Alive Skrevet 12. juni 2009 #481 Del Skrevet 12. juni 2009 Lykke til på omvisning:) Disse brystskjoldene er sånne man skal bruke mellom ammingene, for å samle opp melk og slik at brystvortene slipper å ligge inntil noe. Tror de kan være fine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 12. juni 2009 #482 Del Skrevet 12. juni 2009 Oi, hørtes litt skummelt ut med maserier pga brystskjoldene. Jeg må være en av de få som ikke ønsker å få noe særlig før tiden, føler liksom at jeg trenger tiden frem til termin på å forberede meg mentalt Her går alt bra, føler meg i topp form med masse energi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 12. juni 2009 #483 Del Skrevet 12. juni 2009 Ble ikke noe ammeskjold på meg idag alikevel, MEN, i morgen skal jeg kjøpe det I kveld håper jeg det blir litt Tenkte å ta meg en dusj og stase meg litt opp for mannen, så kan han vel ikke si nei? Er det ikke typisk om du får før meg Flickan Hadde nok vært bedre å tenke at det skjer når det skjer, og jeg gjør jo forsåvidt det. Men jeg håper så inderlig at han bestemmer seg for at det er for trangt i magen til mamma så han vil ut Var forresten på nav på torsdag, vi trosse jo alt skulle gå på skinner i henhold til permisjonen, men det gjør det altså ikke, tvert imot! Mannen som har en 8-10% stilling, tjener visst for masse til at jeg kan få hans uker overført til meg (han studerer på heltid). Alle sier det skal være så flott og fint om man får barn når man studerer, men det er tydeligvis hvis man IKKE jobber ved siden av, og hvor mange studenter er det som har råd til dette da? I tillegg mister vi enda to uker hvis han blir født etter 1.juli Så vi må bare være flinke til å spare alt vi kan i disse månedene så vi har nok til at jeg må ta ulønnet permisjon fra jobb (om de vil godkjenne det da), de er ganske så vrange der jeg jobber! Men vi får bare ta det som det kommer tror jeg, setter meg ikke nes å gråter av den grunn, men det var et kraftig slag i trynet kan en si! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 14. juni 2009 #484 Del Skrevet 14. juni 2009 38 fullgåtte uker I går prøvde jeg altså å gå en tur i oppoverbakker ganske raskt, men etter turen stoppet stikkingene jeg har hatt de to siste dagene I dag tidlig ble det litt og jeg lå vel i 10min etterpå så det skulle ligge litt Men kjenner jeg noe? Neeida, hehe.. Nå tenkte jeg at jeg skulle igang med å bake boller, fant en oppskrift på snartmamma for noen måneder siden, og de er bare kjempegode og lette. De er faktisk bedre enn bakeriboller Mannen foreslo her istad at jeg kunne prøve modningsakupuntur, men det koster jo fort litt penger da, noen her som har erfaring med dette? Vet ikke om jeg gidder betale for det, det er vel ikke påvist at det virker er det vel? JEG VIL HA BABY NÅÅÅÅÅ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 14. juni 2009 #485 Del Skrevet 14. juni 2009 Hehe, så utålmodig du er da Jeg har liksom verdens beste tid jeg. Og håper ikke min kommer 2 uker før tiden, for vi tenker oss i bryllup 50 mil unna hjemme. Har planer om å ta fly og greier, så her må lillebaby holde seg inne. Du skal se jeg føder før deg likevel, Minnnimusepus Jeg er 37 uker i dag, og er i kjempeform Hatt besøk i helgen, og vi har kost oss masse. Gått masse i byen, og jeg har egentlig ikke følt meg gravid i det hele tatt. Ingen bekkensmerter eller noe. I morgen har jeg planer om å bake, skal prøve å fylle fryseren med litt godt til sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 14. juni 2009 #486 Del Skrevet 14. juni 2009 Hehe, så utålmodig du er da Jeg har liksom verdens beste tid jeg. Og håper ikke min kommer 2 uker før tiden, for vi tenker oss i bryllup 50 mil unna hjemme. Har planer om å ta fly og greier, så her må lillebaby holde seg inne. Du skal se jeg føder før deg likevel, Minnnimusepus Jeg er 37 uker i dag, og er i kjempeform Hatt besøk i helgen, og vi har kost oss masse. Gått masse i byen, og jeg har egentlig ikke følt meg gravid i det hele tatt. Ingen bekkensmerter eller noe. I morgen har jeg planer om å bake, skal prøve å fylle fryseren med litt godt til sommeren. Ja, jeg begynner å bli veldig utolmodig nå altså, vil bare ha han ut! Også har bekymringen over å ikke skulle klare dette blitt mer snudd til glede og da klarer jeg knapt vente Dere skal fly faktisk, vi var i Oslo forrige helg vi, er jo et lite stykke unna det også, så det går nok så greit Men da bør dere vel ha med dere noen ekstra ting i tilfelle Åhh, kjenner jeg blir helt smårar å tenke på at det KAN være 4 uker til han kommer Skal på kontroll hos legen på tirsdag så det blir spennende.. Er detmange som har fått hovne bein her? Mine ser helt grusome ut nå om dagene, kan kanskje være varmen, vet ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 14. juni 2009 #487 Del Skrevet 14. juni 2009 Så merkelig å lese at folk begynner å bli utålmodige. Og vi har jo til og med hatt den første fødselen i termingruppa. Skummelt at det begynner å bli så kort tid igjen. Men det er mange på lista før meg, så jeg håper at gode fødselsopplevelser fra dere andre skal roe meg litt ned! Er detmange som har fått hovne bein her? Mine ser helt grusome ut nå om dagene, kan kanskje være varmen, vet ikke? Jeg har masse vann i kroppen, og spesielt i beina. 2+ på ødemer på siste kontroll. Føtter og bein ser ikke ut. Jeg begynte med vann i kroppen lenge før varmen kom, men det har definitivt ikke blitt noe bedre av denne varmen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 15. juni 2009 #488 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg er heller ikke utålmodig; vet hvor slitsomt det er med nyfødt, så hun kan gjerne holde seg der inne en uke ekstra. Og så går jeg liksom rundt å håper på at den kommende storebror skal bli "stor og fornuftig" sånn før lillesøster kommer! Innser at det ikke er særlig realistisk altså... Men jeg må si jeg gruer meg litt til hvordan jeg skal greie både nyfødt og en unge på 16 mnd alene på dagtid. Jeg har heldigvis ikke noe ekstra vann i kroppen, hadde ikke det sist heller og håper å slippe det nå også, det må være skikkelig plagsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 15. juni 2009 #489 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg har heller ikke noe særlig vann i kroppen. Hvis jeg hadde hatt mer plager hadde jeg sikkert vært adskillig mer utålmodig. Er spent på hvem som blir nestemann ut jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 15. juni 2009 #490 Del Skrevet 15. juni 2009 Det er ikke så mange foran deg på terminlista da flickan... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 15. juni 2009 #491 Del Skrevet 15. juni 2009 Det er ikke så mange foran deg på terminlista da flickan... Innser det Men håper likevel noen kommer foran meg, trenger å høre noen gode fødselshistorier før jeg selv er klar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 15. juni 2009 #492 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg også vil gjerne høre en del positive fødselsopplevelser før jeg selv skal i ilden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 15. juni 2009 #493 Del Skrevet 15. juni 2009 Blir spennende å se hvem som er nestemann ut ja! Jeg blir vel sist tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 15. juni 2009 #494 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg blir heeelt sikkert sistemann ut av de første Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella83 Skrevet 16. juni 2009 Forfatter #495 Del Skrevet 16. juni 2009 Andre permisjonsdag i dag. I går handlet jeg og baket boller. Jeg hadde jo store planer om å pakke bagen i går, som for å "feire" at nå kan han bare komme (han er jo fullbåren nå). Men jeg fant ut det samme som du gjorde, Minnimusepus: jeg bruker jo alle klærne jeg skal ha med!? Så da blir det lapp på kjøleskapet her også :gjeiper: Babyens hentesett henger til tørk på snora nå, og jeg kan pakke mye av toalettsakene jeg trenger allerede nå. Så da får jeg gjøre klar så mye som mulig i allefall. I dag gjøres "forefallende" husarbeid, nemlig. Klesvask, skifte av sengetøy, rydding... Jeg er IKKE lei enda. Selv om jeg er ganske tidlig ute, håper jeg at jeg kan få de tre ukene jeg har blitt "lovet". Jeg synes ikke han skal komme før termin i det hele tatt! Formen min er super og jeg har masse planer om alt jeg skal rekke før gutten kommer. Det inkluderer alenetid på verandaen med en god bok og fred og ro! Ferie med andre ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 16. juni 2009 #496 Del Skrevet 16. juni 2009 Jeg er også klar for ferie Det blir tidsnok nok å gjøre i sommer. Jeg har tenkt å kose meg resten av permisjonen. Jeg har vasket rundt i hele leiligheten, og fylt fryseren med skillingsboller og rundstykker. Skal bake noe sjokoladekake en av de nærmeste dagene som jeg kan fryse. Ikke nødvendigvis til barselbesøk, vel så mye til en kakesyk mor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 16. juni 2009 #497 Del Skrevet 16. juni 2009 Tror jeg også ender opp med en liste om hva som skal oppi bagen. Jeg har jo ikke flust av mammaklær (og regner med at jeg må fortsette å bruke det en stund etter fødsel også), så får liksom ikke pakket skikkelig på forhånd. Får bare skrive detaljert nok, så mannen kan klare å pakke hvis det er han som får oppgaven.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 17. juni 2009 #498 Del Skrevet 17. juni 2009 Er så rart at det begynner å nærme seg altså! Er koslig å lese at noen er godt i gang med permisjon allerede Blir liksom litt kortere igjen for meg også. Sitter hjemme igjen og er sykmeldt en hel uke, aner ikke hva jeg skal finne på! Så jeg har faktisk kanskje bare en og en halv uke igjen på jobb om jeg kommer meg tilbake! Så er det eeevig med ferie før min permisjon begynner... Og imli, du skal ikke være så sikker på at du blir sist, jeg er her jeg også Og jer er sikker på at jeg kommer til å gå over termin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 17. juni 2009 #499 Del Skrevet 17. juni 2009 Jeg har kjøpt nye klær til å ha på barsel: en bomulls-capri-bukse, ammesingleter og 1 ny cardigan. Regner ikke med å trenge så mye mer enn det (+ undertøy). Jeg tenkte jeg kunne like gjerne føle meg litt fresh i nye klær etter fødselen. I dag er første dag i permisjonen, men siden jeg er ferdig med eksamener, og har vært sykemeldt fra deltidsjobben, så er det ikke store forskjellen. Men det er kjekt å tenke på at det bare er 3 uker igjen til termin. På fredag reiser vi i bryllup 50 mil herfra, så jeg bare krysser fingre for at formen holder seg like fin. Gleder meg til å pynte meg litt og treffe nye mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 17. juni 2009 #500 Del Skrevet 17. juni 2009 Det var ikke så dumt, Flickan. Kjøpe seg noe ålreit å ha på seg på sykehuset. Tror man har litt behov for å føle seg litt fresh da...og man trenger nok litt hjelp Jeg er i full sving med å få alt ferdig hjemme, vaske hus, klær, pakke fødebag, osv... Vi reiser på hytta i helgen og har planer om å bli der så lenge som mulig. Da er det greit å føle at alt er på stell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå