Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Her går det også fremover med prosjekt bleieslutt. Nå har vi tatt med ei potte i barnehagen også, og han er såå stolt når han har på boxershorts 'sånn som pappa'. Han sier ikke fra selv at han må enda, så det er viktig at de ansatte i barnehagen følger opp med å sette han på potta etter måltid/1 gang i timen. Igår kom det til og med en liten bæsj i potta da han var i barnehagen, det er aller første gang! Utrolig hvor stolt og glad man kan bli av tiss og bæsj :ler:

Ellers er det lite fødeaction her i gården, spørs om Saeria får først denne runden ;):duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Unknown

Du må bestille kopi av journalen din fra sykehuset. Legekontoret har ikke den, de får bare tilsendt epikrise, som er en liten oppsummering i tekst. Jordmor er forpliktet til å journalføre fødselen din, føre diagram osv. Og de journalfører oppholdet ditt på sykehuset, både sykepleiere og leger.

Jeg glemte å be om kopi mens jeg var innlagt, så ba om å få den tilsendt etterpå. Mener jeg måtte betale en kopiavgift/porto eller noe sånt. Da måtte adm personalet bestille opp journalen min fra sentral-lageret, kopiere, og sendte til meg i brev. Mulig det var rekommendert, husker ikke.

Var det jeg gjorde, men jeg fikk bare kopi av "alle andre ærend" jeg har hatt på sykehuset :sukk: Kanskje jeg kan be jordmor om å få tak i den? blir jo bare mer nyskjerrig!

Ellers er det lite fødeaction her i gården, spørs om Saeria får først denne runden ;):duskedame:

Fødselen din er også rett rundt hjørnet jo! :popcorn:

Jeg har en venninne som har gått rundt med kynnere og litt blødning i noen dager nå, så jeg venter bare på fødemelding derifra også!

Action altså :) Sist jeg var med jormor fikk jeg beskjed om at jeg var jo heldig, for jeg hadde termin litt etter de andre. Vi er ca 12-15 stk i lille bygda vår som skal ha i april/mai, men jeg var hele 4 dager etter de andre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt gravid! :ler:

Jaja, om ikke annet kan jeg få hentet en pakke fra Krusedull i dag med litt ulltøy som vokser med barnet. I går kom kynnerne med 3 minutters mellomrom nesten hele kvelden, så det skjer jo noe, bare ikke føding. :sjenert:

Har en følelse av at jeg går over denne gangen...Måtte jeg unngå både svigerfars og nieses bursdag i neste uke! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Så uhyggelig Aricept! Godt alt gikk bra :klemmer:

Lurer på om Saeria har tatt seg en tur til sykehuset, jeg? Ikke at ho har vært borte så lenge altså, men alle nesten-fødende burde gi et pip fra seg hver dag :jepp::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det var ikke koselig lesing, Aricept - glad alt gikk bra med deg :klem:

Ja, nå får vi tro Saeria er på føden, ellers får du gi ett lite vink :ler::popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så skummelt Aricept. Godt det gikk bra.

Nå er mannen og snuppa på badet. Første kvelden vi ikke tar på bleie i kveld. De har vært tørre hele uka og mannen og jeg snakka om at vi kan prøve uten i helga. I går ville hun ikke ha på bleie men ga seg når vi sa hun kunne sove uten i natt. Greit å ta det i helga, selv om vi regner med at det går bra.

Også må jeg bare juble litt her inne også. Veldig sikker på at jeg kjenner småtten i magen. Både i går og i dag. Herlig herlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, Aricept. Godt du slapp unna med mindre skader, og at du var alene i bilen.

Her er det helg, og jeg sitter slakt på sofaen med mac i fanget og orker ingenting. Tror jeg skal legge meg tidlig i dag. Mannen er på guttetur i helgen og jeg har min søster påbesøk, men i kveld er hun på treff med sin gamle høyskole (derfor hun kom også). Resten av helgen skal hun holde meg og ungene med selskap så det blir koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan (som Saerias sladdris) si at hun ikke har sendt meg noen meldinger om at fødsel er i gang. Kan godt sladre her inne når det skjer - om det er ønskelig da.

*tusler stille ut igjen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan (som Saerias sladdris) si at hun ikke har sendt meg noen meldinger om at fødsel er i gang. Kan godt sladre her inne når det skjer - om det er ønskelig da.

*tusler stille ut igjen*

SELVSAGT :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det gikk bra, aricept!

Nótt skal sladre her når det er action. Foreløpig trives lillemann VELDIG godt i magen. Termin er i morgen (liten feil på ticker med 1 dag),og jeg har de siste ukene hatt følelsen av å måtte gå over denne gangen. Selvsagt slik at jeg føder på bursdagen til svigerfar eller noe. :gjeiper:

Er mye trøtt for tida, og akupunktur-jordmor, sa at hun så jeg var fødeklar. Jeg svarte som sant er, at det er jeg, men det hjelper lite når han i magen ikke er det. Om ikke annet, så er det godt med liv i magen da.

Så jeg får vel spise litt :popcorn: med dere... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Lillegutt er så søt. Jeg gråt da jeg reiste meg opp fra sofaen i går kveld (vondt i alle kroppens muskler). Lillegutt spør: mamma lei seg? Jeg: ja, mamma har litt vondt. Men det blir snart bedre. Lillegutt: mamma ikke lei seg. Jeg blåse? Jeg: ja takk, det hjelper sikkert masse. Lillegutt (som blåser og nusser): bra nå mamma? Jeg: ja takk. Lillegutt: bra, jeg være glad i deg.

Og da begynner jeg selvfølgelig å grine igjen og stakkars gutten skjønner ikke hvorfor blåsinga ikke hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte gutten! :hjerte:

Gutten her ytret også sin aller første Jeg er glad i... i dag.

Var han glad i mamma? Pappa? Pusen? Bussen?

Nei.

"Jeg er glad i SUKKER!" :sjenert:

Skulle jo trodd vi stapppetalskens søtsaker i den guttungen, men det gjør vi altså ikke. Han får gjerne litt sukker på risengrynsgrøten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukker :ler:

Den var søt da :)

Her gikk natt uten bleie kjempefint, såååå stolt jente på morgenen i dag.

Hun våknet faktisk en gang litt før midnatt, kom tuslende ut til pappaen sin og sa hun måtte på do. Vi hadde ikke lagt oss, men jeg hadde sovnet på sofaen, hehe. Det kom visst bare bittelitt da, så det var nok mer psykisk enn at hun faktisk måtte :) Jeg synes det er så søtt at det er så viktig for henne, og at hun legger sånn innsats i å bli bleiefri. Veldig stolt mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har grunn til å være stolt Kvist! Flinke jenta di! :)

Sukker.. Hehe. Er nok godt det da ;)

Vi hadde en veldig stolt farmor for en måned siden. De passet og hun pleier å legge seg i senga sammen med lillegutt. Jeg elsker fammo hadde han sagt da. :hjerte: Og så ble vi foreldrene litt sjalu for han hadde ikke sagt noe liknende til oss enda :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtingen! Her går det mest i "Vil ikke farmor!" Du kan tro det faller farmor lett for brystet. :sjenert: Det har ikke kommet noen kjærlighetserklæringer til oss heller enda da, men han nikker ivrig når vi spør om han vet at vi er veldig glad i han/elsker han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig lillegutt, Aricept :hjerte:

Og utrolig flink jente, Kvist - skjønner at både hun og dere er stolt!

E kommer med VELDIG mange kjærlighetsærklæring hver eneste dag - "elsker deg mamma" får jeg høre støtt og stadig.

Fikk en klump i halsen en morgen her da han krøp opp i senga min.

Han la seg godt inntil meg og strøk meg på armen og sa "jeg er så glad i deg mamma" :hjerte:

Utrolig god gutt vi har altså, og jeg tror det er pappa`n som har lært han opp med komplementer ;)

I går hadde vi barnefri - foreldrene mine BA om å få ha E på overnattingsbesøk, så da ble det slik ;)

Kjære og jeg var på kino og etterpå møtte vi noen venner og gikk på pub :ler: Utrolig koselig, og godt å sove lenge idag - selv om jeg ble vekket av mannen forholdsvis tidlig :lur:

Etter litt mer soving ble jeg på nytt vekket, med goood frokost ;)

Snille mannen min :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sitter her og hører på E som har survet i nærmere 20 minutter og ropt på mamma.

Når jeg kommer inn til han bare smiler han og vil jeg skal kose på han, koser litt og går ut igjen, og hylingen fortsetter.

Merker at ukene med mye oppmerksomhet og "samsoving" har ødelagt de gode rutinene vi har hatt på sovingen hans.

Han kommer inn til oss nesten hver natt og våkner tidlig, idag var den allerede halv fem da han var lys våken.

Jeg holder på å gå fra vettet, og er skikkelig i villrede på hva vi skal gjøre.

Nå er han så stor at jeg lar han "gråte" for jeg hører jo at det er mer påtatt enn ekte gråt han kommer med.

Tips tas imot med takk!!!! :sjenert:

*dagens lille utblåsning*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ser heller ikkje noko problem i å la ungane grine litt når dei er så store, soon. Du høyrer jo forskjellen på lei seg-grining og sutring. Når mini er sånn, berre går eg inn, seier "no er det natta, du skal sove", sørgar for at han ligg i senga, og går ut igjen. Minst mogleg kos og styr. Går opp ganske ofte, i alle fall kvart 5. minutt. Heldigvis sjeldan han er sånn.

Kanskje han er overtrøtt, guten din? Søv han på dagen?

Mini er og tidleg oppe om morgonen - rundt 5.30... :sukk: Han kan vera vaken om natta og, ligg gjerne og pratar og syng for seg sjølv :sukk: Om morgonen kjem han inn til meg og kan liggje 20-30 min og kose, men så er det opp, og vekker storebroren, som gjerne søv til rundt 7 viss han ikkje vert forstyrra. Men mini er dårleg på å vise omsyn diverre :sjenert: Han har eigentleg slutta å sove på dagen, men i det siste har han måttet sove i barnehagan igjen, sidan han søv så dårleg om natta. Det er kjedeleg, det der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover sjelden på dagtid hjemme, mem ca 30 min i barnehagen pga de legger de så sent der, skulle gjerne prøvd å få han til å sove lenger på dagtid i bhg, men syns ikke han skal sove etter 13, for da blir det baluba på kvelden uansett - dermed blir det kun fra 12.30 til 13.00.

Tenker jo at det er disse ukene på sykehuset som har forpurret tingene litt, så får vi bare prøve å snakke med han om at han må ligge i senga si og gjenta dette...

Men kjenner jeg har lite overskudd, og det er jammen meg tyngre å gå gravid når man har en fra før også...

Takk for svar, imli :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å gå fra vettet fordi den ferske storesøsteren plukker på lillebror, gjør apestreker (spesifikt når vi sier nei til noe) og klenger og klatrer på oss. I ettermiddag skal mannen jobbe (16-23), og da blir jeg alene med begge to, og er både skremt og spent på hvordan det går. Lillebror vil ikke ligge alene i det hele tatt, så taktikken blir nok å knytte på meg det elastiske sjalet for å skjerme ham, og holde full aktivitet fram mot leggetid. Jeg håper hun tolerer at jeg ikke ligger sammen med henne, men det har gått greit i det siste, etter at vi innførte lydbok (Albert Åberg) før sengetid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...