Saeria Skrevet 8. august 2009 #1101 Skrevet 8. august 2009 For et sovehjerte! imli: Grattis med ferdig bebis. Håper det drøyer en uke eller to til da. Alltids greit det.
Gjest imli Skrevet 8. august 2009 #1102 Skrevet 8. august 2009 Så bra med bebis som sover lenge da Flickan Ja, jeg tror det er greit å drøye det litt. Merker ikke noe tegn til fødsel heller, så det kommer nok ikke noe med det første. Dessuten synes jeg det er litt tidlig å føde i uke 37. Tenk å få en baby på bare 2,5 kg eller noe sånt liksom Min første var jo 4,3, så jeg hadde vært rimelig redd for å ta i noe så lite Denne ligger nemlig an til å bli gjennomsnittsbaby iflg UL'ene vi har vært på, og på siste kontroll lå jeg et godt stykke under den røde streken på SF-måla også, så dette er nok ingen stor unge, og da er det greit den får feita seg opp litt til
Gjest Unknown Skrevet 8. august 2009 #1103 Skrevet 8. august 2009 Grattis med ferdig bebisImli! Men det er nok best den holder seg inne litt til ja, så det ikke blir noen pingle som kommer ut Har ikke merket noe særlig av denne drømmingen jeg..Eller jeg vet innimellom når jeg våkner at jeg hadde en merklig drøm, men jeg bruker ikke huske hva det var..
Gjest imli Skrevet 9. august 2009 #1104 Skrevet 9. august 2009 Må bare komme med en liten innskytelse - husker dere vi diskuterte råd mot leggkramper? Jeg tok jo i bruk dette kjerringrådet med to sunlight seper under madrassen, og har ikke hatt en eneste leggkrampe siden det. I natt sov jeg derimot borte, og våkna av noen sinnsyke leggkramper! Har vondt i leggene ennå... Begynner å tro litt på det såpe-trikset jeg altså
Saeria Skrevet 10. august 2009 #1105 Skrevet 10. august 2009 Godt såpen har fungert da. Har aldri hørt det kjerringrådet før. Forøvrig: Nå er vi i gang her. Det ser ut til at Lille Bolle vil ut nå. Jevnlige milde rier begynte etter en plutselig tegningsblødning, og resten av slimproppen gikk i dusjen. De blir også sterkere...
Gjest Unknown Skrevet 10. august 2009 #1107 Skrevet 10. august 2009 Hoppe litt for Lille Bolle! Lykke til Searia! Hvordan gikk det med dei som merket fullmånen forresten? Var ikke det også noen? : :klø:
Soon Skrevet 10. august 2009 #1108 Skrevet 10. august 2009 Å, så spennende Saeria. Masse lykke til!!!
Minnimusepus Skrevet 10. august 2009 #1109 Skrevet 10. august 2009 Lykke til Saera Snart har du nok babisen din, åhh, skulle ønske det var meg jeg Det er så utrolig koselig :rødme:
Minnimusepus Skrevet 10. august 2009 #1110 Skrevet 10. august 2009 I går snudde L seg fra mage til rygg for første gang :rødme: Har hørt det er veldig tidlig så jeg trodde nesten ikke på det, men mannen så det han også. Han er veldig sterk lille L, så det skal bli veldig moro å følge med videre nå, kanskje han blir tidlig ute med å gå også
Soon Skrevet 10. august 2009 #1111 Skrevet 10. august 2009 I går snudde L seg fra mage til rygg for første gang :rødme: Har hørt det er veldig tidlig så jeg trodde nesten ikke på det, men mannen så det han også. Han er veldig sterk lille L, så det skal bli veldig moro å følge med videre nå, kanskje han blir tidlig ute med å gå også Ja jøss, det var tidlig!! Men artig da, når de finner på små "sprell"
effy Skrevet 10. august 2009 #1112 Skrevet 10. august 2009 Masse lykke til Saeria I går snudde L seg fra mage til rygg for første gang :rødme: Har hørt det er veldig tidlig så jeg trodde nesten ikke på det, men mannen så det han også. Han er veldig sterk lille L, så det skal bli veldig moro å følge med videre nå, kanskje han blir tidlig ute med å gå også Oi, det var tidlig ja
Soon Skrevet 10. august 2009 #1113 Skrevet 10. august 2009 Har noen spørsmål til dere som har fått jeg: Bruker dere pute i senga/vogna med engang? Har kjøpt pute men er usikker på om vi skal bruke den med engang, tenker isåfall kun å bruke den i senga. Og hadde dere med egen bag til baby på sykehuset? (hva er mest praktisk tenker jeg på, ha babyklærne for seg selv, eller ha de oppi min bag...)
Minnimusepus Skrevet 10. august 2009 #1114 Skrevet 10. august 2009 Har noen spørsmål til dere som har fått jeg: Bruker dere pute i senga/vogna med engang? Har kjøpt pute men er usikker på om vi skal bruke den med engang, tenker isåfall kun å bruke den i senga. Og hadde dere med egen bag til baby på sykehuset? (hva er mest praktisk tenker jeg på, ha babyklærne for seg selv, eller ha de oppi min bag...) Jeg fikk streng beskjed om å ikke bruke pute før ungen trenger det selv. Før ungen legger seg for å sove på kosedyret etc. Så det trengte vi ikke kjøpe før ungen iallefall var et halvt år sa helsesøster og pleiere til oss. Vi har bare lagt putetrekket under vi Jeg hadde med egen bag, og synes det var veldig greit. Men om jeg hadde trengt det er noe annet Var bare greit å skille mine klær og hans klær, men nå er stellebagen vår veldig liten da, halvparten av vanlig str, så den lå oppi min.
Elizia Skrevet 10. august 2009 #1115 Skrevet 10. august 2009 Små barn skal ikke bruke pute nei. Tror ikke vårt barn fikk pute før han var ca 1 år.
Gjest imli Skrevet 10. august 2009 #1116 Skrevet 10. august 2009 Oi, så spennende det var her da. Snart bebis på Saeria da? Ang pute, så anbefaler de pute på sykehuset her, så det er litt forskjellig praksis rundt om. Vi har brukt en sånn kjempetynn "lefse" av en pute, kunne vel like godt latt være, men greit å ha noe å putte putetrekka i Ungen på 16 mnd viser ikke noe behov for noe skikkelig pute, han vil som regel bare ha den å sutte på, eller legge sånn halvveis over hodet for å få det mørkt.
Gjest imli Skrevet 10. august 2009 #1117 Skrevet 10. august 2009 Saeria har fått bebis Sjekka dagboka Hvem er neste da tro?
Gjest imli Skrevet 10. august 2009 #1118 Skrevet 10. august 2009 (endret) *sjekke terminliste* soon_to_be har jo KS 17, og så er det Spice med termin 21! Men nå kommer det litt av et ras fremover... Masse terminer fra rundt 20. og utover! Får se om noen sniker da Endret 10. august 2009 av imli
Minnimusepus Skrevet 11. august 2009 #1119 Skrevet 11. august 2009 Jeg tror Nichia er nestemann ------------- Jeg må bare legge inn det jeg skrev i boka mi idag. Vet ikke helt hva jeg vil med det men.. Var litt lei meg i går kveld når L ikke ville sove (han var riktignok sulten da, er ikke så lett å finne ut av). Jeg er nå drittlei at mannen ikke vil skifte drittbleie på han. Han tok han med seg på badet i går for å skifte (etter å ha drøyd det i over en halvtime i håp om å slippe) men neida, jeg måtte ta over, igjen. Jeg sa til han i natt at jeg står opp natten for å mate mens han snorker, jeg skifter bleie gjennom hele dagen. Ja, jeg føler faktisk jeg gjør mesteparten med L. Skal han gjøre noe må jeg som regel spørre. Med unntak av at han pleier å sove med han på brystet og snakke bittegrann med han. Jeg synes ikke det er rettferdig at han skal overlate alt av stell til meg og først når han er gammel nok til å prate eller leke, da skal han begynne å "bry" seg. Akkurat som at jeg gjør alt av "forarbeid" liksom. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det jeg, jeg vet bare at jeg blir veldig deppa av det. Har ikke noe fødselsdepresjon, men blir veldig lei meg når det er sånn.
Edie Skrevet 11. august 2009 #1120 Skrevet 11. august 2009 Gratulerer Saeria! ----------- Minnimusepus - skjønner godt du blir lei deg jeg. Det er da like naturlig at mannen skal ta seg av stell når han er hjemme. Du gjør jo alt når han er på jobb, pluss om natta, det minste du kan forlange er hjelp om kvelden. Jeg hadde blitt forbanna jeg om det hadde vært min mann.. Men ingen gode råd å komme med dessverre, annet enn å kjefte på mannen din... -------------------- Dere andre som har født - har dere fått noe vedtak fra Nav med foreldrepermisjon enda? Står det der hvor lenge dere har perm med evt. ferie dere har gitt beskjed om osv? Har ikke giddi å regna ut enda, siden jeg mista nesten tre uker av perm (hadde gjort det tidligere, men det var jo utifra at jeg fødte på termin eller senere). Tiltak ja... Har forresten fått vedtak om barnetrygd, men ikke foreldrepenger...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå