Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Takk for lykkeønskninger! Det trengte jeg. Ikke noe god følelse. Jeg ligger rett på grensa, som jeg har gjort på et fag tidligere også. Da hadde jeg rettet meg elv strengere enn læreren, så håper dette er tilfellet nå også, og at vippen går i min favør.

Men fri i kveld! Nytt fag begynner først i morgen, så jeg gleder meg til en kveld uten lesing! Himmelsk deilig! :danse:

Kos dere masse på ferie Caramba! Jeg er veldig glad i Danmarksferier, men jeg er ikke medlem i eller kommer fra fsmilien Sporty, så jeg har riktignok aldri vært på sykkelferie.. :eeeh:

Ha ha ha, takk for det.... Nå er ikke vi heller familien Sporty på alvor, så vi får nå se hvor mye og lang sykling det blir... Vi har nå leid disse syklene, så vi får prøve å komme oss et stykke... Ellers blir det nok mye lek med bøtte og spade, samt kjøreturer rundt i nærområdet for å se på morsomme ting.

Lykke til med alle eksamener... Jeg holder på med en liten en selv, leverer oppgave 4 på fredag i ett fag og har ekssamen i mai. Prøver å fullføre noe "gammel moro" som jeg aldri fikk tatt ferdig. Øk/adm- studiet mitt fra 2002... Ikke så enkelt når man har unger, nei, så all respekt til deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillegutt kom hjem med påskepynt laget i barnehagen i dag. En stor kylling med filtnebb og fjær, to malte tegninger og bilder fra da de lagde alt sammen. Jeg var stor i kjeften før jeg fikk barn, skulle ikke sette frem det stygge greiene de lagde! Men det er jo så fint... :sjenert: Og han er så stolt. Så gjett hva som får hedersplassen på stuebordet. ;)

(men det blir ikke spart på til neste år altså, eller kanskje maleriene...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk også påskepynt. et malt vinglass med gult telys, og et keramikk halvegg med sånne spirer i watt og en kylling i + et bilde (håndavtrykk) med passepartout rundt.

Hedersplass til det her og! ;)

Lurer forresten på hvor mye lenger jeg skal gå gravid. Det stikker og murrer jevnlig der nede, noen ganger er det faktisk skikkelig vondt! det kommer oftest i forbindelse med at han er våken, men ikke nødvendigvis...Lå i flere timer i natt, og ingenting hjalp. Tidvis kjennes det ut som om noen stikker med en kniv oppi der, andre ganger føles det som om lillebror holder på å grave seg ut for hånd! Nedpress er det også, og blæra tåler nesten ingenting mer... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påskepynt hjem her i dag også :) Barnehagen har hatt tema kroppen i det siste, Så det var mye rart laget av hånd og fotavtrykk. Et "maleri" av et fotavtrykk og to håndavtrykk så det ble elg med gevir, et påskebilde med to gule håndavtrykk som hadde fått nebb, føtter og blitt til kyllinger. En avklippet melkekartong med nysådd karse oppi, og på den ene siden er håndavtrykket hennes over kanten på en måte. Den er kledd med gul filt og grønt kartong-gress så jeg tror den hånda egentlig skulle pyntes med rødt filtnebb, men jenta vår sin har fått "nebb" på alle fingertuppene som rød neglelakk :ler: Også var det en merkelig kreasjon av en papptallerken og ymse hare- og kyllingdeler, Akkurat den tror jeg nok forsvinner før neste påske, ser ikke ut som om det er gjort av en toåring i det hele tatt. Synd når de voksne (vikarene antar jeg, mye vikarer av varierende kvalitet for tida) "hjelper" så mye at hele sjarmen forsvinner.

For meg er påsken en vårferie, jeg forbinder den med joggesko, sykkelvask og å tegne paradis på asfalten som gjerne ble feid før påske der jeg vokste opp. Påskepynt er derfor nytt av året her i huset .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Saeria! Høres ut som om det ikke er så lenge igjen da. Har du og dere andre snart fødeklare noen som sladrer her i 09-tråden eller, for jeg har ikke oversikten over alle termintrådene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei som sladrer. Om hun sladrer her også, vet jeg ikke, men infoen skal nå finne veien hit også når jeg har født. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det jenter?

Har påske-ferie-freden senket seg?

Jeg skal jobbe i morra, og så blir det 5 dager med herlig fri :jepp:

Siste innspurt på sykehuset også, onsdag eller torsdag regner vi med å komme hjem, og både vi og E er VELDIG klar for det - begynner å bli veldig utålmodig nå.

Stakkaren har jo ligget så lenge nå, så han har fått "måne" i bakhodet :ler: , så det som står på menyen når vi endelig kommer hjem er hårklipp (nærmere skinning tenker jeg) og bading ;)

God påske alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske, alle sammen! Her har vi hatt omgangssyke i hus i en uke, og det første døgnet kastet I opp 15-20 ganger, og var skikkelig slapp og dårlig i fem dager. Dette er runde tre siden begynnelsenav desember, så hun har vært uheldig, stakkars. Foreløpig går det greit med henne og lillebror, men vi må skjerme ham endel. Jeg er spent på hvordan det blir når mannen må tilbake på jobb over påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så uheldige dere har vært!

Vi har vært forskånet for omgangssyken (enn så lenge), han har bare kastet opp når han har hatt så mye slim i halsen, at han har fått brekninger. Så han har vært mye forkjølet, men det er jo ingenting sammenlignet med omgangssyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, tre gonger omgangssjuke... Tykte kjempesynd på oss då me hadde det éin gong i vinter... :sjenert: Ungane her har heldigvis vore veldig lett angrepne dei gongene dei har hatt det og. Berre eit døgn med 3-4 gonger oppkast, og så heilt fine igjen dagen etter. Kaste opp 15-20 gonger og vera slapp i 5 dagar høyrast ille ut. Stakkar jenta di Honesty! Omgangssjuke er velomtrent det verste eg veit :spy: Takke meg til ti gonger med influensa :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, Honesty - det hørtes ikke noe særlig ut - som Imli sier - omgangsyke er noe av det værste som er!!

Lillegutten vår kom hjem igjen på onsdag - utrolig herlig!

Men nå har vi jo nesten baby i hus igjen, for han kan jo ikke gå, men drar seg fremover med armene eller aker seg bortover på rompa.

Han er veldig tålmodig og flink da, og vi ser jo fremgang for hver dag.

Er spent på hvor lang tid det tar før han går igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem igjen, Soon og E!

Kan tenke meg det er deilig å slippe sykehuset, og før dere vet ordet av det, så går gutten igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med E hjemme til påsken da!

Huff, det høres ikke herlig ut Honesty. Vi har enda ikke, bank-i-bordet, opplevd omgangssyke. Gruer meg til første gang, noe så fælt med syk unge og oppkast overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan ikke annet enn å signere, aricept.

Jovisst har vi opplevd at G har kastet opp, men det har aldri vært mange, mange ganger om dagen, og flere dager i strekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har dere fått E hjem, Soon. Så bra :klemmer:

Og ikke snakk om omgangssjuken engang. Den har vi hatt mange ganger etter at J begynte i barnehagen. Skjønner ikke hvordan dere har klart å unngå det, Aricept. :)

God bedring, honesty-familien. :hug:

Her har vi brukt påsken på å øve på bleieslutt. Vi har bare vært hjemme, hatt besøk av min søster, og pga mye dårlig/skiftende vær har det blitt en del innetid. Da fikk jeg det for meg at det kunne være greit å benytte tiden på å øve mer på do-trening, så på mandag kjøpte jeg inn sikkert 20 truser, og da han kom hjem fra barnehagen var det av med bleia. Siden har han gått uten på dagen og han er kjempestolt. Vi har hatt maaange uhell, og første dagene brydde han seg nesten ikke om det kom i trusa. Det var litt frustrerende, og jeg ble veldig usikker på om han er klar for dette. Jeg bestemte meg for å vente et par-tre-fire minutter med å skifte etter uhell,sånn at han skulle rekke og kjenne at det ble ubehagelig å kaldt. I dag er første dagen jeg føler at det har vært noe særlig fremskritt. Han ville ikke ha på bleie da vi skulle på butikken, så jeg stålsatte meg og tok med ekstra skift tilfelle det skulle skje noe, men han holdt hele turen, dvs nesten to timer :danse:

I dag er også første gangen han har sagt i fra FØR han tisser, at han må tisse, og ikke mens han gjør det. Han har hatt 2 uhell idag, det ene var da han skled på gulvet og slo seg, da kom det mens han falt, så jeg tror han ubevisst brukte de musklene for å prøve å unngå å falle, derfor føler jeg ikke det teller helt. Det andre var mens vi var ute og lekte i snøen. Da rakk vi ikke inn, selv om han sa i fra litt før. Hadde tenkt å ta på ham bleie da vi skulle ut, men ville ikke selv, så da droppet vi det. Er egentlig veldig veldig fornøyd med dagen, er stor forbedring fra hele resten av uken, med 5-9 uhell om dagen, så er spent på hvordan det går i morgen. Har funnet ut at det funker bra å ha ham på do etter måltid, og ellers tilby do-tur ca hver time. Hvis han ikke vil på do tvinger vi han ikke, men setter på en timer som piper etter 2-3 min, og sier at han skal på når klokka ringer. Og når klokka da ringer etter et par min, så er det helt greit for ha å gå på do. Da er han faktisk ganske ivrig. Vi synger og danser en egen dans/sang når det kommer noe i do, det synes han er veldig stas. Vi gjør ingentin ut av det om det ikke kommer noe, eller om det skjer uhell. Håper det går så greit at vi kan prøve litt uten bleie i barnehagen også etter påsken, hadde vært utrolig kjekt å få av ham bleiene til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink han er Flickan! Her hadde vi også en periode der det var "Oi, jeg tissa", det var veldig deilig da det ble til "jeg må tisse". Tok noen uker og plutselig skjønte hun poenget. Men her var det snuppa som ville slutte selv da, siden en av venninnene i barnehagen hadde slutta og hun er nok et stort forbilde. Så vil lot henne gå i truser hjemme, og hadde skift og mopp klart :)

Noen som vet hvordan det er med natteslutting? Her er bleiene våte, selv om hun faktisk noen ganger våkner i firetiden :eeeh: og krever å bli fulgt på do. Har inntrykk av at det bare kommer ubevisst mens hun sover, og at selv om hun forsøker har hun ikke sjanse til å holde bleia tørr en hel natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi stadig tørre netter. Men like ofte noe i. Men hun er like stolt hver gang det er lite eller ingenting i bleia.

Har prøvd flere ganger uten bleie også, fordi hun har ønsket det. Men i løpet av natta, vil hun ha på bleie hvis hun har ett uhell.

Var en periode vi fokuserte veldig på bleieslutt på natta, og hun våkna stadig og ville på do. Men så fant vel egentlig vi ut at det ikke var noe stress. Vil heller ha henne til å slutte når hun ikke tisser på natta, i stedet for at vi må opp så mange ganger. Også regner jeg med det kommer seg litt mer etterhvert.

Men vi nevner stadig vekk at hun bare må rope eller komme ut hvis hun må på do må natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...