Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde nok heller ikke maktet å dele rom så lenge.

Oi, gratulerer til Unknown :klem: - det har visst gått meg hus forbi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok litt før Soon får man håpe :)

Var pøsregn på 17.mai, men vi var en tur i byen fordet. Lillegull var litt skuffet over at ikke toget var et ordentlig tog, hehe. Men han var innmari søt da han sto og så på et av korpsene som stoppet rett ved oss mens de marsjerte på stedet hvil, da stilte han seg selv i stram giv akt, og opp med trompeten og spilte med dem :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok litt før Soon får man håpe :)

Haha! Får vel satse på det ja :fnise: Går helt i surr her jeg. Også gleder jeg meg til det er Soons tur, for vi er jo faktisk i samme terminklubb denne gangen også, i hver vår ende riktignok, men da føles det ut som om det snart er min tur også. LEI!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer, Unknown! :blomst:

Her får ungane kome og gå på rommet mitt/senga mi. Klart eg likar best å sova åleine, men trur det er trygt for ungane å få kome inn i senga til mamma om natta. Skjøner og godt at den eldste ungen vil liggje hjå mamma og pappa når babyen får det! Eg har høyrt at det å få ein lillebror/syster kan samanliknast med at kjærasten din hadde finni seg ei kone nummer to... Og så må eldstemann i tillegg finne seg i å liggje på rom åleine medan den nye babyen får liggje hjå mamma og pappa! Ikkje rart mange storebrødre/systre ikkje finn seg i det, synest eg. Men for dei som vil at eldstemann skal liggje på eiget rom, har eg lest at den beste løysinga er at dei har ein madrass på rommet til eldstemann som far kan bruke når barnet vil sove hjå resten av familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det, imli. Her merker vi godt på G at han har veldig behov for bekreftelse og nærhet. Særlig fra meg, noe som nok har sammenheng med at lillebror okkuperer meg mye til amming. Han er også mer utagerende og vilter, så det er mange følelser i sving i den lille kroppen. Men han er også veldig glad i lillebror, og vil kose mye med han. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være veldig koselig å se søskenkjærlighet :hjerte:

Jeg blir ofte rørt av å se mannen og lillegutt sammen jeg da. Er såå pappadalt den gutten og han snurrer pappa'n rundt lillefingeren. Men så søtt å se hvor glad mannen er i sønnen sin. Og jeg blir den strenge mamma'n som sier nei... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Får vel satse på det ja :fnise: Går helt i surr her jeg. Også gleder jeg meg til det er Soons tur, for vi er jo faktisk i samme terminklubb denne gangen også, i hver vår ende riktignok, men da føles det ut som om det snart er min tur også. LEI!!!

Jeg er i samme terminklubb som Unknown med nr 2 også :) Og hun har jo fått nå, så da begynner det vel å nærme seg.. 5 uker igjen er et hav av tid, føler ikkeno stress jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg ser den med at eldste barnet trenger å være trygg og kunne komme inn til foreldrene, men nå er det enda mange måneder til lillesøster kommer, og vi vil veldig gjerne at han skal være trygg i egen seng også.

Dessuten er jeg vedlig sliten, og trenger masse søvn nå, men det får jeg ikke når han ligger og sparker i mellom oss.

Det er veldig opp og ned med sovinga hans, nesten annenhver natt sover han rolig i senga si/styrer fælt og er mye våken.

Det aller største problemet er vel at det kun er jeg som er bra nok.

Hvis pappan går inn for å trøste han på natta, så blir det full baluba, for det er jo mamma som skal trøste - og så må jeg til pers uansett - kjenner det tar virkelig på kreftene i den situasjonen jeg er i :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me er nok fleire som er i den situasjonen ;) Eg er oppe fleire gonger kvar natt, og ungane er som regel oppe i fem-tida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde store planer om å få Lillegull på eget rom i god tid før ny baby kom. Og få han til å sove hele natta igjennom der også. Tenkte vi måtte få det til noen måneder før, så det ikke ble noen klar synlig relasjon mellom ankomst av ny baby, og storebror kastes ut av foreldrerommet.

Vi er ikke helt der idag, driver å pusser opp soverom som har tatt mye lengre tid enn tenkt. Og jeg vil ikke kaste snart-storebror ut av rommet vårt rett før ny baby kommer. Så akkurat nå ligger vi vel an til å ha begge hos oss. Har et lite tynt håp om at når han får eget fint rom med egen seng og alle tingene sine, vil det lokke såpass at han er "lett" å overtale til å flytte dit for godt. Men tror ikke helt på den selv engang :gjeiper:

Jeg sover godt med lillegull hos oss. Han rører seg ikke så mye som jeg merker noe til, jeg sover ganske tungt og godt. Jeg hadde ikke orket å stå opp flere ganger hver natt, jeg har en krevende jobb jeg må være opplagt til på dagtid. Og spesielt ikke nå som gravid. Så for oss har det fungert fint å ha ham sammen med oss, så har nok vært litt lett å dytte på den romflyttingen.

Endret av ViljaH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er akkurat derfor vi også har utsatt det, at man er så trøtt at man ikke gidder å stritte imot - men vi er der dere tenkte dere skulle være, ViljaH - at det er såpass lang tid igjen til babyen kommer, at det ikke er en "sammenheng" mellom at han "skal ut" og ny baby inn.

Vi skal også pusse opp nytt rom til E, han har eget rom fra før, men skal nå få større - bare garderoberommet i kjelleren blir ferdig, slik at han kan få rommet hvor vi har garderobe nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Unknown

Takk for gratulasjonene! :klemmer:

Vi har det veldig fint, enn så lenge. M er stolt storesøster og lillebror er veldig grei med oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg sitter i ammetåka, og ikke er sikker på om jeg har gratulert, så vil jeg si gratulerer, Unknown. Koselig å høre at lillebror er snill og grei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag reiser jeg bort til universitetet igjen, hjem til fredag. Siste gang før sommeren, neste gang etter det er ikke før oktober! Nesten fem måneder hjemme, deilig!

Fortsatt like fælt å reise bort fra gutta mine, faktisk vondt i magen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...