Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Du nærmer deg virkelig nå Minnimusepus. I teorien kan det jo skje noe når som helst med deg nå! Spennende!

Og litt skummelt siden du er i samme terminklubb :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du nærmer deg virkelig nå Minnimusepus. I teorien kan det jo skje noe når som helst med deg nå! Spennende!

Og litt skummelt siden du er i samme terminklubb :ler:

Ja, nå håper jeg ikke det er lenge igjen altså. ALLE tror jeg kommer til å føde før inkludert meg og mannen, så det blir spennende :fnise:

Jeg tror han kommer ganske tidlig jeg da, mens de andre ligger rundt 25.Juni!

Ja, det går fort fremover nå for alle her inne, fra uke 32 har det egentlig gått kjempetregt, men gud så fort det har gått alikevel, hehe!

Nå har jo ikke jeg jobba siden januar, så for dere i arbeid går det jo enda fortere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skummelt å tro at noe skjer før termin også da, da tror jeg det vil bli virkelig lenge å gå langt over termin ;)

Men han kommer nok akkurat når han føler for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skummelt å tro at noe skjer før termin også da, da tror jeg det vil bli virkelig lenge å gå langt over termin ;)

Men han kommer nok akkurat når han føler for det!

Ja, men når det nærmer seg så tror jeg de fleste tenker og håper det kan skje når som helst uansett, hehe! Man er forberedt på at man går over tiden, men håper de kommer før :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder den der sykehus bagen.....hva slags klær tenker dere å pakke til dere selv?

Jeg ser for meg å pakke singletter, joggebukse/capri, hettegenser, ammetopper - i hovedsak komfortable klær.

Det er vanskelig å vite hva som passer av klær rett etter fødselen, men jeg regner med at jeg må bruke mammaklærne den første tiden.......

Og når pakker dere bagen?

Minnimusepus jeg skjønner at du har pakket, nærmer seg for deg nå :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så vidt begynt å pakke litt i dag:

Mor:

Capri-jogge-bukse

3 ammesingleter

1 amme-BH (bestilt fra H&M, ikke fått enda)

Slåbrok (tynn i silke)

Flip-flopper

Store bommullstruser

Ankelsokker

Cardigan

1 par tykkere sokker (har hørt mange fryser på føttene etter fødsel)

Ammevennlig nattkjole (får vi sykehusskjorte på sykehushotellet?)

Toalettsaker

Purelan brystvortesalve

Lypsyl

Mobillader

Kamera

Baby:

2 body

2 bomullsbukser

sokker

lue

klorevotter

Når jeg skrev det her så det så mye ut, men det er bare en bitteliten bag. :sjenert: Vi bor jo bare 3 min gange fra sykehuset, så om vi trenger mer får mannen stikke å hente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg skrev det her så det så mye ut, men det er bare en bitteliten bag. :sjenert: Vi bor jo bare 3 min gange fra sykehuset, så om vi trenger mer får mannen stikke å hente.

Satt akkurat å tenkte for meg selv jeg også, at det så såå masse ut :fnise:

Men det er jo ikke det i det hele tatt, vi skal jo være der i noen dager(iallefall for oss 1.gangs). Regner med jeg kommer til å pakke:

1 lang joggebukse

1 capri/joggebukse

2 singleter pluss en ammetopp

1 halvtykk genser

Toalettsaker

Amme-bh'er

Undertøy

Sokker

Kamera

Mobillader

Sikkert +++++++ :ler:

Når vi var hjemme i helgen sier mamma at hun også skal pakke "føde-bagen" sin, i tilfelle jeg plutselig ringer å sier det er igang :fnise:

Hun er veeldig ivrig etter å komme nedover så fort som mulig, og har jobbet inn endel timer på jobb og er klar som et egg!

Det er ekstra spesielt for henne at vi skal ha en gutt pga at de mistet min "lillebror" dagen før terminen for noen år siden! Så hun er veeeldig påpasselig med at jeg kjenner liv og slike ting! Men det er godt hun bryr seg iallefall! Hun bor 4 timer unna, så derfor ville hun ha bagen klar og kunne dra med en gang, om det så var midt på natta. Hun har nok et liiiiite ønske om å være den første som ser lillemann bortsett fra meg og mannen :rødme:

Regner med mannen også må ha en aldri så liten bag med seg siden vi satser på å få familierom når vi er der :) Kommer til å se ut som om vi skal flytte når vi kommer vettu :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammesingletter/ ammetopp: hva slags type er det og hvor har dere kjøpt?

*har ikke tenkt så langt enda..* Har et par amme-bh'er, men det er mest fordi jeg bruker de allerede nå da det er ubehagelig med spile-bh om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*har ikke tenkt så langt enda..* Har et par amme-bh'er, men det er mest fordi jeg bruker de allerede nå da det er ubehagelig med spile-bh om dagen.

Jeg har kjøpt en på barneland, det er en sånn der man bare "løfter" opp ved puppene så er man der, hehe! Må nok ha et par til, men de kjøper jeg nok bare på hennes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Er det noe lettere enn vanlig singlet da? Det er jo bare å brette ned? Jaja, finner nok ut av det med tiden også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Er det noe lettere enn vanlig singlet da? Det er jo bare å brette ned? Jaja, finner nok ut av det med tiden også. ;)

Ja, jeg personlig synes det virket lettere når jeg prøvde den. Man trenger hverken dra ned eller opp toppen, det er sånn "lufte" del akurat ved puppene, som en liten flikk du såvidt heiser litt opp. Hvis man har vanlig singlet må man jo løfte den opp eller dra den ned, det vil jeg helst slippe. Vil gjøre det så diskret som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt noe særlig på hverken hentesett eller sykehusbag jeg heller ;) Men er jo bare 28 uker da. Vi har et kjempesøtt hentesett som vi hadde til storebror, i hvitt, så det går jo greit selv om det sannsynligvis er ei jente nå. Men jeg tror nok det blir for varmt, med mindre jeg går mye over tida og det blir tidlig høst. Førstemann er jo født i begynnelsen av april, og det snødde da vi dro hjem fra sykehuset. Satser på litt andre værforhold denne gangen. Det kan jo være kjempevarmt i slutten av august, men det kan jo være kjølig og høstaktig også... Ikke godt å si. Er jo litt frista til å kjøpe noe søtt og rosa :fnise: Vi får se.

Kommer nok til å pakke med meg omtrent det samme jeg hadde sist; jeg er sånn "pakke så lite som mulig-menneske", så det blir bare joggebukse, singleter, toalettsaker og klær til hjemreise for bebis.

Sist gang fødte jeg en uke etter termin, så jeg begynner i alle fall ikke å vente at det skal skje noe før termindato er passert. Samtidig som jeg jo har i bakhodet at selv om det er veldig vanlig å gå over termin første gang, er det veldig vanlig å føde før termin andre gang ;) Så ikke godt å si. Har ingen spesiell følelse. Ei "synsk" dame mannen kjenner har visst drømt at jeg kom til å få ei jente på en onsdag :fnise: Terminen er en mandag, så da blir det vel 5 dager før eller to dager etter :ler: Kan ikke si jeg tror helt på den slags altså. Men så lenge ungen ikke blir prematur og jeg slipper å settes i gang, er jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ingen synske damer jeg, så har ikke fått spådd noenting om fødselen.. :ler:

Jordmor mente de ikke kom til å la med gå altfor lenge på overtid pga både jeg og mannen var veldig store ved fødsel. Spennende å se hvor stor ungen faktisk er nå da vi skal på ultralyd til mandag. Men allikevel er jeg veldig innstilt på å gå to uker på overtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte sånn 2 pk med ammetopper på H&M. Synes det er greit å ha det, så slipper jeg å blotte hele magen når jeg skal dra fram puppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det er greit med topper, men klarer ikke helt se for meg fordelen med singlet enda.. :ler: Singlet er jo så utringa, om man fliker ned over ene puppen og så tar opp amme-bh'en eller om man fliker opp fra en ammesinglet og tar opp bh'en kan jo ikke være mye forskjell. Uansett så blotter man ikke magen, for det vil jeg ikke.

Jaja, jeg lærer vel etterhvert jeg også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte sånn 2 pk med ammetopper på H&M. Synes det er greit å ha det, så slipper jeg å blotte hele magen når jeg skal dra fram puppen :)

Det har jeg og gjort. Dvs jeg har kjøpt de med litt brede skuldre, for de passer fint over magen nå også. Det kan det jo godt hende de andre ville gjort og, men de hadde bare str xs og s da jeg var der, så det utgikk på en måte for meg da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste dag på jobb i morgen!!! Det er helt utrolig.

Jeg har kake i ovnen som jeg skal ta med og servere på avskjedskaffe'n :o)

De siste tre ukene før termin får jeg bruke på å kjøpe inn det som trengs til meg. Babyen har det han trenger nå, men jeg mangler amme-klær. Så nå har jeg lest hva dere har skrevet og anbefalt :o)

På mandag blir den første årntlige fridagen (før det er det jo bare helg). Da skal jeg innlede sommerferien min med å pakke sykehusbagen. Jeg har laget en liste for lengst med alt jeg må huske å ta med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown
Siste dag på jobb i morgen!!! Det er helt utrolig.

Jeg har kake i ovnen som jeg skal ta med og servere på avskjedskaffe'n :o)

De siste tre ukene før termin får jeg bruke på å kjøpe inn det som trengs til meg. Babyen har det han trenger nå, men jeg mangler amme-klær. Så nå har jeg lest hva dere har skrevet og anbefalt :o)

På mandag blir den første årntlige fridagen (før det er det jo bare helg). Da skal jeg innlede sommerferien min med å pakke sykehusbagen. Jeg har laget en liste for lengst med alt jeg må huske å ta med.

Gud, det er jo ikke lenge igjen!

Jeg har igjen 2 1/2, kanskje 3 uker jeg..Også skal jeg ha 5 uker ferie (blir arbeidsledig) også er det permisjon! :) Kommer til å bli en evig lang sommer :tongue:

Vi kommer til å pakke en liten sykehusbag til vi skal på ferie i begynnelsen av juli, helt i tilfelle noen plutslig bestemmer seg for å komme ut..Også blir det å bruke resten av ferien på å lage til huset til lisjejenta kommer ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 dager igjen og "høygravid" :hoppe:

Veldig sliten. KJøpte noen brystskjold fra Medela på apoteket som jeg kan bruke til amming, men det sto også i pakken at man kunne bruke dem nå for å forberede brystene.

Det skulle jeg ikke gjort :overrasket:

Har hatt mange timer med maserier, heldigvis vet jeg forskjell som tredjegangsgravid, men jeg er helt utslitt.

Advarer mot å bruke dem, med mindre man vil sette igang fødsel. Det sies jo at å stimulere brystvorter kan være riefremkallende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 dager igjen og "høygravid" :hoppe:

Veldig sliten. KJøpte noen brystskjold fra Medela på apoteket som jeg kan bruke til amming, men det sto også i pakken at man kunne bruke dem nå for å forberede brystene.

Det skulle jeg ikke gjort :overrasket:

Har hatt mange timer med maserier, heldigvis vet jeg forskjell som tredjegangsgravid, men jeg er helt utslitt.

Advarer mot å bruke dem, med mindre man vil sette igang fødsel. Det sies jo at å stimulere brystvorter kan være riefremkallende.

Hmmm :lur:

Da vet jeg om ei som skal innom apoteket å kjøpe de iallefall :sjenert:

Det er godt du kjenner forskjell og er erfaren, jeg hadde nok trodd fødselen var igang jeg!

Gratulerer som HØYGRAVID forresten..

Nå skal vi forresten på omvisning på sykehuset, gleder meg :)

Skal iallefall gi beskjed om at vi svært gjerne ønsker familierom!

Endret av Minnimusepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...