Soon Skrevet 5. juli 2009 #741 Del Skrevet 5. juli 2009 Tror jeg også. Håper vi får oppdatering derfra snart! Synes alle skal ha sladriser som oppdaterer på løpende bånd altså! Mulig jeg er litt treig nå altså, men hvordan får dere sladris da??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 5. juli 2009 #742 Del Skrevet 5. juli 2009 Mulig jeg er litt treig nå altså, men hvordan får dere sladris da??? Hvis du vil at noen skal oppdatere for deg, er det bare å spørre en av de andre brukerne om hun vil være såkalt sladris. Da bare utveksler dere mob.nummer på PM, og så sender du meldinger til sladrisen når det skjer noe, så oppdaterer hun oss andre nysgjerrige her Fullt frivillig å ha sladris da selvfølgelig, er jo ikke alle som vil gi nummeret sitt til folk som egentlig kan være hvem som helst. Men det er jo så utrolig spennende når det skjer noe her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 5. juli 2009 #743 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) Hvis du vil at noen skal oppdatere for deg, er det bare å spørre en av de andre brukerne om hun vil være såkalt sladris. Da bare utveksler dere mob.nummer på PM, og så sender du meldinger til sladrisen når det skjer noe, så oppdaterer hun oss andre nysgjerrige her Fullt frivillig å ha sladris da selvfølgelig, er jo ikke alle som vil gi nummeret sitt til folk som egentlig kan være hvem som helst. Men det er jo så utrolig spennende når det skjer noe her Veldig enig i at det er spennende å få oppdatering Bare at de jeg har "kontakt" med her på KG er jo dere jentene som føder rundt samme tid som meg selv Jaja, vi får da se.... Takk for svar iallefall Endret 5. juli 2009 av soon_to_be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 6. juli 2009 #744 Del Skrevet 6. juli 2009 Og da har flickan fått en gutt! Så moro dette er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 6. juli 2009 #745 Del Skrevet 6. juli 2009 Gratulerer Flickan!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella83 Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #746 Del Skrevet 6. juli 2009 HIPP HIPP HURRAAAAAA! Gratulerer så kjempe, kjempemasse, flickan!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 6. juli 2009 #747 Del Skrevet 6. juli 2009 Gratulerer med gutten Flickan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 6. juli 2009 #748 Del Skrevet 6. juli 2009 Åå, enda en gutt Gratulerer så masse Flickan!!!! Noen som hørt fra Evila da???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 6. juli 2009 #749 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Håper noen kommer med oppdatering fra henne også snart - hun må jo ha fått baby nå hun også? Endret 6. juli 2009 av imli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 6. juli 2009 #750 Del Skrevet 6. juli 2009 Lagde en tråd på Gravidforumet, men ingen svar foreløpig...så prøver meg her også jeg.... Noen som vet?? Vært litt frem og tilbake med dette skjemaet - "Inntekts- og skatteopplysninger for arbeidstaker" - da arbeidsgiver (regnskapsføreren) ville sende inn dette skjemaet selv...Skulle levere "Krav om ytelse....-skjemaet" på NAV, men fikk beskjed om at jeg måtte levere overnevnte skjema samtidig. Arbeidsgiver måtte da sende det i posten til meg. Har nå fått det og ser det er krysset av på svangerskapspenger...skal det ikke være foreldrepenger ved fødsel og adopsjon det skal krysses av for?? Dette er også en "kopi", skjemaet er sendt med fax fra arb.giver til regnskapsfører - får NAV da lest arket maskinellt? Og det samme hvis jeg gjør om avkryssinga, blir ting registrert på NAV eller?? Haster litt med svar, for er bare en måned til jeg skal ut i permisjon, og må levere det idag....håper på svar. På forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella83 Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #751 Del Skrevet 6. juli 2009 Lagde en tråd på Gravidforumet, men ingen svar foreløpig...så prøver meg her også jeg.... Noen som vet?? Vært litt frem og tilbake med dette skjemaet - "Inntekts- og skatteopplysninger for arbeidstaker" - da arbeidsgiver (regnskapsføreren) ville sende inn dette skjemaet selv...Skulle levere "Krav om ytelse....-skjemaet" på NAV, men fikk beskjed om at jeg måtte levere overnevnte skjema samtidig. Arbeidsgiver måtte da sende det i posten til meg. Har nå fått det og ser det er krysset av på svangerskapspenger...skal det ikke være foreldrepenger ved fødsel og adopsjon det skal krysses av for?? Dette er også en "kopi", skjemaet er sendt med fax fra arb.giver til regnskapsfører - får NAV da lest arket maskinellt? Og det samme hvis jeg gjør om avkryssinga, blir ting registrert på NAV eller?? Haster litt med svar, for er bare en måned til jeg skal ut i permisjon, og må levere det idag....håper på svar. På forhånd takk Jeg er IKKE ekspert, men min arb.giver (regnskapsførereren) sendte inn dette skjemaet uten at jeg så det (ikke via meg). Jeg sendte inn mitt skjema noen dager senere. Jeg fikk faktisk et brev fra NAV der det stod at arbgiver hadde sendt skjema, og at jeg måtte sende mitt (men da var det allerede gjort). Poenget er at det gikk helt fint å sende de to skjemaene til ulik tid for min del.... Forstår ikke at du må sende inn SAMTIDIG?! Jeg tror det er "foreldrepenger" det skal krysses av for. Jeg ringte NAV ang noen spmål jeg hadde da jeg skulle fylle ut, og fikk snakke med en som hadde god peiling. Du kan jo prøve å ringe NAV og håpe at du får snakke med evt bli oppringt av noen med litt peil... Lykke til!! (IKKE veldig lett det med skjemaene....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 6. juli 2009 #752 Del Skrevet 6. juli 2009 Merkelig at du fikk beskjed om å levere de skjemaene samtidig :klø: Jeg har bare sendt inn det "krav om ytelse..." og arbeidsgiver har ordnet med det andre. (tror jeg) Jeg har ikke hørt noen ting fra Nav i det hele tatt, det er snart to måneder siden jeg sendte inn søknaden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 6. juli 2009 #753 Del Skrevet 6. juli 2009 Her er det jo full action jo! Gratulerer kjempemye til dere som har fått!!!! Så gøy at ting skjer her inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 6. juli 2009 #754 Del Skrevet 6. juli 2009 GRATULERER MED GUTTEN FLICKAN. Nå ble det jammen meg mange guttebabyer på oss Trondhjemmere Morsomt det da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 6. juli 2009 #755 Del Skrevet 6. juli 2009 Her hadde det skjedd mye. OGså Flickan fått en liten gutt. Gratulere så mye, skal løpe inn i dagboka di og gratulere også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 6. juli 2009 #756 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Merkelig at du fikk beskjed om å levere de skjemaene samtidig :klø: Jeg har bare sendt inn det "krav om ytelse..." og arbeidsgiver har ordnet med det andre. (tror jeg) Jeg har ikke hørt noen ting fra Nav i det hele tatt, det er snart to måneder siden jeg sendte inn søknaden.. Skulle dit og levere mitt skjema på onsdag, og da fikk jeg beskjed om at de ville ha det andre skjemaet samtidig....får ikke gjort noe med papirene mine før det arket også var de i hende...så jeg fikk da regnskapsfører til å sende det jeg da... Hadde vel mest med å gjøre at da hadde de papirene samlet med en gang - mindre sjangs for at de roter de bort... :gjeiper: Leverte det nå i sted og de sa at det skulle stå foreldrepenger ja og ikke svangerskapspenger (og at MANGE arbeidsgivere krysser av feil der... ) Endret 6. juli 2009 av soon_to_be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 6. juli 2009 #757 Del Skrevet 6. juli 2009 Litt av et styr med disse skjemaene ja... Men NAV her var i alle fall raske - hadde pengene (engangsstønad) på konto litt over en uke etter at jeg søkte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 6. juli 2009 #758 Del Skrevet 6. juli 2009 Styr med disse skjemaene ja. Ringte til Nav tidligere i dag, for å få bekreftet at de i alle fall hadde mottatt søknaden. Og den var i orden. Fikk beskjed om at selve vedtaket ikke ble fattet før etter de hadde fått bekreftelse på fødsesldag, derfor fikk man ikke noe svar fra Nav før etter ungen er født. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 6. juli 2009 #759 Del Skrevet 6. juli 2009 Styr med disse skjemaene ja. Ringte til Nav tidligere i dag, for å få bekreftet at de i alle fall hadde mottatt søknaden. Og den var i orden. Fikk beskjed om at selve vedtaket ikke ble fattet før etter de hadde fått bekreftelse på fødsesldag, derfor fikk man ikke noe svar fra Nav før etter ungen er født. Hæ? Får man ikke svar før ungen er født???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 6. juli 2009 #760 Del Skrevet 6. juli 2009 Tror det er veldig forskjellig praksis fra sted til sted. Her har jeg fått svar etter bare et par uker, både med foreldrepenger og engangsstønad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå