Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Er ikke lett å se den fargen alltid nei ;) Jeg ble overbevist om at ungen kom til å få brune øyne først da jeg så andre unger som var like gamle (da var de rundt 2-3 mnd) med blå øyne - da skjønte jeg at slik øyenfarge kom ikke min til å få. De andre hadde jo knallblå øyne, mens min hadde fortsatt sånn gråsvart grums ;)

Når det gjelder grønne øyne, tror jeg det kan ta lenger tid før de blir grønne. Jeg vet at søsteren min hadde knallblå øyne i alle fall til hun var ett år, foreldrene mine var sikre på at de skulle bli blå. Men etterhvert forandret de seg, og hun har i dag grønne øyne med litt brunt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhh, så spennende med Unknown :jepp:

Hun har iallefall ikke vært pålogget siden i natt når de ringte føden for siste gang. Tror nok jenta er godt på vei nå ja :)

Merkelig det at nesten alle har født før termin altså :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok Unknown har fått bebis nå ja :Nikke: Synd hun ikke har sladris *nysgjerrig*

Rart at så få har gått over termin ja. Blir vel en av dem jeg da, kjenner jeg meg rett... Dumme kroppen. Æsj, blir liksom litt misunnelig på dem som får før termin, særlig hvis jeg får etter termin denne gangen OGSÅ, mens mange førstegangs får før. Føler meg liksom som en mislykket fødende... :sukk:

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Ser det bare er NiChia som har fått siden jeg dro (hun fødte på samme sykehus som meg, på samme dag - så jeg så henne sikkert på føden, men aner jo ikke hvem hun er :) )

Og så skjønner jeg at Unknown muligens har fått - og regner med det er stille før stormen for resten her også.

Spennende!!

Endret av soon_to_be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff ja, ikke alltid verden er rettferdig.

Veldig mange førstegangsfødende her som har fått før tida, da er det jo dårlig gjort om du som andregangs må gå over tida igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin på fredag og jeg er her fremdeles :tristbla: . Ingen tegn på at fødselen nærmer seg. Blir vel et septemberbarn igjen. Føls litt urettferdig siden jeg gikk 11 dager over sist gang også og de fleste førstegangsfødende her nå har fått innen terminen....Føler meg litt mislykket som deg Imli :sjenert:

Våkna kl 1 inatt av at sønnen klatra opp i senga. Fikk ikke sovet og sto opp kl 2 og så på Tv til kl 5. Kl 6 ringte vekkerklokken til min kjære så fra da av var jeg våken igjen. Tror jeg er så spent nå at det går utover nattesøvnen og er like skuffet hver morgen over at ingenting skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Ser det bare er NiChia som har fått dien jeg dro (hun fødte på samme sykehus som meg, på samme dag - så jeg så henne sikkert på føden, men aner jo ikke hvem hun er :) )

Og så skjønner jeg at Unknown muligens har fått - og regner med det er stille før stormen for resten her også.

Spennende!!

Lurer på om vi satt ved siden av hverandre i sofaen på ammekurset på onsdagen eller torsdagen, husker ikke helt hvilken dag det var. Var iallfall jeg som hadde med pappaen på ammekurset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin på fredag og jeg er her fremdeles :tristbla: . Ingen tegn på at fødselen nærmer seg. Blir vel et septemberbarn igjen. Føls litt urettferdig siden jeg gikk 11 dager over sist gang også og de fleste førstegangsfødende her nå har fått innen terminen....Føler meg litt mislykket som deg Imli :sjenert:

Våkna kl 1 inatt av at sønnen klatra opp i senga. Fikk ikke sovet og sto opp kl 2 og så på Tv til kl 5. Kl 6 ringte vekkerklokken til min kjære så fra da av var jeg våken igjen. Tror jeg er så spent nå at det går utover nattesøvnen og er like skuffet hver morgen over at ingenting skjer...

:kose:

Det er kjipt altså... Særlig når nesten alle førstegangs i klubben har fått før, og så går vel vi over... :sukk: Man føler seg mislykket da ja. Men, men, termin er ikke nådd ennå for hverken deg eller meg - ennå tid til å få før tida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig gjort hvis dere begge (Imli og Spice) må gå over denne gangen også :frustrert:

Hvordan går det med dere som har fått beibis for en stund siden? Her føler jeg at dagene bare flyr uten at jeg rekker og gjøre noe... :sjenert:

Lillegutt er jo faktisk 4 uker i dag :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i hvertfall innsett at det er blitt vanskeligere å planlegge. Uansett hvor mye vi forsøker, er det utrolig vanskelig å komme seg ut utgangsdøra. :forvirret: Ellers går dagene bort til amming, bleieskift og veldig mye kos. :hjerte: Snuppa er fire uker på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om vi satt ved siden av hverandre i sofaen på ammekurset på onsdagen eller torsdagen, husker ikke helt hvilken dag det var. Var iallfall jeg som hadde med pappaen på ammekurset :)

Stemmer det - blåveispiken her :)

Så bilde i avisen idag, og da skjønte jeg det jo - da jeg så navnet ditt:)

Hehe, merkelig det der...

Hvordan går det da? Når reiste du hjem?

Kom hjem på lørdag vi da...og her går det stort sett fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babyene bestemmer helt selv når de vil komme ut, så ingen vits å føle seg mislykket :nei: Og det er jo enda ei uke til terminen, så litt tid har dere :jepp:

Ellers går alt bare bra med oss, men som flere sier er det ikke bare å komme seg ut døra nei. Må planlegge nøye om vi har en avtale, med tanke på amming osv..

Skulle egentlig på trening idag klokka halv ti, men da skulle L ha mat, så det kunne jeg bare glemme. Onsdagen skal jeg ha på ringeklokka først klokka fem, halv seks for deretter å gi han mat igjen i ni tia så jeg kan gå på trening klokka halv ti :)

Ellers så har vi gjenopptatt :sengekos: , vile vente til kontrollen på torsdag med tanke på stingene. Så nå var det bare å "kjøre på" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det rier på gang! :jepp: ! Startet i går kveld og nå er de ca 5 min i mellom. Gikk raskt fra ingen rier til tette, så jeg skal straks kontakte føden. Hadde glemt hvor vondt det gjør... Men er bare glad for at han nå kommer :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Her er det rier på gang! :jepp: ! Startet i går kveld og nå er de ca 5 min i mellom. Gikk raskt fra ingen rier til tette, så jeg skal straks kontakte føden. Hadde glemt hvor vondt det gjør... Men er bare glad for at han nå kommer :ler:

Så spennende. Lykke til Spice ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da føder du jo før termin alikevel da :jepp:

Så spennende, masse lykke til :)

Du er kanskje blitt mamma du nå? Pleier vel å gå fortere for 2.gangs?

Isåfall gratulerer så masse :klemmer:

------------

Imli og Tussi, da er det vel bare dere to igjen, snart er hele klubben ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med Spice - lykke til, evt. gratulerer etter hvor langt du er kommet i løypa.. ;)

----

Lillegutt var 6 uker i går. Var på seksukerskontroll på helsestasjon på torsdag. 5360 gram og 57 cm lang. Vokser godt og akkurat som han skal. Tør nesten ikke si det høyt, vil ikke jinxe noe, men han har vært en drøm de siste tre dagene. Våken, blid og fornøyd på dagtid. Etter kveldsmaten har han ventet seks timer på neste mating, for så og sovne umiddelbart etter mat. Jeg har fått sovet godt de siste tre dagene med andre ord - jeg er et nytt menneske. Håper inderlig at denne standarden kan fortsette, istedenfor de hyle og skriketoktene vi har hatt frem til nå...

Jeg var på seksukerskontroll i dag. Alt bra i forhold til bekkenløsning og svangerskapsforgiftninga. Velger å sette inn hormonspiral, så får inkallelse til gynekolog om en liten stund. Men - såret mitt vil ikke gro. Infeksjonen er gudskjelov borte, men da legen åpnet såret den gangen for å fjerne puss skjedde det noe feil. Såret er helt åpent på midten, så jeg må inn til sårpoliklinikken på sykehuset for å åpne og sy/ stifte såret på nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...