Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Huff, morgenkvalme ennå :troest:

Er jo ikke måte på hva du må slite med... Mens jeg klager over trøtthet og litt leggkramper :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tdidlig på'an idag Imli, litt deilig også innimellom da! Også er det jo så fint vær og da gjør det ikke såå mye :)

Her har jeg sove til halv ti, og ti både i går og idag, er jo helt fantastisk! Begynner å lure på om det er forberedelse til fødsel :fnise:

(som jeg har lurt på i 2 uker allerede) :ler:

Fra å våkne 4,5 og 6 på morningen til å plutselig sove til kl 10.00. Den som venter får se :)

I natt har jeg hatt masse småkramper både i legg,rygg og i disse ligamentene på siden av magen. Det skal bli deilig når det går bort. Rakk ikke få ordentlig krampe som setter seg da, for jeg våkner ganske kjapt og strekker det ut, men det er ubehagelig når det kommer ofte, menmen. Nå er det ikke så lenge igjen nå! :)

Jeg passer jo litt på vekta jeg da, så jeg kunne nok ha spist mye mer enn det jeg egentlig gjør. Men jeg spiser kun når jeg er sulten og tenker ikke på å måtte spise ekstra pga babyen. Jordmor var helt enig at det var mange som overdrev det der litt! Men er det en dag jeg er sulten etter to timer, så må jeg jo spise, men det har jeg heldigvis ikke vært :)

Ellers hadde nok vekten vært betydelig høyere, har nå gått opp 11,5 kilo :sjenert: MEN, det har vært mye god mat nå de siste dagene, først i går kom jeg tilbake i normalt gjenge så imorgen regner jeg med at vekta står på pluss 11 kilo, og det er forsåvidt greit.

Har endel vann i kroppen også, og da er det jo plutselig ikke så lett å styre vekta lengre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke mer enn normalt, heller mindre. Men de siste ukene har jeg vært veldig snop-sjuk og har nok spist litt for mye søtt :sjenert: Har gått opp litt under 10 kg totalt, så det er jo ikke såå ille, men tror ikke jeg har et fnugg vann i kroppen, så kan ikke skylde på det heller. :ler:

Jeg sover lenge om dagen jeg, tror jeg har dårligere kvalitet på søvnen pga varmen, leggkramper, magen osv, og derfor har mer behov for søvn. Gidder ikke stå opp tidlig bare for å gjøre det, når jeg likevel ikke har store planer for dagen.

Nå skal jeg en tur og sole meg litt i parken, kansje jeg kan få litt farge på den bleke kroppen min :) Vurderer å ta med en bikini-topp, men vet ikke om brystvortene mine vil tåle det, og det blir ikke like lekkert med de store ull-ammeinnleggene mine under (som jeg fortsatt må bruke selv om det er kjempevarmt ute). I kveld blir det grillings i parken :hoppe: Det blir kos.

Sov forresten med lange ullstrømper som går opp til knærne i natt og har ikke hatt en eneste krampe. :) La merke til at beina føltes helt annerledes når mannen som allid er glovarm lå inntil beina mine, da forsvant liksom følelsen av at krampen er like rundt hjørnet som jeg konstant går med om dagen. Det var utrolig å våkne uten å ha hatt kramper i natt. Det er vel første gang på 4 mnd tenker jeg. Så det går jo an å prøve for dere andre som sliter også :)

Nå er sykehusbagen min forøvrig helt klar. Hadde t.o.m med en ekstra mobil-lader som ligger oppi, så slipper jeg å tenke på om jeg husker den. Eneste er kameraet, for det bruker vi jo innimellom, så det ligger en lapp oppå om at vi må huske den + helsekortet. Alle klærne oppi er helt nye, fra sokkene til trusene til joggebuksa, så jeg kommer nesten til å føle meg litt fin :ler:

Ellers begynner jeg NESTEN å bli klar for fødsel. Altså mentalt, ingenting fysisk som tyder på det enda :ler: Ungen må jo ut uansett, så nytter ikke grue seg. Er ikke så redd for smertene egentlig, men mer redd for sugekopp eller tang, ev andre komplikasjoner, hvis ungen er stor. Men det er vel ikke så mye å gjøre med evt, og det går jo over. Revner jeg mye, har vel folk overlevd det før også.

*overbeviser seg selv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo på 12 kilo ekstra allerede jeg... :sjenert: Det som er anbefalt å gå opp i hele svangerskapet. Ja, ja. Gikk ikke opp så veldig mye på slutten sist så satser på at jeg ikke gjør det nå heller. Har heller ikke vann i kroppen å skylde på... Spiser sunt, men unner meg både is og sjokolade litt oftere enn vanlig ;) Tror man ofte legger på seg det man trenger. Gikk opp 14 kilo sist, men hadde nok egentlig trengt enda mere pga amminga. Så kanskje kroppen min har skjønt det denne gangen :fnise: Er jo ganske mye i aktivitet, det må man jo med en aktiv ettåring og mann som gjør lite husarbeid ;)

Har for øvrig tatt årets første bad! :tommelopp:

Jeg gleder meg masse til fødsel jeg. Men håper jeg slipper sugekoppen denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble snakket litt om sf-mål og vektestimering her isted...Jeg ligger bittelitt under den grønne streken, men er innenfor det grønne feltet.

Men aner jo ikke noe om vekta på babyen ved termin - de sjekker vel ikke sånt da når sf-målene er "normale"??

Hadde jo vært litt morsomt å vite, sånn for å være litt forberedt mener jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble snakket litt om sf-mål og vektestimering her isted...Jeg ligger bittelitt under den grønne streken, men er innenfor det grønne feltet.

Men aner jo ikke noe om vekta på babyen ved termin - de sjekker vel ikke sånt da når sf-målene er "normale"??

Hadde jo vært litt morsomt å vite, sånn for å være litt forberedt mener jeg..

De sjekker ikke det med mindre man ligger mye under eller over, målene plutselig stagnerer e.el. Som regel er det jo ikke noe poeng i å få noe vekstestimering, de fleste unger er jo helt normale når de blir født :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mindre trøtt nå enn jeg var i andre trimester. Da var jeg konstant trøtt og la meg gjerne klokka 21. Nå klarer jeg fint være oppe til elleve. Og jeg våkner som regel når mannen går på jobb, halv åtte. Men har vært trøtt de siste dagene. Får ikke sove ordentlig. Ingen stillinger er gode, det gjør enten vondt i ryggen, bekkenet eller magen. Og så begynner jeg å stresse med det, tenker - jeg må sove godt nå for det får jeg jo ikke mulighet til etter fødsel.. Og da får jeg hvertfall ikke sove.. :ler:

Også spent på om det er noen som fortsatt jobber 100%, og regner med å gjøre det frem til permisjon?

Isåfall er det beundringsverdig, og jeg er misunnelig.. Skulle gjerne ønske jeg var i så god form at jeg kunne jobbe. Jeg var 50% sykemeldt fra uke 24-31. 90% sykemeldt til til uke 34. Nå fra mandagen av ble jeg 100% sykemeldt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sjekker ikke det med mindre man ligger mye under eller over, målene plutselig stagnerer e.el. Som regel er det jo ikke noe poeng i å få noe vekstestimering, de fleste unger er jo helt normale når de blir født :)

Okei :)

Hva er egentlig gjennomsnittsvekt på babyer nå om dagen da?

Er vel forskjell på jenter og gutter også, vi skal ha gutt da :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også spent på om det er noen som fortsatt jobber 100%, og regner med å gjøre det frem til permisjon?

Isåfall er det beundringsverdig, og jeg er misunnelig.. Skulle gjerne ønske jeg var i så god form at jeg kunne jobbe. Jeg var 50% sykemeldt fra uke 24-31. 90% sykemeldt til til uke 34. Nå fra mandagen av ble jeg 100% sykemeldt..

Jeg jobber heller ikke....

Har 80% stilling i utganspunktet, har jobbet det tom forrige uke, men da ble jeg borte fra jobb i 3 dager pga ryggen, ble 100% sykemeldt fom mandag og ut uken da...

Vil også gjerne jobbe, men når man jobber i spesialbutikk hvor man står og smågår rundt med kundene kanskje opptil 45 min med hver kunde, da hjelper det ikke med en 5-10 minutters pause innimellom når ryggen er helt jævlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet 100% frem til mai, siden da har jeg jobbet 60%. Kommer til å jobbe helt frem til permisjonen starter, om det ikke skulle skje noe selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :)

Hva er egentlig gjennomsnittsvekt på babyer nå om dagen da?

Er vel forskjell på jenter og gutter også, vi skal ha gutt da :rødme:

Gjennomsnittet er ca 3,5 kilo. Iflg en undersøkelse var gjennomsnittet nøyaktig 3465g i fjor ;) Gutter er vel sånn generelt litt tyngre enn jenter, men ikke så mye tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 100%... Og kommer til å gjøre det frem til jeg drar på sykehuset! Hehe. Føles i alle fall som en godt å vel 100% jobb, med en ettåring i huset! Begynner å bli tungt å løfte og bære på ham nå, særlig opp trapper og sånn.

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown
Jeg spiste frokost kl 7, nå er jeg skrubbsulten igjen :dåne: Noen andre som har det sånn? Tar bare et par timer etter mat så er jeg sulten igjen :fnise:

Jeg har nesten problemer med å spise jeg..Er så varmt at jeg orker ikke tenke på mat engang! Lever på frukt og is..

Men tilvanlig, før fineværet kom, så spiste jeg hele dagen lang! Ble like raskt sulten igjen :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært 100% sykemeldt fra deltidsjobben siden uke 24. Men det er kun fordi det er helt umulig å tilrettelegge noe særlig på toget, og at bekkenet ikke tålte at jeg stod 8 timer i strekk. Har jo studert 100%, så føler meg ikke så veldig sykemeldt i grunnen. Hadde jeg hatt en kontorjobb, hadde jeg ikke blitt sykemeldt.

Nei, får vel komme meg ut i sola litt. Må jo prøve å brune den bleike magen min litt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 100%... Og kommer til å gjøre det frem til jeg drar på sykehuset! Hehe. Føles i alle fall som en godt å vel 100% jobb, med en ettåring i huset! Begynner å bli tungt å løfte og bære på ham nå, særlig opp trapper og sånn.

Ja det er en jobb du ikke kan sykemeldes fra! All ære til gravide mødre altså, har liksom nok med meg selv til tider :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her går det i 24-timers-vakter :fnise:

Nå skal jeg bare spise ferdig, så skal jeg legge meg *glede seg* Ungen er akkurat lagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ja det er en jobb du ikke kan sykemeldes fra! All ære til gravide mødre altså, har liksom nok med meg selv til tider :fnise:

Kunne ikke vært mer enig! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, man har ikke noe valg da, hvis man vil ha flere barn ;)

Evnt vente til nummer en er tenåring :fnise:

Men må innrømme at jeg er sliten for tida... Får liksom aldri nok søvn... Selv om ungen sover hele natta, vil han jo opp kl 6, og det er definitivt for tidlig for meg nå. En time til hadde nok hjulpet mye... Fikk ikke til å sove skikkelig i stad heller, da han sov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakte men sikkert begynner det å gå opp for meg at det virkelig nærmer seg nå. Om 2 dager er jeg 39 uker på vei. :overrasket:

Jeg er så spent og gleder meg voldsomt, men er samtidig ganske nervøs. Det er skummelt å tenke på at jeg er mamma snart.

Jeg begynner også å bli veldig spent på å møte lille mageboeren. Hvordan den vil se ut, hvem den vil likne på og hvordan personlighet den har. Om ikke minst vite om det er en gutt eller jente vi får. :babysmokk:

Ble litt rørt av å lese tråden på graviditetsforumet om alle mødrene som synes sin egen baby var den vakreste, det var jo litt søtt. Håper virkelig jeg og får den følelsen for mitt barn. Også er jeg veldig spent på å se mannen min som far. Selv om han ikke har vært den mest engasjerte i svangerskapet, er det ikke tvil i mitt hjerte om at han blir en fantastisk far. Han er veldig flink med barm og jeg smelter når jeg se ham sammen med nevøene våre.

Hva kan jeg si, jeg gleder meg til tiden fremover nå :rødme:

(bare jeg kommer gjennom denne hersens fødselen først :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...