Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Tror du og en viss guttemamma på det andre forumet har samme problem, Honesty. Det samme med bibliotekdamas jente, og der var det barnet selv som fant ut av det. Når hun ble 3 år skulle hun slutte, og det gjorde hun!

Kvist: For ei flink jente! G også er litt utrygg på storedoen, som han kaller det, når det ikke er egen ring å sitte på. Selv barnedoen er ikke like kul alltid, selv om han holder seg godt fast og støtter seg til setet, så vil han helst at det skal være krakk han kan støtte beina på. Men må han, så må han, og da går han.

En utfordring dere jentemammaer slipper, er å passe på at pillefanten henger rett ned, og helst at lårene er inntil hverandre når det tisses. G har, til tross for hengende pillefant, klart å tisse opp over kanten, og rett i trusa! :fnise: Krøll på snabelen, sa du? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå lurer jeg på hvilken guttemamma du mener, Saeria? Kan du gi meg et lite pip? Jeg vil gjerne finne erfaringer der inne før jeg går fra vettet... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soon; så trasig å høre at gutten din falt så stygt :( Kan tenke meg det var en forferdelig telefon å få ja. Han høres jo bare så flink og tapper ut da, og så trygg og god når mammaen er i nærheten og passer på. Riktig god bedring :klem:

Aricept: gratulerer med strålende karakter, du er så FLINK! :blomst:

Her har ikke lillegutt vist noe særlig interesse for å gå på do, og når vi spør om han vil på do er svaret alltid nei. Men han tisser villig på potta ved kveldsstellet, og av og til i løpet av dagen også. Til sommeren skal vi prøve litt mer å tilvenne til doet, men med liten baby tviler jeg på at vi kommer til å kunne legge så veldig mye krefter på det hele. Det kommer nok til å kreve at han er interessert selv også hvis vi skal lykkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har strålende vær om dagen. I dag var lillegutt ute i barnehagen fra jeg leverte til vi hentet. Storkost seg. Han hadde fått skrubbsår på hånda i dag, fikk på plaster og gikk og holdt hånda opp så ikke plasteret skulle bli krøllete (da ble det nemlig ødelagt, visstnok).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin ver her og. Ikkje at eg får noko glede av det - heimeeksamen denne veka ;) No er det jo snart påske, og etter det er det berre eit par veker igjen med forelesningar så er semesteret over! :overrasket: Tykkjer det akkurat starta, eg! Men klart, det er jo eksamen, men det er ikkje før i midten/slutten av mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ikke snakk om været da - sitter jo "innesperret" her på sykehuset og ser på det herlige vårværet dag ut og dag inn.... :gjeiper:

Men har vært noen turer ut og luftet meg og shoppet litt og sånn da ;)

Allerede gått over en uke, følte alt var på bedringens vei helt til en lege idag lirte ut av seg at "det kan jo også ta 4uker..." litt av en nedtur å høre, når alle andre vi har snakket med her har sagt opptil 3 uker...

Jeg ble rett og slett deppa da assa, kom noen tårer, men føler meg bedre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva som kvalifiserer som godt vær er vel kanskje forskjellig fra sted til sted i dette landet? ;)

Håper E slipper fire uker på sykehuset Soon. Takler han det fortsatt bra selv, eller?

Lykke til med hjemmeeksamen imli! Føler også dette skoleåret har gått fort. Jeg er ikke ferdig før i slutten av juni og har fire eksamener igjen, den første til onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, håper heller ikke det, Aricept - skal på røntgen idag, så får vi tro vi kanskje får mer svar om hvordan det gror ;)

Han er utrolig tålmodig - men har merket en liten endring de siste par dagene når han ikke klarer ting selv og sånt så kan det bli endel surmuling, men det går som regel fort over.

Så vi, og de ansatte her, er mektig imponert over hvordan han (og generellt barn i den situasjonen) klarer å omstille seg til å ligge i èn stilling i flere uker.

Takk og lov så har han ingen tidsperspektiv på uker og dager - så når han spør om vi skal hjem idag, og jeg svarer at vi må bli her en stund til, så sier han bare; "Ja,vi må vente litt" ;)

Og TAKK GUD for Ipad!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på røntgen i dag!

Jo takk ;)

Røntgen er tatt, men får man vite noe, neida.

Så sitter nå her og venter i spenning, selv om vi vet at det har begynt å gro godt ettersom han beveger seg sånn og smertene er tilnærmet lik null - men hadde jo vært greit med en bekreftelse og kanksje en antydning på hvor lenge til vi må være her etc...

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fekk B på forrige heimeeksamen :nigo: Veldig fornøgd med det, følte at han ikkje gjekk så bra. Og i dag leverte eg denne vekas heimeeksamen, så no er det ei roleg periode fram til midten av mai :)

Fint ver er det jaggu og :)

God bedring til E, Soon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, imli! :smilbla:

Soon: Skjønner godt at det hadde vært greit å få en liten avklaring på hvor lenge dere må forberede dere på å være der, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flinke imli!

Håper dere fikk vite noe mer til slutt Soon! Ja, tålmodig han gutten din, vente litt til.. ;)

Jeg mister litt oversikten over hvor langt dere er på vei dere som venter nr. to. (godt mulig dere har tickere, men de synes ikke på mobilen som jeg som regel surfer i fra). Honesty - du er vel snart ferdig? Saeria - noen uker igjen? Soon - snart ultralyd, eller om noen uker kanskje? Kvist - krysser fingrene for at det fortsatt går bra, husker jeg riktig om dere hadde sett bankende hjerte på tidlig ultralyd?

Edit: må ikke glemme Unknown heller ;) Men ikke så lenge siden jeg svippet innom dagboka di, så husker litt :ler:

Var det noen flere? Ja, ViljaH - tidlig sommer du har termin?

Har jeg husket alle da? ;) Mange som ender opp med tre år mellom barna ja!

Endret av Aricept
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda omtrent 4 uker igjen. eller alt fra 2-6 uker, om man ser litt stort på det. Håper IKKE på det siste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes du husker god jeg Aricept. Jeg er 9 uker i dag :) Og såvidt jeg vet går alt bra. Kjenner at magen vokser og bekkenet krangler. Tøft for rygg og hofter å være på byferie, selv om jeg prøver å gå minst mulig blir det jo noen km. Heldigvis er kvalmen borte :)

Skal på ny UL på mandag da, skummeltspennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, dere er heldige alle som skal ha baby igjen. Jeg har blitt litt babysyk igjen allerede. Men her blir det neppe flere barn nå. Hvertfall ikke på en del år. Vi får se om jeg får overtalt mannen til en 3. runde.

:rodmer: :rodmer: :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føder i neste uke hvis denne bebissen har det like travelt som lillegutt. Men jeg håper å få ruge et par uker lengre denne gangen ;)

Gratulerer med B på eksamen, Imli :biggrin:

Håper legene var fornøyde med resultatet av røntgenet, Soon *krysser fingre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ikke hørt noe ang røntgen bildene :roll:

Må si du har oversikt ja, Aricept ;)

Jeg er 17+1 idag, men har ikke fått ordinær UL før 19+5, så bare smører meg med tålmodighet - trøster meg med at kavaliteten på UL`en er best i uke 19-20 :P

Lykke til Ilja** hvis mini-babyen finner på å komme like fort som førstemann - og også til Honesty som nok føder når som helst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...