Minnimusepus Skrevet 13. februar 2011 #6061 Del Skrevet 13. februar 2011 Gratulerer så masse med vel overstått Soon Håper dere får en fin "feiring" Honesty: Ja, det har vært en skikkelig storspiser her i hus, det går et brød til dagen de dagene vi har brød til frokost og "middag" og vi er bare 3. På en vanlig dag spiser han Frokost: 2 skiver med skorpe og et fullt glass melk Lunsj: Har de brød spiser han 2 skiver, har de varm-mat spiser han gjerne to porsjoner. Frukt klokka 14.00 Middag: Her er han ikke såå storspist lengre men stapper gjerne inn masse gulerøtter og poteter m/saus. I mellom her blir det jo litt yoghurt og kanskje en skive eller frukt. Men ja, er veldig glad han har begynt med skorpe igjen for da spiser han ikke så uendelig mange skiver. Det sier jo litt om hvor mettende skorpen er. Aricept: Da hadde jeg gitt beskjed til barnehagen at jeg synes det er litt drøyt. Aldri hørt om barnehager som gjør det slik. Da vil jo ingen av ungene ha skorpe, det blir litt for lettvint måte å gjøre det på etter min mening. I bhg til L får de ikke mer mat med mindre de spiser opp over halve skorpen og det er helt rett, for vår del. Er det unger som nekter eller som ikke skal spise det så slipper de jo unna, men de vil helst at alle skal spise skorpene. Forøvrig, kos deg med gulerøttene :gjeiper: Nå har jeg boller og kanelboller i ovnen, når L våkner skal vi ned til oldemor en tur Det kakestykket synes jeg du skal nyte med god samvittighet Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 13. februar 2011 #6062 Del Skrevet 13. februar 2011 Gratulerer med dagen! Jeg ble vekket med kaffe og frokost på senga, samt nytegnet tegning snuppa stolt overakte før hun spiste mesteparten av frokosten Jeg er vant til kaffe på senga og kanskje familie på besøk (type bestemødre og sånn) og kake, så vi har invitert begge foreldreparene våre på kaffe og kake i dag. Blir koselig, for det sjelden vi samler begge familiene. Ang mat er det veldig opp og ned her i huset, vanligvis en skive til frokost hjemme, en halv når hun kommer i barnehagen og to til lunsj, men i det siste har hun vært oppe i fire hjemme før vi går, en i barnehagen og fire til lunsj. Pluss yoghurt, litt frukt, middag (veldig varierende mengde) og en skive eller grøt til kvelds. Og snuppa vår er ikke så stor akkurat, vet ikke lengden hennes men hun veide 10,7 på badevekta hjemme i går. Og ettersom jeg også veier meg på den vekta nekter jeg å tro at den viser litt lavt :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 13. februar 2011 #6063 Del Skrevet 13. februar 2011 Jeg fikk I med nød og neppe til å stå i ro på vekta her for et par uker siden, og da viste den 10,2, så hun er heller ikke blant de største, men hun er jo litt lav i tillegg (80 cm?), og er egentlig helt fin, men litt spinkelt bygget. Sånn som moren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 13. februar 2011 #6064 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Veide lillegutt for et par dager siden, og vekta viste 13,1 kg... Han er vel også litt lav, eller rundt 83 cm etter det jeg klarte å måle. Så lav og brei.. Akkurat som moren Endret 13. februar 2011 av Aricept Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. februar 2011 #6065 Del Skrevet 13. februar 2011 G samler litt av vekten rundt lårene han. Akkurat som moren! Matlysten hans er stort sett god, men vi har kuttet ut kveldsdrikke nå. Han vil ikke ha lenger. Mannen sa han åt fire skiver til frokost i dag, pluss litt av hans, så det er ikke noe i veien med matlysten i dag, hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 13. februar 2011 #6066 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Lillegutt er 13.1 kg og 84 cm. Han har også startet å spise mindre den senere tid. Spesielt lite middag. Så nå har jeg innført grøtmåltid til kvelds igjen. Håper den får han til å sove igjennom natta. Fikk nydelige roser samt en pokal som det står verdens beste mamma på av barna Exsvigermor hadde også kjøpt gave til meg fra barna: deilig stor badehåndduk og strømpebukser. Blir vel dårlig med gaver på valentindagen i morgen nå som jeg er blitt alene. Men den har vi egentlig ikke markert så veldig heller. Bare med en blomsterbukett, sjokolade e.l. Kjenner det er rart å kalle seg singel igjen. Straks 40 år og singel jippi... Endret 13. februar 2011 av Elizia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. februar 2011 #6067 Del Skrevet 13. februar 2011 Det blir nok nada valentinmarkering her og. Har aldri feiret den i grunn. Skjønner at det er rart for deg å være singel og snart førti, men det går seg vel til. :klemme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 13. februar 2011 #6068 Del Skrevet 13. februar 2011 Ingen markering her heller, har bursdag på onsdag så da blir det et lite selskap til helgen igjen istedet Jeg skal ikke si jeg skjønner hvordan du har det, men min mor (som jeg står veldig nær) er 43 og nylig skilt. De hadde vært gift i 10 år og har min søster på snart 12. Han var riktignok utro, men har snakket og hørt mye fra henne. Sjokket kom i mai og hun er nå i full gang med "dating" igjen. Dvs hun har meldt seg inn på møteplassen da og der har hun snakket litt med en mann nå og som hun sier "det kribler i magen når jeg får meldinger" Litt out of topic altså, men det er jo så fint og søtt at hun nå har tatt steget videre og kommer over han Skal si deg jeg, at alenemødre for mange er veldig tiltrekkende. Selvom det virker langt unna nå så må man ta tiden til hjelp. Viktigste er at dere gjør det beste så ungene også får et fint brudd, og det høres slik ut Kanskje teit for meg som er 15 år yngre og ikke har så mange årene på baken, men har nå vært gift i 3 år og venter nr. 2 med eget hus og bil så jeg svarer alikevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 13. februar 2011 #6069 Del Skrevet 13. februar 2011 Gratulerer Tussi! Aww nyfødte babyer er så gode... Jeg prøvde å måle høyden på Lillegull igår selv, bok på hodet opp mot veggen. Og jeg fant ut at han er 78 cm! Det hørtes veldig lite ut, så mannen skal til helsestasjonen imorgen for å få hjelp til å måle høyden. + vekt, har ikke vekt selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 14. februar 2011 #6070 Del Skrevet 14. februar 2011 Gratulerer med baby Tussi Og gratulerer med morsdagen til alle dere herlige mødre her inne. Vi feiret ikke dagen i det hele tatt i går. Mannen er ikke vant til å feire dagen, og J er for liten til å stelle i stand noe, så da ble det ikke noe. Gjør ikke meg noe, synes disse dagene er blitt veldig hypet opp av handelsstanden. Vi feirer heller ikke valentines. Vi har jo bryllupsdagen, som er myye viktigere for meg, og hvor det virkelig føles naturlig å feire kjærligheten vår. Ang mat, så er J nokså matvrak. Han spiser stort sett 2 brødskiver til hvert brødmåltid, men det varierer litt hvor mye middag vi får i ham. Han er blitt mer kresen på grønnsaker igjen, og spiser bare det han liker aller best på tallerkenen. Men han er glad i kjøtt og ris, så han får alltids i seg en del. Potet hater han fortsatt. Er helt merkelig. Ikke engang potetmos liker han, da brekker han seg. Men han har fått smake pommes frites en gang, og det likte han. Typisk. Han liker også rå grønnsaker bedre enn kokte, så jeg pleier å snike til ham litt når jeg står og kutter. Han elsker å sitte på kjøkkenbenken ved siden av når jeg lager mat, og da spiser han det meste. Veide J her en dag, og da veide han 12,2 kg. det var med klær da (body+ strømpebukse + tøybleie). Skal prøve å måle ham en dag også. Er spent på hvor lang han er. Hvis jeg skal se på klærne har han vokst en del siden 15 mnd-kontrollen, og da mener jeg han var 82 cm hvis jeg ikke husker feil. Jeg er forberedt på at J blir lang. Mannen er 1.90 m høy, og broren min er 2,0m, svigerfar og bestefedrene våre er og rundt 1,90m, så det ligger i slekta. Men min far er bare 1,80, og broren til mannen min er og helt vanlig, så man vet jo aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 14. februar 2011 #6071 Del Skrevet 14. februar 2011 M er ca 11kg og ca 82 cm høg. Er nok ingen krise om ho spiser litt mindre enn hva ho har gjort tidligere. Bare litt frustrerende for ho mor! Blir ikke noe feiring her heller. Kjøpte en magnet til kjøleskapet der det står "elsker deg", og så skreiv jeg en lapp og hang opp til i dag tidlig når darlingen stod opp. Jeg er glad i sånne dager der jeg har en liten unnskyldning for å gjøre noe spesielt. Jeg er glad i å gi gaver, så jeg bruker hver anledning jeg har til å kjøpe noe fint eller lage overraskelser til darlingen. Og jeg blir like skuffet hver gang jeg ikke får noe tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 14. februar 2011 #6072 Del Skrevet 14. februar 2011 Jeg er glad i sånne dager der jeg har en liten unnskyldning for å gjøre noe spesielt. Jeg er glad i å gi gaver, så jeg bruker hver anledning jeg har til å kjøpe noe fint eller lage overraskelser til darlingen. Der har du meg også. Har fått gjort litt husarbeid i dag, mulig han bare får det i "gave" Husker det 2. året vi feiret valentine sammen, da lagde jeg et diiigert kort hvor jeg skrev ned hvordan vi hadde hatt det etc etc. Det er nå nesten 4 år siden og jeg kan ikke fatte at jeg har gjort det. Var søtt og fint den gangen og er det forsåvidt nå også, men herlighet så "teenageinloveklisjeaktig" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 14. februar 2011 #6073 Del Skrevet 14. februar 2011 Hehe, jeg er også glad i kjøpe gaver, og gjør det gjerne innimellom til mannen uten noen anledning, men akkurat nå har jeg litt dårlig råd, så da synes jeg det er veldig greit at vi ikke pleier å gjøre noe på disse dagene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 14. februar 2011 #6074 Del Skrevet 14. februar 2011 Lillgull er 81,5 cm og 11.2 kg ved 18 mnd. Altså ikke voldsomt lang, men han spiser bra og er fint bygget. Bredbygd, solid, med småvalker. Han er hverken tjukk eller mager, akkurat passe. Beina hans er veldig søte, litt småvalkete lår, mens leggene har synlige muskler I barnehagen sier de han spiser mye, har god appetitt, og spiser det meste. Ofte spiser han dobbelt porsjon av alt. Hjemme spiser han gjerne trippel porsjon av kveldsgrøt. Til middag på fredagen var det vel, spiste han 1,5 store poteter, 1,5 kjøttkaker, og en halv gulerot, + saus. Jeg synes det er bra for en liten tass! Jeg vet jo ikke hva som er "lite" og "mye" av slike relative mengder, jeg vet bare hva han spiser. Har ikke noe å sammenligne med. Til frokost spiste han dobbel porsjon grøt, 2 brunostskiver, og en yoghurt. Det er ikke alltid han liker middagen, men det er OK når han spiser grøt halvannen time senere. Jeg lar ham regulere matinntaket selv, det funker bra. Jeg synes han spiser middagen bedre når han har smakt den flere ganger før. Jeg tror han trenger tilvenning til nye ting. Men han liker IKKE klumper i maten, da spytter han det ut og sier "æsj". Gleder meg til han får jeksler! Tannutviklingen har stått stille siden ifjor sommer nå, rundt 6 mnd siden siste tannfrembrudd. Han har sine 4 oppe og 4 nede. Ganske store tenner, mye større enn de riskornene jeg hadde som baby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 14. februar 2011 #6075 Del Skrevet 14. februar 2011 Har ikke målt E ordentlig siden 15mnd kontroll. Men han er nok under 80cm enda...han har ikke så mange cm å arve etter oss foreldrene, særlig pappa`n og det er nok der han har arvet det meste også. Han veier mellom 10,5 og 11 kg, veier han på vekta hjemme innimellom. Han er et stoort matvrak. "Namne" er et ord som går igjen ofte, betyr selvfølgelig at han vil ha nam-nam. Spiser det meste på brød og sånt, men litt mer kresen på middag. I barnehagen spiser han opp skivene med pålegg som andre unger ikke vil ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 14. februar 2011 #6076 Del Skrevet 14. februar 2011 Eg har heller ikkje feira verken morsdag eller valentinsdag Det siste feirar eg aldri uansett. Morsdag er eg van med å feire litt (då eg var lita, brukte me å gi mamma frokost på senga, og spise middag hos bestemor seinare på dagen), men blei ikkje noko i år. Eg bryr meg ikkje noko om slike dagar, så det gjer meg ingenting. Kjøpte et par fine sokkar til mamman min berre Reknar med det blir i alle fall eit år eller tre før eg får noko av mine eigne ungar Mini er 12 kilo, veit ikkje heilt kor høg han er, er ikkje så lett å måle. Han var 80 cm på 1-årskontroll, men det er jo over 5 mnd sida. Skal på 1,5-årskontroll om 2-3 veker, då er det MMR-vaksine og måling og veiing. Trur ikkje det er noko farleg med han, han et godt Som regel 2 brødskiver (med skorper! Storebror på snart 3 kastar skorpene )til brødmåltid, og to små porsjonar til både middag og grautmåltid. Etter mi erfaring frå forrige unge, er den valdsamme matlysta på retur snart Hugsar eldstemann åt ALT mogleg, fram til han var ein plass mellom 1,5 og 2 år, så blei han meir og meir småspist og kresen. Trur det er vanleg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 14. februar 2011 #6077 Del Skrevet 14. februar 2011 Godt å høre det er vanlig med mindre matlyst etterhvert. For all del, han spiser nok, men er mer kresen enn før. Ikke skorper, ikke pålegg, ikke skinnet ( hva heter det?) på eple, ikke ris, ikke biter ( han har ikke tålmodighet til å tygge, går lei etter to biter fordi det ikke går fort nok) Får han middag han liker spiser han godt; en potet, to kjøttkaker og mye saus. Er det noe han ikke liker blir det mindre; to biter skinkebiff og en halv teskjee ris og bittelitt gulrot. Merker jeg er spent på ordentlige mål av lillegutt. Siste kontroll var jo fire mnd siden (15 mnd) og neste er om fem måneder (2 år). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. februar 2011 #6078 Del Skrevet 14. februar 2011 G spiser også som oftest skorpene. Han plukker av pålegget først, dytter det i munnen, spiser så brødet og lar skorpene være, før han til slutt sitter og ber om å få skorpene. Vi var på barnas hus og kjøpte litt ull i dag til 79 pr del. Ble en body med korte ermer til sommeren, en med lange ermer og en trøye i 100. De to andre var i 90. Vi måtte uansett innom fordi mannen har mistet den ene bøylen til kalesjen på vogna. En ny kostet heldigvis bare 40 kroner. Det var jo supert, og bare en ny positiv ting denne dagen. For jeg har fått ja av en gammel arbeidsgiver om å stille som referanse i de kommende månedene, tannlegebesøket i dag gikk bra og totalsum når alt er gjort (skal bytte en gåen fylling, ta ett hull og pusse om ti dager) ble "bare" 3500. Da har han faktisk lagt en midlertidig fylling, byttet den med noe som ligner en krone, og tatt en generell undersøkelse fra før. Klart det er mye penger, men jeg trodde det skulle bli verre. Jeg er evig takknemlig for at jeg har en snill og flink privat tannlege som kun tar offentlig takst. Tannlegen var på sin side fornøyd med at et lite hull og en dårlig fylling (den krona skyltes også en dårlig rotfyllling som var morken)var alt etter to år hvorav jeg hadde vært gjennom et svangerskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 14. februar 2011 #6079 Del Skrevet 14. februar 2011 Huff, tannlegen har jeg ikke vært hos på over to år jeg heller, kanskje på tide å ta seg en tur etter nestemann har kommet L er også blitt mye mer kresen når det gjelder middag og vi kan bare glemme å få i han ost, skinke eller annet løst pålegg. Så her går det MYE i kaviar, leverpostei, makrell i tomat og skinkeost Når det gjelder tenner tror jeg vi har fått de fleste for denne gang, vet ikke hvor mange tenner som er vanlig rundt 2 års alder? Og når de neste eventuelt kommer. Han har nå 8 oppe og 8 nede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 14. februar 2011 #6080 Del Skrevet 14. februar 2011 Hvordan er ungene deres med biting og slåing? L har blitt ram på å bite og slå og jeg tror han finner ut hvilke personer som er "snille" for så å bite dem. Altså personer han f.eks kjenner godt, jeg vet ikke. En forferdelig uvane er det iallefall, men jeg er ganske sikker på at han har lært det i barnehagen. Samme er det med skalling, han kan sitte å se på deg og bare kaste hodet fremover. Sånn kan han stå mot veggen også noen ganger :gjeiper: Høres ut som en halvrar unge, men det er ingenting galt med han altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå