Saeria Skrevet 4. august 2009 #1001 Skrevet 4. august 2009 På Haukeland tilbys ikke lystgass lengre (dårlig ventilasjon i veldig gammelt bygg), så da blir jeg hvertfall ikke dårlig pga. det.
Minnimusepus Skrevet 4. august 2009 #1002 Skrevet 4. august 2009 Åhja, har du tenkt på om du vil ha noe annen smertelindring eller?
flickan Skrevet 4. august 2009 #1003 Skrevet 4. august 2009 jeg har bestemt meg for at jeg må bo i Trondheim til alle barna mine er født, tør nemlig ikke føde noe annet sted Hvertfall ikke et sted hvor de ikke tilbyr lystgass.
Saeria Skrevet 4. august 2009 #1004 Skrevet 4. august 2009 Åhja, har du tenkt på om du vil ha noe annen smertelindring eller? Jeg har i utgangspunktet lyst å være på mykenheten. Er ikke så klinisk der. De tilbyr ikke epidural, men de har badekar på hvert rom, gjerne en som kan akupunktur og petidin og den slags gis ved behov. Men det kommer jo an på kapasiteten. Det er ikke som i Oslo, at man må søke seg hit og dit, men mer at man ringer i forkant når ting er i gang og plasseres på ledig sted når man kommer. Så jeg håper på et rom uten masse ledninger og sykehusseng, men med kontinentalmadrass og fødekar. Oooh! Kynner!
Minnimusepus Skrevet 4. august 2009 #1005 Skrevet 4. august 2009 Forresten, dere som har fått eller har fra før. Skifter pappaen bleier? Her i huset har han bare skiftet 3 bleier sien L kom, og han skifter absolutt ikke bæsjebleier. Han sier at han kan gjøre det om jeg ikke er hjemme, men når jeg er hjemme så trenger han ikke Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre for å få han til å gjøre det litt oftere jeg, han offer seg hver gang jeg spør og koser seg absolutt ikke med å gjøre det. Ender med at jeg hører et skikkelig sukk fra badet og "nå må du ligge stille da". Hadde L tissa på han engang tror jeg han ALDRI hadde gått nær stellebordet igjen, vet ikke..
flickan Skrevet 4. august 2009 #1006 Skrevet 4. august 2009 Forresten, dere som har fått eller har fra før. Skifter pappaen bleier? Her i huset har han bare skiftet 3 bleier sien L kom, og han skifter absolutt ikke bæsjebleier. Han sier at han kan gjøre det om jeg ikke er hjemme, men når jeg er hjemme så trenger han ikke Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre for å få han til å gjøre det litt oftere jeg, han offer seg hver gang jeg spør og koser seg absolutt ikke med å gjøre det. Ender med at jeg hører et skikkelig sukk fra badet og "nå må du ligge stille da". Hadde L tissa på han engang tror jeg han ALDRI hadde gått nær stellebordet igjen, vet ikke.. Hmmm.. jeg hadde klikka i vinkel om mannen min var sånn (no offence).. her var det faktisk nesten bare mannen som skiftet på dagtid de første to ukene da han hadde permisjon. Jeg ammet, mannen rapet og skiftet bleie (J bæsjer stort sett ved hver amming). Synes det var en grei arbeidsfordeling, og dessuten fikk mannen god rutine med en gang, og han er (nesten) like rask som meg nå, og det koster han lite å skifte på. Om natten skifter jeg siden jeg uansett er våken for amming. Men jeg har vekket mannen ved 2 anledninger da J var veldig urolig og jeg var stuptrøtt etter å ha vært våken i et par timer for et måltid. Nå deler vi ganske likt på det når begge er hjemme. Har t.o.m overbevist ham om å bruke tøybleier nå Må si jeg er positivt overrasket over mannen etter at J ble født, han har tødd opp på hjemmebane og bidrar mer i huset enn han gjorde før. Og han tar sin del av babystell, bading og skift. Jeg skjønner ikke helt argumentene til mannen din Minnimusepus :klø: Mener han det er din jobb? Da tror jeg jeg hadde hatt en samtale med ham og forklart ham et par av livets realiteter (det hender det funker på min, men ikke alltid )
Soon Skrevet 4. august 2009 #1008 Skrevet 4. august 2009 Da har Ilja fått en liten gutt Hurra for Ilja** Og vi har fått dato for keisersnitt - 17.08.09. blir vi foreldre (hvis han ikke har tenkt seg ut før da )
flickan Skrevet 4. august 2009 #1009 Skrevet 4. august 2009 Oi, snakk om uventet sniking Gratulerer så masse til Ilja** Og så fint at dere har fått en dato Soon_to_be
Minnimusepus Skrevet 4. august 2009 #1011 Skrevet 4. august 2009 Jøss så fort det gikk med Ilja, det kan ikke ha tatt mer enn 4-5 timer. Også så uventet da Nå begynner det å skje for augustdamene ja Sier det her også, gratulerer å masse Ilja
Gjest imli Skrevet 4. august 2009 #1012 Skrevet 4. august 2009 Imli Skal du forresten ha en liten gutt? Så plutselig på terminlista at det var endret fra rosa til blå baby? Fant ikke noe i bloggen heller Sannsynligvis... Har fått beskjed om begge deler... Ikke jeg som har endra den terminlista, så det må noen andre ha gjort. Forresten, dere som har fått eller har fra før. Skifter pappaen bleier? Her skifter pappaen bleier heldigvis, eller, han gjorde i alle fall det i starten Morsmelk-bæsjebleiene gikk visst greit, men etterhvert som fast føde ble introdusert, ble jo bæsjen deretter Nå greier han nesten ikke skifte bæsjebleier... Kun hvis han er alene når det skjer, og han må... Veldig følsom mage på den mannen der tror jeg Da har Ilja fått en liten gutt Gratulerer Ilja! Det gikk jammen fort! Og vi har fått dato for keisersnitt - 17.08.09. blir vi foreldre
Minnimusepus Skrevet 4. august 2009 #1013 Skrevet 4. august 2009 Hmmm.. jeg hadde klikka i vinkel om mannen min var sånn (no offence).. her var det faktisk nesten bare mannen som skiftet på dagtid de første to ukene da han hadde permisjon. Jeg ammet, mannen rapet og skiftet bleie (J bæsjer stort sett ved hver amming). Synes det var en grei arbeidsfordeling, og dessuten fikk mannen god rutine med en gang, og han er (nesten) like rask som meg nå, og det koster han lite å skifte på. Om natten skifter jeg siden jeg uansett er våken for amming. Men jeg har vekket mannen ved 2 anledninger da J var veldig urolig og jeg var stuptrøtt etter å ha vært våken i et par timer for et måltid. Nå deler vi ganske likt på det når begge er hjemme. Har t.o.m overbevist ham om å bruke tøybleier nå Må si jeg er positivt overrasket over mannen etter at J ble født, han har tødd opp på hjemmebane og bidrar mer i huset enn han gjorde før. Og han tar sin del av babystell, bading og skift. Jeg skjønner ikke helt argumentene til mannen din Minnimusepus :klø: Mener han det er din jobb? Da tror jeg jeg hadde hatt en samtale med ham og forklart ham et par av livets realiteter (det hender det funker på min, men ikke alltid ) Heldig du er Flickan. Jeg har snakket med han mange ganger om det. Til og med mamma som var her i tre dager har skiftet flere bleier enn han Hører mange av mennene til venninnene mine heller ikke liker å skifte, og er tok det måneder før de gadd å skifte første bleie, så jeg vet ikke hva om er normalt jeg. Kunne godt tenke meg han skiftet en bleie i ny og ne iallefall. Tror han mener det er min jobb ja, men han gjør jo ikke akkurat så veldig mye annet her i huset akkurat. I natt ble jeg litt irritert på han, for L våknet og jg satt meg opp i senga for å amme da han sa: "Du kan vel ikke skru av lyset?" Jeg hadde altså på nattlampen på min side av senga. Hallo, her tår jeg opp å ammer,skifter bleie og du får faktisk ligge der å ikke gjøre noenting, og atpå til spør du om ikke vi kan sitte her i tussmørket Disse mannfolka altså, innimellom tror jeg de er tette tvers gjennom..
Minnimusepus Skrevet 4. august 2009 #1014 Skrevet 4. august 2009 Oi Imli, det kan jo bli spennende da Blir en overraskelse for dere da, men har de tatt feil på ordinær isåfall da? -------------- Mannen sa det nå at han ikke vil gjøre det, for han føler seg presses. "Ehh, ja men da venter jeg bare til du er klar da eller?" Ja, det var det beste. Vel, han kommer aldri til å bli klar om jeg ikke sier han skal.
Gjest imli Skrevet 4. august 2009 #1015 Skrevet 4. august 2009 (endret) Oi Imli, det kan jo bli spennende da Blir en overraskelse for dere da, men har de tatt feil på ordinær isåfall da? -------------- De sa først at de var jente, neste gang var det gutt... Så da er det vel gutt da... Men jeg lurer fælt på hva som tilsvarer livmor og kjønnslepper hos den gutten i såfall Nei, jeg stoler ikke et sekund på kjønnsopplysning på UL, hverken ene eller andre veien. Kommer aldri til å be om det igjen. Når den ene legen finner livmor og kjønnslepper, og den andre penis og pung, kan man jo lure på hva de egentlig driver med Eller om ungen er tvekjønna :gjeiper: Håper du får skikk på mannfolket ditt snart. Vet hvordan det er... De skal gjøre alt når de er "klar for det" Vel, det blir jo i mange tilfeller aldri, tydeligvis... Endret 4. august 2009 av imli
Minnimusepus Skrevet 4. august 2009 #1016 Skrevet 4. august 2009 De sa først at de var jente, neste gang var det gutt... Så da er det vel gutt da... Men jeg lurer fælt på hva som tilsvarer livmor og kjønnslepper hos den gutten i såfall Nei, jeg stoler ikke et sekund på kjønnsopplysning på UL, hverken ene eller andre veien. Kommer aldri til å be om det igjen. Når den ene legen finner livmor og kjønnslepper, og den andre penis og pung, kan man jo lure på hva de egentlig driver med Eller om ungen er tvekjønna :gjeiper: Håper du får skikk på mannfolket ditt snart. Vet hvordan det er... De skal gjøre alt når de er "klar for det" Vel, det blir jo i mange tilfeller aldri, tydeligvis... Hmm, nei det er merkelig det der altså. Da hadde jeg ikke turt å kjøpe inn noe tøy iallefall. Men dere har jo litt fra før av om det skulle bli gutt, det er jo fordelen:) Fortår du ikke kommer til å gjøre det igjen. En på jobb har 3 gutter og 1 jente, hvorav jenta er 1 1/2 år. Med den andre gutten fikk de beskje at det var ei jente på hele 3 ul'er, og han ble såå sinna når de så det var gutt (på legene altså). Nå siste gangen turte de ikke kjøpe inn noe roa i tilfelle de hadde fått feil beskjed igjen, men nå fikk de endelig jenta da, hehe. Nei, han kommer aldri til å bli klar, og det irriterer meg veldig. Stelletiden er noe koselig, og han kikker jo som besatt når jeg snakker og koser med han. Skjønner ikke at mannen ikke ser det
Gjest imli Skrevet 4. august 2009 #1017 Skrevet 4. august 2009 Jeg ble i alle fall dritskuffa når de sa at det var gutt Så skjønner godt at vennene dine ble det... Vet jo at man aldri kan være helt sikker, og jeg var jo også forberdt på det, men likevel. Man blir skikkelig sur på legene ja. Hadde gleda meg skikkelig til å gjøre klart til ei lita jente, og så blir det sannsynligvis ikke det likevel Bare MÅ bli det neste gang, ellers vet jeg ikke hva jeg gjør
Kvist Skrevet 4. august 2009 #1018 Skrevet 4. august 2009 Gratulerer så mye til Ilja Nå sitter med to og en halv uke gammel baby som sover på fanget mitt. Føles helt fantastisk å ha henne, jeg koser meg skikkelig. Blir mindre tid til KG, men jeg følger med på dere augustdamene da. Så spennende! Her i huset har gjør vi babygreier begge to. Bare jeg som ammer riktignok, og bare jeg som vasker, tørker og bretter tøybleier. Men skift, stell, kos, flaskelaging og flaskemating deler vi på. Om natta våkner jeg av babyen, og så vekker jeg mannen etterhvert slik at han lager flaske som hun får når det ikke er mer igjen i puppene. Hun trenger ikke flaske ved hvert måltid, så hvis jeg ikke vekker han så sover han like godt om babyen våkner og jeg skrur på lyset. Tror jeg hadde blitt gal om jeg skulle ha gjort alt, da hadde det ikke blitt mange sekunder for seg selv i løpet av dagen. Veldig deilig når mannen står opp med henne etter en morgenamming slik at jeg får sove litt til. Så kan han heller ta seg en lur i løpet av dagen. Men det viktigste av alt er jo at mannen og jeg blir like knyttet til henne, hun er jo ikke noe mindre ønsket og elsket fra hans side.
Minnimusepus Skrevet 4. august 2009 #1019 Skrevet 4. august 2009 Jeg ble i alle fall dritskuffa når de sa at det var gutt Så skjønner godt at vennene dine ble det... Vet jo at man aldri kan være helt sikker, og jeg var jo også forberdt på det, men likevel. Man blir skikkelig sur på legene ja. Hadde gleda meg skikkelig til å gjøre klart til ei lita jente, og så blir det sannsynligvis ikke det likevel Bare MÅ bli det neste gang, ellers vet jeg ikke hva jeg gjør Skjønner jo ikke hvordan situasjonen er, men skjønner alikevel. En regner jo med at de klarer å se det, iallefall hvis de sier det for sikkert. Jeg hadde blitt veldig skuffa om vi hadde fått ei jente iallefall, har alltid hatt så lyst på gutt Og vi fikk jo vite det på 4 ul'er at vi skulle ha en gutt. Det var godt dere ikke hadde begynt å gjøre i stand da, sånn sett var det jo godt å få vite det før babisen kommer
Gjest imli Skrevet 4. august 2009 #1020 Skrevet 4. august 2009 Skjønner jo ikke hvordan situasjonen er, men skjønner alikevel. En regner jo med at de klarer å se det, iallefall hvis de sier det for sikkert. Jeg hadde blitt veldig skuffa om vi hadde fått ei jente iallefall, har alltid hatt så lyst på gutt Og vi fikk jo vite det på 4 ul'er at vi skulle ha en gutt. Det var godt dere ikke hadde begynt å gjøre i stand da, sånn sett var det jo godt å få vite det før babisen kommer Det er rart med det, at noen ganger ønsker man seg det ene eller det andre... Vi har ikke gjort i stand noe ennå nei, men hadde nok bare kjørt kjønnsnøytralt på det meste uansett, kanskje kjøpt litt jenteklær, men alt annet er jo greit å ha i kjønnsnøytrale farger synes jeg. Har masse kjønnsnøytralt fra sist også, da visste vi ikke kjønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå