Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe, de er herlige.

Vi har hatt en flott helg. Lillegutt har lenge vært trass deluxe, men i helga har han vært blid som en sol dagen lang. Deilig å kjenne på godguttfølelsen igjen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen han kom med, den dagen vi skulle på ordinær UL:

Jeg: idag skal mamma og pappa på sykehuset og se på babyen i magen.

E: Åja! (dette er favoritt utsagnet om dagen)

Jeg: og da får vi nok se om du får en lillesøster eller en lillebror.

E: Eller en liten baby...

:ler:

---

Aricept, de dagene der er helt fantastiske - de glimter heldigvis til ofte her, men merker at han har fått veldig mye oppmerksom de siste ukene med alt som har skjedd, og at han blir fortere sint nå enn før hvis ikke det går helt hans veg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Det samme sa nevøen vår og da vi ventet J.

Svigermor: M, er du spent på om tante får en jente eller gutt?

M: Det kan jo faktisk hende hun får en baby og da, farmor!

Herlig med slike gode dager, Aricept. :)

Her går bleieslutt fortsatt ganske bra. Vi har så og si ikke tisseuhell nå, og han er blitt veldig flink til å si fra når han må tisse. Men bæsj går i trusa omtrent hver dag. Han sier aldri fra når han må bæsje, og sier 'nei' når vi spør om han må bæsje eller om han bæsjer der og da. Men i dag kom det faktisk bæsj da vi gikk på do for å tisse, så jeg øyner håp, det har også kommet i do et par andre dager. I dag er vel første dagen vi ikke har hatt noen uhell i det hele tatt. Og med tanke på at vi har vært på 5-timers biltur i dag er jeg veeeldig fornøyd. :) Selv var J kjempestolt da han (endelig) fikk til å tisse i gresset.Vi hadde på han bleie i bilen for sikkerhets skyld, men han sa i fra når han måtte tisse, så da stoppet jeg og lot han tisse i veikanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortvilet over hele bleiesituasjonen, men med fersk baby nytter det ikke å i tillegg måtte krangle med I om å gå på do. Hun er jo, som jeg har nevnt før, ekstremt viljesterk, og det nytter ikke med løfte om belønning, heller, og skuffen er full av fine truser, som heller ikke hjelper. :sukk:

Prøv å bare legg hele greia på hylla en stund :klemmer: , hun er jo fortsatt under tre år, og er sikkert ikke klar enda. Da vi fikk tvillingene så ble det overhode ikke overskudd til noe bleieslutt på storegutt, som var 2,5 år, men rett etter 3-års dagen ble han plutselig klar som et egg, fordi hele avdelingen i bhg sluttet omtrent samtidig. Skal se din lille frøken, med sterk vilje, ikke vil være den eneste "babyen" på avdelingen :gjeiper:

Det er tøft å skulle drive med bleieslutt, samtidig som man har ny baby i hus. Den store trenger kanskje ikke så mye andre forandringer akkurat de ukene/ mnd babyen er liten og ny i livet hennes/ hans?

Vi har ikke begynt med tvillingene heller, vi snakker mye om det, men stresser ikke mye med det nå. Kanskje til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde heller ikkje orka og styra med bleieslutt samtidig med baby. Berre ro det ned, Honesty. Kanskje du er for oppteken av at ho skal slutte. Ikkje vondt meint. Eg var og det med eldstemann, og eg trur kanskje det berre gjorde vondt verre. Kanskje er det det same hjå dykk.

Mini har faktisk tissa på potta fleire gonger i ettermiddag! Gjekk naken rundt i stua og hadde potta på golvet, som han stadig satte seg og tissa ein skvett på ;) Kanskje han byrjar å verte klar for å slutte? Hadde vore moro med ein litt meir problemfri bleieslutt med denne ungen, kjenner eg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har vi i hvertfall litt pause, for mannen pusser opp toalettet oppe, som er det eneste hun tør å nærme seg. Akkurat nå har vi ett toalett stående ute i gangen og ett inne på toalettrommet, delvis tilkoblet. :fnise:

Hun har ofte helt tørre bleier, og dersom hun vil selv, tisser hun en god skvett, men når hun ikke vil, er det liten vits, og mye bortkastet energi. Hun er nok også ekstra følsom nå som vi har fått en lillebror i hus. Og lillebror er, som sin søster, ikke særlig interessert i å sove, og i hvertfall ikke andre steder enn på kroppen. :murvegg: Jeg vet jo at det går seg til etterhvert, men jeg hadde virkelig håpet på sovebaby denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*krysser fingrene for at han finner ut at det går an å sove andre steder også, snart*

Her sitter jeg med hyppige kynnere. De siste par timene har de kommet og gått med rundt 5 minutters mellomrom. De er ikke vonde da. Bare strammer mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*krysser fingrene for at han finner ut at det går an å sove andre steder også, snart*

Her sitter jeg med hyppige kynnere. De siste par timene har de kommet og gått med rundt 5 minutters mellomrom. De er ikke vonde da. Bare strammer mye.

Oioioioi, høres ut som det nærmer seg noe stort her nå, ja.... Masse fingre krysset her i sofakroken :goodbye:

Tenk hvis du ligger på barsel i morgen med en liten skatt i armene. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Jeg tar i alle fall frem :popcorn:

Fikk journalen fra fødselen til M i posten i dag. Eller jeg fikk kopi av helsekortet og kopi av UL-papirene. Er ikke det vanlig å skrive journal? Fikk dere det etter fødselen/ene?

Endret av Unknown
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som lever, får se... ;)

Jeg fikk ikke noe mer enn deg, Unknown. Kopi av journal er noe man normalt sett må be om selv, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk med journalen min jeg. Den ble gått i gjennom på utskrivningssamtalen på sykehuset og fikk med hjem. Kanskje det ikke var journal forresten, men epikrise. (jeg har ikke turt å lese i den i etterkant..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Jeg skrev "søknad" til føden om å få den tilsendt. Blir litt nyskjerrig når de andre jeg omgås med enten fikk den på sykehuset eller så blir den sendt til legekontoret her, så de fikk kopi derifra. Jeg gikk ikke gjennom min på sykehuset og den er ikke å oppdrive på legekontoret. Jeg lurer jo litt på hvorfor..

Men jeg hadde jo en grei fødsel, så der står jo ikke noe kjempeviktig akkurat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, men det kan sikkert være greit å få lest gjennom og stilt nysgjerrigheten. Hvert fall sånn i forhold til neste fødsel, tenker jeg. Kanskje de har rotet den bort, Unknown? eller, de er vel kanskje elektroniske?

Spennende Saeria! Det er vel rett rund hjørnet uansett, om ikke fødselen din allerede har startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nærmer seg nok. Kynneraktiviteten er hvertfall godt merkbar, så jeg sitter i sofaen og strikker strømpebukse. Teststrikker et mønster for kusina mi, og er på siste teststrikk for utgivelse. :)

Nydelig mønster på flettestrømpis. Hele strømpebuksa består av vertikale enkle fletter, med dobbeltfletter i hver side! Strikkes ovenfra og ned uten å måtte sy sammen masse deler. Det er kun kilen, hæl og tå som skal maskes sammen til slutt. Så veldig få masker å sy sammen, og det er ikke montering som sådan, som med mange andre norske oppskrifter på baby/barnetøy. Veldig moro å strikke, for det skjer noe hele tiden, så man går ikke lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ må jeg fortelle litt om hva lillegutt kan altså, jeg synes han er så flink!

Han kan alle basisfargene. Han kan en del mønstre, som stripete, prikkete, flekkete. Han kan telle til 12, veldig fort. Han kan telle gjenstander når jeg peker på en og en, og stopper på riktig plass (altså stopper på 7 når det er 7 gjenstander). Og han gjenkjenner alle tallene til 10, altså han ser tallet 3 i en bok og kan si "det er 3!".

Mulig dette er vanlig, men jeg synes han er dyktig :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev "søknad" til føden om å få den tilsendt. Blir litt nyskjerrig når de andre jeg omgås med enten fikk den på sykehuset eller så blir den sendt til legekontoret her, så de fikk kopi derifra. Jeg gikk ikke gjennom min på sykehuset og den er ikke å oppdrive på legekontoret. Jeg lurer jo litt på hvorfor..

Men jeg hadde jo en grei fødsel, så der står jo ikke noe kjempeviktig akkurat :)

Du må bestille kopi av journalen din fra sykehuset. Legekontoret har ikke den, de får bare tilsendt epikrise, som er en liten oppsummering i tekst. Jordmor er forpliktet til å journalføre fødselen din, føre diagram osv. Og de journalfører oppholdet ditt på sykehuset, både sykepleiere og leger.

Jeg glemte å be om kopi mens jeg var innlagt, så ba om å få den tilsendt etterpå. Mener jeg måtte betale en kopiavgift/porto eller noe sånt. Da måtte adm personalet bestille opp journalen min fra sentral-lageret, kopiere, og sendte til meg i brev. Mulig det var rekommendert, husker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...