Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Ja, dette blir kjempespennende :jepp:

Har ikke kjent noe mer egentlig, bortsett fra litt blødning, men ikke noe å bekymre seg for. Det virker som ting er på gang iallefall. Mange mister jo "proppen" lenge før og går lenge etterpå, men nå som det er så nærme trodde ikke jormor det!

Hu jordmora har alltid vært veldig sånn at det er leenge igjen så bare ta det med ro. Men i dag sa hun at jeg måtte ta med meg helsekortet mitt når vi skulle ut på sjøen idag for her var det ikke lenge igjen :)

Blir spennende å se i natt/morgen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minnimusepus: hvordan gikk natta? :popcorn:

Flickan: det er helg nå... snart i allefall! Er du klar!? :fnise: Jeg tar det på søndag, jeg. Passer best da, skjønner du :jepp:

Jeg har gledet meg til helga. Det skal blir så deilig å ha mannen hjemme. Dessuten har vi en avtale med noen venner om iskalde drikker på Solsiden (Trondheims svar på Aker brygge -red.anm). Det blir stor stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det ikke skjedd noe mer enda iallefall :)

Nå føles det på kroppen som om jeg har mensen, så det håper jeg er et godt tegn (enda et). Men tid skal disse berømte riene begynne da :rope::ler:

Lå å tenkte på lillemann i går og nå merker jeg at jeg er kjempespent. Hvordan ser han ut? Hvem likner han på? Hva skal han hete? Hvordan reagerer jeg og mannen?

Det er forhåpentligvis ikke så lenge til vi får vite det :)

Har fortsatt spor av blod i både urin og bind, så det holder vel på å åpne seg inni der enda, forhpentligvis :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mirabella: jeg har tenkt litt på det, og det er meldt fint vær helt til mandag, så kansje tirsdag passer bra? :fnise:Mamma mener det blir født mange rundt fullmåne, og ifølge henne er neste fullmåne på tirsdag så da burde det jo klaffe greit. Og det er jo terminen din t.o.m ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe føding ennå?

Nei, ikke her iallefall :ler:

Må jo bare le av det, sitter her med sååååånne forventninger om snart å kjenne noe mer, men den gang ei. Men kan det lukke seg igjen nå da, er jo 3 dager over?

Tegnblødninger, myk mormunn med 1 cm åpning, 3 dager over OG modningsakupunktur ? ? :sjenert:

Har dere noe peiling dere som har født før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer nok noe snart nå altså, Minnimusepus. Som sagt fødte jeg selv dagen etter at jeg fikk konstantert 1 cm åpning, det var riktignok en uke på overtid da, så jeg kan jo ha gått med den åpninga noen dager. Det lukker seg nok ikke igjen i alle fall nå! Så det er bare snakk om et par dager max, tenker jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet mitt gikk i natt :hoppe:

Vi var på hytta hele gjengen, men har reist hjem og tatt en dusj nå og barna mine sover og barnevakt er på plass.

Nå sitter jeg og venter på at rier skal komme, vi må møte på sykehuset kl 09 uansett.

Tror det blir to bursdager på samme dag...kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var på hytta hele gjengen, men har reist hjem og tatt en dusj nå og barna mine sover og barnevakt er på plass.

Nå sitter jeg og venter på at rier skal komme, vi må møte på sykehuset kl 09 uansett.

Åhh, så heldig du er Evila :)

Siden du er 3.gangs kommer det vel sikkert til å gå relativt fort, har dere reist enda? Kjenner du noe mer?

Da blir nok du den første som blir mamma i denne omgang, for her skjer det ikke en ting :fnise:

Åhh, lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så spennende!!! Høres ut som det blir beibi i helga ja :)

Masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mirabella: jeg har tenkt litt på det, og det er meldt fint vær helt til mandag, så kansje tirsdag passer bra? :fnise:Mamma mener det blir født mange rundt fullmåne, og ifølge henne er neste fullmåne på tirsdag så da burde det jo klaffe greit. Og det er jo terminen din t.o.m ;)

JA, det med fullmåne har jeg også hørt prat om i det siste. Men folk har sagt at den er på torsdag til meg. Når jeg sjekket i kalenderen, ser jeg at den er på TIRSDAG, slik du sier. Så: DEAL! Vi tar det tirsdag. (Litt digg å ha eeeenda litt tid igjen også. Kom brått på den helga nå plutselig...) :skravle:

OG FOLKENS:

LYKKE TIL DERE SOM ER I GANG!!!

Kjære meg, så spennende! :rødme: :rødme: :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet fra dagboka:

Hmmm.. Vet liksom ikke om jeg skal skrive dette, for sannsynligvis betyr det iiiingenting. Men de siste dagene har jeg merket forskjell i utfloden, den er seigere og litt gulere på en måte (sorry details). Men ikke i store mengder. Har tenkt tanken på om det kan være deler av den berømte slimproppen, men tror egentlig ikke det. Innbiller meg at det skal være mer liskom?

Men i dag etter å ha gått tur hadde jeg spottet bittelitt, og da jeg tørket meg var det lyserosa på papiret.. Noen av dere som har vært gravide som vet om det betyr noe? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet fra dagboka:

Hmmm.. Vet liksom ikke om jeg skal skrive dette, for sannsynligvis betyr det iiiingenting. Men de siste dagene har jeg merket forskjell i utfloden, den er seigere og litt gulere på en måte (sorry details). Men ikke i store mengder. Har tenkt tanken på om det kan være deler av den berømte slimproppen, men tror egentlig ikke det. Innbiller meg at det skal være mer liskom?

Men i dag etter å ha gått tur hadde jeg spottet bittelitt, og da jeg tørket meg var det lyserosa på papiret.. Noen av dere som har vært gravide som vet om det betyr noe? :klø:

Jeg begynte å småblø før jeg dro til jordmor på torsdagen, rett etter jeg fikk ganske masse utflod på papiret. Så blødde jeg litt på torsdag utover dagen, det gav seg nesten helt i går og idag har jeg begynt å blø igjen, nå kommer det små flak og hver gang jeg tørker meg. Har lest i fødselsboka at blødning er et tegn på at fødselen ikke er langt unna, men det kan jo fortsatt bety at en må gå flere dager, men det nærmer seg iallefall :)

Jeg tror jeg har begynt å få veldig svake rier og har ofte kynnere. Begynner når magen strammer seg så gjør det litt vondt i magen for så å verke litt i ryggen, også strammer det ikke lenger. Håper dette er rier iallefall, siden jeg også har blødd endel idag så tror vi det :jepp::ler:

Men nå skal jeg legge meg litt nedpå tenkte jeg, så får vi se om det går vekk eller om de fortsatt er der, kan bli spennende. Håper de tar seg opp i løpet av kvelden iallefall. Men nå harjeggått å venta så lenge at det forundere meg ikke om det gir seg, typisk min flaks :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...