Saeria Skrevet 28. august 2009 #1261 Del Skrevet 28. august 2009 Ja, tida flyr! På mandag er min 3 uker! :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 28. august 2009 #1262 Del Skrevet 28. august 2009 Har nå kommet heim fra syehushotellet med lille nurket . Godt å kom heim, men samtidig blir man jo godt tatt vare på på hotellet også. Litt deilig å bare kunne gå ned til alle måltider og slippe tenke på handling, vasking, matlaging, klesvask osv osv. Men nå er virkeligheten her og familien krever sitt. er godt i gang med ammingen og lillemann er ivrig på puppen. Alt er heldigvis bra med han. Jeg er derimot sliten pga lavt blodtrykk og lavt hemoglobinnivå, så nå skal det hviles hver gang babyen sover. Lovet barselsbesøk i morgen: håper de tar med egen kake. Ble ikke så jeg somla meg til å bake noe.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. august 2009 #1263 Del Skrevet 28. august 2009 Velkommen hjem Spice! Og ikke bak noe, du skal jo slappe av! La besøket ta med egen oppvartning --- Var i tvil om jeg fikk lillegutt til å sove i vogna ute i dag, men det funker så det suser. Det høljregner og må tromme noe voldsomt på "taket" i vogna... :klø: Jaja, bryr seg tydelig ikke om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
villkatt Skrevet 28. august 2009 #1264 Del Skrevet 28. august 2009 Hei, og gratulerer til alle som har fått et lite knøtt i tilskudd til familien! Jeg klikket inn på Skravletråd 2009 i listen over "Siste fra forum", og så at det var en terminklubb.. !! Hihi.. Dette skulle jeg ha sett før.. Er langt i fra ny på forumet, men jeg følger visst ikke helt med på alt som er her inne.! Jeg hadde termin 29.juli og fødte 2. aug, så nå er det lille gullet snart 4 uker! Er det laget noen "barselgrupper" her inne? Da slenger jeg mer gjerne på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 28. august 2009 #1265 Del Skrevet 28. august 2009 Jeg er her enda ja... Men nå har i alle fall bebisen festa seg, og legen trodde ikke det ville drøye så lenge nå. Får se om det skjer noe i løpet av helga. Formen i kveld er mildt sagt dritt, uten at jeg vet om det skyldes bebis eller ikke Tror det blir en tidlig kveld vilkatt: denne tråden kan godt bli "barselgruppe" etterhvert - terminklubben jeg var med i sist bare flytta skravletråden vår til generell dagbok. Det kan jo vi også gjøre hvis det er stemning for det Kjekt å ha noen å prate med om spebarnstida også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
villkatt Skrevet 28. august 2009 #1266 Del Skrevet 28. august 2009 Ja, det er det Det blir en del døtid (les: trøtt/ammetåket/lettere apatisk ) foran PCen :gjeiper: Håper formen bedrer seg Imli!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. august 2009 #1267 Del Skrevet 28. august 2009 til villkatt! Jeg er i alle fall med på en "barselgruppe". De stundene jeg får fri/ pause er det greit å sette seg ned foran pc'en. Håper det skjer spennende ting for deg i helga imli! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 29. august 2009 #1268 Del Skrevet 29. august 2009 Er her enda... Mannen påstår det blir action i morra, men tviler litt på hans synske evner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 29. august 2009 #1269 Del Skrevet 29. august 2009 Er her enda... Mannen påstår det blir action i morra, men tviler litt på hans synske evner Imli, hvor mange ganger må vi si det? Du skal ikke være her nå Får håpe det skjer noe snart da, skjønner du venter nå altså. Her har L sovet gjennom de siste 11 dagene, utrolig deilig. Men , han sover hos oss da, vi har ikke fått somla oss til å hente senga hans i den gamle leiligheten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. august 2009 #1270 Del Skrevet 29. august 2009 *krysser for at mannen til imli har rett* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 29. august 2009 #1271 Del Skrevet 29. august 2009 Imli, hvor mange ganger må vi si det? Du skal ikke være her nå Får håpe det skjer noe snart da, skjønner du venter nå altså. Her har L sovet gjennom de siste 11 dagene, utrolig deilig. Men , han sover hos oss da, vi har ikke fått somla oss til å hente senga hans i den gamle leiligheten Lillegutt har nå vært hjemme en uke, og han er utrolig snill - våkner for mat en gang i løpet av natten, og det skal vi ikke klage på Ellers er han litt av et matvrak, pumper og gir med flaske, men har nesten bare akkurat med mat... Blir lei av den pumpinga, vurdere å bare gå over til mme - men hva skjer egentlig med puppene hvis jeg bare slutter å pumpe/amme og det fortsatt er melk i de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 29. august 2009 #1272 Del Skrevet 29. august 2009 Lillegutt har nå vært hjemme en uke, og han er utrolig snill - våkner for mat en gang i løpet av natten, og det skal vi ikke klage på Ellers er han litt av et matvrak, pumper og gir med flaske, men har nesten bare akkurat med mat... Blir lei av den pumpinga, vurdere å bare gå over til mme - men hva skjer egentlig med puppene hvis jeg bare slutter å pumpe/amme og det fortsatt er melk i de? Det skal dere absolutt ikke klage på nei Deilig å slippe masse gråting og frustrasjon, glad han her har slutta med grininga på kvelden/natten. Jeg skal ikke si noe for sikkert, for jeg har jo ikke slutta. Men jeg vil tro du får sprengte pupper helt til å begynne med, for at det så avtat etter hvert. Tror ikke du skal bråslutte, da får du nok bare kjempevondt i puppene. Men ta det litt etter litt? Vet igrunnen ikke helt, men synes det høres fornuftig ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. august 2009 #1273 Del Skrevet 29. august 2009 1 gang for natta er jammen ikke verst. Her var vi oppe tre ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 29. august 2009 #1274 Del Skrevet 29. august 2009 1 gang for natta er jammen ikke verst. Her var vi oppe tre ganger. Han har vært sånn hele uka - spiser siste gang ved 23-24 tiden, sovner og våkner igjen vd 3-4 tiden - så sover vi til ca 9. Han får ca 7-8 måltider i døgnet - ca 60-80ml melk hver gang... Gråter lite og koser masse Drømmebaby :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 29. august 2009 #1275 Del Skrevet 29. august 2009 Det skal dere absolutt ikke klage på nei Deilig å slippe masse gråting og frustrasjon, glad han her har slutta med grininga på kvelden/natten. Jeg skal ikke si noe for sikkert, for jeg har jo ikke slutta. Men jeg vil tro du får sprengte pupper helt til å begynne med, for at det så avtat etter hvert. Tror ikke du skal bråslutte, da får du nok bare kjempevondt i puppene. Men ta det litt etter litt? Vet igrunnen ikke helt, men synes det høres fornuftig ut Tror nok du har rett ja - noen andre med erfaring? Skal pumpe iallefall ut helga, så prøve annenhvergang med pupp og pumping...hvis jeg ikke er sår enda da... Hvis jeg bare blir sår igjen, tror jeg at jeg gir opp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 29. august 2009 #1276 Del Skrevet 29. august 2009 Oppe én gang i løpet av natta? :o Frøkna her er sulten omtrent annenhver/hver tredje time om natta. Vi legger oss rundt 10 tiden og da er det opp 12, 2, 4, 6 og 9 også står vi opp da. Var en kveld hun sov fra 12 til halv 5 og da ble Pappaen nesten bekymra. Ellers har jeg melk som kunne fôra en kalv! Hun hadde gått opp 320 gram fra vi kom hjem fra sykehuset på fredag til vi fikk besøk av helsesøster på torsdag. Så det var jo absolutt ikke værst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 29. august 2009 #1277 Del Skrevet 29. august 2009 Oppe én gang i løpet av natta? :o Frøkna her er sulten omtrent annenhver/hver tredje time om natta. Vi legger oss rundt 10 tiden og da er det opp 12, 2, 4, 6 og 9 også står vi opp da. Var en kveld hun sov fra 12 til halv 5 og da ble Pappaen nesten bekymra. Ellers har jeg melk som kunne fôra en kalv! Hun hadde gått opp 320 gram fra vi kom hjem fra sykehuset på fredag til vi fikk besøk av helsesøster på torsdag. Så det var jo absolutt ikke værst Oi, for en vektøkning... Lillegutt har gått opp 110g fra lørdag til torsdag, og hu på ammepoliklinikken var fornøyd med det...men jeg ser jo at han får færre måltider enn "anbefalt"...blir litt nervøs her nå...men han sover jo generelt mye og, pumper hver tredje time og da får han melka fra begge puppene...og sovner igjen etter litt stell og kos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 29. august 2009 #1278 Del Skrevet 29. august 2009 Tror nok du har rett ja - noen andre med erfaring? Skal pumpe iallefall ut helga, så prøve annenhvergang med pupp og pumping...hvis jeg ikke er sår enda da... Hvis jeg bare blir sår igjen, tror jeg at jeg gir opp... Før du gir opp, kjøp brystskjold Jeg blødde og var kjempesår, men lufttørket samt begynte med skjold, og da ble det såå mye bedre, vi bruker det enda vi. Kjøp det idag og se. Siden han tar flaske vil jeg tro han tar skjoldet også. Absolutt verdt forsøket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 29. august 2009 #1279 Del Skrevet 29. august 2009 Før du gir opp, kjøp brystskjold Jeg blødde og var kjempesår, men lufttørket samt begynte med skjold, og da ble det såå mye bedre, vi bruker det enda vi. Kjøp det idag og se. Siden han tar flaske vil jeg tro han tar skjoldet også. Absolutt verdt forsøket Ja, har kjøpt og har også brukt det av og til, men nå ser jeg som sagt an til over helgen, og tenkte da å prøve med skjold de første gangene igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 29. august 2009 #1280 Del Skrevet 29. august 2009 Jeg har dessverre ikke noen tips til nedtrapping av amming/ pumping. Jeg prøvde så godt jeg kunne å beholde melka jeg, men kroppen stoppa produksjonen selv. Da jeg til slutt endte opp med 5 ml mm på seks pumpinger, ga jeg opp. Det er jo ikke nok til å varme opp og kjenne på tempen en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå