Gjest imli Skrevet 11. august 2009 #1121 Del Skrevet 11. august 2009 Sikkert en dårlig trøst, Minnimusepus, men min mann var også sånn Nå hadde han riktignok ikke noe særlig i mot bæsjebleier da, men det var det at jeg måtte be ham om å "hjelpe" meg hele tida! Han skifta bleier når jeg bad om det, og ellers ble det bare litt kos og soving på brystet slik som hos dere. Jeg tok alt om natta, og det gjør jeg så og si alltid fortsatt. Nå er det jo bare å gå inn og legge ungen ned igjen, men jeg nattammet i 9 mnd, har tatt så og si all nattevåk... Mannen tar stort sett bare det morsomme, som lek... Han har blitt flinkere og flinkere (eller skal vi si mindre og mindre dårlig?) etterhvert som ungen har blitt større heldigvis. Men fortsatt føler jeg ofte at det er min unge som han "hjelper" meg med. Tror dette er ganske vanlig desverre... Men når man sier det, får man alltid høre at man sikkert "henger over" mannen og klager på hvordan han gjør ting, han må få gjøre det på sin måte osv. Vel, tror ikke det er slik hos de fleste. Kan bare si at mannfolket skal få skifte drittbleier og bysse ungen i søvn akkurat slik han ønsker, bare det blir gjort! Dagens utblåsning... Er dritsliten og i generelt møkkahumør i dag egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 11. august 2009 #1122 Del Skrevet 11. august 2009 Gratulerer Saeria!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 12. august 2009 #1123 Del Skrevet 12. august 2009 Dagens utblåsning... Er dritsliten og i generelt møkkahumør i dag egentlig. Huff, med en liten unge i tillegg forstår jeg deg så godt. Hadde nok med meg selv mot slutten jeg. Godt det ikke er lenge igjen nå da, tid fødte du sist? De fleste føder vel før med andre enn med første? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 12. august 2009 #1124 Del Skrevet 12. august 2009 Kjenner meg igjen Minniemusepus og Imli. Her har det også alltid vært jeg som har tatt det meste av stell, natting, mating osv av sønnen, og tror vel egentlig ikke det kommer til å bli så mye bedre med nestemann heller... Min sambo "hjelper"også til når jeg spør (maser) men tar sjelden intitiativet selv til å gjøre noe. Har hatt mange fighter om det ja! Men likevel velger jeg å få nr 2....Han lover å bedre seg denne gangen og at han vil ta hovedansvar for storegutt, men jeg er litt skepisk. I løpet av sommerferien skulle han starte å ta det meste av ansvaret for sønnen siden jeg nå er høygravid og sliten, men han har stått opp kun 3 morgener på 4 uker!!!Og 2 av disse var det likevel jeg som kledde på han, lagde frokost osv. Så jeg fikk vel en halvtime ekstra i senga...Synes det er ganske utrolig at enkelte menn kan fraskrive seg ansvaret sånn. Enn om det hadde vært omvendt?? DA hadde vel reaksjonene kommet fra familie og omgivelser tenker jeg Ellers så ble det ikke fødsel på meg i helga til tross for fullmåne.. Er jo 14 dager igjen til terminen, så jeg bør vel smøre meg med tålmodighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 12. august 2009 #1125 Del Skrevet 12. august 2009 Hei damer! Da er jeg så smått på nett igjen etter å ha satt en nydelig gutt til verden! Tusen takk for gratulasjoner, og for at du sladret, Tussi! Jeg skal begynne på fødselshistorien min nå, så får vi se hvor langt jeg kommer på gullklumpen er sulten igjen Ser det har vært flere fødsler i terminklubben vår også siden sist, gratulerer så mye til Saeria! Mannen er enestående, han står på fra morgen til morgen, vasker klær, rydder, lager mat, raper lillegutt og steller minst like mye som meg Jeg har lagt ut bilde av gullklumpen vår i bloggen min idag, for de som vil beundre vår lille sjarmør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 12. august 2009 #1126 Del Skrevet 12. august 2009 Fødselshistorien er lagt ut i dagboka mi, den er laaaaang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 12. august 2009 #1127 Del Skrevet 12. august 2009 Huff, med en liten unge i tillegg forstår jeg deg så godt. Hadde nok med meg selv mot slutten jeg. Godt det ikke er lenge igjen nå da, tid fødte du sist? De fleste føder vel før med andre enn med første? Begynner å bli ganske slitsomt nå ja... Er bare glad jeg ikke har bekkenproblemer eller den slags jeg, da vet jeg ikke hva jeg skulle gjort? Jeg som er "husmor" har jo ingen sykemelding å skaffe meg Gikk en uke over sist, men kan jo komme før tida denne gangen da. Allikevel har jeg litt blanda følelser ift om jeg vil føde snart eller ikke. På en måte deilig å bli seg selv igjen, men etter erfaring fra sist så synes jeg barseltid er en million ganger mer slitsomt enn å være høygravid... Og med en liten en i tillegg da, spørs det om jeg ikke bare skal være glad for hver dag ungen fortsatt er på innsida. Kjenner meg igjen Minniemusepus og Imli. Her har det også alltid vært jeg som har tatt det meste av stell, natting, mating osv av sønnen, og tror vel egentlig ikke det kommer til å bli så mye bedre med nestemann heller... Min sambo "hjelper"også til når jeg spør (maser) men tar sjelden intitiativet selv til å gjøre noe. Har hatt mange fighter om det ja! Men likevel velger jeg å få nr 2....Han lover å bedre seg denne gangen og at han vil ta hovedansvar for storegutt, men jeg er litt skepisk. I løpet av sommerferien skulle han starte å ta det meste av ansvaret for sønnen siden jeg nå er høygravid og sliten, men han har stått opp kun 3 morgener på 4 uker!!!Og 2 av disse var det likevel jeg som kledde på han, lagde frokost osv. Så jeg fikk vel en halvtime ekstra i senga...Synes det er ganske utrolig at enkelte menn kan fraskrive seg ansvaret sånn. Enn om det hadde vært omvendt?? DA hadde vel reaksjonene kommet fra familie og omgivelser tenker jeg Ellers så ble det ikke fødsel på meg i helga til tross for fullmåne.. Er jo 14 dager igjen til terminen, så jeg bør vel smøre meg med tålmodighet. Huff, synd du også har det sånn. Egentlig helt utrolig at det går an ja. Som du sier - tenk hvis det var kvinnen i forholdet som holdt på sånn? Da hadde det nok kommet en del kommentarer om dårlige mødre ja! Mens menn derimot, er "flinke" hvis de gjør noe utover å leke og herje med ungen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 12. august 2009 #1128 Del Skrevet 12. august 2009 Mannfolk...! Håper darlingen her ikke blir sånn..Han sier selv at han ikke blir det, men jeg tror ikke han helt innser hvor mye arbeid og styr det kan bli med amming, bleieskift, nattevåk og sånt.. Fødselshistorien er lagt ut i dagboka mi, den er laaaaang! Jeg er på veg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 12. august 2009 #1129 Del Skrevet 12. august 2009 Nå tror jeg forresten baby begynner å klargjøre seg litt her. Den har i alle fall ligget med ryggen på venstre side i to-tre dager nå, så da satser vi på at den ligger i fødeposisjon Hodet er nok ikke festa ennå, men da ligger den i alle fall godt til. Er ikke liksom venstre side den beste siden å ligge på da, sånn ift når ungen skal ut? Blir spennende å se når folk føder her altså. Det er jo nesten ingen som har gått til termin hittil! Kan fort bli føderas de nærmeste dagene Er flere som bare har en uke eller to igjen nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 12. august 2009 #1130 Del Skrevet 12. august 2009 Er vell typisk at vi som er igjen kommer til å gå på overtid Eller vi har jo soon_to_be da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 12. august 2009 #1131 Del Skrevet 12. august 2009 Er vell typisk at vi som er igjen kommer til å gå på overtid Eller vi har jo soon_to_be da Ja, dere har jo meg da - komme sånn og "ødelegge morroa" hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 12. august 2009 #1132 Del Skrevet 12. august 2009 Må være deiliig å vite at Den dagen skal barnet komme! Da slipper man å lure på å gå over tiden iallefall. De dagene man går over føles ekstra lange. Og så er det konstant "mas" fra alle rundt en som lurer på om noe er på gang osv...De mener jo det bare bra, men man får litt noja av det. Nabodama spør hver dag om hun skal kjøre meg til føden . Hun mener at jeg har vært så stor så lenge nå at nå bør det være på tide. Jeg forsøker ta det helt med ro. Sambo lurte på om jeg gruer meg til fødselen i dag, men jeg kun ser frem til det. Men som Imli sier så vet man jo også hva som venter seg i spedbarnsperioden ifht lite søvn, bekymringer for alt mulig osv. Men tror nok jeg vil være litt mer rolig denne gangen siden jeg har vært igjennom det en gang før og ikke bekymrer meg og får panikk for det minste. Blir nok tøft med en nyfødt samt en sjalu 3 åring, men regner med at det vil gå seg til raskt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 13. august 2009 #1133 Del Skrevet 13. august 2009 Må være deiliig å vite at Den dagen skal barnet komme! Da slipper man å lure på å gå over tiden iallefall. De dagene man går over føles ekstra lange. Og så er det konstant "mas" fra alle rundt en som lurer på om noe er på gang osv...De mener jo det bare bra, men man får litt noja av det. Nabodama spør hver dag om hun skal kjøre meg til føden . Hun mener at jeg har vært så stor så lenge nå at nå bør det være på tide. Jeg forsøker ta det helt med ro. Sambo lurte på om jeg gruer meg til fødselen i dag, men jeg kun ser frem til det. Men som Imli sier så vet man jo også hva som venter seg i spedbarnsperioden ifht lite søvn, bekymringer for alt mulig osv. Men tror nok jeg vil være litt mer rolig denne gangen siden jeg har vært igjennom det en gang før og ikke bekymrer meg og får panikk for det minste. Blir nok tøft med en nyfødt samt en sjalu 3 åring, men regner med at det vil gå seg til raskt. Ja, godt å vite Sikkert mye pes fra folk rundt en om en går over tida ja...faktisk ikke fått noen bemerkninger på akkurat det - om det er like før fødsel liksom...men så har jeg jo knapt vært utenfor døra i det siste da...så kanskje ikke så rart! Hmm...lurer på om det er noe på gang idag....hadde litt brunlig utflod da jeg gikk på do istad, og jeg har skikkelig mensen-følelse i magen og ryggen... Meeen, sikkert ikke noe tenker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 13. august 2009 #1134 Del Skrevet 13. august 2009 Her er det spennende om dagen Hva gjør du om fødselen setter i gang av seg selv soon_to_be, blir det tatt KS da? Gratulerer til Saeria Nå har jeg nettop bestilt catering til navnefesten 12. september. Vi har bestemt oss for å servere oksestek. Egentlig pleier vi ikke ha varmretter i dåp/navnefest i familien min, men siden vi skal ha feiringen et stykke unna der de fleste bor, så tenkte jeg det var greit med litt ordentlig mat, og jeg gidder ikke stå å lage mat til så mange, så da bestiller vi. Ble ikke såå dyrt synes jeg. Gleder meg, det blir koselig å samle hele familien Hvor mange kaker hadde dere regnet til 20 personer? Og hvilke kaker skal dere ha? Til helgen reiser vi sørover på ferie i 2 uker, så da er jeg ikke mye på nett. Regner med mange av dere har fått da. Gleder meg til å komme tilbake og lese historiene deres. Veide og målte lillegutt i dag. Han er 5,4 kg og 58 cm lang. En stor gutt med andre ord. Så en baby i går som var 2 mnd eldre, men i kroppen var de like store gitt. Han vokser jo ut av klærne sine i rekordfart, og her har vi begynt på str 62 allerede. (tromler de da, så de er nok litt krympet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 13. august 2009 #1135 Del Skrevet 13. august 2009 Her er det spennende om dagen Hva gjør du om fødselen setter i gang av seg selv soon_to_be, blir det tatt KS da? Gratulerer til Saeria Nå har jeg nettop bestilt catering til navnefesten 12. september. Vi har bestemt oss for å servere oksestek. Egentlig pleier vi ikke ha varmretter i dåp/navnefest i familien min, men siden vi skal ha feiringen et stykke unna der de fleste bor, så tenkte jeg det var greit med litt ordentlig mat, og jeg gidder ikke stå å lage mat til så mange, så da bestiller vi. Ble ikke såå dyrt synes jeg. Gleder meg, det blir koselig å samle hele familien Hvor mange kaker hadde dere regnet til 20 personer? Og hvilke kaker skal dere ha? Til helgen reiser vi sørover på ferie i 2 uker, så da er jeg ikke mye på nett. Regner med mange av dere har fått da. Gleder meg til å komme tilbake og lese historiene deres. Veide og målte lillegutt i dag. Han er 5,4 kg og 58 cm lang. En stor gutt med andre ord. Så en baby i går som var 2 mnd eldre, men i kroppen var de like store gitt. Han vokser jo ut av klærne sine i rekordfart, og her har vi begynt på str 62 allerede. (tromler de da, så de er nok litt krympet) Det blir ks da også ja...men usikker om den blir med full narkose eller bare med spinal som ved planlagt ks... Har roet seg igjen nå, så var vel bare "vanlige" murringer tenker jeg... Oi, så stor gutten din har blitt da :rødme: Kos deg på ferie forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 13. august 2009 #1136 Del Skrevet 13. august 2009 Stor gutt Flickan Vi var vel ca 20 personer i dåpen og hadde 4 kaker + riskrem. Etter å ha spist stek, er man jo ikke så sulten så man trenger ikke så mange kaker. Vi hadde Verdens beste, Lukket valnøtt, kremkake og sjokoladekake. Men ostekake er jo også alltids en hit og veldig enkelt å lage. Vi kommer til å ha dåp i november, så jeg har allerede startet å tenke på hva vi skal servere. Sist hadde vi koldtbord + en gryterett. Det spanderte mine foreldre, så da slapp vi billig unna. Denne gangen regner jeg med at vi må stå for gildet selv, så da blir det enten en gryte med tilbehør, eller rømmegrøt og spekemat. (Enkelte i familien spiser ikke rømmegrøt så da bør vi vel ha et alternativ til dem). God ferie da Flickan og så håper jeg at jeg har godt nytt til deg om 14 dager Ellers våkna jeg i natt med sterke smerter i venstre side av magen. Ga seg heldigvis etter en stund. Ikke merket noe i dag. Mindre liv enn vanlig, men de sier jo at det ernormalt mot slutten når babyen får mindre plass. Jeg kjenner liv dersom jeg dytter på han og det er vel det viktigste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 13. august 2009 #1137 Del Skrevet 13. august 2009 Veide og målte lillegutt i dag. Han er 5,4 kg og 58 cm lang. En stor gutt med andre ord. Så en baby i går som var 2 mnd eldre, men i kroppen var de like store gitt. Han vokser jo ut av klærne sine i rekordfart, og her har vi begynt på str 62 allerede. (tromler de da, så de er nok litt krympet) Oooooi, så svær??? hehe.. Men din var vel 4 kilo når han ble født, det er vel det L veier nå tenker jeg Helsesøster ville ikke måle L sist jeg var der pga at de ikke ville strekke beina på babyene før de var 6 uker. Tydelig forskjellig praksis Her har vi forøvrig begynt med litt 56, men mye i 50 passer enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. august 2009 #1138 Del Skrevet 13. august 2009 Min bebis var også over 5 kilo da han var en mnd Virker som om du også er ei god melkeku Flickan I stad trodde jeg faktisk nesten det skulle bli litt action her. Begynte å få sånne mensmurringer i mage, rygg og hofter, på butikken, av alle steder Kjentes ganske likt som starten på rier sist, men jeg regna jo ikke med det var noe siden det er såpass tidlig. Er jo ikke 38 uker en gang. Men det ble faktisk forholdsvis vondt en stund, pågikk vel et kvarters tid tenker jeg. Er nok modning på gang, om ikke annet Aner ikke hva vi skal servere i dåpen... Hadde koldtbord sist, men føler det kanskje er mer sommermat :klø: Hadde jo dåp i juni. Denne gangen blir dåpen i november en gang tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. august 2009 #1139 Del Skrevet 13. august 2009 Takk for gratulasjoner. Vi er nå omsider hjemme... Detaljer i boka min... Gutten er den skjønneste lille skapningen jeg har sett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. august 2009 #1140 Del Skrevet 13. august 2009 Velkommen hjem Saeria! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå