Soon Skrevet 5. august 2009 #1041 Del Skrevet 5. august 2009 Fant denne forresten: http://www.human.no/templates/Page____220.aspx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. august 2009 #1042 Del Skrevet 5. august 2009 (endret) Her blir det ingen dåp, selv om både jeg og mannen er døpt. For det første er ikke vi kristne, så det vil føles litt hyklersk å love en gud vi ikke tror på at vi skal oppdra barnet i den kristne tro. Dessuten vil vi at barnet vårt selv skal få velge hva han vil tro når han er gammel nok til å ta et standpunkt til det. Det var forresten av samme grunn vi valgte bort kirka som et alternativ for vår vielse. Er det veldig viktig for gutten vår å konfirmeres i kirka, så bør det heller ikke være noe problem for han å døpes i forkant. Mine søstre f.eks. er langt i fra kristne, men har begge hver sin tenåring som anser seg selv for å være det. Dette er et valg ungene selv har tatt, og det står det respekt av. Vi har heller ingen planer om navnefest. Bare tanken på å arrangerer greier med den litt kompliserte familien min, får meg til å grøsse. Endret 5. august 2009 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 5. august 2009 #1043 Del Skrevet 5. august 2009 Her blir det ingen dåp, selv om både jeg og mannen er døpt. For det første er ikke vi kristne, så det vil føles litt hyklersk å love en gud vi ikke tror på at vi skal oppdra barnet i den kristne tro. Dessuten vil vi at barnet vårt selv skal få velge hva han vil tro når han er gammel nok til å ta et standpunkt til det. Det var forresten av samme grunn vi valgte bort kirka som et alternativ for vår vielse. Er det veldig viktig for gutten vår å konfirmeres i kirka, så bør det heller ikke være noe problem for han å døpes i forkant. Mine søstre f.eks. er langt i fra kristne, men har begge hver sin tenåring som anser seg selv for å være det. Dette er et valg ungene selv har tatt, og det står det respekt av. Vi har heller ingen planer om navnefest. Bare tanken på å arrangerer greier med den litt kompliserte familien min, får meg til å grøsse. Er veldig enig med deg her altså! Frister aller mest å bare ha noe privat, leste litt på human etisk forbund sine sider nå, og kunne vel tenket meg noe mer personlig på en måte. Bare samle de aller nærmeste venner og familie, og spist litt god mat og bare hatt en dag hvor vi feirer babyen vår og navnet hans... Navnet er allerede klart også, det er litt godt!! Har dere navnet klart da, august-jenter?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. august 2009 #1044 Del Skrevet 5. august 2009 Hvorfor ikke? Det markeres jo i de fleste kulturer når et nytt medlem i stammen/familien kommer til verden, så hvorfor ikke ha en privat greie, tenker jeg. Det er jo koselig det da. Samle de som betyr noe for en, og feire at et nytt familiemedlem har kommet. Hadde jeg hatt en enklere familie, hadde vi gjerne gjort det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. august 2009 #1045 Del Skrevet 5. august 2009 Navn er forresten ikke klart enda. Vi venter og ser. Navnet skal kle gutten også, så vi har latt det bero. Dessuten er vi late og prokrastinerer akkurat på det området. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 5. august 2009 #1046 Del Skrevet 5. august 2009 Det hjelper å høre litt hva andre mener om at jeg lar han sove gjennom såpass lenge. Men han har det jo ikke vondt, og våkner jo når han er sulten. Han spiser jo som en helt gjennom hele dagen og legger på seg godt Tenker også at det er tull å vekke han når han sover, må vel nesten være verre det egentlig. Måtte gjøre det i begynnelsen, men det var jo pga gulsott. Nå har han ikke det lengre. Når det gjelder dåp så bestite jeg den idag jeg, blir søndag 18.Oktober. Tenkte å ha det 3 uker før, men da hadde de ingenting pga høstferien, menmen. Vi gleder oss veldig. Helt enig i at det å ha en liten markering er koselig, om det er kristelig eller borgelig. Vi skal ha det i kirken. Vi er begge døpt,konfirmert og har giftet oss i kirken så det er et naturlig valg for oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 5. august 2009 #1047 Del Skrevet 5. august 2009 Hverken meg eller mannen er kristne i den forstand, nå spørs det jo hva man mener med kristen da Det kommer jo noen banneord innimellom, vi drikker kanskje 2-3 ganger i halvåret (hvis så ofte). Går ikke rundt å kaller meg kristen, men jeg tror det finnes noe der et sted og synes det er utrolig koselig å gå i kirken, selvom det ikke blir ofte. Julegudstjenester, påskegudstjenester osv er så stemningsfulle og jeg føler en sånn fred rundt meg så det har jeg vært på noen ganger. Gleder meg veldig til å bruke dåpskjolen, det er en familiekjole som ble laget til min søsters dåp for 10 år siden. Deretter har den blitt brukt av min fetter, og nå skal altså ungene våre bruke den :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 5. august 2009 #1048 Del Skrevet 5. august 2009 Navn er forresten ikke klart enda. Vi venter og ser. Navnet skal kle gutten også, så vi har latt det bero. Jeg også synes det var utrolig vanskelig å velge navn. Hadde bestemt oss for dette navnet helt siden vi fikk vite det var en gutt, men når han ble født passet det ikke og vi var veldig fortvilet, hehe. 3 dager senere fikk han jammen det navnet alikevel, da passet det så utrolig godt til en liten prins Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 5. august 2009 #1049 Del Skrevet 5. august 2009 Vi skal ikke døpe gutten vår. Både jeg og mannen er døpt, men jeg er ikke konfirmert (mannnen er det). Vi valgte å vie oss gjennom HEF, og for oss er det naturlig å arrangere navnefest gjennom dem også. Har vært i flere navnefest-seremonier arrangert av de tidligere, og jeg synes det er en flott og høytidelig markering av barnet. Vi har fått dato 12 september, og skal kun ha nærmeste familie. Likevel blir vi 25 stk. Sånn er det når begge kommer fra store familier Men jeg lurer på hva vi skal servere. Hva skal dere ha jenter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 5. august 2009 #1050 Del Skrevet 5. august 2009 Jeg tenkte å servere snitter, får mamma og eventuelt svigermor til å hjelpe meg. Svigermor jobber på bakeri så hun er jo en reser på å smøre. Blir vel det vanlige karbonade,eggerøre og laks,roastbeaf, reker og kanskje skinke. Vi blir ikke så mange vi da, da jeg ikke har noe kontakt med pappa. Snakker med farmor og farfar, men de sa de ville synes det var rart å komme når ikke pappa vil komme, kan jo på en måte forstå det. Vi blir vel 15-16 stk tror jeg,så vi skal bare holde det hjemme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 5. august 2009 #1051 Del Skrevet 5. august 2009 Deg er det lenge siden jeg har sett her inne Ikke lenge da, men blir lenge for oss som bare sitter her inne Forøvrig la jeg mest på meg på slutten, men det var pga vannet. Under fødselen fosset det ut og jeg har mistet mine 12,5 kilo, pluss 2,5 ekstra på bare et par uker. Du går helt sikkert ned masse Du får oppdatere oss om hvordan det gikk på kontroll Jeg er igrunn innom her flere ganger daglig, men har så dårlig internett at jeg detter ut 10 ganger før jeg får til å lese/skrive noe særlig..Og da gir jeg litt opp Har faktisk gått opp 22 kg..men nå er det endel vann og hevelser ute og går (heldigvis..!).. Ellers gikk det supert Litt protein er der fortsatt, men alt annet var flott! Lisjejenta har festet seg også, så nå er vi klar!! Vi skal forresten døpe..Både jeg og darlingen er døpt og konfirmert, og vi vil komme til å gifte oss i kirka..Er igrunn bare sånn det er, synst det er veldig "koslig" med dåp i kirka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. august 2009 #1052 Del Skrevet 5. august 2009 (endret) Flink jente du har da. Her er det ingenting som tyder på at han har festet seg, og jeg har termin neste tirsdag. Endret 5. august 2009 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 5. august 2009 #1053 Del Skrevet 5. august 2009 Vi skal ha dåp. Har jo døpt eldstemann, så da blir det jo en selvfølge å døpe nummer to også. Vi er også begge både døpt og komfirmert i kirken, og gifta oss kirkelig Er med i statskirken og synes det er flotte greier Kirke og kristendom er vel ikke det jeg/vi tenker mest på i hverdagen, men jeg er glad i kirken som ramme rundt de store tingene i livet (dåp, komfirmasjon, bryllup, begravelse...) samt at vi går i kirken til jul. Så her prøver vi å få til dåp i oktober/november en gang tenker jeg. Sist hadde vi bare aller nærmeste familie, dvs våre foreldre og søsken, pluss en venninne av meg som var fadder. Hverken jeg eller mannen har besteforeldre i live, og søsknene våre er hverken gifte eller har barn, så da begrenser det seg. Gadd ikke be våre tanter/onkler, for da hadde det blitt utrolig mange... Synes det er greit å ha bare de nærmeste. Serverte koldtbord så vidt jeg husker. Dere skal forresten ha dåp på min bursdag, Minnimusepus, så det blir sikkert en fin dag Navn er sånn halvklart. Jentenavn er i alle fall klart, men siden det sannsynligvis blir gutt istedet er det litt mer ymse. Har noen alternativer, så får vi bare se i grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 5. august 2009 #1054 Del Skrevet 5. august 2009 Flink jente du har da. Her er det ingenting som tyder på at han har festet seg, og jeg har termin neste tirsdag. Er ganske deilig å vite at ho er "klar" Rekker nok å feste seg din sin også tenker jeg! Hva skjer om de ikke gjør det forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 5. august 2009 #1055 Del Skrevet 5. august 2009 Her har ikke bebisen festa seg, men jeg er annengangs da, så det kan jo like gjerne ikke skje i det hele tatt. Skjer ikke noe om hodet ikke fester seg, man er bare litt mer påpasselig med at navlestrengen ikke kommer i klem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 5. august 2009 #1056 Del Skrevet 5. august 2009 Huff, i kveld har lillegutten min vært styrete og skreket mye. Tror han har vondt i magen stakkar, er illsint skriking, og han er helt knytt i kroppen Prøvde å bade ham i litt varmere vann enn vanlig og han roet seg faktisk veldig da. Nå er mannen ute og triller en tur, håper han er rolig når de kommer tilbake. Ikke noe moro når de små ikke har det godt. Huff, skjønner ikke hvordan kolikk-foreldre klarer det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 5. august 2009 #1057 Del Skrevet 5. august 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 6. august 2009 #1058 Del Skrevet 6. august 2009 Enig med deg Flickan, all ære til de som takler kolikkunger fint, jeg hadde gått på veggen. Har en på jobb som hadde tvillinger, begge med kolikk. En må jo bare takle det, men det må være forferdelig slitsomt. Synes de dagene L gråt holdt i massevis. I natt har L sovet gjennom, igjen. Det er 2 dagen på rad det faktisk, han sov fra tolv til åtte Er det noe tegn til fødsel hos noen her da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. august 2009 #1059 Del Skrevet 6. august 2009 Fortsatt gravid, og ingen tegn på action. Tror han liker seg godt der inne, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 6. august 2009 #1060 Del Skrevet 6. august 2009 For en flink liten tass du har fått da Minnimusepus Du er jo nestemann på lista du Saeria! Er jo nesten nederst jeg, så får vell bare smøre meg med tolmodighet og følge med på alle andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå