Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Okei, jeg visste ikke det jeg :ler:

Kanskje jeg tar feil?? :klo: - men jeg er temmelig sikker på at det var melk samme kveld - men kanksje det ikke var så masse som jeg husker og at det kom ordrentlig etter noen dager :klo:

Jaja, da vet jeg det denne gangen, at det kanskje ikke kommer med en gang :fnise:

Her er det nedtelling, i morgen tidlig på denne tiden sitter vi på bussen til Gardermoen, og deretter blir det fly til Gran Canaria og 14 dagers ferie!!! :hoppe:

Gleder oss noe helt vanvittig, og det skal bli så herlig med litt hvile for ryggen, og slippe å stå på jobb ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kos dere, Soon!

Her var det jo noen dråper råmelk, men det var det hele. Melka kom ikke føri går, og det virker ikke som om lillebror er helt sikker på at den luksusen kommer til å vare, så han hugger til som om det stod om livet. Men det går seg vel til. Blør ikke lenger nå, hvertfall. Er bare sår, men det var jeg jo en stund med G også. Purelan skal kjøpes i morgen, og amme-bh'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva "legger du i" at melken ikke kom?

Var det snakk om timer eller dager?

Det var kanskje spørsmål til meg?

Melken kom på dag 5. Ofte kommer ikke melken før etter 2-3 dager. Jeg hadde sannsynligvis litt melk tidligere, men den kom ikke ut, utdrivingsrefleksen virket ikke så måtte bruke hormonspray (når jeg fant ut det var et alternativ og ba om å få prøve..). Jeg fikk aldri melkespreng da, så vanskelig å vite når den egentlig kom i puppen. De første 5 dagene var det amming etterfulgt av pumping hver 3. time dag og natt for å stimulere melkeproduksjonen, 2-3-4 ml i glasset.. utrolig slitsomt da det tok mye tid for uerfarne, ble ofte bare en times pause imellom. Og babyen ble "opplært" til å ta kraftige sugetak for å få respons. Gutten fikk først vente på mat, så gikk han ned for mye i vekt, så fikk han melk fra melkebanken, så kartongmelk - og så mammamelk.

Endret av ViljaH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kanskje spørsmål til meg?

Melken kom på dag 5. Ofte kommer ikke melken før etter 2-3 dager. Jeg hadde sannsynligvis litt melk tidligere, men den kom ikke ut, utdrivingsrefleksen virket ikke så måtte bruke hormonspray (når jeg fant ut det var et alternativ og ba om å få prøve..). Jeg fikk aldri melkespreng da, så vanskelig å vite når den egentlig kom i puppen. De første 5 dagene var det amming etterfulgt av pumping hver 3. time dag og natt for å stimulere melkeproduksjonen, 2-3-4 ml i glasset.. utrolig slitsomt da det tok mye tid for uerfarne, ble ofte bare en times pause imellom. Og babyen ble "opplært" til å ta kraftige sugetak for å få respons. Gutten fikk først vente på mat, så gikk han ned for mye i vekt, så fikk han melk fra melkebanken, så kartongmelk - og så mammamelk.

Ja, det var spm til deg ;)

Huff det hørtes slitsomt ut.

Pumpet jo også masse etter en ukes tid fordi han hadde sugd på meg de såreste brystvortene :haar: og det var kjipt.

Håepr det blir lettere denne gangen, for begge to ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest imli

Mjølka kom på dag 3 og dag 2 med mine, altså veldig etter boka ;) Hugsar eg hadde såre og blødande brystvorter begge gongene. Mini var dessutan fæl til å bite *grøss* Godt det vert lenge til ein evt ny baby her trur eg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en super dag. Kjempefint vær, lillegutt har vært ute hele dagen. Var noen timer hos farmor, mens mannen og svigerfar vasket båten. Slik fikk jeg lest litt. Hadde vært med farmor i hagen og synes det var så moro, så han ville rydde og luke her hjemme etterpå ;)

Akkurat sovnet da, ropt urettferdig! I et par timer. Hva som var urettferdig vites ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner, jenter! Her kom melka likt som hos deg, imli. Dag 3 med storebror og dag 2 nå.

Vi har tivoli i nærheten for tiden, og tok turen dit igår. Skal si jeg sto med hjertet i halsen ta storebror skulle kjøre karusell alene. Så for meg at han skulle bli redd og bare reise seg opp og klatre utav :redd: Han derimot hadde full kontroll, holdt seg godt fast i rattet og satt og digget musikken mens han kjørte drage og tog og gudene vet hva :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tøff gutt Ilja**. Det hadde ikke vår tørt å gjøre alene, like sjenert som foreldrene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Tøffing Ilja** :) M hadde nok heller ikke kjørt karusell alene. Mulig ho hadde prøvd om en av oss eller en venn ble med, men tviler da også jeg. Vi har en pingle :fnise: (som mamman...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det hørtes slitsomt ut.

Pumpet jo også masse etter en ukes tid fordi han hadde sugd på meg de såreste brystvortene :haar: og det var kjipt.

Håepr det blir lettere denne gangen, for begge to ;)

Ja, satser på at det går lettere med baby nr 2, noe må da kroppen ha lært seg? Fødsel går jo lettere visstnok. Og jeg brukte hormonspray en måneds tid inntil kroppen selv fikk lært seg konseptet med å slippe oxytocin når babyen skulle ha mat.. Noen bøker sier jo at man kan se på et bilde av babyen mens man pumper, så begynner det å sprute. Jaggu! Jeg fikk aldri til å pumpe, kom bare dogg på innsiden av koppen.

Husker nå hvordan jeg stålsatte meg for hver gang jeg skulle legge han til brystet, krøllet tærne mens jeg prøvde å tenke på noe annet før jeg stakk såre såre puppen inni hai-gapet.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her krølles det også i tær før det legges til,og selv det må gjøres med andakt. Det ser nemlig ut til at jeg har fått et hematom under det ene stinget som ble sydd etter fødselen, og spenner jeg meg for mye, så røsker det til der nede også. Ikke behagelig, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ferdig med eksamen. Utladet! Tror det gikk bra da. Bare en igjen før sommerferie fra skolen i midten av juni.

Bortsett fra en konteeksamen jeg må ta i august later jeg som jeg har fri fra skolen og bare skal jobbe. Gleder meg til fri på kveldene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Ilja og Saera. Vel overstått fødsel, sikkert godt å ha babyene på utsiden nå :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk, Caramba! Ja, jeg er så lett og fin i kroppen at du aner ikke. Som ei venninne av meg sa: -se, jeg er jo så tynn som en engelsk setter :skratte:

Har dog noen kilo igjen før jeg er på utg.punktet, men det tar jeg med godt humør (foreløbig ;) )

Gratulerer så mye med (nesten) fullført eksamenstid, Aricept! Herlig at det nærmer seg skolesommerferie :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Fikk litt nedtur i dag da jeg då hvor mye pensum jeg skal lære meg de neste fem ukene, men det går vel helst bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...