Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

For en tapper og flott gutt dere har, Soon! er imponert, jeg! :klemmer:

Her ser vi nesten litt frem til nytt bleiebarn. Har jo så mange søte bleier liggende. :fnise: Mest av alt er jeg vel i fødemodus om dagen.Får kynnere av omtrent ingenting. Reise seg fra sofaen er et godt eksempel. Har lagt en omtrentlig "fødeplan", hvertfall ang. hva jeg ønsker og ikke ønsker. Steriltvannspapler er f.eks. på min liste over neitakk! Badekar er på listen over ønsker.

Men det er klart at ikke alt kan bestemmes på forhånd. Jeg vet jo ikke hvordan denne fødselen vil utarte seg. Ser jeg på familiehistorikken, som jeg passet fint inn i sist, så vil det ligge an til en relativt grei fødsel da. Og jeg tillater meg også denne gangen å være akkurat passe naiv, og ta ting som de kommer. Gidder ikke stresse mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UL er vel overstått og jeg har en frisk og rask liten jente i magen :rodmer:

Termin ble 6.september, noe som stemmer bra i forhold til menstermin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vel helst håpet å føde før 1.september, men hvis ikke jeg får til deg skal jeg prøve alt jeg kan på den 6. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med ei jente i magen! Så moro med ei lillesøster :rodmer: Får håpe du føder før tiden sånn som jeg gjorde, så dere rekker barnehageopptaket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lillesøster i magen!

Og for å prøve å rekke opptaket (selv om dere gjerne får søskenpri?), er det lov å prøve både akupunktur og bringebærblad mot slutten + andre kjerringråd. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner ;)

Ja, jeg tror nok kjerringråd og diverse blir prøvd ut!

Ja, er det sånn at selv om barnet skulle komme etter 1.sept og man har barn i barnehage fra før, så blir man prioritert til barnehagestart??

Har ikke lest så mye på det...

---

Første dag i bhg idag på 4 uker - og det gikk over all forventning.

Hormonell som jeg er, ble jeg litt overveldet når vi fikk så mye oppmerksomhet, og så er man jo litt sår også når man får spørsmål om lillegutten sin, så da begynte jeg å gråte gitt...

E reagerte med å bli litt klengete, men ingen tårer derfra, og når jeg gikk så bare smilte og vinket han :rodmer:

Når jeg hentet han, var han jammen meg ute og spaserte, holdt kun en bhg-tante i hånden og gikk som bare det - så det kaller jeg mega-fremskritt!

Ikke ville han hjem heller, så tror det var godt å være tilbake igjen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg det var stas å komme i barnehagen igjen, ja. G ville ikke hjemigjen de to første dagene nå etter påsken, og han hadde ikke vært hjemme en hel uke en gang! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at han er så godt som fin igjen, Soon. Gratulerer med lillesøster i magen.

Jeg skulle aldri skrevet at ungene sov hele natten i forrige innlegg. De siste dagene har begge våknet flere ganger om natten for vann/smokk... Jaja, det går seg vel til :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini tissa på potta for fyrste gong i dag! :nigo: Berre fann seg ei potte, satte seg på og tissa, heilt utan påverking frå meg! Flinkingen ;) Har hatt rutine i det siste at begge ungane sit saman på kvar si potte morgon og kveld (sosialt ;) ), i håp om litt enklare bleieslutt med denne ungen :)

Endret av imli
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

Så flink Mini! :)

Hvordan gjør man med bleislutt på natten egentlig? M har jo vært bleiløs i ca 2 uker, uten nesten like lenge og nattbleia er oftest (-1 gang) tørr. Burde vi bare droppe å ha på bleie? Jeg tørr liksom ikke helt stole på hva ho gjør i søvne :sjenert:

I dag fikk ho være med på lekebutikken og kjøpe en gave til lille baby. Helst skulle den nok vært rosa og Hello Kitty, men siden vi ikke vet kjønn så fikk vi overtalt til å ta en Ole Brumm i stedet :fnise: Nå har ho gjemt gaven i klesskapet sitt til babyen kommer.

Jeg lurer virkelig på hva som foregår i hodet hennes oppi alt det her, og hva ho forstår av alt dette baby-greiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her slutta me med bleier på natt omtrent samtidig med dag med eldstemann. Men han hadde vore tørr på natta i fleire månader før. Mini er derimot ein stortissar på natt, så eg reknar med at han må bruke bleie på natt lenger enn på dag. Kjøp tisselaken og prøv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink mini, imli! Det er jo lov å håpe at det går lettere med minstemann som ser opp til hva storebror gjør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er fortvilet over hele bleiesituasjonen, men med fersk baby nytter det ikke å i tillegg måtte krangle med I om å gå på do. Hun er jo, som jeg har nevnt før, ekstremt viljesterk, og det nytter ikke med løfte om belønning, heller, og skuffen er full av fine truser, som heller ikke hjelper. :sukk:

Endret av Honesty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du si ifra når du må bæsje?

Ja.

Før du bæsjer i bleia?

Nei.

Vi har mange fine truser, du må lære å tisse og bæsje på do før du kan få på truse.

Fine truser, jeg kan slutte bleie.

Sier du i fra neste gang da?

Nei, vente liitt før jeg har truse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Vi måtte forøvrig bare la G gå naken nedentil hjemme i starten, så innføre truse. Vi er ikke de eneste om det, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

De er nå gode da :hjerte:

E hadde en søt en her om dagen, da vi skulle kjøre til bhg.

E satt allerede i bilen, og min mann ga meg et hade-kyss utenfor bilen.

Da jeg kom inn i bilen sier E: "nussa dere???"

"Ja, var det ekkelt?" spør jeg.

"Nei, det var godt!"

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...