Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Jeg prøver også å stille spørsmål som ikke har ja/nei svar. F.eks. Nå skal vi gå ned trappa, vil du gå ned først eller skal mamma gjøre det?

Ellers er det så gøy med språket for tiden. Han prater og synger dagen lang. I går hadde han slått seg i ansiktet på barnehagen slik at leppa hadde hovnet opp litt. "Mamma! Æ har vondt i loppa!" :fnise:

Elizia: Grattis med samboer! Jeg har sett på facebook at du har fått kjæreste, men visste ikke at dere har tatt det et steg videre.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Unknown

Men har klart å få meg ny samboer, så noe skjer da her oxå...

Så hyggelig! Du har jo fått en skikkelig storfamilie :)

Jeg syns det hadde vært artig med en liten snik-peek av dere på f.eks facebook jeg da :lur:

Har sett bilde av Honesty og lille I da, på bloggen hennes, men ingen av dere andre.

Det hadde igrunn vært hyggelig! Jeg titter jo innom både din og Honesty sin blogg av og til, så har jo sett dere litt. Men hadde vært morsomt å sett dere andre også :)

Jeg er ikke helt sikker på om jeg tørr å slippe dere til på facebook, siden bærer unektelig preg på at jeg var mest aktiv i "ungdomsårene" mine, altså for hele 3-4 år siden :fnise: Men jeg har jo en blogg da, som jeg igrunn ikke er så flink til å oppdatere, men litt kan dere få se der :jepp:

Her er utfordringen om dagen å få skiftet bleie. Spesielt om morgenen. Vi har gått i fra å ha ei lita som spratt opp av sengen og var blid som sola om morgenene, til et mareritt av en morgengretten unge! Ingenting er greit om morgenen..Og vi er ikke akkurat så tolmodige foreldre på det tidspunktet heller :ler:

Nå fikk jeg lyst på vaffler, det har jeg ikke laget på mitt kjøkken ennå! Det må bli til kvelds :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med samboer Elizia!

Jeg er vel omtrent den eneste igjen i verden som ikke har facebook, så der må jeg melde pass...

Vi prøver også å unngå ja/ nei-spørsmål, men det hender vi glemmer oss. Skal vi gå og skifte bleie? Nei! Der begynner vi å lære: vil du gå selv til stellebordet eller skal mamma/ pappa bære deg? ;)

Og sang ja. Som han synger om dagen! Og med sånn innlevelse, på vei til barnehagen går det mye i Kaptein Sabeltann. Og det jeg hører er: SKIIIP o'hoi, SNART katten, ROLIG NESTE hundre ÅR! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, Aricept - den sabeltann sangen var som å høre E :ler:

Det er liksom noen ord som faller bort ja.

E har også mye gode setninger, men jeg kommer ikke på noen konkret nå, må tenke og så kommer jeg sterkere tilbake tenker jeg ;)

Men den koseligste er uansett når han legger hodet på skakke og sier: Gla i deg mamma! eller "elker" deg mamma! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også mye synging med høy og klar stemme. De er kjempesøte når de traller ivei med den teksten de har fått med seg. Mannen ligger rett ut med feber i dag og jeg ligger på sofaen og har ørlite hangover. Sluttet i gamlejobben denne uken og damene tok meg ut på middag og vin i går. Tåler ikke mye før jeg kjenner det i hodet. Skal snart komme meg ut for helgehandel og då hente ungene. Blir nok fint lite hjelp i mannen i dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh, my god, den prompeputa kommer til å drive meg totalt til vanvidd en vakker dag. Hun blir ALDRI lei, og alle er offer, helst hundre ganger, hvor hun ler høyt etterpå.

Nå har hun feber, og er oppe fordi hun våknet, og har akkurat hentet en stol for å la kosedyrene sitte på foran nevnte pute. Mens vi sitter i halvmørket for at hun ikke skal bli for giret. Jada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt har faktisk ikke sett Kaptein Sabeltann enda, bare hørt noen sanger. Er litt redd for at det er litt skummelt enda? Men vi begynner å forberede, Kaptein Sabeltann er nemlig nødvendig til smokkeslutt. Til sommeren skal alle smokker leveres i kista til Sabeltann. Må jo hjelpe siden han sparer på de... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O har heller ikke sett Kaptein Sabeltann ennå. Han hører på sanger og ser i en pekebok.

Vi har store planer om å ta med smokkene til Dyrehagen i sommer :jepp:

Endret av effy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

Her lurer vi på å gi smokkene til "snøfeen" i bytte med et par ski, har litt lyst til at smokken skal bort veldig snart, i god tid før baby kommer. Men på en annen måte så kanskje vi burde vente til litt etter baby har komt?

Nå ser det ut som om soving på dagtid er slutt. Viss vi ser bort ifra en halvtime mellom 17 og 18. Ho vil rett og slett ikke sove mer, men holder ikke ut til leggetid ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det null dagsoving de dagene han sover lenge, og en times tid i barnehagen.

Nå har han blitt skikkelig forkjøla da, så da måtte det til med en lur, selv om han sov til halv ni i dag. Han ba selv om å få sove. Ville nesten ikke sitte på potta før leggingen en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Unknown

Her er det null dagsoving de dagene han sover lenge, og en times tid i barnehagen.

Nå har han blitt skikkelig forkjøla da, så da måtte det til med en lur, selv om han sov til halv ni i dag. Han ba selv om å få sove. Ville nesten ikke sitte på potta før leggingen en gang.

Sover lenge? Til 7 da mener du? :ler: M er pottsur hele ettermiddagene i bhg, ekstra sur visst jeg også er der. Heldigvis er det ikke ofte! Stor forskjell å sove halvannen time på dagen til plutselig null..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E sover en halvtime på madrass i barnehagen og ca 1 time hjemme i helgene - her er det dessuten aldri snakk om å sove lenge om morran, alltid oppe mellom 05.15 - 06.30 :sovne:

Men han sovner veldig fint på kveldene nå, kl 19.00, aldri noe styr (bank i bordet) og våkner skjelden på natta.

E har sett på sabeltann på iPaden i nesten 1 år han, og litt på dvd, han har ikke syntes det har vært skummelt - hvis vi f. eks sier at "Grusomme Gabriel er skummel", så sier han "Neeei, han er bare snill, mamma" :ler:

Interessen har dabbet litt av da, nå er det mere Pippi, Emil og Mikke mus som er morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Branne Sam, Poste Pet og Thomas er heltene her! (Byggmester) Messi Bob er også litt gøy.

Vi får vel innrømme at vi er heldige, som har en gutt som stort sett sover til klokka ringer 07.00 i ukedagene, og alt mellom 7 og halv ni i helgene.

Vi starter kveldsstell mellom kvart på sju og sju i ukedagene, og han er så og si alltid sovnet innen halv åtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...