Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Det høres litt slitsomt ut, ja, Honesty. Håper det går seg til etterhvert,og at ettermiddagen i dag ikke blir så verst.

Kontrollen i dag gikk fint. Lillebror har det veldig fint i magen, og time til overtidsvurdering er på mandag. Håper han vil ut før helga! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi oi, er du her enda Saeria? :gjeiper: Nå venter vi i spenning på at det skal skje noe altså :)

Høres slitsomt ut, Honesty. Jeg priser meg lykkelig over at lillebror sov veldig veldig mye de første ukene og at det ble en myk overgang til å ha to barn.

Men jeg blir nesten litt babaysyk igjen av å lese om dere altså. Får vel liste meg ut av tråden, for en ny baby er ikke aktuelt på en god stund. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jada. Jeg er her enda. Har fått time til overtidsvurdering på mandag, så får vi se da. Håper jo på fødsel før helga da, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honesty, det er slitsomt å ha en stor, liten en og baby. Den "store" er ikke særlig stor og kan ikke ta hensyn overhode. Jeg hadde mange fortvilte stunder med storebror og tvillingene når jeg var alene hjemme, det første året med de små. Storebror fikk nok mye mer kjeft en fortjent, fordi jeg var utslitt og stresset fordi jeg ikke hadde hender nok... Alt går seg til etterhvert, så klem til deg som er midt oppe i det :klemmer:

Nå merker vi at ungene våre er større og det er deilig. I dag satt begge tvillingene lenge på do og B gikk med underbukse i en time på ettermiddagen. Nå virker de klare for å slutte og vi konsentrer oss litt om B nå som virker mest motivert. Tror han drar med seg J for han ville også sitte på do i dag etter å ha nektet lenge. Kanskje en eller begge er tørre rund tre-års dagen som storebror? Det ville jo vært helt utrolig..... Tenk ingen bleieunger lenger.

Storebror er så stor og fornuftig at det er helt komisk noen ganger. Han begynner på skolen til høsten.... Fant noen gamle filmer av ham som baby i går og helledussen for en søt, liten baby han var.... :rodmer: Sukk, tiden går så fort med de små, men akkurat nå er jeg litt glad for at vi også har kommet så langt med tvillingene at det er mer moro en slit.

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg gler meg og til bleiefri minsten etter å ha skifta bleier i over 4 år ;) Det er deilig at dei vert større, synest eg, "alle" snakkar jo om kor fælt det er at dei veks så fort, eg synest dei gjerne må vakse fortare for å vera ærleg... :sjenert: Synest ting har vore veldig tøffe veldig lenge no. Stort sett åleine med ungane, dei søv dårleg, kranglar, sloss, ropar, skriker, masar, rotar, eg har studiene (eksamen om en mnd :dåne: ) og brukar medisiner som gjev ein god del biverkningar for tida. :sur: Det var dagens syteinnlegg frå meg ;) Satsar på at ting bedrar seg, ein dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir nok bedre, imli. Livet som alenemor er jammen ikke bare, bare. Søster er alene med tre stykker i alderen 2-16, så jeg vet at det kan være ganske så tøft til tider. All ære til deg! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøyer meg i støvet over dere alenemødre, jeg fatter ikke hvordan dere klarer det - for meg er det en helt uoverkommelig tanke å skulle klare å håndtere E alene.

Så all ære til deg ja, imli!!

Her har kveldene ikke blitt noe bedre og jeg er like rådvill som sist jeg skrev her.

Får han for lite søvn på dagtid? Eller skulle vi kuttet ut dagsovinga?

Bør vi legge han litt senere enn 19? Eller helst før? :klo:

Som dere skjønner, vi finner ikke helt ut av hva som forårsaker dette styret rundt leggingen, og jeg blir mer og mer nedbrutt av det....

(nå kom det jammen et klageinnlegg til fra meg også :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har kveldene ikke blitt noe bedre og jeg er like rådvill som sist jeg skrev her.

Får han for lite søvn på dagtid? Eller skulle vi kuttet ut dagsovinga?

Bør vi legge han litt senere enn 19? Eller helst før? :klo:

Som dere skjønner, vi finner ikke helt ut av hva som forårsaker dette styret rundt leggingen, og jeg blir mer og mer nedbrutt av det....

(nå kom det jammen et klageinnlegg til fra meg også :fnise: )

Hos oss har det vært en grunn til leggestyr, vi har fjernet dagblunden og sorgene var over for vår del. Alle mine tre sluttet i 2,5 års alderen og nå har ikke tvillingene sovet dagblund siden i fjor høst. De er så trøtte og gode på kvelden at det sovnes på flekken....

Kanskje du skal teste det, Soon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutte ut dagsoving ser ut som har funket her også. Legger han til vanlig tid kl 19 og han sover da som vanlig til 6.30.

Men mye tull med sovinga da han var sånn midt i mellom. Litt tull innimellom, men bedret seg betraktelig og han sover nesten ikke på dagtid lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er bare at han styra like mye den lille perioden vi prøvde å kutte dagdupp, så jeg er så rådvill.

Han sover sjelden dupp i helgene, men stort sett i barnehagen, men vet ikke om vi liksom bare må fjerne den totalt for at det skal virke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Her har hele tiden søvn avlet søvn. Så hadde det vært M, så hadde ho fått sove litt lengre! Vi kjører tur i helgene for at ho skal få seg en times tid i drømmeland.

Av og til er det litt frustrerende at de små ikke kom med bruksanvisning og men en fasit :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har også søvn avlet søvn, men nå ser det ut til at vi nærmer oss slutt på dagdupp her og. Vi får se an de neste ukene,for å se om det er noe mønster og sammenheng mellom soving på dagog problemer med å få sovne tidlig nok om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: Saeria!!

En snartur innom her jeg sitter med ei nydelig lillesøster på brystet :hjerte: Hun er nå blitt ei drøy uke gammel, og kom i kjempefart så det var så vidt det ikke ble transportfødsel på oss.. Det er utrolig kos å ha baby igjen, hun er så rolig og snill - sover og spiser. Lillegutt synes det er veldig stas å bli storebror, og vi har så langt ikke opplevd noen negativ reaksjon rundt lillesøsters ankomst *bankibordet* Venter nå på at navlestumpen skal falle av, den henger bare og dingler i en liten streng.

Vi holder på med avvenning av dagdupp på storebror nå. I bhg får han sove 1 t og 15 min, må da vekkes. Snart kutter vi til 1 time og , om noen uker til 45 min. Satser på at han har sluttet frem mot sommerferien. Han sovner rundt 19.30, og våkner for det meste ca 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ny melding: "Kl. 12.49 kom lillebror, etter en heftig fødsel. Alt vel."

Gratulerer med den nye verdensborgeren!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...