effy Skrevet 6. juli 2009 #761 Del Skrevet 6. juli 2009 Håper det. Jeg skal uansett ringe og purre på søknanden i slutten av uken. Jeg har jo termin 28 juli og skal jo få foreldrepenger engang mellom 27-30 juli. Hadde vært kjekt å få vedtaket i forkant da ja..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 7. juli 2009 #762 Del Skrevet 7. juli 2009 God morgen! Har vært oppe siden 6, nå gleder jeg meg bare til ungen skal sove igjen Da skal definitivt jeg gjøre det samme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella83 Skrevet 7. juli 2009 Forfatter #763 Del Skrevet 7. juli 2009 Termindatoen er i dag!!! :rødme: Nå blir det om mulig enda mer spennende fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 7. juli 2009 #764 Del Skrevet 7. juli 2009 Termindatoen er i dag!!! :rødme: Nå blir det om mulig enda mer spennende fremover. Ja, ser den med spenning Sikkert enda mer "skummelt" å komme til den "hellige datoen" Skal på ny UL for å sjekke morkakas beliggenhet idag....gleder oss til å se lillegutt :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 7. juli 2009 #765 Del Skrevet 7. juli 2009 Grattis med termin Mirabella, håper du slipper å gå noe særlig over! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 7. juli 2009 #766 Del Skrevet 7. juli 2009 Hæ? Får man ikke svar før ungen er født???? Jeg har jo termin 28 juli og skal jo få foreldrepenger engang mellom 27-30 juli. Hadde vært kjekt å få vedtaket i forkant da ja..... Det fikk jeg beskjed om, at selve vedtaket ikke ble fattet før ungen er født. For lengde på permisjon avhenger jo av når ungen er født. Kommer den før termin, mister man jo det man evt. har igjen av tre ukene før fødsel og perm blir tilsvarende kortere. Men man får betalt fra permisjonsstart altså, men formaliteten med vedtaket i posten kom visst ikke før etterpå. Men som imli sier - det er tydeligvis forskjell fra Navkontor til kontor.. Termindatoen er i dag!!! :rødme: Nå blir det om mulig enda mer spennende fremover. Gratulerer så mye med termin! Håper det skjer noe snart for deg nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 7. juli 2009 #767 Del Skrevet 7. juli 2009 Da har vi vært på UL. Alt så bra ut med morkaka, men lillegutt ligger i seteleie, så vi skal på ny sjekk om tre uker...er det ikke det ene er det det andre Dessuten er han litt liten... -12% foreløpig, fødselsvekt på ca 3200-3300g ved termin - men det gjør ikke akkurat meg noe - ettersom alt var bra med han ellers Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 7. juli 2009 #768 Del Skrevet 7. juli 2009 Så fint at alt var bra med lillegutten da soon_to_be Får håpe han snur seg snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 7. juli 2009 #769 Del Skrevet 7. juli 2009 Skulle ønske det fantes noe man kunne gjøre for å sette i gang fødselen jeg. Er sliten nå. Smertefulle kynnere tett i tett i dagesvis tar på altså. Kommer jo til å være helt amøbe om dette fortsetter slik. Fysioterapeuten som behandler bekkenet mitt hilste meg med følgende festlige kommentar i dag: OI! Nå så du sliten og fæl ut asså! Ehh, jo takk Er sånn jeg føler meg også. Teller utslitthet og kynnere som noe som gjør at de på sykehuset kan sette i gang en fødsel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 7. juli 2009 #770 Del Skrevet 7. juli 2009 Termindatoen er i dag!!! :rødme: Nå blir det om mulig enda mer spennende fremover. Håper du slipper å gå langt over Det fikk jeg beskjed om, at selve vedtaket ikke ble fattet før ungen er født. For lengde på permisjon avhenger jo av når ungen er født. Kommer den før termin, mister man jo det man evt. har igjen av tre ukene før fødsel og perm blir tilsvarende kortere. Men man får betalt fra permisjonsstart altså, men formaliteten med vedtaket i posten kom visst ikke før etterpå. Men som imli sier - det er tydeligvis forskjell fra Navkontor til kontor.. Det er nok sikkert forskjellig praksis fra kontor til kontor ja. Får ringe og purre.... Da har vi vært på UL. Alt så bra ut med morkaka, men lillegutt ligger i seteleie, så vi skal på ny sjekk om tre uker...er det ikke det ene er det det andre Dessuten er han litt liten... -12% foreløpig, fødselsvekt på ca 3200-3300g ved termin - men det gjør ikke akkurat meg noe - ettersom alt var bra med han ellers Så bra at morkaka hadde flyttet seg! Får håpe at han snur seg snart da Fysioterapeuten som behandler bekkenet mitt hilste meg med følgende festlige kommentar i dag: OI! Nå så du sliten og fæl ut asså! Ehh, jo takk Er sånn jeg føler meg også. Er det mulig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 7. juli 2009 #771 Del Skrevet 7. juli 2009 Teller utslitthet og kynnere som noe som gjør at de på sykehuset kan sette i gang en fødsel? Ikke her i alle fall, dessverre. Jeg har beklagd mine plager flere ganger når jeg har vært til kontroll på sykehuset. Bekkenløsning, begynnende svangerskapsforgiftning, hodepine, andpustenhet, vann i kroppen som verker konstant - som igjen fører til at jeg ikke klarer å gå, kle på meg.. Nesten så jeg snart ikke klarer å tørke meg etter dobesøk.. (fordi jeg ikke klarer å bøye beina. Hjelp..!). I tillegg har jeg en gigaunge i magen som var nesten 4,5 kilo for en uke siden. Men gjør de noe enda? Nope! Fordi ungen har det så bra inni magen min fikk jeg beskjed om! (etter grundig ultralydundersøkelse av alle innvendige organer og blodgjennomstrømning hos babyen..) Men jeg er dritt lei! Jeg har vondt over alt, og ser virkelig svart på å gå sånn i fire-fem uker til... Ok - beklager syting, men da har jeg i alle fall fått noe av det ut. Og det er noen som skjønner hvordan du har det Kvist Jeg fikk akkurat samme kommentar fra fysioterapeuten min i dag; så fæl, og stor og sliten du ser ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 7. juli 2009 #772 Del Skrevet 7. juli 2009 Men jeg er dritt lei! Jeg har vondt over alt, og ser virkelig svart på å gå sånn i fire-fem uker til... Ok - beklager syting, men da har jeg i alle fall fått noe av det ut. Og det er noen som skjønner hvordan du har det Kvist Jeg fikk akkurat samme kommentar fra fysioterapeuten min i dag; så fæl, og stor og sliten du ser ut! Skjønner godt at du er lei jeg, du har jo fått ting enda mye verre enn jeg har. Og jeg syns kjempesynd på meg selv, da er det klart det er synd på deg Vi får holde sammen, vi fæle... hehe. Og krysse fingrene (ikke at det går, de er for stive og tjukke til det, men vi kan jo tenke at vi gjør det) for at ingen av oss behøver å vente særlig lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 7. juli 2009 #773 Del Skrevet 7. juli 2009 Huff, krysser fingrene (jeg som er så heldig å kunne det) for at dere "fæle" snart føder altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 7. juli 2009 #774 Del Skrevet 7. juli 2009 Vi får holde sammen, vi fæle... hehe. Og krysse fingrene (ikke at det går, de er for stive og tjukke til det, men vi kan jo tenke at vi gjør det) for at ingen av oss behøver å vente særlig lengre. Det er godt jeg fortsatt klarer å le av det altså.... (men tro meg - det blir mange tårer om dagen) Huff, krysser fingrene (jeg som er så heldig å kunne det) for at dere "fæle" snart føder altså... Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 7. juli 2009 #775 Del Skrevet 7. juli 2009 Huff, krysser fingrene (jeg som er så heldig å kunne det) for at dere "fæle" snart føder altså... Enig! Håper dere får beibisene snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 7. juli 2009 #776 Del Skrevet 7. juli 2009 Så fint at alt var bra med lillegutten da soon_to_be Får håpe han snur seg snart Ja, var godt å se han inni der...strekke seg etter føttene sine for å holde litt i de :rødme: Kunne vært kjekt om han snur seg ja...hadde forstått det i svangerskapsboka at de snudde seg ca uke 31 jeg...så ble jo litt stressa da. Men forstod det på jordmor at noen gjør det, men senest uke 36 tro jeg det var, så krysser fingra for det. Til dere som begynner å få det tungt: vil bare gi dere en stooooor klem og håpe at det ikke blir alt for ille de siste ukene!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 7. juli 2009 #777 Del Skrevet 7. juli 2009 Greit å slippe setefødsel ja... Håper jenta mi fortsatt ligger med hodet ned. Tror nok det, har ikke merka noen forandringer. Hun har i alle fall ligget i hodeleie siden uke 27. Men de kan jo fint snu seg frem til 3-4 uker før termin i alle fall... Både den ene og den andre veien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 7. juli 2009 #778 Del Skrevet 7. juli 2009 Greit å slippe setefødsel ja... Håper jenta mi fortsatt ligger med hodet ned. Tror nok det, har ikke merka noen forandringer. Hun har i alle fall ligget i hodeleie siden uke 27. Men de kan jo fint snu seg frem til 3-4 uker før termin i alle fall... Både den ene og den andre veien Huff ja Lillegutt har ligget i samme stilling i allefall de siste to månedene, kjenner hodet veldig godt på høyre side av magen, men vi har ikke visst om det var rumpa eller hodet før vi fikk bekrefte seteleie idag... Får håpe han er snill mot mamman sin og snur seg Hvordan er det egentlig når babyen ligger i seteleie, blir man "anbefalt" vaginal fødsel eller er det mange som tar keisersnitt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 7. juli 2009 #779 Del Skrevet 7. juli 2009 Om det blir aktuelt med setefødsel, vil de vel se an barnets størrelse samt måle bekkenet ditt. Er ikke ungen for stor eller du for smal tror jeg de som regel anbefaler vanlig fødsel. Noen ganger prøver de å snu barnet også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 7. juli 2009 #780 Del Skrevet 7. juli 2009 Om det blir aktuelt med setefødsel, vil de vel se an barnets størrelse samt måle bekkenet ditt. Er ikke ungen for stor eller du for smal tror jeg de som regel anbefaler vanlig fødsel. Noen ganger prøver de å snu barnet også. Regnet med det ja. Åssen snur de ungen da? Nå spør jeg fælt Så i en annen tråd her at Making it big fødte en gutt lørdag morgen Gratulerer så masse!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå