Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja.

Det er ikke kjempemye liv på den nye tråden, men det tar seg nok opp etterhvert som vi blir sprekkeferdige. ;)

Akkurat nå er det jo uansett G som får hovedfokuset. Blir vel gjerne sånn når man har barn fra før mens man er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Jeg synes det er koselig å skravle med dere jeg! etter 3 år så føler jeg jo at jeg nesten "kjenner" dere og lurer på hvordan dere har det :)

Og er jo gøy å ha noen med barn på samme alder, for det florerer liksom ikke av de her på bygda.

Her er vi utslått med omgangssyke om dagene. Eller jeg og mannen da, M har ikke fått det enda. Og ho har selvfølgelig ekstra mye energi når vi har mindre og helst vil ligge på sofaen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi kom hjem fra barnehagen i stad, var det en liten gutt som datt på vei opp trappa her hjemme. Hyl og skrik med en gang, og nå sitter vi her med en gutt med kutt i panna, og stoor kul. Spår den blir rimelig blå til i morgen... Uff, det gjør ordentlig vondt langt inni mammahjerte når han har så vondt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så morsomt med alle som har fått eller som venter nr 2- gratulerer :klemmer: . For meg er dette helt fjærnt da jeg har de to jeg vil ha og har fyllt 40 siden sist jeg var her inne :tristbla::fnise: Men har klart å få meg ny samboer, så noe skjer da her oxå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, så koselig da, Elizia :klem:

Skal se du får lyst på flere msmå nå vet du :lur:

Jeg syns også det er veldig koselig å fortsette å skravle med dere, blir liksom ikke det samme med ny termingjeng, selv om det er morsomt med nye "bekjentskaper".

Jeg syns det hadde vært artig med en liten snik-peek av dere på f.eks facebook jeg da :lur:

Har sett bilde av Honesty og lille I da, på bloggen hennes, men ingen av dere andre.

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny samboer, Elizia. Det ordner seg til slutt. :)

Her har det blitt lite blogging etter at vi flyttet. All energi har gått til oppussingen, men nå er straks kjøkkenet ferdig. Vi mangler fliser (bestilt), sokkellister og belysning under overskapene, så er det ferdig. I ettermiddag har jeg og I innviet ved å steke vafler, og jeg tror faktisk hun spiste to plater. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett at det har vært lite aktivitet på bloggen din ja, jeg har faktisk begynt å blogge endel :ler:

Å, blir godt å bli ferdig med kjøkkenet tenker jeg, koselig med en liten førpremiere med vafler da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, så koselig da, Elizia :klem:

Skal se du får lyst på flere msmå nå vet du :lur:

Jeg syns også det er veldig koselig å fortsette å skravle med dere, blir liksom ikke det samme med ny termingjeng, selv om det er morsomt med nye "bekjentskaper".

Jeg syns det hadde vært artig med en liten snik-peek av dere på f.eks facebook jeg da :lur:

Har sett bilde av Honesty og lille I da, på bloggen hennes, men ingen av dere andre.

Min nye sambo har tre fra før så å få en til sammen hadde vel blitt det ultimate kaos :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillegull var syk forrige uke med spying. Da han ble bedre igjen mot helgen, laget vi vaffler til frokost etter hans ønske, og jeg gikk gladelig med på det da han hadde spist minimalt de siste dagene. Han spiste 16 vaffelhjerter !

Ellers brøt jeg ut i latter under legginga her en kveld. Lillegull ville jeg skulle synge Postman Pat-sangen for fjerde gang. Jeg var ikke så ivrig. Da han klarte å overtale meg, og jeg begynte å synge, sa han "Så flink!" Jeg vil tro han får høre det i bhg når han hører etter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det massevis av gode kommentarer for tiden.

Da hun så faren i bokseren en morgen: "Pappa har rasj (oransje) bleie!"

I bhg. i dag, da de forsøkte å lure henne til å gå på potte ved å si at store jenter tisser på potta: "Æ e liten!"

Og den jeg liker aller best, men som krever kontekst. Hun har akkurat fått prompepute i gave av søskenbarna sine, og elsker den. Hun legger den på stoler, og kommanderer oss til å sette oss, og ruller rundt på gulvet i latterbrøl. Når den gir fra seg den voldsomste lyden, sier hun konsekvent "Pappalyd!". :rulle:

(Konteksten er at hun klassifiserer ting etter størrelse: Pappa=stor, mamma=medium, baby=liten, men jeg venter på et øyeblikk hvor jeg kan utnytte situasjonen).

Hadde det vært litt mindre "nei" og "VIL IKKE!" hadde jeg vært veldig glad, for hun svarer aldri ja på et spørsmål som kan besvares med nei. Jeg mistenker at dersom jeg tester henne ved å spørre om hun vil ha is, vil hun nok svare ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De luringene svarer aldri det man vil de skal svare her, så jeg prøver hardt å unngå spørsmål og bare si hva vi skal, men går i fella stadig vekk. Feks: skal vi skifte bleie? -Nei! Jeg: Eh, jo vi SKAL skifte bleie! Ungen: NEEEEEIII!

Why did I ask?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I er jo ekstremt viljesterk, og har protestert på det meste fra før hun hadde språk. Dette medførte at vi lærte raskt å ikke stille spørsmål hvor utfallet potensielt kunne være noe annet enn det ønskede, for da svarer hun alltid NEI!.

Vi har også begynt å spørre om hun for eksempel vil ha makrell på brødskiva, i stedet for å spørre hva hun vil ha på skiva. Da kan det hende hun svarer ja, i stedet for standardsvaret som er enten (a) brunost eller (b) vil ikke ha brødskive.

Jeg skjønner ikke hvor hun har det fra, men ryktene sier at pappaen var et veldig enkelt barn. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prompet da han lå på magen min en kveld. Han begynte å le, og sa "lukter surt!", godt fornøyd med sin artige kommentar. Senere på kvelden gikk han bort til sofaen, la seg ned så fint på puta, retter armene opp i været til meg og sier "mamma komme kose!" Jeg var alletede i sofaen, krabber bort så jeg står på knærne ved bena hans, og legger hodet på brystet hans i en god kos. Så promper han kjempehøyt, skoggerler, og roper "jeg prompa på mamma - lukter surt!" så fornøydmed seg selv, mens han ler og ler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...