Gå til innhold

Skravletråd 2009

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Unknown
Skrevet

Velkommen hjem Searia :)

Bah, min unge kommer vel til å være for stor for 50 når den blir født, er jeg sikker på :tongue:

Hva kjerringråd får igang fødsel? Tenkte jeg fra i morgen av skal gjøre alt jeg kan for å få ut ungen, vil ikke ha den så stor! :fnise:

Skrevet

Husk at når ungen er litt tyngre, så får man hjelp av tyngdekraften. :)

Med min litt lettere variant, var det ikke så mye av den slags å spore.

Skrevet
Helsesøster ville ikke måle L sist jeg var der pga at de ikke ville strekke beina på babyene før de var 6 uker. Tydelig forskjellig praksis :)

De gjorde ikke det på helsestasjon her heller. Men hun målte han uten å strekke beina helt, var da 53,5 cm og 4750 gram for 11 dager siden.

Det er litt vemodig at jeg måtte pakke bort alt tøyet i str. 50 i går, da han rundet 1 måned. Noe av 56 passer fremdeles, men har begynt å finne frem str. 62.

-------

Det blir dåp i november for oss. Skal ha koldtbord (med både varm og kald mat) og kaker og kaffe etterpå. Bestiller mat ute fra cateringfirma da jeg ikke gidder å styre med å lage. Har leid lokale ute også, da ingen familie i nærheten av kirken har plass til 20-30 mennesker hjemme. Mamma har begynt å kjøpe lys, servietter og bordpynt :ler: Hun synes sånt er gøy, det synes ikke jeg...

Skrevet

Jeg er her i alle fall :vinke:

Så flott at det ordner seg med dåp for dere da Aricept!

Skrevet

Godt at hun som synes det er gøy gjør det da. :) Jeg synes heller ikke den typen ting er storveis. :ler:

Skrevet

Så rart å allerede begynne med så store størrelser - sikkert litt vemodig som dere sier ja.

En stund var jeg redd vi hadde litt mye klær i str. 50, men nå ser det jo ut som han blir liten da, så da får vi vel bruk for det...

Ellers har det vært drame hos oss idag, har skrivd i dagboka mi, orker ikke skrive det her og....

Skrevet

Da var vi midt i august gitt, snart er hele gjengen mamma'er.. :hoppe:

Jeg synes det var veldig trist å legge bort str. 50 tøy. Passet jo i fire uker selvom han er ganske stor gutt, synes ikke det er ille. Vet ikke helt om jeg skal kaste tøyet, gi til Fretex, eller prøve å finne noen som vil ha tøyet ..

Skrevet

Husker det var vemodig å legge bort alle babyklær etter gutten min jeg også. De blir jo så utrolig fort store. Ga det aller meste til Fretex, men tok vare på noe for sentimentale grunner samt det som var mest "unisex" i tilfelle jente neste gang. Men så ble det jo gutt igjen da!! "litt" trist at jeg aldri skal kjøpe røde og rosa klær, hårstrikker osv til en jente, men sånn ble det bare. Uansett takknemlig for å kunne få barn i det hele tatt!! Er 38 + 4 idag.. Ingen tegn til noe action her nei!

Skrevet
Da var vi midt i august gitt, snart er hele gjengen mamma'er.. :hoppe:

Jeg synes det var veldig trist å legge bort str. 50 tøy. Passet jo i fire uker selvom han er ganske stor gutt, synes ikke det er ille. Vet ikke helt om jeg skal kaste tøyet, gi til Fretex, eller prøve å finne noen som vil ha tøyet ..

Vi hadde litt lite klær i str. 50, så vi har måttet supplere, dvs. svigermor har fått gjøre det hun er flinkest til. :ler: Dessuten hadde jeg plutselig trang til å kle henne litt mer feminint, av en eller annen grunn. :sjenert:

Jenta var 48 cm da hun ble født, men litt over 2600 gram, så hun er lang og tynn, så lenge dét varer når hun spiser med det tempoet hun gjør. Jeg vil tippe hun er passert 3 kg nå; hun var 2820 på mandag da vi var på helsestasjonen, og da var hun 12 dager gammel. :)

Skrevet

Det nærmer seg for dere nå Imli og Spice :popcorn:

Lillegutt har faktisk vokst ut av noen av klærne i str 50, utrolig hvor fort de små vokser :haar:

Skrevet
Velkommen hjem Searia :)

Bah, min unge kommer vel til å være for stor for 50 når den blir født, er jeg sikker på :tongue:

Hva kjerringråd får igang fødsel? Tenkte jeg fra i morgen av skal gjøre alt jeg kan for å få ut ungen, vil ikke ha den så stor! :fnise:

Jeg gikk en laaang tur + hadde litt :sengekos:

Noen timer senere startet fødselen...

Skrevet

Skulle gjerne hatt litt ork til :sengekos: jeg også men....... Fatter ikke at dere orket!! Har vel aldri følt så lite lyst som nå :tristbla:

Skrevet

Her ser det ut til at vannet går. Det pipler litt hele tiden liksom, noen ganger litt mer enn andre. Skal på sjekk i morgen kl. 0900 på sykehuset om det ikke skjer noe mer før det. Tror kanskje jeg har hatt én rie også :fnise: Den kom ved 12-tiden og det kjentes som om magen knøt (er det et ord som blir brukt over hele landet? :klø:) seg en liten stund. Tok ikke tiden eller noe, og det har ikke skjedd sånn før eller etter. Så vi får vente og se :)

Skrevet
Her ser det ut til at vannet går. Det pipler litt hele tiden liksom, noen ganger litt mer enn andre. Skal på sjekk i morgen kl. 0900 på sykehuset om det ikke skjer noe mer før det. Tror kanskje jeg har hatt én rie også :fnise: Den kom ved 12-tiden og det kjentes som om magen knøt (er det et ord som blir brukt over hele landet? :klø:) seg en liten stund. Tok ikke tiden eller noe, og det har ikke skjedd sånn før eller etter. Så vi får vente og se :)

Tenkte på deg idag faktisk, at det var lenge siden du hadde vært innom...

Kanskje vi ses på sykehuset idag vi da....jeg legges inn kl 13 :)

Lykke til! :klem:

(er fødselen igang så leser du jo ikke dette før du kommer hjem igjen :fnise: )

Skrevet
Skulle gjerne hatt litt ork til :sengekos: jeg også men....... Fatter ikke at dere orket!! Har vel aldri følt så lite lyst som nå :tristbla:

Du er ikke alene... Har ikke hatt lyst på :sengekos: på 16 mnd jeg, for å si det sånn. Blir nå litt likevel da, for å unngå desperat mannfolk.

Når det er sagt tror jeg ikke noe på sånne kjerringråd for å sette i gang fødsel. Er nok bare tilfeldigheter om fødslen starter rett etter sex. Sexen kan sikkert fremskynde det hele med et par timer, men for å føde må jo faktisk kroppen være moden for det... Og det blir den ikke bare fordi man har sex.

Spennende :hoppe:

Her skjer det ikke en dritt... Er i grunnen lei nå, mest fordi jeg er så sliten og ikke får noe særlig avlastning. Men vet jo at det kommer til å bli enda mer slitsomt når ungen kommer, så det får vel bare bli som det blir.

Skrevet
Tenkte på deg idag faktisk, at det var lenge siden du hadde vært innom...

Kanskje vi ses på sykehuset idag vi da....jeg legges inn kl 13 :)

Lykke til! :klem:

(er fødselen igang så leser du jo ikke dette før du kommer hjem igjen :fnise: )

Er på vei hjem igjen fra sykehuset nå. De tok masse forskjellige tester og de var i grunn veldig usikre på om vannet var gått eller ikke men de kom fram til at vannet har gått

og det er alt imellom 6 og 3 min mellom riene nå. De er bare ubehagelige fortsatt, men jeg kjenner at jeg blir sliten og tåler litt mindre for hver ri. (Nå er det en her igjen, pust, au? Tja, litt.) Sov dårlig i natt også så skal hjem og slappe av nå. Skal tilbake på sykehuset senest kl. 1900 i kveld (hvis jeg ikke finner ut at vi nå inn før det da) og blir vel å overnatte der tenker jeg. Så kanskje vi treffes på sykehuset i kveld :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...