Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Det som gjør at jeg blir mest lei tror jeg er alle som spør

"Ja, nå kan det ikke være lenge igjen vel",

og jeg vil egentlig svare:

"JO, jeg har gått 36 uker og det er FORTSATT 4 igjen"

Jeg får også sånne kommentarer; jeg har over ÅTTE uker igjen! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får også sånne kommentarer; jeg har over ÅTTE uker igjen! :rolleyes:

Ja, er det ikke moro :sukk:

Husker mange sa det til meg når jeg bare var 25 uker, men da var det bare moro at jeg hadde så svær mage at de trodde jeg var sprekkferdig! Men etter ca uke 32-33 var det IKKE noe moro lengre, for en skulle såå ønske en var ferdig!

Men nå satser vi på at dagene går myye fortere, mannen har sin SISTE eksamen for semesteret i morgen, så han kommer til å være hjemme halvannen uke sammen med meg. Å da er vi plutselig i uke 38, DET skal bli deilig det :jepp:

Hvordan er vektoppgangen da jenter?

Selv har jeg gått opp 9,2 kilo og må igrunnen si meg fornøyd med det har jeg funnet ut! I følge den ca utregningen av vektoppgang så har jeg ikke gått opp noe i meg selv, altså fett! Det er deilig å tenke på, så gjelder det bare å fortsette slik da, det blir ikke helt lett :fnise:

Endret av Minnimusepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er vektoppgangen da jenter?

Selv har jeg gått opp 9,2 kilo og må igrunnen si meg fornøyd med det har jeg funnet ut! I følge den ca utregningen av vektoppgang så har jeg ikke gått opp noe i meg selv, altså fett! Det er deilig å tenke på, så gjelder det bare å fortsette slik da, det blir ikke helt lett :fnise:

Hvor finner du den utregningen? Intressert i å "sjekke" meg selv jeg. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner du den utregningen? Intressert i å "sjekke" meg selv jeg. hehe

Er den utregningen som står i graviditetsbøkene og rundt på nett. Den tar vel med:

- barnets vekt

- fostervann

- væskeansamlinger

- økt blodmengde

osv..

Har ikke linken her nå, men søk på vektøkning svangerskap så får du opp noe :) Står bare at ca 8-9 kilo er babyen og anlegget rundt den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 27 hadde jeg gått opp 0,5 kilo. Nå er jeg plutselig på + 7 kilo. Og de siste 6,5 kiloene har kommet på bare fire uker... Men jeg har vannvittig mye vann i kroppen så håper at noen av kiloene forsvinner like lett som de kommer på... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straks uke 29, og jeg har lagt på meg drøyt fire og et halvt kilo, sikkert 5 om ikke så lenge :ler: Fornøyd med det, og håper jeg ender på ca 9-10 kg. Da er jeg fortsatt lettere enn hva jeg var da jeg begynte å slanke meg ifjor sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 27, og +9 kg... :fnise: Men bekymrer meg ikke over det, trenger de kiloene jeg kan få. Gikk ned så mye etter nummer en at jeg veier det samme nå, som før jeg ble gravid med ham. Greit å ikke se ut som et beinrangel heller... Mannen måtte innrømme at han savna rumpa mi! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er + 12.... til tross for at lillegutt er mindre enn normalen!

Jeg har bare gått opp 1 klesstørrelse, men har endel vann i kroppen.

Er det noen av dere som trener da?

Jeg har pause fra treningssenteret fram til etter fødselen men prøver å gå noen lange turer hver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener ikke, men jeg mosjonerer :fnise: Går turer og sykler 2-4 ganger i uka :) Har fryst medlemskapet mitt på treningssenteret til et par mnd etter fødselen, da braker det løs igjen :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo med på det forskningsprosjektet og har forpliktet meg til å trene 3 ganger i uka, men det har vært skralt de siste ukene. Merker jeg blir MYE fortere sliten og bekkenet lager krøll hver gang, så jeg har fått lov til å bytte ut kondisjonstreningen med lange gåturer istedet. Men følger styrkeprogrammet enda, men gleder meg til å være ferdig neste uke må jeg innrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svømte to ganger i uka fra ca uke 30 -36, nå fremover tør jeg ikke det fast i tilfelle vannet skulle gå :fnise:

Men prøver meg på et par turer i uka da, nå som bekkenet er blitt litt bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skikkelig dårlig samvittighet ang. trening. Jeg var endelig kommet inn i en skikkelig god stim før jeg ble gravid, men etterpå har det blitt lite..

I begynnelsen var jeg for kvalm, så for trøtt og nå for vondt i bekkenet.... Min trening består i å gå frem og tilbake til jobb noen dager i uka. (som jeg tidligere brukte 10 min hver vei på, nå en halv time hver vei)

Jeg satser på å ta igjen med masse gåturer med barnevogn til høsten! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet spørsmål;

Har noen hentesett klart? Altså hva ungen skal ha på seg hjem fra sykehuset?

Tittet litt på arvetøyet vårt i stad, og fant egentlig ikke noe som passet. Jeg vet ikke helt hvor mye klær ungen skal ha på seg i august heller jeg da. (og ser at en del er nok upassende, da tantebarnet mitt som tøyet er arvet fra er født i februar, og vi får augustbaby...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et annet spørsmål;

Har noen hentesett klart? Altså hva ungen skal ha på seg hjem fra sykehuset?

Tittet litt på arvetøyet vårt i stad, og fant egentlig ikke noe som passet. Jeg vet ikke helt hvor mye klær ungen skal ha på seg i august heller jeg da. (og ser at en del er nok upassende, da tantebarnet mitt som tøyet er arvet fra er født i februar, og vi får augustbaby...)

Jeg har det delvis klart. Dagen etter at vi fikk vite at det var ei jente i magen var jeg på shopping. Og da kom jeg hjem med en selebuksesak som er kjempesøt. Den tenkte jeg skulle være med på sykehuset.

I dag har jeg faktisk lagt sammen alt babytøyet vi har i kommoden som skal på babyrommet. Pakket to hele "antrekk" i stelleveska også, tenkte den skulle få være sykehusbag. Sååå koselig å gjøre sånt da. Blir nok mere greier i den veska fremover nå. :) Har fått det for meg at tulla kommer før termin (ikke så mye da, men litt) så da begynner jeg så smått å gjøre klart til hun kommer. Haha, kommer til å bli så vanvittig skuffa om jeg må gå over. Særlig når jeg tenker sånn. Jaja.

Noen andre som har meninger om dere skal føde før eller etter termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg kommer til å gå 2 dager over termin. Ikke noen grunn, er bare det jeg har fått for meg :ler:

Har egentlig bare et helt ordinært body/bukse sett i hvitt fra H&M til hentesett. Vi vet jo ikke kjønn, og vi bor 3 min gange fra sykehuset, så blir liksom ikke så mye høytidelighet over det å dra hjem. Familien bor i tillegg langt unna, så er liksom ikke så mange å pynte for. Har strikket jakke og lue i bommull i tillegg som jeg håper å få brukt, men det er ikke så viktig akkurat til hjemreisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har liksom fått det for meg at jeg snart kommer til å føde jeg da, hehe.. Men mamma tror jeg kommer til å få den 28, den datoen har satt seg fast i hodet hennes :fnise:

Veit ikke hvorfor jeg har fått det for meg, men jeg begynte å få litt små murringer og løs mage overigår, men det er nok ingenting, hehe..

Sikkert bare kroppen som forbereder seg til det store skal skje :)

Pakket den lille stellebagen hans idag faktisk, siden vi reiser til østlandet i morgen, pakket med meg 2 sett jeg, pluss noe utenom.. Body,smokk,våtservietter, bleier og litt salve og pudder :rødme:

Hvis han skulle komme i helgen f.eks så trenger vi stelleting til hjemreisen igjen! Man vet jo aldri hvasom skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt tidlig med henteklær enda (er kun 29 +2), men planlegger innkjøp i løpet av juni. Blir jo en gutt denne gangen også, så egentlig har jeg masse klær. Men det er artig med noe nytt :) Alle kommenterer magen min for tiden og mener at den har sunket nedover og at jeg derfor kommer til å føde før tiden. Håper virkelig ikke det!! Vil helst ikke få en prematur baby. Jo lengre han blir der inne, jo bedre. Men vil helst ikke gå over tiden heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg ikke har noe klart til sykehusopphold og fødsel jeg. Det er ikke klart i hjernen min i alle fall. Får vel pakke med noen bodyer til babyen, så får vi sikkert noen gaver? Hvis ikke må jo mannen hjem for å sove, så han får pakke med noe mer hvis det trengs.

Noen som har pakket sykehusbagen da? Får meg ikke til å tenke helt på det heller jeg. Fornektelse her? Neida...... :ler:

Ang. fødsel så er jeg innstilt på å bli satt igang to uker på overtid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går bare så utrolig fort!! Kun 5 uker igen på jobb, så ferie/permisjon. Trer inn i lederstilling de siste 5 ukene, så jeg er utrolig spent på om formen holder. Å skulle være ansvarlig leder for en enhet er slitsomt nok om jeg ikke i tillegg skulle være gravid i snart 30 uke. Men de ekstra pengene kommer godt med siden vi har valgt 100% perm med 80 lønn. Hørte på nyhetene at de som velger denne ordningen taper 7000 på det ifht de som velger kortere permisjonstid med full lønn :tristbla: . Burde ikke være sånn!! Vi valgte denne løsningen for å kunne være mest mulig sammen neste sommer samt dra på ferie sammen med familie og venner i midten av august 2010.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har pakket sykehusbagen da? Får meg ikke til å tenke helt på det heller jeg. Fornektelse her? Neida...... :ler:

Ang. fødsel så er jeg innstilt på å bli satt igang to uker på overtid...

Jeg pakket bagen til babisen iallefall, vi har en liten stellebag, der det akkurat er plass til litt tøy, bleier og stelleting! Jeg går jo med alle klærne jeg skal ha på sykehuset så de kan jeg ikke pakke før jeg vet det skjer noe! Så her får vi enten henge opp en lapp på kjøleskapet til mannen eller bare pakke den selv når jeg kjenner det skjer noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...