 6,2 kg nå og 61 cm lang, og ble 8 uker på mandag. Det var en veldig fin utvikling og han følger sin egen kurve perfekt. Vi har nå gått over til tøybleier på heltid, og jeg liker det veldig godt. Synes det fungerer supert. Har hatt et par lekkasjer, men driver og lærer meg hvor mye innlegg og sånn jeg må ha for at det skal holde. Mannen er også kjempeflink og synes det er moro med bleiene. Har nesten begynt å få leggerutiner nå. Som regel er han i seng mellom halv ni og ni. Er veldig deilig å få tilbake kvelden litt med mannen. Lillegutt er kjempeflink når han skal sove. Jeg synger 2 nattasanger for ham, og så går jeg ut før han har sovnet, og så sovner han fint av seg selv etterpå. Er veldig deilig at vi slipper å sitte inne hos ham til han sovner. Da slipper vi å venne han av med det senere også, så like greit å få på plass den rutinen med en gang. Jøss, ser ut som dere har god kontroll på det meste - bortsett fra ammetåka da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 3. september 2009 #1351 Del Skrevet 3. september 2009 Hmmm...Her må det være et alvorlig anfall av ammetåke. I dag troppet jeg opp på legekontoret for etterkontroll kl 10.00 og satt der og ventet. Og ventet.. og ventet... Til slutt gikk jeg og spurte om ikke det var min tur, da hadde jeg sittet der en time. "Nei, du har ikke time før på mandag du". :dåne: Godt jeg ikke har store planene om dagen, så fikk jeg meg en tur ut på morrakvisten hvertfall. Her er det færre og færre uhell på stellebordet, enten så har lillegutt sluttet å tisse/bæsje så mye der, eller så er vi blitt mer rutinerte. Har hatt noen uhell oppover ryggen ja, som regel har bleien vært festet for løst, og som regel er det mannen som har skiftet da Han gulper også mindre nå, men likevel går det minst 2 skift om dagen, for det klarer alltids å komme en del på klærne. Ellers har vi en veldig blid gutt om dagen. Han er en skikkelig solstråle om morgenen, noe som gjør at jeg ikke kan unngå å stå opp med ham, selv om jeg gjerne skulle sovet lenger. Det er så koselig å sitte og "prate" med ham. Tirsdag var vi på kontroll på helsestasjonen (litt forsinket 6-ukers kontroll pga ferien) og lillegutt var "perfekt" for å bruke legens ord. *stolt* Han er 6,2 kg nå og 61 cm lang, og ble 8 uker på mandag. Det var en veldig fin utvikling og han følger sin egen kurve perfekt. Vi har nå gått over til tøybleier på heltid, og jeg liker det veldig godt. Synes det fungerer supert. Har hatt et par lekkasjer, men driver og lærer meg hvor mye innlegg og sånn jeg må ha for at det skal holde. Mannen er også kjempeflink og synes det er moro med bleiene. Har nesten begynt å få leggerutiner nå. Som regel er han i seng mellom halv ni og ni. Er veldig deilig å få tilbake kvelden litt med mannen. Lillegutt er kjempeflink når han skal sove. Jeg synger 2 nattasanger for ham, og så går jeg ut før han har sovnet, og så sovner han fint av seg selv etterpå. Er veldig deilig at vi slipper å sitte inne hos ham til han sovner. Da slipper vi å venne han av med det senere også, så like greit å få på plass den rutinen med en gang. Dere har jammen meg vært flinke dersom dere har klart å få han i seng kl 8.30 og at han sovner selv. Tror ikke storegutt her hjemme gjorde det før han var nesten året. Han måtte ammes i søvn... Men tror vi blir strengere med lillemann. Siden han "heldigvis" tar smokke tror jeg det vil bli noe enklere med han. Han sover nesten hele natta, så bare det gjør meg meget fornøyd. Når det gjelder avføring, har vi ulykker hver dag/natt. Avføringen hans er så løs at det bare renner ut av sidene på bleiene uansett. Og når vi tar av bleien for å skifte kommer det ofte en ladning utover stellebordet.... Litt sjeldnere avføring nå, men når det først kommer så kommer det til de grader. Noe magesmerter tror jeg.. Skal prøve babytuben i dag og se om det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 3. september 2009 #1352 Del Skrevet 3. september 2009 Dere har jammen meg vært flinke dersom dere har klart å få han i seng kl 8.30 og at han sovner selv. Vi får se hvor lenge det varer da Har bare holdt på i en drøy uke, og venter liksom på at opplegget skal "sprekke". Merket at han begynner å bli trøtt om kvelden, og da bare prøvde vi å legge ham. Hadde nesten tårer i øynene første gang jeg la ham alene på rommet så tidlig (ellers har han lagt seg samtidig med oss.), for jeg synes det var så ekkelt å gå fra ham. Følte at vi forlot han litt. Men lillegutt så ikke ut til å bry seg, så da måtte mamman bare svelge klumpen i halsen og innse at det var til det beste for alle Nå har vi faktisk akkuat lagt ham. Må løpe litt ut og inn og putte i smokken, men håper han sovner snart. Han hadde hvertfall veldig smale øyne da vi stelte ham for kvelden. Og ja, vi hadde aldri klart oss uten smokk, tror dessuten vi hadde fått en diger bolle av en beibi, for han har enormt sugebehov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. september 2009 #1353 Del Skrevet 3. september 2009 Enormt sugebehov her også, noe som er ekstra festlig når det kombineres med økedøgn. Gutten har knapt sovet i dag, og jeg merker at jeg er klar for senga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. september 2009 #1354 Del Skrevet 4. september 2009 Jeg har vært på kontroll i dag og har 4 cm åpning Legen hadde god tro på at det ville skje noe i løpet av helga, så da satser vi på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 4. september 2009 #1355 Del Skrevet 4. september 2009 Jeg har vært på kontroll i dag og har 4 cm åpning Legen hadde god tro på at det ville skje noe i løpet av helga, så da satser vi på det. Oi, så bra Er det sånn som 2.gangs at man kan gå lenge med åpning? Hvis du ikke har noe rier eller noe så går kanskje fødslen fort? Det var nok deilig å vite tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 4. september 2009 #1356 Del Skrevet 4. september 2009 ojoj, så spennende, imli! 4 cm, da kjenner du sikkert litt murringer/svake rier også kanskje? Her feirer vi prinsen, han er 1 mnd idag utrolig hvor fort tiden går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. september 2009 #1357 Del Skrevet 4. september 2009 *krysser for deg, imli* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. september 2009 #1358 Del Skrevet 4. september 2009 Oi, så bra Er det sånn som 2.gangs at man kan gå lenge med åpning? Hvis du ikke har noe rier eller noe så går kanskje fødslen fort? Det var nok deilig å vite tenker jeg Man kan gå lenge med åpning som annengangs ja. Hadde jeg vært førstegangs, så hadde jeg jo vært regnet som i fødsel nå. Sist jeg fødte, hadde jeg jo 4 cm åpning da jeg kom på sykehuset med 2 min mellom riene Men det er jo litt annerledes når man er flergangs. Sist tok det 6 timer fra jeg kom på sykehuset til ungen var ute, så det gikk jo forholdsvis fort, men hadde jo vært deilig med enda kjappere denne gangen da. Håper på det. Var i alle fall godt å få vite at det er modent og det er "ting på gang" - hadde liksom litt skrekkvisjoner om nesten ikke noe åpning og kjempeumodent... ojoj, så spennende, imli! 4 cm, da kjenner du sikkert litt murringer/svake rier også kanskje? Her feirer vi prinsen, han er 1 mnd idag utrolig hvor fort tiden går! Ja, nå håper vi det blir noe action om ikke så altfor lenge! Kjenner ikke noe da. Fikk litt murringer rett etter tøyinga, men kjenner ikke noe nå. Vi får bare se. Uansett ikke lenge igjen nå Gratulerer med prinsen som er 1 mnd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. september 2009 #1359 Del Skrevet 4. september 2009 *krysser for deg, imli* Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 4. september 2009 #1360 Del Skrevet 4. september 2009 Så bra da Imli, nå skjer det da iallefall noe...regner med din lille er ute i løpet av helgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå