Soon Skrevet 22. desember 2010 #5781 Del Skrevet 22. desember 2010 Så flott, Minniemusepus Etter at jeg igår "klaget" på at E våknet så tidlig fortiden, slo han til og sov nesten 13 timer inatt La han 18.15 igår, og har bedre erfaring med å legge han litt tidligere enn litt senere egentlig. Får se om det var et engangstilfelle eller om det fortsetter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 22. desember 2010 #5782 Del Skrevet 22. desember 2010 Mine tvillinger er notoriske morgenfugler, så å våkne i 5-tiden er normalt her. Vi legger dem ned igjen til klokken 06.00, før det er det NATTA!!!! Men de er ikke alltid enige. OG hvis tvillingene først sover litt, så kan vi være sikker på at storebror våkner klokken 06.00 og må TISSE, NÅÅÅÅÅÅ!!!! Sukk..... Her blir det ikke soving om morgenen på oss, før alle tre er så store at de kan stå opp alene og se litt på TV. 3-år er den magiske grensen vi venter på, 1,5 år igjen nå :søvn: Her er jula stort sett i boks. Mannen er ute nå og gjør giga-matinnkjøp (vi skal være her hjemme). Huset er vasket og i morgen er det pynt. Jeg skal være hjemmeeeee og kose meg, nå er det ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 22. desember 2010 #5783 Del Skrevet 22. desember 2010 Her har G vært syk, han er fremdeles pjusk, så vi har sovet lenge. Men ulempen de siste to dagene, er at det har kommet snikebæsj i nattbleia, så nå har han to små sår på hver side av stumpen, og han er også litt sår ved pungen. Det er første gang han har hatt faktiske sår på stumpen, og jeg har så vondt av han. Potetmel, inotyol og sink er innen en armlengdes avstand på badet. Håper inderlig at han blir fin igjen snart. Det har vært skikkelig sur, alternativ bæsj. Et av særtrekkene ved dette viruset, visstnok. Det verste er at han har minimal matlyst, han drikker forholdsvis bra, men han har gått ned i vekt. Det er sikkert og visst. Han som ikke er mer enn gjennomsnitts, har jo ikke så mye å tære på. Håper matlysten tar seg opp snart, slik at han kan legge litt på seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 28. desember 2010 #5784 Del Skrevet 28. desember 2010 Her var det stille i julen, alle koser seg vel med familiene sine Vi har kost oss masse, og det var veldig artig å se lillegutt på julaften når nissen kom - han bare pekte og sa "isse" Han fikk så mye fint: juniordyne, 3 sengesett, ett ullsett, ullsokker, treklosser, tre-brannbil, tre-xzylofon, cd fra Hakkebakkeskogen, LittlePeople piratskip, zhu-zhu pet og duplo. Han leker og leker, og syns alt var stor stas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. desember 2010 #5785 Del Skrevet 28. desember 2010 Vi har hatt en fin feiring, til tross for syke besteforeldre. G fikk duplo, little people garasje, puslespill, ull/silkepysj, pledd, bæreomslag, ny drikkekopp og fat med kniv og gaffel (alt med LFC logo. ), bamse, t-skjorte, ei kul retro selebukse som er "custom made" til han og truser (som hu mor skal bytte i noe mer fornuftig. Vi bruker nemlig ikke truser over bleiene. Første juledag fikk han seg en liten fetter (3 uker før tida). Snart skal vi besøke den lille familien på fire. Får se når den nybakte mor er klar for besøk. Det ble KS (det var pålanlagt hele veien pga. komplikasjoner), og vi vil ikke trenge oss på for tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 28. desember 2010 #5786 Del Skrevet 28. desember 2010 I fikk også mye fint til jul, og var veldig fornøyd på julaften da hun fikk bære pakker fra treet. Det var ikke alltid hun ville gi slipp på dem, da. Hun fikk blant annet lenestol, lekekjøkken, litt Duplo, Little People-traktor, ullklær, Wheely Bug og bankebrett, hvor sistnevnte var favorittgaven. Nå sliter vi litt med tanntroll om kvelden, og lurer på om det finnes noe som kan lindre som IKKE er Dentinox. Det funker nemlig null og niks. Dersom det blir ille, gir vi henne en dose Paracet, og da sover hun godt, men jeg har ikke lyst til å gi det mange dager i strekk, heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 28. desember 2010 #5787 Del Skrevet 28. desember 2010 Så mye moro de små har fått til jul, kan tenke meg de har kost seg L fikk også mye fint - Masse duplo, verktøybenk med tilhørende verktøy, xylofon, sorbel vinterstøvler, klær, bok, traktor, togbane etc.. Husker ikke alt han fikk i hodet, har skrevet det opp så vi kan kikke på senere. Jeg har lest mye i min bok fra jeg var liten der det stor at jeg fikk julegave fra tante kr. 50,- og dåpsgave på 100,- fra farmor og farfar. Utrolig hvordan tidene har forandret seg, nå er i bare bortskjemte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 28. desember 2010 #5788 Del Skrevet 28. desember 2010 Honesty: Skjønner godt dere ikke vil gi henne paracet mange ganger på rad. En kollega av meg pleier å fryse ned en banan som tulla kan tygge på, det lindrer visst veldig og hun glemmer at hun har vondt. Aldri forsøkt det selv, men det er verdt et forsøk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 29. desember 2010 #5789 Del Skrevet 29. desember 2010 Her var det også mange fine julegaver. Bla en lenestol/recliner i skinn (må jo ha likedan som storebror jfr farmor), cd spiller med 2 mikrofoner, treleketog med mye kuler, ringer o.l for å sette av og på, klær, fischer price lastebil, puslespill, bøker m.m. Men han ble hysterisk av redsel da nissen kom. Årsaken er at storebror er livredd nissen og hylskreik da nissen dukket opp. det var jammen ikke enkelt å roe ned 2 hysteriske barn alene (da far var nissen).Ellers har jula gått fint. Koselig å høre at alle som møter han syns han er en sjarmerende liten kosegutt. Setter seg gjerne i fanget til de han møter, koser og klemmer. Danser på oppfordring, spøker og finner på mye gøy. Blitt i tillegg superlett å legge på kvelden. Trenger bare å spørre om han vil legge seg. Da tar han selv runden til pappa og storebror for å få godnattakos og går så opp trappa til rommet sityt og sovner etter et par sanger :rødme: . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. desember 2010 #5790 Del Skrevet 29. desember 2010 Skjønningen! G har nå vært mer eller mindre sammenhengende syk i to uker. Forkjølet har han vært lenger enn det, men hoste med oppkast, avløst av omgangssyke, avløst av en fortsatt forkjølelse og hoste med oppkast, er ikke moro. Er ikke mange dagene i jula han har vært feberfri. Vi har vært på barneklinikken og hos fastlegen, men det er jo ikke noe bakterielt, så vi må bare "se det an". Ullpysjer og bodyer vaskes som aldri før, og sengetøyet ryker til med jevne mellomrom. Men han er stort sett strålende blid når han er våken da, og det er da enda noe. Han tåler litt mindre før han blir sutrete, og leger med stetoskop er kjempeskummelt. Da er det hyyyyyling og knoving og roping på mamma. Store våte tårer og en ulykkelig gutt. Ikke var det noe bedre nå labdama skulle ta CRP og stikke fingeren. Da er jammen smokken grei å ha, og mammas og pappas fang. Normalt er smokk forbeholdt soving, men når han er syk, får han ha den med seg når vi skal til legen, hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 30. desember 2010 #5791 Del Skrevet 30. desember 2010 Så kjedelig med sykt barn. Skjønner at legen er dum når h*n stikker i fingeren og greier ;-) Vi har hatt en deilig jul, kost meg hjemme med ferdig oppdekket bord. Lillegutt fikk masse fint, bl.a en leke/ lære-kube fra Riktige Leker som han ønsket seg. Litt tøy og noe leker, bl.a Brio tog med ekstra tog og skinner. Det er jo en fin gave å ønske seg videre på. Hverdagen startet med et brak på mandag med utrolig travle dager, akkurat som før jul. Tydeligvis vært mye mafeproblemer og omgangssjuke i området. Få barn i barnehagen også. På mandag var de to, på tirsdag var lillegutt eneste barn og i går var de fire barn. I dag har han fri, farmor og farfar skal passe. Og så fikk vi så fin julegave som lillegutt hadde laget i barnehagen. Et håndavtrykk med et kjempesøtt dikt under. Tror det er vanlig i mange barnehager, samme som blir gjort i hele denne kommunen i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 30. desember 2010 #5792 Del Skrevet 30. desember 2010 Aricept: vi fikk samme gave som E hadde laget i barnehagen vi og - og gjett om jeg stigråt da jeg pakket opp!! Syns det var utrolig skjønt og veldig passende og rørende (jada, jeg er litt lettrørt av meg ) Begynner å lure på om vi har barn i samme barnehage??? Var noe annet du skrev en dag her også som jeg syns hørtes så kjent ut, men kommer ikke på hva det var nå... Inatt ble kjære forvist til sofaen, for lillegutten hadde feber og ville bare ligge inntil mamman sin. Stakkasrs liten, men det var litt deilig å ha han rolig inntil seg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. desember 2010 #5793 Del Skrevet 30. desember 2010 God bedring til E. G har fortsatt feber, og jeg er heller ikke helt i form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 1. januar 2011 #5794 Del Skrevet 1. januar 2011 Godt nytt år alle sammen, måtte det bli et fantastik år!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. januar 2011 #5795 Del Skrevet 1. januar 2011 Godt nytt år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 1. januar 2011 #5796 Del Skrevet 1. januar 2011 Godt nytt år, jenter Og jammen fikk jeg den fineste julegaven.... :rødme: Hint: se ticker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. januar 2011 #5797 Del Skrevet 1. januar 2011 Gratulerer så mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 2. januar 2011 #5798 Del Skrevet 2. januar 2011 Gratulerer flickan! Det begynner jammen å bli mange av dere som skal ha nummer to Godt nytt år til alle sammen! Og så et spørsmål til dere tøybleiebrukere; Jeg har en kollega som skal bli bestemor og hun ønsker å kjøpe en slags startpakke med tøybleier til det kommende barnebarnet. Det er da snakk om noen i ulike størrelser og typer slik at de kommende foreldre kan bli kjent med tøybleier. Hva er de vanligste typene, hva ville dere anbefalt? ( jeg lovte jeg skulle sjekke litt opp da jeg har undersøkt en del om dette tidligere til evt vårt bruk og det fikk hun med seg. Men nå skjønte ikke jeg så mye og håper på litt hjelp ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. januar 2011 #5799 Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Dette er et spørmål jeg formelig kan fråtse i å svare på , og jeg svarer veldig gjerne både på PM og i tråden etter G har lagt seg. Personlig, om foreldrene ønsker noe som er lettvint, ville jeg gått for ulike typer lommebleier, kanskje et par alt i ett med lomme også. Jeg ville styrt unna brettebleier (vi har faktisk ikke brukt de selv, dog kan jeg å bruke de), og jeg ville gått for formsydde med ullbukser om natten. Hvertfall når barnet ikke lenger trenger skiftes på i løpet av natta. Jeg kan sende deg en mer utfyllende PM med linker etter G har køyet. Endret 2. januar 2011 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 2. januar 2011 #5800 Del Skrevet 2. januar 2011 Godt nyttår alle sammen! Vi har hatt en laaang og veldig fin jul (visst vi ser bort i fra at jeg lå med omgangsyke fra julaften til 3.dag, men vekta gikk i alle fall ikke opp!) M har kost seg mye med hele familien rundt seg, og treet var overfult av gaver som for det meste var til henne. Mye kjøkkenleker til kjøkkenet som ho enda ikke har fått, og ellers haugevis med leker. Vi som ikke skulle tenke på salg av leilighet og flytting i jula er nå bare to uker unna både salg og flytting, alt ordnet seg plutselig i romjulen. Blir ett par hektiske uker fremover kjenner jeg. Ellers så har M tatt litt av med pratingen i julen, kjempemorsomt! Kake har blitt ett godt brukt ord , dyrelyder og navn på personer har også begynt å komme. Også slengkyss, ikke minst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå