Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Ikke noe på gang her heller! Og idag kan han godt holde seg der inne, for det er nydelig vær og jeg koser meg på verandaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en flink liten tass du har fått da Minnimusepus :)

Du er jo nestemann på lista du Saeria! Er jo nesten nederst jeg, så får vell bare smøre meg med tolmodighet og følge med på alle andre :)

Ja, jeg er nestemann, men har nå på følelsen av at han trives alt for godt i magen til at han vil vurdere å komme FØR tiden hvertfall. Nei, det er utgjort om det blir føding den 15. Midt under Liverpools åpningskamp! :ler:

Personlig kunne jeg tenkt meg å føde mellom den 11. og 13. Da rekker jeg siste legetimen, og å komme hjem til første kampen, slik at lillemann (og IKKE meg) får "overvære" seriestarten. :ler:

Det hadde vært litt av en historie å fortelle guttungen når han blir eldre. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt oppgitt over hele dåpsprosjektet her nå..

De søndagene kirken har dåp, og lokalet er ledig til leie, er svigerfar på jobb i Nordsjøen. Dette gjelder hele oktober, november og desember...

Kanskje det ikke blir noe dåp allikevel? Kan jo høre om september, men synes to måneder er litt lite for dåp, i alle fall for min egen del. Vet ikke helt om jeg er i form og klar til stort selskap om kun en måned..

Kan jo ha etter jul også, men da får vi ikke brukt dåpskjolen.. Den passer til 3-4 måneder. Det er mammas brudekjole som er sydd om til dåpskjole som både jeg, min bror og mitt tantebarn har brukt. Hadde vært så koselig å få brukt den på lillegutt... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown
Litt oppgitt over hele dåpsprosjektet her nå..

De søndagene kirken har dåp, og lokalet er ledig til leie, er svigerfar på jobb i Nordsjøen. Dette gjelder hele oktober, november og desember...

Kanskje det ikke blir noe dåp allikevel? Kan jo høre om september, men synes to måneder er litt lite for dåp, i alle fall for min egen del. Vet ikke helt om jeg er i form og klar til stort selskap om kun en måned..

Kan jo ha etter jul også, men da får vi ikke brukt dåpskjolen.. Den passer til 3-4 måneder. Det er mammas brudekjole som er sydd om til dåpskjole som både jeg, min bror og mitt tantebarn har brukt. Hadde vært så koselig å få brukt den på lillegutt... :(

Uff, høres ikke gøy ut..Men 2 mnd er ikke sååå gale da? (Jeg var faktisk bare 3 uker :fnise:)

Håper ikke det blir sånn med oss, vi har også en sjømann i familien..

Saeria: Liverpools åpningskamp den 15. sier du? Best det ikke blir noe fødsel før tiden her da..Begynner fødselen da, kommer ikke darlingen til å være med på sykehuset, er jeg helt sikker på!

Endret av Unknown
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :goodbye:

Tenkte å høre her, da det er på tide å sette opp en oversikt over permisjon, ferie, pappa-perm etc.

Nå føder jo jeg 10 dager før termin (mest sansynlig - eller iallefall senest).

Faller resten av de 3 ukene før termin bort? Sånn at jeg fra den 18.08 (dagen etter ks) starter på de 6 ukene forbeholdt mor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo:

Null føding herifra heldigvis :)

Du får ta det som et kompliment at bebisen din liker seg inni magen Saeria ;) Men han kommer nok snart!

Ang dåp, så hadde vi dåp for nummer en da han var 2 mnd, synes det var en passelig alder jeg. Men skjønner jo at det kommer litt an på formen hos mor også :) Annen kirke kan jo kanskje være en løsning da? Selv om jeg vet de ofte er strenge på det. Her har man stort sett bare lov til å døpe i den kirken man hører til.

Når det gjelder permisjon, så tror jeg det er slik at hvis man får før termin, faller resten av de tre permisjonsukene bort ja. Samme hvis man føder etter termin, da "mister" man tilsvarende tid med babyen. Så det lønner seg å få akkurat på termin gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :goodbye:

Tenkte å høre her, da det er på tide å sette opp en oversikt over permisjon, ferie, pappa-perm etc.

Nå føder jo jeg 10 dager før termin (mest sansynlig - eller iallefall senest).

Faller resten av de 3 ukene før termin bort? Sånn at jeg fra den 18.08 (dagen etter ks) starter på de 6 ukene forbeholdt mor??

:Nikke: 3 uker skal være før termin, så får man før, mister man de dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo ikke verst bare det. Trangt om saligheten er det jo når jeg er under gjennomsnitts høy, og ikke har spesielt lang overkropp, men han får vel kose seg som best han kan.

Før eller siden skal han jo ut til den lyse og kalde verdenen vi lever i, og det blir nok litt av en overgang for en liten stakkar.

Selv håper jeg bare at han kan være grei nok til ikke å krangle mer med magesekken, for det er det jeg som straffes for. Er ikke noe særlig når dagens noe begrensede matmengde blir enda mer begrenset ved at halvparten kommer i retur. Det er nemlig ikke så mye som går ned før det blir fullt. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang dåp så skal vi ha navnedag. Jeg er ikke døpt og har ingen tilknytning til kirken, derfor blir det naturlig for oss å ha en markering utenfor kirken.

Spennende med dere august-jenter nå altså! Må virkelig følge med her inne :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det kirkelig dåp. Både samboer og jeg er døpt og konfirmert og sønnen er døpt i kirka. Så det faller seg naturlig for oss, også siden jeg har barnetroa enda intakt :) Sønnen var nesten 4 mnd da han ble døpt. Han var såpass stor/rund at vi døpte han i bunad. Siden vi derfor ikke har dåpskjole, blir vel nestemann også døpt i bunad. Navnet er klart. Etter mye om og men ble vi tilslutt enige om et navn. Hadde vært enklere hadde det blitt jente.....

Dagen i dag har gått til å vaske kluter, håndduker, sengeklær osv osv til babyen. Så da kan han bare komme. eneste vi manger er et stellebord, men vi har funnet et sammenleggbart på IKEA som vi kommer til å kjøpe. Med et knøttlite bad, er det eneste vi får plass til..

3 uker til termin nå, så han kan vel egentlig komme når som helst. Vært endel uvel samt hadd endel smerter de siste dagene, så jeg tror kroppen forbereder seg på fødsel. Sist merket jeg ingenting før fødselen plutselig var igang. Denne gangen er det mye nedpress og smerter. Som om han skrur seg på plass der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang dåp så skal vi ha navnedag. Jeg er ikke døpt og har ingen tilknytning til kirken, derfor blir det naturlig for oss å ha en markering utenfor kirken.

Spennende med dere august-jenter nå altså! Må virkelig følge med her inne :popcorn:

Skal dere bare ha navnefest privat, eller gjennom HEF??

Usikker på hvordan vi skal gjøre det, men vil gjerne ha en markering, og det blir ikke i kirken for oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal dere bare ha navnefest privat, eller gjennom HEF??

Usikker på hvordan vi skal gjøre det, men vil gjerne ha en markering, og det blir ikke i kirken for oss...

Tror vi skal ha det privat. Jeg regner med at vi bare inviterer den nærmeste familien og har et lukket selskap på en restaurant eller noe.

Må vel begynne planleggingen snart, vi skal sikkert ha navnedagen når han er rundt 3 mnd- dvs. i oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha selve feiringen på hytta, der er det plass til mange, og en fin utplass som vi kan bruke (bare håper på fint vær nå da).

I dag skal jeg på helsestasjonen og veie lillegutt, er spent på hvor mye han har vokst. I går var han akkurat 1 mnd. Jeg tipper han er i underkant av 5 kg, men kan godt være han er større og. Han har noen fine valker på armene og lårene hvertfall :fnise:

Natt til i går og i går var han ganske urolig og sov lite. Fryktet det samme skulle skje i natt, at han skulle være overtrøtt eller noe, men han sov i 6 timer sammenhengende!! Det var helt fantastisk å våkne kl kvart over 5 i dag tidlig og han fortsatt sov. Jeg hadde sprengte bryster, så jeg lå egentlig bare og ventet på at han skulle våkne, noe han gjorde 15 min senere. Tror nok han var sliten lille gutten min ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som det kanskje ordner seg med dåp. Ikke lett når folk jobber offshore. Det er så og si umulig å bytte vakter - svigerfar fikk så vidt lov da moren hans skulle begraves..

Kan jo alltids ha en annen kirke, men jeg vil gjerne ha i "min" kirke hjemme i Oslo. Kan døpe her vi bor, men da får ikke mormor og bestefar vært med - de orker ikke å reise på overnattingsbesøk..

Må bare overtale en gammel dame til å bytte dato for et selskap hun skal ha, så får vi det til å gå opp.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå sitter jeg forresten i trusa og BH på sofaen og lufttørker den innsmurte kroppen min. Ikke blitt mye egenpleie i det siste nei, så det var digg å få gjort det i dag. Har jo tom fått shavet leggene :ler:

Har begynt å vaske badet, ryddet kjøkkenet og soverommet. Man blir mester i å gjøre ting sånn innimellom når man får barn tydeligvis. Nå er det ganske ryddig her, men ikke så rent, så får prøve å svinge vaskekluten litt rundt omkring mellom byssingen og ammingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår legger på seg godt i alle fall, 50 gram om dagen. Helsesøster sa det var normalt med 150-250 gram i uka, så det er en glupsk kar vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NiChia

Flere augustjenter som merka noe til fullmånen i natt da?

Jeg trodde ikke at det hadde noe å si, men på kvelden når vi spiste så jeg plutselig at månen kom oppover og den kom kjempefort! Aldri sett at månen har gått opp så fort før i Norge. Da hele var synlig på himmelen fikk jeg skikkelig kynnere (eller noe). Det var ikke vondt, litt ubehagelig og litt annerledes fra sånn det har vært før. Fra ca. ett i natt til jeg gikk og la meg i halv fire tida kom de med kvarter/20 min mellomrom.

Sendte ut samboer og svigermor for å lete etter en bensinstasjon som selger jordbær da klokka var rundt halv 2 :fnise: Fikk beskjed av ei venninne om at jeg er en av de psyko gravide damene som sender ut mannen på jakt etter noe helt vilt midt på natta i løpet av sv.skapet :ler: Men det er første gang jeg har bedt om noe uten at butikkene har vært åpne. De fant forresten ikke jordbær, så vi skal snart på butikken og få kjøpt noen nå.

Men nå tror jeg ikke det er lenge igjen her. Spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Så spennende NiChia! Kansje du sniker litt i rekkene du også da :)

Føler alle føder før termin her inne jeg..? Trodde det var mest vanlig å gå over..

Jeg har i alle fall ikke merket noe av fullmånen..Måtte ikke så ofte opp på do, visst det kan telle :tongue:

Har forresten funnet ut en god plan for å få litt liv i magen, eggedosis!

(Jeg fann ut at å ventetiden på pikekyss ble for lang, så nå sitter jeg her med "deigen")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...