Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Her får magen både suss og kos, mens mammaen må klare seg uten. :ler: Han er veldig klar på at det er baby i magen, at han skal bli storebror og at det er en lillebror inni magen til mamma. Vi hadde en liten prat om det i badekaret i går kveld.

Jeg fortalte at når magen til mamma var blitt kjempe, kjempe, kjempestooor, så ville babyen komme ut. Videre fortalte jeg at G også hadde bodd i magen til mamma, når han var pitte-baby, og når mammas mage var blitt kjempe, kjempe, kjempestor, så kom han også ut av magen...det var en storøyd gutt som satt og hørte på, og han syntes det var litt spennende at han hadde vært i magen, han også. :hjerte:

Vi får nå litt drahjelp i form av at en på naboavdelingen fikk baby rundt august i fjor, og hun hadde han alltid med seg når det var henting. G syntes det var SÅ stas å se å babyen! Dessuten er rundt halvparten av oss mødre på G sin avdeling gravide også. Samtlige har termin i tidsrommet februar-april. Vi er to som har tett termin i april, og vi er heldige og bor rett i nærheten av hverandre, så vi danner vårt eget lille barselteam. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

E er også velid opptatt av at han har vært i magen.

Jeg har jo arr etter keisersnittet, og dette har han jo sett endel ganger og hver gang sier han "der kom Elias" :ler:

Koselig å ha kjente som er gravide da, Saeria, da er man liksom igang med barselgruppa allerede ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med flotte eksamensresultater, Imli :nigo:

Så herlig å se et lite bankende hjerte, Soon :strix: Ekkelt å blø nå altså, håper det ikke kommer tilbake *krysser fingrene*

Her susses det stadig på magen, og han kan gjerne snakke litt med lillesøster. Veldig søtt :hjerte: Jeg regner, som flere sier, med at overgangen fra ett til to barn kommer til å bli tøft både for stor og liten, men vi får bare gjøre så godt vi kan med å fordele oppmerksomheten slik at vi minimerer negative følelser rundt lillesøsters ankomst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et bilde av meg med stor mage stående fremme. når vi ser på det sier han at "Lillegull er inni magen"

Vi har ikke fortalt ham om babyen enda, tenkte å vente til etter ultralyd når jeg vil si det til "alle" så vi ikke trenger tenke på forsnakkelser.. Spurte ham her en kveld vi så baby på tv om han kunne tenke seg en slik? "Nei." uten noe mer. Noen av de andre ungene i barnehagen har storebror, og jeg spurte om han hadde lyst til å være storebror?"Nei." Dette går strålende, he he.

Jeg tror jo dette skal gå bra, vi vil klare oss fint. Lillegull er en blid og trygg og harmonisk unge, så noe må vi ha gjort rett. Morsom og grei og høflig er han og. Og han vil få være med på alt. Men han kan jo ikke være i sentrum for mamma og pappa på samme måte som før, han må dele. Jeg brukte myye tid på amming sist, var ikke noe 10-min måltider her, var mer 30-45 min. Og hele kveldene. Puppene ble bedre etterhvert når de fikk litt øvelse, både på produksjon og tømming, så jeg håper dette er noe som huskes til neste barn. Og såklart, føler meg mye mer kompetent som forelder nå, har jo masse øvelse. Denne gang vurderer jeg å ikke la babyen sovne ved puppen, men sovne i senga fra tidlig. Alle amme-eksperter sier det ikke gjør noe å la ungen sovne ved puppen. Men da lærer de jo å kose seg i søvn, og det erfarte jeg var et vanskelig mønster å bryte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, eg har inga erfaring med å fortelje ungar at dei skal få sysken, fortalte aldri det til eldstemann eg :ler: Han var jo så liten, så der berre dukka det opp ein baby... Han reagerte veldig lite på det. Herregud, den tida kjennest så utruleg fjern. Håpar eg kan få ein unge eller to til i framtida, men kjenner eigentleg at det er litt godt at det ikkje blir noko med det fyrste :)

Lukke til, alle de som skal få nye bebisar framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Din gutt var jo litt yngre enn vår.

Her har nestinggenet slått til, og det gir seg utslag i omfattende planlegging og kjøping av nytt småbleiestæsh!

Har tatt frem strikketøyet også, og skal strikke bukse med denne til (bare med ribb i ermene, slik at den kan vokses litt i):

wide_850_medium2.jpg

Strikker hvit i stedet for lys blå. Har noe fint BFL superwashgarn liggende. Myk og god ull fra Storbritannia. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var veldig fin, Saeria - desverre kan jeg ikkr strikke...

Men min mor kan, og venter bare på å kunne strikke litt til nykomlingen.

Har bedt henne vente til iallefall uke 12 med å strikke noe...

Har blødd litt idag også, blir så frustrert.

Ikke dratt til legen idag, tenker at det er samme som sist, så får bare se det an.

Ingen smerter og blødningen ga seg fort, så da får vi bare tro og håpe at alt er bra der inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med dise småblødningene, men nå er jo slimhinnene ekstra skjøre når man er gravid, og du har jo historikk med dette fra før.

Dessuten går det som oftest bra etter man har sett hjertet slå. Skal fortsette å krysse fingrene for deg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde i begge svangerskap, ca 14 dager rundt uke 6-8. Det var som deg, ingen smerter. Var på Ul med første og de viste meg blodposene utenfor livmoren som lak. Det var vist veldig vanlig, ref legen som tok UL. Vet alt om hvor skummelt det er å blø og krysser fingre for at det gir seg snart... Klem!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som dere begge sier, jeg har jo historikk med dette fra sist, så får bare slappe av og tenke det går bra.

Jepp, jeg så jo hjerte slå på tirsdag, og legen kunne ikke finne noen grunn til hvorfor jeg blødde, og sa at hvis jeg fikk smerter og skulle begynne å blø masse, så måtte jeg komme tilbake.

Det har liksom kommet en liten dæsj (en-to spiseskjeer kanskje), og så har det blitt bittelitt brunlig utflod etterpå.

Så det går nok greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går nok sikkert fint. :)

Her er redebyggingen i full sving, og er jeg flittig i kveld, blir jeg ferdig med babyjakken. :hjerte: Har til og med håndlagede knapper som jeg kan bruke liggende fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eksamen i morgen. Tror jeg ligger akkurat på grensen til å bestå eller ikke. Og da er det skikkelig dumt at jeg plutselig mista fullstendig gnisten til å lese. Har sprenglest siden jeg kom hjem natt til lørdag, men føler meg ikke helt i mål. Ikke alt som sitter. Gudskjelov siste kjemi/ fysikk faget, heretter er det mer fag jeg liker og skjønner! Krysser fingrene for i morgen..

Ellers har lillegutt fått fullstendig dilla på boka Lille larven aldrimett. Han leser den i barnehagen, eller bærer på den boka hele dagen lang. Og det eneste han skravler om er aldrimett (og litt Bukkene Bruse.. :ler: ). De hadde selvfølgelig ikke den boka i den lokale bokhandelen, så den er bestilt fra nett og ventes på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Hvordan går det Soon?

Bra tips Aricept! Den boka har jeg tenkt mange ganger på å kjøpe, skal faktisk gjøre det med en gang, kanskje! Jeg har gitt meg selv shoppeforbud denne mnd :fnise: Men en bok kan vel ikke skade?

Og lykke til med eksamen i morgen! Håper du står og blir ferdig med det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskning :)

Ja, det er jo en fin bok da. Selv om jeg er rimelig lei av den akkurat nå.. Men han lærer jo både tall, ukedager, mat og litt biologi (fra larve til sommerfugl).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Unknown: jeg tror det går bra, men jeg veit jo ikke.

Ringte sykehuset igjen igår og legen jeg snakket med sa at jeg bare måtte vente og se.

Men jeg har ikke hatt no fossblødninger eller smerter, så jeg håper og tror alt er bra ;)

Kvalm og trøtt, så symptomene er iallefall på plass - syns til og med jeg har fått svær mage...er det sånn at dere andre her som venter nr 2, fikk tydelig mage tidligere enn sist?

Føler jeg ser ut som jeg gjorde i uke 20+ allerede...

Aricept: masse lykke til med eksamen, det går helt sikkert fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, så var det ikke noe særlig å gå med vanlige klær i uke 10. Var mer oppblåst denne gangen, men mage og alt har kommet tidligere. Ligger høyt oppe i det grønne feltet på helsekortet denne gangen, som sist, men føler meg større denne gangen. Tror det har jevnet seg litt ut nå, sånn at den er ca. jevnstor med sist gang, men magen poppet ut MYE før denne gangen.

Jeg var i uke 24 med G når folk i klassen turde spørre om jeg var gravid. da hadde de trodd at det var en mulighet i bare noen få dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...