Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Idag fikk jeg sykmelding, 100% i 2 uker - kjenner det skal bli sååå godt å få hvilt ut ordentlig og ta meg inn litt.

Har hatt null tid og overskudd til f.eks bare å gå meg en tur, så det skal jeg få gjort disse dagene - hjelper sikkert endel på ryggen det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegull har heldigvis ikke blitt kresen-unge, men han har heller aldri vært altetende. Han er ikke særlig glad i poteter og saus f.eks, eller gulerot. Det som jeg likte så godt som barn.. I bhg har de mye fisk til lunsj, så fisk er han bra på. Liker mye kjøtt også. Men spiser mindre volum enn før synes jeg. Har også begynt å være vrien fordi han vil bestemme, som at han ikke vil ha skorpe. Det har ikke vi gjort noe vesen ut av, og nå er det glemt. Tror bhg har hatt aksjon mot skorpenekt på alle to-åringene :)

For et par uker siden hadde han omgangssyke, og klarte ikke holde nede mat i 4 dager. Etter den opplevelsen synes jeg han spiser mer, han ble veldig sulten da. Så nå når mat er tilgjengelig i mengder han får velge, så lasses det innpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi hatt turnende unge mellom oss i senga i natt. Hun våknet rundt kl ett i panikk, og hadde sikkert drømt noe. Mannen hentet henne inn til oss, og normalt slokner hun raskt, men jeg måtte flere ganger si strengt til henne at nå måtte hun ligge rolig, og hun turnet og styrte både i våken tilstand og i søvne, så i femtida kapitulerte mannen, og så gikk de to tilbake til hennes rom for å sove. Det hjalp visst litt, men jeg lurer på hvorfor hun var så urolig i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sov vel store deler av tida, men veldig urolig. Jeg fikk noen spark i ansiktet som gjorde at jeg ble skikkelig sur (jada, men i søvne er man ikke rasjonell), og hun satte seg opp, veltet over på mannen, og sov sittende, før hun veltet seg over på rygg igjen. Det kulminerte da hun slo meg, og jeg tok hånden hennes og holdt den, og sa at hun måtte være forsiktig. Hun var tydeligvis lys våken, og ble dødelig fornærmet, og vrælte det hun var god for. :sukk:

Jeg er glad for at hun normalt sover godt om nettene nå, for dette var SLITSOMT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk meg en hæl smellt rett i øyet nattestid for en stund siden. Det var dritvondt, jeg skrek og bannet og begynte å gråte.. Mannen måtte hente ispose.. Rett i øyet, kjempehardt, bare på øyekulen.. Mannen begynte å skulle bestille time hos optiker for å sjekke indre skader, men har ikke gjort det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner virkelig hjemlengselen å tære på... Jeg har blitt kvitt feberen, men lillegutt har blitt plaget av blemmer i munn igjen (antakelig Herpesutbrudd). Mannen hadde vært oppe i hele natt med en gråtende gutt som har vondt i munn. Da er det vanskelig å være flere hundre mil unna og ikke i stand til å hjelpe til i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Aricept - det kan ikke være gøy å være borte så lenge fra gutta dine (både liten og stor), og attpåtil få høre at minsten er syk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper tiden går fort slik at du kommer hjem igjen til gutta dine snart, Aricept.

Jeg skal på jobbreise til Shanghai i midten av mars, fra søndag til fredag kveld. Mamma kommer for å hjelpe noen dager når mannen skal jobbe kveld. Håper alle holder seg friske når jeg er borte...

Her har det vært mye sykdom en stund nå. Vi måtte til legevakten med tvilling J på torsdag og det viste seg at han hadde mulig mykoplasma, halsbetennelse og betennelse i det ene øret... Stakkars liten. Ikke rart han var dårlig.... Mannen har også gått på antibiotika-kur for halsbetennelse. Dessuten fikk vi også skrekken med storebror for et par uker siden. Han var hjemme med feber, og min mor passet ham. Plutselig fikk han voldsomme feberkramper og mamma rignte 113. De gudet henne på telefon og hun fikk dratt av han klærne og kjølt ham ned. Ambualnsen kom på 5 minutter og jeg måtte kaste med i en taxi fra jobben for å dra på Bærum sykehus og møte dem. Heldigvis slapp vi med skrekken, det var "bare" feberkramper og ikke noe mer alvorlig, legen avdramatiserte det hele også... Det ser vist mye verre ut en det er... Det var første gang for vår del, håper vi slipper den opplevelsen flere ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Det var litt for mye drama etter min smak! God bedring til J. Her har vi en gutt som våknet og tok seg veldig til øret, sa det var vodt, gråt når han fikk smertestillende...og som sikkert må være hjemme i morgen om han fortsatt har vondt. Da blir det legetur, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har vært i skravletråden vår. Ble noen sider å ta igjen ja ;)

God bedring til alle syke, små og store.

Vi har hatt litt sykdom vi også, men heldigvis ikke mer enn at to dager hos mormor istedetfor barnehagen gjorde susen. Bare å krysse fingrene for at det var vinterens siste forkjølelse.

Hva er deres barn opptatt av for tida? Jenta vår snakker mye om sola, når sola står opp, hva som er dag, natt, morgen, kveld, ettermiddag osv.

Har et herlig gullkorn fra et par uker tilbake: Vi kommer ut på trappa om morgenen og hun sier Mamma, det er natta! Neida svarer jeg, det er tidlig om morgenen, men sola har ikke stått opp enda. Så finner jeg frem nøklene mine og skal låse etter oss da hun sier strengt til meg. Hysj Mamma! Sola sover. :fnise:

Så vi har snakka litt om at sola ikke sover, den bare er på andre siden av jorda og lyser på noen andre. Tror ikke hun skjønte den helt, for hun har snakka om at sola er nedi jorda om natta :)

Ellers kommer hun med fine faktaopplysninger innimellom, sånn som "Vi puster med lungene" eller "Alle MÅ pusse tennene, hvis ikke kommer Baktus". Gjerne helt ut av det blå, så det blir noen gode smil her.

Virkelig herlig å ha ei så stor jente i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, feberkramper hørtes ikke mye koselig ut, bra det ikke var så ille som det så ut.

God bedring til alle syke små!

Hehe, så herlig jente da, Kvist ;) (og PS til alle sammen - legg merke til tickeren til Kvist da ;) )

E er også opptatt av at man må pusse tenner om dagen, selv om han ikke er så glad i det, så skjønner han konsekvensene etter å ha sett Karius og Baktus en trillion ganger på iPaden ;)

Eller så blir jeg veldig overrasket over hvor mange "småkompliserte" ting han skjønner.

Idag så han f.eks: mamma satt på stolen isted, men ikke .

Og han vet forskjell på nederst, øverst, fremst og bakerst - og det trodde jeg liksom ikke så små barn skjønte... Men mulig det bare er meg som har lite erfaring med hva barn skjønner i tidlig alder... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den temmelig umiddelbart, Soon. :ler: Gratulerer med mikrospiren, Kvist! :smilbla:

G er, som alltid, veldig opptatt av kjøretøyer og annleggsmaskiner. Særlig den utbrente bilen som noen har forlatt rett ved barnehagen og den avskiltede, bulkede bilen som står på samme sted (barnehagen ligger litt avsides til, ved et turområde, hvor enkelte mener det er ok å sette fra seg uønskede kjøretøy). Det er full oppstandelse. Må se "Bilen Bulk" og "Bilen brent opp" hver dag, så kommer det en tirade om at bilen ikke får lov å kjøre på veien uten skilt, for da blir politimannen sint!

Så når vi skal til å kjøre, så sier han hadet til begge bilene! ;)

G våknet i dag og var i toppform, så da ser vi an øret hans i løpet av dagen. Han er i barnehagen, og var veldig klar for å dra i dag. Jeg skal straks ut av huset en liten tur, og ta en kopp te og en muffin med en kollega av mannen som venter tvillinger i mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det er på plass med eit gratulerer til Kvist? ;)

Eg er heime igjen etter to veker borte frå ungane. Det har gått overraskande greitt. No er det full fart igjen med studier og to gærne ungar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...