Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Haha, Soon. De er morsomme å ha med seg ut nå ja. Jenta mi hadde en episode for noen uker siden der hun pekte på en tykk mann og ropte at han hadde kjeeeeempeeestoooooor mage. Jeg hysjet og sa at sånn sier vi ikke og da spør hun høyt (så omtalte mann og alle andre i kasseområdet hører det) om han har spist en elefant. :sjenert:

Da var det mange som prøvde å la være å le ja... flau mor!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler:

Den pinligste vi har hatt, er ikke at han har sagt noe om noen, men ropt ut i begeistring i det vi gikk forbi kjølen: "Pappa kjøpe øøøøøøøl!" :sjenert:

Det kom noen flir fra en del mannfolk i nærheten da, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Så flinke ungane dykkar er til å snakke, då. Her seier mini berre 3-4 ord i strekk, og dei er som regel ikkje forståelege for andre enn oss som kjenner han...

Lukke til med kommande fødsel, Honesty :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammas bleier, ja. :ler:

Her bruker vi tøy (og tampong på de verste dagene), så han har ikke kjennskap til det enda. Har ikke spurt heller, han som spør og graver om alt!

I dag har vi vært i byen og kjøpt storebrorgave til en gutt i barnehagen, OG vi har kjørt bybanen! Det var stas! I morgen skal vi dra og bade i badeland. Må gjøre noe når pappa er borte....

Så får det heller være at bekkenet er knust når kvelden kommer... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

Har dere tenkt å invitere barna fra barnehagen til barnebursdag i år?

Det har jeg tenkt på mange ganger. Nå skal M begynne på større avdeling til sommeren, og ho er den første til å ha bursdag i august, så vi setter på en måte "standaren". Kunne tenke meg å invitere 09-barna (7stk), men mesteparten av de er allerede på den større avdelingen og har hatt bursdag før M, sikkert uten at ho har blitt invitert dit. Så jeg synes det også bli litt rart?

Stakkars M treffer ingen på sin egen alder bortsett fra i bhg. Gjør deres det? M sine "fritidsvenner" er liksom 4-6 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt på å invitere de barna han er mest sammen med i barnehagen, men siden vi skal være borte nesten hele sommeren, så tror jeg ikke det blir i år. Samler heller til familieselskap sørpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år, når G har bursdag, går han over på stor avdeling, så jeg ser ikke for meg at jeg har lyst å invitere 18 barn hjem. Vurderer dog å invitere de på småavdelingen hjem før sommerferien (om været tillater det, til sommerfest/avslutning).

Så får vi se hvordan vi gjør det med bursdagen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av vennene til J har bursdag omtrent samtidig som J, så jeg tenkte evt å foreslå en felles samling hvor vi griller og koser oss sammen. Blir litt mye om det blir 5 barnebursdager på 2 uker liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini har jo ikkje bursdag før i september, men reknar med å ha barnebursdag då, byrja med det for eldstemann då han var 3. Her har me blanda avdeling og ikkje så mange ungar på avdelinga, så eg ber vel alle tippar eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 16 barn på avdelingen, så det er ikke aktuelt å be alle. Sukk, ALT for stor avdeling forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt usikker på hvordan vi gjør det jeg. Har i utgangspunktet lyst til å feire bursdagen hennes med barnebursdag. Men det er jo midt i fellesferien og barnehagen er stengt. Hun skal begynne på ny avdeling når de kommer tilbake igjen etter sommeren.

Kanskje invitere i god tid og ha selskapet rundt dagen? Eller ha selskapet før barnehagen stenger? De er ni på avdelingen, og 18 på den andre. Men "problemet" er at noen av de hun leker mest og best med har flyttet over nå etter jul fordi det kom nye småtasser inn. Vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det enda. Heller kanskje mot å be 09 barna fra avdelingen hun er på nå, samt de to-tre som nylig har flyttet over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også usikker på hvordan vi skal gjøre det siden han har bursdag midt i fellesferien.

Dessuten begynner han i ny barnehage i august...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke tenkt så mye på det, men tror ikke vi kommer til å be barnehagebarna i bursdag i år.

For det første flytter han over til ny avdelig, og jeg vet ikke hvor mange barn det er der, og for det andre er jeg da høygravid og tror ikke jeg orker en slik påkjenning :ler:

Men han har endel jevnaldrende venner blandt våre venner, så skal nok få til barnebursdag uansett - da er det snakk om 5-6 unger i tillegg til han - og det tror jeg holder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann hadde vi første barnehagebursdag på 4-års dagen og det var supert. Ingen bleiebarn og kun en foreldre som trengte å bli igjen. Før det har vi kun hatt venner med barn på bursdag, og det gjør vi med tvillingene i år.

Ferieplaner har vi virkelig lagt i år, så her kommer det: påskeferie: en uke i leid hytte i Skagen (Dannmark). Vi har leid sykler, sykkelvogn, sykkel med støttehjul til 5-åringen og sykkelsete på min sykkel til samme 5-åring. Mamma og pappa kommer et tre dager og blir sammen med oss resten av ferien. Turgåing er fokus og vi satser på litt frisk bris og mange turer, uten snø (Skipåske sparer vi til tvillingene er et par år eldre)

Sommerferie: Hua Hin, Thailand, med svigerfamilien. Svoger blir 40 og alle skal over for å feire ham (Han jobber i oljebransjen og bor i Asia). Ja, jeg har vært litt mer nervøs for denne turen fordi det er lang flytur, tropisk klima, og alt det der, men jeg ser nå at ungene har blitt større, tvillingene er over 3 år når vi drar, og det bør gå fint... Vi tar med beltestoler, skal bo bra og jeg får vel se å legge bort skepsisen og begynne å glede meg istedenfor.

Det er faktisk fordelen med å være ferdig med svangerskap og fødsler, etter mange år med amming, ny graviditet, amming osv osv kan jeg begynne å være med på ting igjen, samt å se at nå åpner nye muligheter seg. Jeg har sittet MYE hjemme med babyer de siste 5 årene, særlig med tvillingene, mens storebror og mannen har opplevd ting. Nå er det endelig min tur til å få delta og det er gøy å se at vi kan gjøre mer og mer sammen alle fem, ute at det blir mye stress eller veldig slitsomt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert kjempefint å reise til Thailand:)

Vi skal 2 uker i syden (vet ikke hvor ennå) og muligens en tur til Krsand Dyrepark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...