Soon Skrevet 29. august 2009 #1281 Del Skrevet 29. august 2009 Jeg har dessverre ikke noen tips til nedtrapping av amming/ pumping. Jeg prøvde så godt jeg kunne å beholde melka jeg, men kroppen stoppa produksjonen selv. Da jeg til slutt endte opp med 5 ml mm på seks pumpinger, ga jeg opp. Det er jo ikke nok til å varme opp og kjenne på tempen en gang.. Nei, det var ikke mye... Pumper mellom 50 og 100ml hver gang jeg, så har jo endel da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 29. august 2009 #1282 Del Skrevet 29. august 2009 Nei, skulle vel ikke vært her, men er det lell En mating pr natt høres utrolig deilig ut! Det fikk ikke vi til før ungen var nærmere et halvt år sist... Helt normalt at de vil ha mat hver 2. - 3. time om natta også i starten, NiChia! Men våkner de ikke for mat, går det jo bra det også - er nok ingen fare, de våkner når de er sultne. Jeg mener i alle fall at det er tull å vekke en unge som sover for å gi den mat, med mindre det er snakk om prematur/syk unge. Håper på en unge som sover leeenge av gangen nå! *drømme* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 30. august 2009 #1283 Del Skrevet 30. august 2009 Oppe én gang i løpet av natta? :o Frøkna her er sulten omtrent annenhver/hver tredje time om natta. Vi legger oss rundt 10 tiden og da er det opp 12, 2, 4, 6 og 9 også står vi opp da. Var en kveld hun sov fra 12 til halv 5 og da ble Pappaen nesten bekymra. Ellers har jeg melk som kunne fôra en kalv! Hun hadde gått opp 320 gram fra vi kom hjem fra sykehuset på fredag til vi fikk besøk av helsesøster på torsdag. Så det var jo absolutt ikke værst Oioioi Det høres slitsomt ut altså, sover du hele dagen du da eller, hehe? Så på en oversikt på sykehuset at noen faktisk må amme 16 ganger i døgnet, så det er ikke uvanlig nei. Godt hun har matvett da, hun hadde jo gått opp kjempemasse Fikk du forresten meldingen i innboksen, linken virket ikke.. Ja, har kjøpt og har også brukt det av og til, men nå ser jeg som sagt an til over helgen, og tenkte da å prøve med skjold de første gangene igjen Ja, er jo verdt å prøve Synes du er flink jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 30. august 2009 #1284 Del Skrevet 30. august 2009 Forresten, imli, er du her??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. august 2009 #1285 Del Skrevet 30. august 2009 Er hun i gang, mon tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 30. august 2009 #1286 Del Skrevet 30. august 2009 Er hun i gang, mon tro? Noen som vet om Imli har sladris??? Hun har ikke vært pålogget siden halv ti i går kveld iallefall.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. august 2009 #1287 Del Skrevet 30. august 2009 Aner ikke, men det er moseugler her hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 30. august 2009 #1288 Del Skrevet 30. august 2009 Aner ikke, men det er moseugler her hvertfall. Åhh, så spennende.. Blir helt vill her vettu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. august 2009 #1289 Del Skrevet 30. august 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 30. august 2009 #1290 Del Skrevet 30. august 2009 Må desverre skuffe dere... Og meg selv Har sladris da, så dere får beskjed når det skjer noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 30. august 2009 #1291 Del Skrevet 30. august 2009 Må desverre skuffe dere... Og meg selv Har sladris da, så dere får beskjed når det skjer noe Ahh, nå var vi sikre på at du hadde forlatt oss for sykehuset Da vet vi iallefall at du har sladris Rart å bli så engasjert i andre en ikke kjenner altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 30. august 2009 #1292 Del Skrevet 30. august 2009 Du er her enda ja, imli. Liten trøst sikkert, men uansett hvordan du vender og vrir på det er det ikke lenge igjen. Hva med Tussi? Er vel bare de to igjen nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 30. august 2009 #1293 Del Skrevet 30. august 2009 Sitter her fortsatt jeg også gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 30. august 2009 #1294 Del Skrevet 30. august 2009 Nå vil vi ikke ha dere her lenger! Kom dere avgårde til sykehuset og kom tilbake om noen dager med nydelig gullunger! Hjelper vel ikke akkurat at vi maser og er utålmodige Dere får sikkert nok av det i den virkelige verden.. hehe.. Lykke til til dere begge i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 30. august 2009 #1295 Del Skrevet 30. august 2009 (endret) På sykehushotellet her i Trondheim mente de at man godt kunne vekke ungen hver 3 time for å gi h*n mat. Dette for å holde mors melkeproduksjon i gang.... Ved førstemann våkna han 6-8 ggr per natt og jeg trodde jeg skulle tørne. Lillemann våkna 2 ganger i natt og det var herlig. Håper han fortsetter sånn. Han begynte vise samme tendenser som storebror og ville bruke meg som smokk, så da bet vi i det sure eplet og prøvde smokke på han. Og det tok han Noe storebror aldri gjorde. Er egentlig helt imot smokke, men denne gangen har jeg desverre ikke tid til å sitte med puppene ute hele dagen. Tror man blir litt mere avslappa når man får nr 2. Endret 30. august 2009 av Spice Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 30. august 2009 #1296 Del Skrevet 30. august 2009 På sykehushotellet her i Trondheim mente de at man godt kunne vekke ungen hver 3 time for å gi h*n mat. Dette for å holde mors melkeproduksjon i gang.... Ved førstemann våkna han 6-8 ggr per natt og jeg trodde jeg skulle tørne. Lillemann våkna 2 ganger i natt og det var herlig. Håper han fortsetter sånn. Han begynte vise samme tendenser som storebror og ville bruke meg som smokk, så da bet vi i det sure eplet og prøvde smokke på han. Og det tok han Noe storebror aldri gjorde. Er egentlig helt imot smokke, men denne gangen har jeg desverre ikke tid til å sitte med puppene ute hele dagen. Tror man blir litt mere avslappa når man får nr 2. Ser den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 30. august 2009 #1297 Del Skrevet 30. august 2009 Nå er jeg tilbake fra ferie, og GRATULERER så masse til dere som har fått Bare Tussi og Imli igjen nå Skal lese ordentlig gjennom i morgen og skrive mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 31. august 2009 #1298 Del Skrevet 31. august 2009 Da ser det ut som det kanskje skjer noe her.. Rier med 5 minutts mellomrom, blødd litt og skal inn på sykehuset til en sjekk om en times tid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 31. august 2009 #1299 Del Skrevet 31. august 2009 Blir lei av den pumpinga, vurdere å bare gå over til mme - men hva skjer egentlig med puppene hvis jeg bare slutter å pumpe/amme og det fortsatt er melk i de? Skjønner at du er lei pumping, det er slitsomt og tidkrevende. Jeg har sikkert pumpet 60% av måltidene til lillegutt og han er 5 uker i dag..... Har hatt masse problemer med ammingen og har seriøst vurdert å gi opp 2 ganger, men holder nå på ennå.... Nå bruker jeg bare brystskjold når jeg ammer. Har blødende sår og store sprekker med verk på brystvortene, så skal faktisk til legen om en time. På sykehushotellet her i Trondheim mente de at man godt kunne vekke ungen hver 3 time for å gi h*n mat. Dette for å holde mors melkeproduksjon i gang.... Det sa de til meg og.... Da ser det ut som det kanskje skjer noe her.. Rier med 5 minutts mellomrom, blødd litt og skal inn på sykehuset til en sjekk om en times tid.. Lykke til Tussi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 31. august 2009 #1300 Del Skrevet 31. august 2009 Lykke til, Tussi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå