Gjest imli Skrevet 20. juni 2009 #521 Del Skrevet 20. juni 2009 Takk for tips ang leggkramper Kan tenke meg det hjelper å få opp blodsirkulasjonen ja... Får prøve det i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 20. juni 2009 #522 Del Skrevet 20. juni 2009 Leggkramper tror jeg er den eneste plagen jeg ikke har fått oppleve... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 20. juni 2009 #523 Del Skrevet 20. juni 2009 Leggkramper tror jeg er den eneste plagen jeg ikke har fått oppleve... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 20. juni 2009 #524 Del Skrevet 20. juni 2009 Det er noe positivt ved alt! ( Bare jeg ikke jinxer meg selv nå, ved å si at jeg ikke plages med det..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 20. juni 2009 #525 Del Skrevet 20. juni 2009 Leggkramper tror jeg er den eneste plagen jeg ikke har fått oppleve... Heldig du har vært, gleder du deg til neste svangerskap? Leste om bekkenplagene dine i en annen tråd, og mine er ingenting i forhold for å si det sånn! Tror nok vi kommer til å le av det når vi er ferdige. Tenk at vi har stått over doskåla hver dag i 3 mnd, noen kan såvidt gå osvosv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 21. juni 2009 #526 Del Skrevet 21. juni 2009 Ingen leggkramper i natt Men jeg har faktisk BLÅMERKER etter den verste leggkrampa i går natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 21. juni 2009 #527 Del Skrevet 21. juni 2009 Heldig du har vært, gleder du deg til neste svangerskap? Leste om bekkenplagene dine i en annen tråd, og mine er ingenting i forhold for å si det sånn! Tror nok vi kommer til å le av det når vi er ferdige. Tenk at vi har stått over doskåla hver dag i 3 mnd, noen kan såvidt gå osvosv... Tror jeg med hånden på hjertet kan trygt si at det ikke blir to tette her i gården! Man sier jo at ingen svangerskap er like, men jeg orker ikke nå tanken på å gå gjennom alt dette en gang til. Bekkenvondt, svangerskapsforgiftning, kvalme og oppkast (enda!), sure oppstøt, dårlig søvn, hodepine, vann til tusen +++ Jeg håper sluttresultatet er verdt alt dette! imli - uffda, det høres ikke godt ut når krampene forårsaker blåmerker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 21. juni 2009 #528 Del Skrevet 21. juni 2009 Det med leggkramper høres ikke særlig godt ut nei Imli..... Og Aricept- du har vel fått din dose nå.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 21. juni 2009 #529 Del Skrevet 21. juni 2009 Tror jeg med hånden på hjertet kan trygt si at det ikke blir to tette her i gården! Man sier jo at ingen svangerskap er like, men jeg orker ikke nå tanken på å gå gjennom alt dette en gang til. Bekkenvondt, svangerskapsforgiftning, kvalme og oppkast (enda!), sure oppstøt, dårlig søvn, hodepine, vann til tusen +++ Jeg håper sluttresultatet er verdt alt dette! Huff, jeg må jo le også da, men ikke på en stygg måte! Svangerskapene er vel som regel ikke like nei, nestegang får du leggkramper også Nei, jeg forstår deg godt jeg, har du svangerskapsforgiftning også? Du har definitivt fått din kvote ja, men nå vet du iallefall hvordan det kan være til nestegang. Mange som har et problemfritt 1.svangerskap og har et helvete i det neste. Og det er definitivt verdt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 21. juni 2009 #530 Del Skrevet 21. juni 2009 Og Aricept- du har vel fått din dose nå.... Ja, synes det... *velte meg i litt selvmedlidenhet* Huff, jeg må jo le også da, men ikke på en stygg måte! Nei, jeg forstår deg godt jeg, har du svangerskapsforgiftning også? Jeg ler av det selv også, hva annet kan jeg gjøre? Å grine hjelper jo ikke (det vet jeg, for jeg har prøvd! ).... Per definisjon har jeg vel fortsatt kun begynnende svangerskapsforgiftning, men blir fulgt opp to ganger i uka, og kommer til å være like nervøs før hver kontroll for å bli lagt inn på sykehuset. Det har jeg nemlig lite lyst til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 21. juni 2009 #531 Del Skrevet 21. juni 2009 Ja, synes det... *velte meg i litt selvmedlidenhet* Jeg ler av det selv også, hva annet kan jeg gjøre? Å grine hjelper jo ikke (det vet jeg, for jeg har prøvd! ).... Per definisjon har jeg vel fortsatt kun begynnende svangerskapsforgiftning, men blir fulgt opp to ganger i uka, og kommer til å være like nervøs før hver kontroll for å bli lagt inn på sykehuset. Det har jeg nemlig lite lyst til... Nei å grine hjelper lite ja, det har jeg også gjort maange ganger. Men når jeg står over doskåla å spyr nå mot slutten ler jeg bare, for jeg er så drit lei den oppkasta Spesielt deilig er den etter frokost og masse melk, æsjæsj.. Det er godt de passer godt på da, en føler seg mer trygg. Håper du slipper å bli lagt inn, men blir du det så er det kun til deres eget beste Skal på kontroll i morgen hos jordmor og er dødsspent på om jeg er moden eller ei, håper hun vil sjekke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 21. juni 2009 #532 Del Skrevet 21. juni 2009 Du får ha lykke til i morgen da, Minnimusepus! Håper det skjer noe snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 21. juni 2009 #533 Del Skrevet 21. juni 2009 Du får ha lykke til i morgen da, Minnimusepus! Håper det skjer noe snart! Takk for det Jeg skal egentlig ha tupperware party hos ei venninne på onsdag, så han kan godt vente til torsdag Da får jeg også med meg dagene med sol som er meldt! Men for all del, håper jo innerst inne at han snart kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella83 Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #534 Del Skrevet 22. juni 2009 Alle mulige gode tanker til dere som har og har hatt mye å stri med... Føler nesten at jeg har sluppet for billig unda. Ikke mye å klage på her i gården, annet enn småtteri som hvem som helst gammel gubbe kan signere (type halsbrann og tisseturer). Men jeg kom til å lure på en greie... Det står anbefalt overalt (god kildehenvisning :gjeiper: ) at babyen trenger 6-8 kortermede og 6-8 langermede bodyer. Jeg tror faktisk ikke babyen min har fått så mange, altså... Har dere kjøpt inn 16 bodyer i str 50? Og hvor mye pakker dere i sykehusbagen? Tar dere med egne bleier og eget stelleutstyr, eller håper/regner dere med at det finnes på sykehuset? Er alt slik tilgjengelig på barselhotell også (St. Olavs fex)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 22. juni 2009 #535 Del Skrevet 22. juni 2009 Man trenger IKKE 16 bodyer i str 50! Så mange bodyer har jeg aldri hatt til min største i noen størrelse, selv ikke str 80/86 som han bruker nå og sannsynligvis kommer til å bruke lenge. Nei, i str 50 holder det med 4-5 stk, om man trenger i det hele tatt. Tror vi hadde en eller to stk i den minste størrelsen. Nå fikk vi en ganske stor unge også da, men har hørt mange si at man egentlig kan hoppe over str 50, med mindre ungen er veldig liten. De vokser ekstremt fort de første ukene. Og dette med kortermede og langermede bodyer er jo veldig sesongavhengig. En sommerbaby vil trenge flest kortermede, en vinterbaby ingen kortermede. Vi satser vel egentlig på at det vi har etter storebror funker fint i starten - vi kommer sikkert til å få så masse nytt at vi ikke kommer til å kjøpe noe særlig selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella83 Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #536 Del Skrevet 22. juni 2009 Takk for kommentarer imli. Jeg har ikke så mange i str 50, jeg heller. Tenkte slik du sier at han vokser jo ut av det med en gang. Så jeg kjøpte heller 56 (og større). Men godt å høre at jeg ikke er heeelt udugelig mamma som ikke har skuffen full av bittesmå bodyer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 22. juni 2009 #537 Del Skrevet 22. juni 2009 Vi har absolutt ikke så mange bodyer i str 50, har ikke så masse i den størrelsen egentlig. Men dumme meg har jo kjøpt inn endel på tilbud da, det var når jeg trodde str 50 var den de brukte når de ble født, men mange hopper jo rett i 56 Har kanskje 10 bodyer i str 56, noe sånt iallefall pluss pysjer, sparkebukser etc.. Vi har kjøpt inn tøy frem til ungen er over 1 år vi, så vi er i rute (har aaaaltfor masse klær) Idag var jeg forresten hos jordmor igjen. Hadde håpet hun ville sjekke om jeg var moden, men jeg gadd ikke spørre for jeg tror ikke hun hadde sjekka det idag. Hun var veeldig på det hele tiden at jeg bare måtte regne med å gå over tiden, men sa at nå måtte han komme snart fordi magen er så stor og synes det var veldig positivt når hun kjente at hodet lå langt nede i bekkenet Sf-målet ligger nå 5,5 cm over den røde linja, så den er bare såvidt innenfor skjemaet! Når hun hørte jeg har vært litt utolmodig begynte hun med at ALLE 1.gangs går over! Menmen. Hadde litt høyt blodtrykk og litt eggehvitte i urinen, men nå skal jeg jo til kontroll igjen om ei uke så hun tok det ikke så tungt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 22. juni 2009 #538 Del Skrevet 22. juni 2009 Takk for kommentarer imli. Jeg har ikke så mange i str 50, jeg heller. Tenkte slik du sier at han vokser jo ut av det med en gang. Så jeg kjøpte heller 56 (og større). Men godt å høre at jeg ikke er heeelt udugelig mamma som ikke har skuffen full av bittesmå bodyer... Hehe, nei, du er nok ikke en udugelig mamma for det Heller en fornuftig en... Jeg synes i alle fall det holder med 4-5 bodyer og et par-tre stømpebukser/sparkebukser i hver av de to minste str. Så får dere heller supplere hvis dere får en skikkelig gulpebaby som må skifte klær flere ganger daglig... Dere kommer sikkert til å få masse i gave også - vi kjøpte ikke klær til ungen før han var over et halvt år... Og det er ikke mye vi har kjøpt til ham selv i det store og det hele, fikk jo klær helt opp til str 92 til den nyfødte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 22. juni 2009 #539 Del Skrevet 22. juni 2009 Håper det blir bebis på deg snart da Minnimusepus! Alle førstegangs går ikke over tida, men det er jo ganske vanlig da, så greit å være forberedt Håper du slipper masse overtid i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 22. juni 2009 #540 Del Skrevet 22. juni 2009 Forresten - til dere andre med leggkramper! Fikk høre et kjerringråd av mamma i dag som visstnok skal funke veldig bra - legg to stykker Sunlight sepe under madrassen i fotenden! Bestemoren min sverget visst til det. Skader i alle fall ikke å prøve, fikk med meg to såpestykker så tester det ut i natt Ulltråd rundt anklene skal visst også fungere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå