Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

*sniker til meg rådene mot leggkrampe*

Jeg har heller ikke så mye klær i de minste str. Men har mer i str 50 enn i 56.. Men da visste jeg jo ikke at jeg skulle får en unge på over 4 kg heller. (uææ, blir redd bare jeg skriver det jo ) Men regner med at vi får en del i gave, eller så få r vi bare kjøpe inn mer om vi trenger det. Prøver å minne meg selv på at butikkene ikke stenger når babyen blir født hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper det blir bebis på deg snart da Minnimusepus! Alle førstegangs går ikke over tida, men det er jo ganske vanlig da, så greit å være forberedt ;) Håper du slipper masse overtid i alle fall!

Ja, nå tar jeg det litt som det kommer og det er deilig. Fra åvære kjempeutolmodig til "jaja, det skjer når det skjer" :)

Her får du valget om å bli satt igang ei uke over tia, så det blir spennende :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg vet ikke engang hvor mye tøy vi har i de ulike størrelsene.. :flau: Det er så lenge siden alt arvet tøy ble vasket og lagt i skapet, så jeg har ikke helt oversikt. Vi har ikke kjøpt et eneste plagg selv enda. Regner med at vi kommer til å få en del tøy i gaver, pluss det vi allerede har arvet, pluss - butikkene er faktisk åpne etter at ungen er kommet også. Trenger vi mer tøy - ja da får vi gå og kjøpe da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så lenge til vi må begynne å finne frem babytøy vi heller... Synes jeg akkurat la det vekk, og det er vel ikke så langt fra sannheten :fnise: På denne tida i fjor hadde jeg jo en baby på litt over to mnd ;) Blir litt moro å finne frem babyklær igjen... Tror vi trenger ny kommode til lille :babyjente: !

Sunlight sepe gjorde forresten susen for meg - i alle fall i natt ;) Et par ganger jeg kjente antydning til kramper, men de forsvant med en gang :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, må innrømme at jeg ikke hadde spesielt tro på såpetrikset mot leggkramper, Imli, så nå måtte jeg smile litt for meg selv.

Hadde forresten en morsom episode i butikken i går. Gikk bak en dame som hadde meg seg sønnen sin på 3-4 år. Han maste en del på mora og hun var litt stressa, så hadde ikke tid til å svare han ordentlig. Plutselig peker ham på meg og så spør han høyt: "hvorfor har hun damen så tykk mage?" Jeg ser at moren fryser helt, og tar seg til pannen mens hun sier til sønnen; "sånn sier man ikke", og sakte snur hun seg rundt mot meg mens hun krymper seg sammen i skam. Når hun ser meg så utbryter hun; "å, gudskjelov at du er gravid, nå var jeg søren meg redd." Hun snur seg til sønnen igjen og sier rolig, "hun har ikke tykk mage, hun har bare baby i den." Jeg lo godt resten av handleturen. :fnise: Et øyeblikk trodde jeg moren skulle dø av skam, og uttrykket hennes da hun så gravid-magen min var ubetalelig.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært litt pinlig om du bare var tjukk ja :fnise: Unger sier mye rart!

Såpetrikset skal visst funke, søstra mi som hadde problemer med leggkramper lenge (uten å være gravid) ble visstnok helt bra igjen med såpestykkene under madrassen! Rare greier :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk trodde jeg moren skulle dø av skam, og uttrykket hennes da hun så gravid-magen min var ubetalelig.

:ler: Hehe.. Det er av unger og fulle folk man hører sannheten...

Såpetrikset skal visst funke, søstra mi som hadde problemer med leggkramper lenge (uten å være gravid) ble visstnok helt bra igjen med såpestykkene under madrassen! Rare greier :vetikke:

Og min bestefar er mye plaget med leggkramper, for han hjelper det å knyte ulltråd mellom anklene.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter spent på neste fødsel i denne gruppa her jeg da. Føler liksom jeg trenger å lese om (forhåpentligvis) gode fødselsopplevelser før jeg må gjennom det selv... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter spent på neste fødsel i denne gruppa her jeg da. Føler liksom jeg trenger å lese om (forhåpentligvis) gode fødselsopplevelser før jeg må gjennom det selv... :sjenert:

jeg og.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men flickan da, du er jo en av de første som skal gjennom ilden - jeg venter på din opplevelse jeg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men flickan da, du er jo en av de første som skal gjennom ilden - jeg venter på din opplevelse jeg! :ler:

Jeg som har planer om å knipe igjen til minst 4-5 har vært før meg :ler: Evt så kan jeg føde litt før termin, så kansje jeg slipper en unge på over 4 kg, gruer meg visst litt mer til det enn jeg trodde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gjerne være en av de første jeg... er så lei nå at jeg snart blir sprø tror jeg.

Men, må vente litt da, mannen skal opereres på fredag, så tidligst søndag hadde vært fint :ler: Hørte i dag at det var meldt ca 100 fødsler hver uke både i uke 28 og 29, det er MYE å fordele på to fødeavdelinger. Helt idiotisk at de stenger den ene om sommeren, når det er flest fødsler da. Ser ut som om snakket om pappasenger og enerom/familierom ikke gjelder for oss med sommertermin. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde forresten en morsom episode i butikken i går. Gikk bak en dame som hadde meg seg sønnen sin på 3-4 år. Han maste en del på mora og hun var litt stressa, så hadde ikke tid til å svare han ordentlig. Plutselig peker ham på meg og så spør han høyt: "hvorfor har hun damen så tykk mage?" Jeg ser at moren fryser helt, og tar seg til pannen mens hun sier til sønnen; "sånn sier man ikke", og sakte snur hun seg rundt mot meg mens hun krymper seg sammen i skam. Når hun ser meg så utbryter hun; "å, gudskjelov at du er gravid, nå var jeg søren meg redd." Hun snur seg til sønnen igjen og sier rolig, "hun har ikke tykk mage, hun har bare baby i den." Jeg lo godt resten av handleturen. :fnise: Et øyeblikk trodde jeg moren skulle dø av skam, og uttrykket hennes da hun så gravid-magen min var ubetalelig.

:skratte:

Jeg og :popcorn:

Føler liksom på meg at det nærmer seg for noen av dere nå.... Selv har jeg god tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt noen melder seg til å være først også.

Så da kan jo f.eks. Minnimusepus og Kvist føde først, så kan vi andre dilte etter... :fnise:

Nå har jeg ikke termin i neste måned en gang jeg da, først måneden etter det :ler:

Men med en vekstestimering på 4,7 kg ved termin, må jeg innrømme at jeg grugleder meg til fødselen, dessverre med trykk på gru.... :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aricept Når det gjelder vekstestimering så ble vår egentlig antatt til å være nesten 4 kg ved fødsel (ca 7% over), men på lørdag var han plutselig målt til å bli 2% under, så det er ofte de tar feil der :)

De sier jo at det å føde en 4-5 kilos unge ikke trenger være verre enn en på 3 kilo, men at skuldrene har mye å si. Svigermor synes den minste ungen var verst pga bredere skuldre.

Noen som tør tippe når jeg kommer til å føde? :sjenert:

Det hadde ikke forundret meg om flickan blir førstemann ut, som faktisk håper å gå litt lengre :fnise:

Kvist, du høres ut som jeg gjorde for noen uker siden, men jeg tror nok ikke de siste ukene blir så aller verst, det har de ikke vært her iallefall :)

Man blir så lei av å håpe at man til slutt ikke bryr seg om man går til uke 39 eller 41.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i alle fall ikke klar til å føde enda. Så dere får krangle dere immellom, dere første på lista :ler:

Vet at det ikke stemmer akkurat disse vekstestimeringene, men siden det var et avvik på + 38% så tviler jeg sterkt på at det er en liten puslete unge som kommer ut...

Endret av Edie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i alle fall ikke klar til å føde enda. Så dere får krangle dere immellom, dere første på lista :ler:

Minnimusepus - jeg tror du føder 2. juli jeg! (det er nemlig en veldig fin dag å ha bursdag på ;) )

Vet at det ikke stemmer akkurat disse vekstestimeringene, men siden det var et avvik på + 38% så tviler jeg sterkt på at det er en liten puslete unge som kommer ut...

Huff, 2 juli, da mister jeg 2 uker av permisjonen min, hadde håpt å slippe det :ler: Ellers har svigersene bryllupsdag 1.juli, dette kan bli spennende. Det skjer ikke no idag iallefall :fnise:

Å herreli, + 38%???? Skal du inn til måling igjen nå snart da eller? Da forstår jeg du tenker litt på det ja! Hvis h*n vokser såpass må de vel ta han før?

Kankje du ikke har så lenge igjen alikevel :lur:

Det er godt å vite at h*n er klar iallefall, ikke noe å bekymre seg over om du blir satt igang før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg synes vekstestimeringen din er skummel Aricept. Jeg synes min er skummel (+14%), og skjønner at du er nervøs. Av en eller annen grunn går grensen ved 4 kg for meg. 3,9 kg skal jeg klare lett som en lek liksom, mens 4 kg høres så mye ut..

Huff, bare fødselen kunne være over snart... Eller om vi bare kunne hoppet over den :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...