Soon Skrevet 28. juni 2009 #621 Del Skrevet 28. juni 2009 Huff, superhormonell idag altså, har grått sikkert 5 ganger idag, for ingenting Stakkars mannen, skjønner jo ingenting, bortsett fra at det er hormoner, og prøver å trøste så godt han kan - men da er jeg sånn skrudd sammen jeg da, at når noen syns synd på meg så gråter jeg fort enda mer.... Er vel kanskje varmen som gjør det også...blir liksom litt matt bare.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 28. juni 2009 #622 Del Skrevet 28. juni 2009 Huff, superhormonell idag altså, har grått sikkert 5 ganger idag, for ingenting Stakkars mannen, skjønner jo ingenting, bortsett fra at det er hormoner, og prøver å trøste så godt han kan - men da er jeg sånn skrudd sammen jeg da, at når noen syns synd på meg så gråter jeg fort enda mer.... Er vel kanskje varmen som gjør det også...blir liksom litt matt bare.... Det er akkurat som om jeg skulle sagt det selv. Jeg må jo smile litt når jeg ser det er flere som har det sånn og ja, jeg tror absolutt varmen har mye å si. Er ikke ofte en klager over varmen i Norge altså, hvorfor skulle den komme nå liksom Tenker på dere som skal gå hele juli jeg, da blir det sikkert enda varmere Vi skal iallefall kjøpe oss vifte i morgen på claes ohlsson, de har en ståvifte der på tilbud til 198,- Det vil nok hjelpe litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 28. juni 2009 #623 Del Skrevet 28. juni 2009 Det er akkurat som om jeg skulle sagt det selv. Jeg må jo smile litt når jeg ser det er flere som har det sånn og ja, jeg tror absolutt varmen har mye å si. Er ikke ofte en klager over varmen i Norge altså, hvorfor skulle den komme nå liksom Tenker på dere som skal gå hele juli jeg, da blir det sikkert enda varmere Vi skal iallefall kjøpe oss vifte i morgen på claes ohlsson, de har en ståvifte der på tilbud til 198,- Det vil nok hjelpe litt Godt å høre jeg ikke er alene (ikke det at jeg egentlig trodde det heller da men..). Kom faktisk litt skyer her nå, så er jo litt mer overkommelig... Får håpe juli og august blir bra, selv om gradestokken kunne vist litt mindre... Dumt man ikke kan styre dette som man vil gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 28. juni 2009 #624 Del Skrevet 28. juni 2009 Er det bare jeg som koser meg i varmen? Det er klart, jeg synes det er varmt jeg og, men tror ikke jeg synes det er varmere enn mine ikke-gravide venner. De svetter og peser like mye som meg. Men jeg liker det litt jeg Jeg koser meg stort sett i varmen jeg og (så lenge det er bris/ vind). Men det er nok sånn at de på østlandet har det litt varmere enn oss oppi bartebyen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 28. juni 2009 #625 Del Skrevet 28. juni 2009 Jeg ser jo nå at dere på østlandet har det en del varmere enn her. Da skjønner jeg at det blir pyton, det hadde jeg nok synes gravid eller ikke. Hehe, er ganske varmt her ja! Men idag har det vært litt disig også så sola har ikke stått å steika hele tiden! Men det er nok ganske stor forskjell på temperaturen der oppe og her nede Er nok litt kaldere i lufta selvom sola står på! Selv har jeg og tantebarnet på 2 1/2 akkurat vært nede å bada litt. Tør ikke drive å svømme rundt og bade ordentlig, men herre så deilig det var å få duppa beina iallefall, kan jo vasse opp til skrittet om ikke noe annet! Også fikk jeg litt tid med størstejenta, hun storkoste seg iallefall :rødme: Sum av summarium så har vi gått 30 min idag, herja litt med minste tantungen på 1 og bada med hun på 2 1/2. Ingen skal si jeg ikke prøver så hardt jeg kan for at noe skal skje iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. juni 2009 #626 Del Skrevet 28. juni 2009 Jeg koser meg ikke i varmen i alle fall. Har vært ute med båten på vannet i dag, og det hjelper jo litt med vind i håret. Men det var faktisk minimalt med vind, måtte mase om å kjøre fortere. Totalt vindstille i dag, og 30 grader i skyggen. Det er varmt! Men nå er det blitt litt overskya, så sola steiker ikke like mye gudskjelov. Men jeg har aldri likt sola noe særlig jeg da, ei heller pre graviditet, så jeg tillater meg å syte og klage skikkelig om dagen! Og skjønner dere godt ang. hormoner og varme og grining. Og jeg blir også da så rørt av at mannen skal trøste og gjøre det han kan for meg, ja - da griner jeg enda litt mer for det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 28. juni 2009 #627 Del Skrevet 28. juni 2009 30 grader i skyggen og vindstille her også i dag. Vi bor vel ikke så veldig langt fra hverandre heller Aricept. Og jeg må si jeg synes det har vært helt grusomt varmt i dag... Tror ikke jeg er så veldig mye varmere enn vanlig, har aldri likt sånn stekende hete uansett. Og de siste dagene har jeg vært helt ekstremt varm på føttene! Utrolig plagsomt, jeg er vanligvis sånn som kan gå rundt med kalde føtter hele sommeren, men ikke nå. Ungens plaskebasseng har vært kjekt å ha i dag for meg også Er litt ille å klage sånn på varmen, men jeg føler jeg har litt "rett" til det, siden jeg er veldig glad i vinter og aldri klager over hvor fælt det er med snø og kulde I morgen drar vi på telttur, har en følelse av at det blir mer slit enn avslapping, så jeg kan ikke si jeg gleder meg veldig. Men kjære elsker jo den slags... Og annen type ferie er ikke aktuelt av økonomiske grunner. Vi blir borte ca 3 dager tenker jeg. Kommer til å savne dere, og være spent på om noen har fått bebis mens jeg har vært borte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 28. juni 2009 #628 Del Skrevet 28. juni 2009 Du får ha god tur da Imli! Jeg storkoser meg i varmen og sola jeg! Elsker sol og finevèr ♥ Sitter med en sprutflaske med vann til å kjøle meg ned innimellom Men jeg har fått noen ekstremt hovne bein! Sikkert dobbel størrelse snart Er nok p.g.a. varmen, men jeg tenker litt på denne proteinen og om jeg skulle ha kontaktet jordmor..Fikk jo temmlig klar beskjed om å ha "lav terskel" og ringe med en gang om jeg hovnet opp eller ble svimmel osv.... Ser det an i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 28. juni 2009 #629 Del Skrevet 28. juni 2009 Imli: du er jammen meg sprek som legger ut på telttur!!! Jeg synes det er ubehagelig nok å ligge i en stor og myk dobbeltseng. Og du skal ligge i telt!! Tror nok ikke jeg hadde gjort det for min kjære nei.... Han må nok stille opp med en hotellweekend . Har sendt sønnen på 4 dagers tur med farmor, så de nærmeste dagene skal jeg kun pleie meg selv (etter arbeidstid..) Savner jo han allerede, men samtidig er det noen ganger deilig å kun ha seg selv å tenke på. Kun 2 uker igjen til ferie/permisjon. Herlig at tiden går så fort. Formen er fin og alt er bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 28. juni 2009 #630 Del Skrevet 28. juni 2009 Over 30 grader i skyggen her på indre østland idag...har rett og slett ikke vært meg selv! Skikkelig varm og hovne bein, og jeg som ALDRI har vært plaget med varme før... Deilig med en kald dusj, og sette meg i sofaen i bare undertøyet på kvelden nå...da smiler livet til meg igjen Imli: skikkelig sprek du da, som skal ligge i telt. Hadde ikke jeg klart nå som er avhengig av puter både her og der for ikke å få enda vondere rygg. God tur iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. juni 2009 #631 Del Skrevet 28. juni 2009 Ja, jeg ble imponert over telttur altså imli. Jeg hadde ikke kommet meg ned til bakken en gang jeg tror jeg.. (og så ble jeg veldig nysgjerrig på hvor du bor... ) Beina mine har aldri vært så ille som i dag. Kan nok skylde meg selv litt fordi jeg satt flere timer i båt, foran med beina rett ned for å få litt avkjølende vann på de. Har sitti med beina opp nå siden seks, men det har visst ikke hjulpet. Så stivt og vondt. Og får ikke på meg et eneste skopar, ikke engang slippersene mine. Så nå har jeg begynt å bekymre meg for hva jeg skal på beina når vi skal på kontroll i morgen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 29. juni 2009 #632 Del Skrevet 29. juni 2009 Må bare signere de som er imponert over teltturen din, Imli. DET hadde ikke jeg gjort nå. Er ikke voldsomt glad i å telte, og hadde lett brukt graviditeten som en grunn til å slippe Hvordan er det med deg, Minnimusepus. Nå som ungen ikke er komemt enda, er det vel greit å håpe at den holder seg inne til onsdag, sånn at dere får to uker mer permisjon. Jeg har ikke tenkt å få før onsdag hvertfall I dag har jeg vært på kontroll, alt var fint og formen er på topp. Føler meg i grunnen veldig lite høygravid jeg. Så lenge bekkenet ikke krangler er jeg kjempefornøyd. Og bekkenet har egentlig oppført seg usedvanlig bra i det siste. Hadde en del vondt etter at vi var i bryllupet, men det var vel egentlig å forvente etter en del ståing. Nå venter jeg på at mannen skal komme hjem fra jobb, så skal vi spise reker. Han måtte jobbe overtid, så jeg har i grunnen ventet en stund nå. Men bør egentlig være glad for at han tjener inn litt ekstra penger til permisjonstid og ferie senere i sommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 29. juni 2009 #633 Del Skrevet 29. juni 2009 Tenker på deg Flickan som har termin rett rundt hjørnet. Spennende!! Håper du får en fin fødsel og at vi får se lillenurket når h*n har bestemt seg for å komme ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 29. juni 2009 #634 Del Skrevet 29. juni 2009 Hvordan er det med deg, Minnimusepus. Nå som ungen ikke er komemt enda, er det vel greit å håpe at den holder seg inne til onsdag, sånn at dere får to uker mer permisjon. Jeg har ikke tenkt å få før onsdag hvertfall Neinei, her har vi håpet på at han skal komme før 1.juli hele veien. Mannen studerer så det hadde vært så fint om bare jeg kunne ha beholdt de to ukene, men det ser jo ikke slik ut da Synes det er tull at de "tvinger" de ekstra ukene på far, det skulle ha vært opp til begge to hvem som skulle ha permisjon når og hvor lenge, menmen! Tenk, vi kan føde når som helst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 30. juni 2009 #635 Del Skrevet 30. juni 2009 10 timer med maserier hvert 3-4 min, nå orker jeg ikke mer og reiser på føden Blir sikkert sendt hjem igjen da... 3. gangs er ofte litt lure har de sagt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 30. juni 2009 #636 Del Skrevet 30. juni 2009 Ojoj, så spennende! Lykke til, Evila! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 30. juni 2009 #637 Del Skrevet 30. juni 2009 Åhh, så heldig du er Evila, håper det skjer noe da Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 30. juni 2009 #638 Del Skrevet 30. juni 2009 Lykke til Evila Spennende!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 30. juni 2009 #639 Del Skrevet 30. juni 2009 Var på svangerskapskurs igår og der ble det snakk om hvor morkaka ligger. Fikk beskjed både på tidlig ul og ordinær ul at den var anterior, altså mot magen. JM på kurset begynte å snakke om at man da skal få innkalling til ny ul i uke 32, hvilket jeg er idag. Men har ikke fått ny innkalling, heller ikke tenkt noe over dette (selv om jeg var klar over det), så spurte JM om dette. Hun ba meg ringe sykehuset for å høre hva grunnen var. Hun sa også at hvis morkaka lå langt nede og fremme så burde man iallefall sjekke det. Jeg visste ikke hvor den lå bortsett fra fremme på venstre side. Hun på poliklinikken ved sykehuset sa at den lå langt nede og ville flytte seg opp uansett, men hvis vi ville kunne vi få en UL for å sjekke det. Så da valgte vi selvfølglig det, mest sånn for sikkerthets skyld, og så får vi se lille-gutt også - blir artig å se, er jo såå mye større enn sist vi var på UL. Blir neste tirsdag da...da er jeg 33 uker.... Noen andre som har sjekket dette med morkakas beliggenhet?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella83 Skrevet 30. juni 2009 Forfatter #640 Del Skrevet 30. juni 2009 Noen andre som har sjekket dette med morkakas beliggenhet?? Jeg fikk først høre at den lå på forsiden, for senere å høre at det var bare tull. Den låbak, sa hun på neste UL. Dette er lenge siden, altså. Så jeg fikk ingen ny ul i uke 32 slik du får det nå. Men jeg synes det var rart at hun første som sjekket klarte å ta feil av det?! Jaja, den ligger i allefall bak. Spennende med Evila!!!! Jeg har det litt kjedelig om dagene jeg :oS I dag er det 1 uke til termin. Det jeg skulle gjøre i huset innen ungen kom, er gjort. Men jeg må snart ta en ny skikkelig vask av huset, for det blir jo møkkete igjen med en gang. Så lenge det er så varmt er det slitsomt å jobbe i hus og hage. Dessuten får jeg dårlig samvittighet av å være inne... Vi har noen "prosjekter" på gang her også. Ny bod og nytt tak på huset. Så mannen styrer fælt med det etter jobb.Da blir det lange dager for meg... Først er han hele dagen på jobb, så spiser han middag, før han kryper opp på taket for å fikse og snekre. Jeg har ikke all verdens med venner som bor her i byen, så det blir ensomt. Lurer litt på hvordan det blir med en baby i huset og hjemmetilværelse i mange måneder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå